Avasiko joku eilen jo sen olohuoneketjun? Vai joko kansa väsähti kuvaketjuihin?

Ihana tuo alemman kuvan valkoinen lipasto ja xmas-teksti.

Onko tuo seinä laminaattia?
Kiitos :)

Seinä on ihan puuta, pienistä lastuista tehty ja ilmeisesti vahattu tai muuten käsitelty tuommoiseksi punertavan ruskeaksi. En tarkemmin tiedä, kun oli tehty myyjien toimesta.

Valkoinen lipasto odottaa jotain käsittelyä, en vaan oo päättänyt mitä teen sille. On kirppislöytö muutaman vuoden takaa ja joku pässinpää oli kirjoittanut hinnan kansilevyyn kalvotussilla, eipä lähde irti. Melkein on hiottava ja sitten jotain, onneksi on umpipuuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no eikä;22825875:
Heh, ihan kiva, jos joku on onnistunut "vain laskemaan tavarat muutossa lattialle" noin nätisti :D Eli nättiä on! :)
No joo :D Suunnilleen niin siinä on käynyt, mutta kiitoksia ja kiva jos tykkäsit.
Nojatuolit on uudet (tai siis tosi vanhat) ja valkoinen pikkupöytä on roudattu nurkkaan "hienon" joulukuusen korvikkeen alustaksi, mutta muuten ne on niin kuin käsistä laskettiin. Tuo ruma julistetaulukin on seinällä siksi, että joku muuttoapulainen oli sen siihen tökännyt käsistään, valmiiseen koukkuun kätevästi. Pitäis fiksata... pitäis kun vaan innostuisi.

Täällä kun katselee muiden kuvia niin on niin kodikkaita ja kauniita olohuoneita kaikilla. Muutamalla ihania vaaleita ja suloisia, Neithillä ainaskin oli vähän meidän makuun sopivaa, sellaista tummaa ja As If:llä taisi olla mahtavan värikästä. Itsellä tuo värikäs kausi meni pari vuotta sitten ohi, mutta miellytti silmää tosi paljon nyt taas. Ehkä siis värejä lisää meillekin.

Muoks. Ohhoh... kirjoittelenpas julistetaulusta jota ei edes noissa kuvissa näy, on siis semmonen mustavalkojuliste kehystettynä tuossa nojatuolien päällä. Tosi typerän näköinen.
Tuo maalaus taasen omaa suuren tunnearvon ja on siksi ns. kunniapaikalla, vaikkei tuohon kohtaan kovin hyvin sovikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos :)

Seinä on ihan puuta, pienistä lastuista tehty ja ilmeisesti vahattu tai muuten käsitelty tuommoiseksi punertavan ruskeaksi. En tarkemmin tiedä, kun oli tehty myyjien toimesta.

Valkoinen lipasto odottaa jotain käsittelyä, en vaan oo päättänyt mitä teen sille. On kirppislöytö muutaman vuoden takaa ja joku pässinpää oli kirjoittanut hinnan kansilevyyn kalvotussilla, eipä lähde irti. Melkein on hiottava ja sitten jotain, onneksi on umpipuuta.
No jo on ollut fiksuuden huippu :O
Mä kun katsoin että oli niin kivan näköinen ihan tuollaisenaan =)
 
Viimeksi muokattu:
Jos tapetille ja panelille voisi kuitenkin tehdä jotain, niin alaosan maalaisin valkoiseksi ja tapettiosan maalaisin tummalla, siis esim joku beige joka sopisi tuohon sohvaan ja lattiaan. Maton ehkä vaihtaisin, jotenkin mun mielestä riitelee sohvan värin kanssa ainakin kuvan perusteella. Takankin maalaisin vaaleaksi, esim kerman vaalea. Takan värin ja seinän yläosan ottaisin samasta värilastusta niin että seinä olisi pari kolme astetta tummempi kuin takka.

Muoks. Sitten vielä etsit pikkutyynyjä joissa toistuu kerma, beige ja vaikkapa harmaa ja sinertävät sävyt, samoin joku huopa tms. ja ripottelet niitä nojatuoleille ja sohvalle, yhtenäistää varmaan vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja no eikä;22825856:
Juuh, huomasinkin sitten kun katoin kuvaa tarkemmin, että on jo kuultovalkonen, sori :) Samaa ehdottaisin sit kans kuin joku muukin täällä, et takan vois maalata vaaleeks myös... vai meneekö yleisilme sitten liian vaaleeks teijän makuun? Maton nyt ainakin voisit vaihtaa vaaleaan, on turhan tumma ton sinisen sohvan kanssa. Ja tosiaan, vaaleita sisustustyynyjä sohvalle.
Kiitos vinkeistä. :)
Mulle kelpais vaaleakin takka (ja tietty samoin tiiliseinänpätkä ja piiput), mut miehelle se ei kelpaa. Mulle kelpais myös kermanvalkoiseksi maalattu puolipaneeliki, mut mies ei sitäkään halua. Ja sit pitäis ehkä maalata myös eteisen ja keittiön puolipaneelit, koska ne on jokseenkin samaa tilaa.
Katto vedetään valkolakalla, sen vaadin, mutta muuten nuo pinnat nyt jää kyllä tuollaiseksi. Tapetin vaihto ois hankala juttu kun on korkea tila.

Matto mulla onkin ollu harkinnassa vaihtaa, en itekään tykkää. Luonnonvalkoinen kokonaan tai sitten l.valk.+beige. Tai oisko vaalea harmaa paha? Vaikka todennäköisesti ei kuitenkaan harmaata mattoa laiteta...

Voiskohan sisustustyynyissä olla jotain pirteää väriä, kuviona? Mikä olis hyvä väri?
 
T.
Mä sain jostain lakatusta pöydästä kalvotussin kynsilakanpoistoaineella irti. Oletko kokeillut? Tussi lähti, lakkaus ei. En mene vannomaan, jotta ei veisi maalia, mutta koita ensin jonnekin piiloon.
 
Miksi mua ei asia ollenkaan yllätä omalta kohdaltani? Tosin se on ihan sama vaikka mulla olisi miten hieno olkkari, niin paskaa tulisi niskaan joka tapauksessa.

Onneksi on niitäkin, jotka kommentoi nätisti :).
no ei kyllä muakaan omalla kohdallani yllätä, mulla ei ole tippaakaan nuorekas maku, en tykkää paneeliverhoista tai muistakaan erikoisista verhovirityksistä,matalista laatikkomaisista tasoista ja musta-valkoisesta värityksestä ja sen sellaisesta.
Mulle olohuone on nimenomaan olohuone, huone jossa oleskellaan, sohvat istumista varten jne.
Toi on joskus herättänyt kummastusta tuo kaappi vitriinin vieressä, se on kuopuksen lelukaappi, mieluummin pidän suurimman osan leluista siellä kuin näkyvissä
 
[QUOTE="vieras";22826512]Kivan näköistä, ihanan valoisaa =)

Onko tuossa valkoisessa senkissä ollut alkujaan nuo ovet tuollai kuvioitu, vai onko tarraa? Jos tarraa, niin mistä? Oon yrittänyt katella, tuloksetta. Tarvisin kypyhuoneeseen ja ehkäpä juuri samanlaiseen senkkiin ;)[/QUOTE]

Kiitos kehuista. :)

Ei ole ollut kuvioidut enkä tykkää niistä ollenkaan, vaikka itse tuon kontaktimuovin laitoinkin. :( Etsin sellaista maitolasin näköistä muovia ja kun en löytänyt sorruin tuohon. Pakko vaihtaa, kun löydän sellaista sileää. Tuo on ostettu Kodin Terrasta, sitä saa monista rautakaupoista, K-Rauta, Bauhaus ym.
Ois kyllä vajaa rulla myytävänäkin, mutta ei siitä kovin isoja taida riittää.
 
"Ellamaaria"
Nappasin samalla tähänkin ketjuun, kun räppäsin makkari-ketjuun...

Vähän eri kuvakulmista meidän olohuonetta... Perusolkkaria :) Tosin kangastaulu on "uusi" kun on uudelleen kuosattu :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=7260289.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=7260290.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=7260291.jpg
 
"Ellamaaria"
Tykkään.
Varsinkin tuo pöytä,ihana!Tosin töpöttelisin nuo pöytälevyn päät saman värisiks ku itte pöytä.
Ja tuikkukipot pöydälle:)
Mie oon tällainen höslä, pöytä on miehen tekemä miun tilauksesta ja jos tuon vanhan patinoidun puun sisuksen maalaa samanlaiseks, sit se tavallaa menettää jotain. Mietittiin sitä. Livenä ei ihan noin raju väriero.

Tuikkukippoja on toisinaan pöydällä, nyt tuo göglikynttilän totaalinen jämä, ja tuo kippo on miehen edesmenneen mummon kynttiläkippo, siks haluun sen esille :)
 
"Ellamaaria"
[QUOTE="vieras";22827255]Voi tuota pikkuista keinua istuintyynyineen :heart:.[/QUOTE]

Maalasin suvussa kulkeneen kulahtaneen punaisen kiikun mustaksi ja tein siihen moisen tyynyn! Tosin se lähtee aina vauhdilla, kun pitää saada kunnon vauhdit :D Niin ne lapset kiittää ja kumartaa :D
 
[QUOTE="Ellamaaria";22827214]Nappasin samalla tähänkin ketjuun, kun räppäsin makkari-ketjuun...

Vähän eri kuvakulmista meidän olohuonetta... Perusolkkaria :) Tosin kangastaulu on "uusi" kun on uudelleen kuosattu :D

Aijaa.com - 7260289.jpg

Aijaa.com - 7260290.jpg

Aijaa.com - 7260291.jpg[/QUOTE]

Tää on tosi ihana, kaunis tuo pöytä ja pikkuinen keinutuoli.
Muutenkin sellaista mistä tykkään tosi paljon. Sohva on hieno ja upean värinen, haluaisin myös harmaan kangassohvan, mutta eläinten kanssa nahka on niin paljon helpompi.
 
"Ellamaaria"
Tää on tosi ihana, kaunis tuo pöytä ja pikkuinen keinutuoli.
Muutenkin sellaista mistä tykkään tosi paljon. Sohva on hieno ja upean värinen, haluaisin myös harmaan kangassohvan, mutta eläinten kanssa nahka on niin paljon helpompi.
Kiitos. Ainahan itsellä olisi ideoita, mutta finanssipuoli ei anna periks kuin pikkuhiljaa :) Josko silloinkaan.. ;) Tuo raitatapetti on edellisten asukkien, minulle "menettelee" mutta halusin puhdassävyisemmän, ehkä leveämpää raitaa tms. valko-vaaleanharmaata. Mutta mies kun vastaa tapetointi/maalauslinjasta, niin ei ihan jokaiseen miun hömpötykseen lähde!
 
ihastuttva
[QUOTE="Ellamaaria";22827271]Mie oon tällainen höslä, pöytä on miehen tekemä miun tilauksesta ja jos tuon vanhan patinoidun puun sisuksen maalaa samanlaiseks, sit se tavallaa menettää jotain. Mietittiin sitä. Livenä ei ihan noin raju väriero.

Tuikkukippoja on toisinaan pöydällä, nyt tuo göglikynttilän totaalinen jämä, ja tuo kippo on miehen edesmenneen mummon kynttiläkippo, siks haluun sen esille :)[/QUOTE]


Niin siis tuikut ihan siks pöydälle ku ei niit tuol välissä voi kuitenkaan polttaa.
Ja kynttiläkippo siirtyis "lipaston" päälle,lyhty tuikkujen kaa pöydälle:)

Kävi mieles et onko se oikeesti vanhaa puuta,vai vaan tehty sen näköseks.Juu ei tietenkään tos tapaukses pidä millään töpötellä.
 

Yhteistyössä