Avaatteko aina oven jos ovikello soi?

• Viestiketjun aloittaja "Juulianna"
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="a p";28699987]Talonmies on käynyt meidän oven takana kun olen ollut nukkumassa, mutta ei todellakaan tullut sisälle vaikka aika tärkeää asiaa olikin. Tuli iltapäivällä uudestaan.[/QUOTE]

Jos teillä valuisi vettä jostain alakertaan, niin kyllä tulisi sisään.

Peyote
[QUOTE="a p";28699993]Niin ja lisään vielä, että ei kaikki asu kerros- tai rivitalossa. Ei omakotitalossa mikään huoltomies sisälle tule omilla avaimilla kun ei ole mitään huoltomiestä.[/QUOTE]

Juu se on kyllä totta. Oletin että asut kerrostalossa, jos teillä niin usein pimpotellaan, että useimmiten epäilet sen olevan joku turha.

Peyote
[QUOTE="a p";28700007]Tämä on yksikerroksinen talo.

Miksi sua noin kovasti ärsyttää, että kaikki eivät aina avaa ovea kun ovikello soi? Miksi et ymmärrä, että yövuorossa ollut ihminen haluaa nukkua?[/QUOTE]

En mä ole sanonut, että se ärsyttäisi minua mitenkään, vaan sanoin, että minusta se on outoa, ettei avaa ovea, koska "tietää" ettei se voi olla tärkeää.

Peyote
[QUOTE="a p";28700029]Siis miksi sä et tajua kun kirjoitan lukuisia kertoja tekeväni vuorotyötä ja sen takia vieraat tulevat sovitusti eikä yllättäen ja että vuorotyön takia saatan nukkua keskellä päivää.[/QUOTE]

Joo, sä voit vapaasti niin tehdä.

En joka kerta avaa. Tykkään hengailla kotona ilman vaatteita/pelkissä alusvaatteissa, ja yleensä pukemisessa menee sen verran kauan, että ovella rimputtelija ehtii jo lähteä ennen kuin on vaatteet päällä.

Joskus joku on soittanut ovikelloa useampaan otteeseen, ja silloin olen mennyt sanomaan, että odottakaa hetki niin puen päälle.

ok
[QUOTE="a p";28700007]Tämä on yksikerroksinen talo.

Miksi sua noin kovasti ärsyttää, että kaikki eivät aina avaa ovea kun ovikello soi? Miksi et ymmärrä, että yövuorossa ollut ihminen haluaa nukkua?[/QUOTE]

Pakko kysyä, että mikäs sua sitten noin kovasti ärsyttää? Tottahan se on, että oven takana joku voisi olla ilmoittamassa vaikka vesivahingosta. Vaikka sulla onkin kolmivuorotyö.

kfkfkf
Meillä lasten kaverit yleensä koputtavat, aamuisin jos joku koputtaa niin en mene avaamaan jos olen vielä sängyssä, koska yleensä silloin se lapsikin vielä nukkuu jota ollaan tulossa hakemaan pihalle.

Eipä meillä muuten ovikello soi, jos joku on tulossa käymään, se on meillä tiedossa ja silloin mennään tietysti avaamaan.

Pakko kysyä, että mikäs sua sitten noin kovasti ärsyttää? Tottahan se on, että oven takana joku voisi olla ilmoittamassa vaikka vesivahingosta. Vaikka sulla onkin kolmivuorotyö.
Jos jollakulla on kovasti asiaa, hän yleensä sitten myös huutelee oven läpi. Meille tuli kerran ambulanssimiehet, jotka kyllä soittivat useampaan otteeseen ja vielä huusivat oven läpi, jotta varmasti avasimme.

Peyote
Jos vaikka lasten kaverit pimpottelee, eikä avata, saattavat pian palata pimpottamaan uudestaan, koska niin lapsen mieli toimii. Kun ei ollut aiemmin kotona, kokeillaan, olisiko nyt kotona. Ja kun lapsi olettaa, ettei kukaan ole kotona, hän ei ymmärrä, että jatkuva pimpottelu myöskään haittaisi ketään. Vähimmällä pääsee kun avaa oven ja kertoo, että lapsi on vaikkapa, hmm, missä nyt ikinä onkaan, jos ei kerran ole kotona.

En taatusti avaa jos en odota ketään. Ei ole mitään erityistä syytä mutta en koe velvollisuudekseni availla ovia kun kuitenkin mitä todennäköisimmin en kyseisen henkilön kanssa halua keskustella, olkoon sitten kaupustelija tai jehova tai mikä hyvänsä. Kaverit ja tutut kyllä tietävät puhelinnumeron ja soittavat etukäteen jos ovat tulossa.

Mun mielestä oven avaaminen kaikille rimputtelijoille on sinisilmäistä touhua. Vähän sama kuin vastaisi kaikkiin sähköpostiin tulleisiin spämmiviesteihin.

kfkfkf
Kun mä olin nuori, meillä soi ovikello. Menin avaamaan ja siellä oli naapuritalossa asuva nainen, joka tuli kertomaan asukkaille, että kaikki ihmiset ja eläimet pihalle, naapurissa on tulipalo (oli nähnyt kun ikkuna meni sirpaleiksi jo)

Jos en olisi mennyt avaamaan, olisi seuraava evakuoija ollut palomies.

Eli joskus se pimpottaja voi olla joku tällainenkin, jopa se palomies. Mutta ehkä nämä sitten pimpottavat "ärhäkkäämmin" ja palomies luultavasti ois huudellut postiluukustakin

En avaa aina.
Saatan olla puolipukeissa tai on hellä hetki miehen kanssa tai ei vaan huvita avata ovea.

Kun mä olin nuori, meillä soi ovikello. Menin avaamaan ja siellä oli naapuritalossa asuva nainen, joka tuli kertomaan asukkaille, että kaikki ihmiset ja eläimet pihalle, naapurissa on tulipalo (oli nähnyt kun ikkuna meni sirpaleiksi jo)

Jos en olisi mennyt avaamaan, olisi seuraava evakuoija ollut palomies.

Eli joskus se pimpottaja voi olla joku tällainenkin, jopa se palomies. Mutta ehkä nämä sitten pimpottavat "ärhäkkäämmin" ja palomies luultavasti ois huudellut postiluukustakin
Kyl ne osaa asiansa ilmasta joilla on oikeaa asiaa. Mut kaikki kertarimputukset on aina olleet vaa jotai tyrkkyjä joille en halua avata.

"a p"
Jos vaikka lasten kaverit pimpottelee, eikä avata, saattavat pian palata pimpottamaan uudestaan, koska niin lapsen mieli toimii. Kun ei ollut aiemmin kotona, kokeillaan, olisiko nyt kotona. Ja kun lapsi olettaa, ettei kukaan ole kotona, hän ei ymmärrä, että jatkuva pimpottelu myöskään haittaisi ketään. Vähimmällä pääsee kun avaa oven ja kertoo, että lapsi on vaikkapa, hmm, missä nyt ikinä onkaan, jos ei kerran ole kotona.
No ei lapsenkaan kaverit tule oven taakse ennalta ilmoittamatta koska lapsi ei pakosta edes ole täällä vaan on isänsä luona. Parempi on soittaa ja kysyä missä on tai sitten sopivat jo koulussa vierailusta.

vierass
Ei oo ovikelloa, mutta ovi on aina auki :) Eipä täällä ole koskaan käynyt yhtään jehovaa, kaupustelijaa tai aikoinaan tv-lupatarkastajaa :D

Joku kaveri/tuttu sieltä sitten sisälle tulee, huudan sit ovelle, että odota, jos oon alasti :D

Yhteistyössä