En avaa koskaan kenellekään kotiovea, jos en tiedä jonkun olevan tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23104906] On myös salainen koputuskoodi joskus ollut käytössä...Tai ovikellon ja postiluukun räpsäyttelyn yhdistelmä. (minulla on kyllä tv-lupa)[/QUOTE]

Mikä ihme tuo koodi on? Kun meillä muutaman talon päästä tulee tulee muksua pyytämään nuo kerrostalojen lapsukaiset niin niillä on ihme tyyli koputtaa oveen?
Jos olen kuullut että ovea koputetaan niin avaan mutta en muuten.
Monta kertaa olen kysynyt näiltä lapsilta miksi ihmeessä koputtelee oveen tai ikkunoihin ja miksi ei soita ovikelloa, silloin tapittavat minua silmät suurina mitään sen enempää sanomatta vain jotain tuhisevat.
Kyse ei siitä etteikö he yltäisi ovikelloon sillä päivällä he soittavat ovikelloa mutta kun hiukan tulee myöhempi (iltapäivä) niin johan alkaa koputtelu.
Oma lapseni kertoikin että kyseisessä talossa he koputtavat aina jokainen eri lailla eri oville ja ovikelloja ei soitella, liekö sitten pelkäävät velkojia :D
Sori meni hiukan aiheen vierestä mutta sieppaa nämä muksut kun koputtelevat oveen ja ikkunoihin ja vaikka kuinka olen noille jo sanonut että en avaa ovea jos ette opi ovikelloa käyttämään niin sitä tullaan lääppimään olkkarin ikkunaa lumisilla käsineillään.

Meillä on päivisin aina ovet auki. Ystävät ja sukulaiset pimputtavat ja marssivat sisälle. Osa marssii suoraan sisälle, kun arvelee lapsten olevan päiväunilla. Ja jos joku soittaa ovikelloa, niin aina avaan:)

Juu en mäkään avaa ikinä. Saatan kurkata ikkunasta jos on joku tuttu (kuten naapuri joka tuli kerran sanomaan että lapsi oli unohtanut auton oven auki eikä me oltu huomattu tarkistaa sillä kerralla että menihän kiinni.. Kiitos naapurille :) ). Jos en tunne niin en varmasti avaa. Ystävät ja sukulaiset soittaa etukäteen aina jos tulevat käymään.

Mikä ihme tuo koodi on? Kun meillä muutaman talon päästä tulee tulee muksua pyytämään nuo kerrostalojen lapsukaiset niin niillä on ihme tyyli koputtaa oveen?
Jos olen kuullut että ovea koputetaan niin avaan mutta en muuten.
Monta kertaa olen kysynyt näiltä lapsilta miksi ihmeessä koputtelee oveen tai ikkunoihin ja miksi ei soita ovikelloa, silloin tapittavat minua silmät suurina mitään sen enempää sanomatta vain jotain tuhisevat.
Kyse ei siitä etteikö he yltäisi ovikelloon sillä päivällä he soittavat ovikelloa mutta kun hiukan tulee myöhempi (iltapäivä) niin johan alkaa koputtelu.
Oma lapseni kertoikin että kyseisessä talossa he koputtavat aina jokainen eri lailla eri oville ja ovikelloja ei soitella, liekö sitten pelkäävät velkojia :D
Sori meni hiukan aiheen vierestä mutta sieppaa nämä muksut kun koputtelevat oveen ja ikkunoihin ja vaikka kuinka olen noille jo sanonut että en avaa ovea jos ette opi ovikelloa käyttämään niin sitä tullaan lääppimään olkkarin ikkunaa lumisilla käsineillään.

:laugh: :laugh: :laugh: Oikeesti sattuu jo mahaan tää nauraminen :laugh: :D

En myöskään avaa. Asun rivitalossa ja toisen huoneen ikkunan verhon raosta on hyvä kurkkia ketä tulija on.. Mä en niinkään kaihda kiukkusia naapureita vaan pahantahtoisia ihmisiä. Kerrankin oven takana oli aivan vieras mies, todennäköisesti tv-lupatarkastaja mut mä pelkään murhaajia yms :)

En avaa minäkään. Suurin syy on se, että tässä talossa liikkuu niin hämärää porukkaa etten uskalla. Ja jos olen erehtynyt avaamaan niin lähes poikkeuksetta siellä on ollut jehovantodistajia tai joku Kirby-imurikauppias. Kerran oli tosin poliisitkin, onneksi avasin tuolloin. Joku oli kuullut pyssyn laukauksia jostain asunnosta...kiertelivät kyselemässä tietääkö kukaan mitään. Jos joku haluaa nähdä meidät, niin osaa soittaa kyllä. Numero löytyy numerotiedustelusta jos ei tiedossa.

[QUOTE="hankey";23100540]Illalla kahdeksan jälkeen tosin ensin huutelen: "kuka siellä"

Hyvin pian lopetan yhteydenpidon ihmisiin, jotka eivät avaa ovea. Yleensä tähän liittyy vielä se, että ei vastata puhelimeen ja se, että valehdellaan ihan suoraan. "tulkaa käymään" "voi, ei, ei me oltu kotona, /ei me kuultu ovikellon soittoa"[/QUOTE]

No etkö tajua että ne ihmiset eivät ehkä halua sua kylään. Jos kaveri ei vastaa puhelimeen ja silti meet oven taakse rymistelemään niin oot aika moukka...

Meillä täällä kulkee niin hämärää väkeä ettei edes ovelle voi mennä jos siellä joku soittelee. Yleensä siellä vain just jotai "oletkokuullutjeesuksesta/joopainukaavittuun"-tyyppejä, joista ei ole mitään harmia, mutta annas olla kun kaikenmaailman somalit ja nahkamiehet tulee oven taakse ja jos henkäyksenkin päästää, nii alkaa armoton oven hakkaaminen. Sillon kun tänne muutettiin, nii ekoina kertoina pelästy niin helvetisti ku luuli että tulevat ovestä läpi :x Ei niillä mitään asiaa koskaan ole, just tyyliin "voidaaks tulla tänne syömään/lainaatsä vähä rahaa/pitäs kuselle päästä"
Sen takia en enää ovia availe :D

Missä te asutte? :O ootteko te kaveerannu niiden somaleiden kanssa vai tuleeko ne ihan muuten vaan ovelle?

minäkään en koskaan avaa ovea jos en tiedä että joku on tulossa tai kuka siellä on. pääosin sen takia jos siellä on tv-lupatarkastaja mutta myös muut hullut ja hörhöt pelottaa kaksin lapsen kanssa asuessa. vaikka alue on rauhallinen rivitaloalue taajaman asutuskeskuksessa joka täynnä lapsiperheitä. maksoin 5 vuoden ajan jopa opiskellessani tv lupaa vaan kun se vuosi vuodelta nousi niin päätin että se summa alkaa olla niin järjetön etten todellakaan maksa enää. muutenkin nipin napin pärjätään.

ja jos siellä oven takana poliisi tai palokunta olisi, eiköhän ne huutaisi asiansa tai kuka siellä on jos en avaisi ovea

Mä en kehtaa olla avaamatta. Katon kuitenkin AINA ensin ovisilmästä vaikka tietäisin kuka on tulossa. Kerran meinasin jättää avaamatta kun kolme outoa ukkoa pimpotti, ne ukot olis tullu yleisavaimella sisään jos en olis avannu. Ois ollu aika noloa.

Mä en myöskään avaa ovea. perhe tietää että täytyy soittaa ennenkun tulee ja pimputtaa ovikelloa 2 kertaa. Tietty avaan jos tiedän että on paketti tulossa tai pitsa yms mutta muuten en koska se on just jehovantodistaja sukunimeni takia tai tv-luvantarkistaja. Oli mulla tv tai ei ja maksan sitä tai en, niin ei mun siltikän tarvi ovea hälle aukasta.

Viime aikoina ovikello on soinu kerran pari per viikko ja kuuntelen että se käy vaan mun oven takana, soittaa kerran ja menee pois. Se on luultavasti mun ex-ystävä joka kaipaa taas romukoppaa murheilleen mut mäpä en aukase. En voi kurkata ovisilmästä kun se kuulee jos avaan välioven. Mutta seuraavaksi ajattelin tän tehdä, kuulkoot sitten, ei se tarkota että mun on pakko avata.

Suurin syy siihen miksi en avaa on se, että mä hillut kotivaatteissa ilman rintsikoita päivät pitkät ja en ihan sinällään ovea viitsisi avata :D Ja tosiaan, siellä ei voi olla kukaan tuttu koska ne tietää että pitää soittaa ennenkun tulee =)

Kesällä pennut soitteli ovikelloa ja juoksivat karkuun, kamala rytinä kuulu rappusista sen jälkeen kun ovikello soi. Joten miepä panin sukan ovikelloon. Eipä enään pimpahda ja mie en hyppää kattoon säikähdyksestä :D

[QUOTE="mie vaan";23105747]Mä en myöskään avaa ovea. perhe tietää että täytyy soittaa ennenkun tulee ja pimputtaa ovikelloa 2 kertaa. Tietty avaan jos tiedän että on paketti tulossa tai pitsa yms mutta muuten en koska se on just jehovantodistaja sukunimeni takia tai tv-luvantarkistaja. Oli mulla tv tai ei ja maksan sitä tai en, niin ei mun siltikän tarvi ovea hälle aukasta.

Viime aikoina ovikello on soinu kerran pari per viikko ja kuuntelen että se käy vaan mun oven takana, soittaa kerran ja menee pois. Se on luultavasti mun ex-ystävä joka kaipaa taas romukoppaa murheilleen mut mäpä en aukase. En voi kurkata ovisilmästä kun se kuulee jos avaan välioven. Mutta seuraavaksi ajattelin tän tehdä, kuulkoot sitten, ei se tarkota että mun on pakko avata.

Suurin syy siihen miksi en avaa on se, että mä hillut kotivaatteissa ilman rintsikoita päivät pitkät ja en ihan sinällään ovea viitsisi avata :D Ja tosiaan, siellä ei voi olla kukaan tuttu koska ne tietää että pitää soittaa ennenkun tulee =)

Kesällä pennut soitteli ovikelloa ja juoksivat karkuun, kamala rytinä kuulu rappusista sen jälkeen kun ovikello soi. Joten miepä panin sukan ovikelloon. Eipä enään pimpahda ja mie en hyppää kattoon säikähdyksestä :D[/QUOTE]

Siis 3 kertaa, ei 2 =)

Avaan oven aina. Mulla ei ole tv-lupaa, mutta eipä ole digitöllöäkään. Mullekin tulijat ilmoittavat etukäteen, mutta ei ole silti tapana jättää avaamatta.

Pääasiassa ovikelloa soittelevat ovat juurikin jehovia, mormoneja tai kiertokauppiaita, mutta onpa mukaan mahtunut esim. postilähetti, joka toi naapurille pakettia.

ulko-ovi on aina auki, paitsi silloin ku eilla kotona ja yöllä. vieraat tullee ja mennee :) ei täälä ruukata soittaa että olettako kotona tulhaan kahvile. vaan manhään käyhmään. mie tykkään ku käypii viehraita, aina on pakkasessa useampaa sorttia laittaa pöythään tarjole.

Hieman asian vierestä: Olin kerran yläkerrassa kun ovikello soi. Lapset menivät avaamaan ja hetken päästä huusivat minut paikalle. Oven takana seisoi nainen kädessään lappu, jossa luki että "olen kuuro ym ym, kerään rahaa lapsilleni ym ym.." Sanoin, että valitettavasti en nyt voi antaa sinulle rahaa, johon nainen vastasi: ookoo ja lähti. Tyttöni sanoi, että tämä nainen oli myös vastaillut heidän kysymyksiinsä.. Valikoiva kuuro??

Mä avaan aina,paitsi sillon jos herään siihen summerin/ovikellon soittoon.Ja musta on vaan kivaa jos siellä on joku yllärityyppi..Esim. sillon kun meidän poika syntyi niin naapurin hevariveljekset toi pojalle Alfred j. kwak dvd-boksin.Se oli musta tosi sulosta vaikka eihän mikään vauva sellasia kato:D

Ja tosta kun joku sanoi ettei viitti avata ovea kun on kotivaatteissa niin mä avaan ainakin oven vaikka alusvaatteissa.Jos ei miellytä niin ei oo mun ongelma.

Meillä ei ole ovikelloa joten kun ryskytys yltyy häiritseväksi ja yltää koirien haukun yli niin joku menee avaamaan.:D
Meillä käy hyvin hyvin harvoin muita kuin odotettuja vieraita ja auto ei pääse pihaan huomaamatta.
Viimeksi meille on eksynyt joku vakuutusmyyjä jolle keskimmäinen paukas oven nenän edestä kiinni huutaen että "outo setä, en avaa". Menin sitten perässä kertomaan saman asian fiksummin.

En avaa tuntemattomille.
Harvoin siellä kukaan ihan vieras rimputtelee, kun meillä on ovikoodi alaovessa ja tutut kyl ilmoittaa tulostaan ennakkoon.
Joskus jollain naapurilla voi olla asiaa, mutta katon ovisilmästä ja avaan sitten.

Yhteistyössä