Mulla on kyllä ovien aukiolosta huolimatta "hälytysjärjestelmät" kunnossa.
Jos sieltä joku täysin tuntematon tulee sisään, niin ei se ulos pääse ilman mun tai miehen lupaa, saati että pääsisi perheenjäseniin tai arvotavaroihin käsiksi
Meillä hälytysjärjestelmää päivisin hoitaa lähinnä lasten rikkumaton ja luontainen uteliaisuus... jos (ja kun he yleensäkin) kuulevat ja näkevät vieraan... oli se sit ihminen tai auto, niin mie yleensä saan siitä infon jo ennenkun kukaan edes ehtii ovelle.
Mutta tästäpä syystä, että mulla on ovet päivisin auki kulkea, meillä ei pidetä lompakkoa ja avaimia eteisessä. Toki se, että jos sieltä tulee se paha roisto, ryöväri, murhaaja tmv, niin sillehän mie en mahda sit välttämättä mitään... mutta olen kyllä ajatellut niinkin, että jos joku on päättänyt meille sisään tulla, niin tuleehan se sit vaikka oven tai ikkunan läpi, jos on kerran tullakseen.
Ei se olo ja elo siitä ainakaan helpotu ja rauhoitu täällä meillä, jos mie pelkään lukkojen takana kokoajan jotain, ja juoksen 5 min välein avaamassa ja sulkemassa ovea, kun en mie lapsiakaan voi, enkä edes halua, sulkea sisään lukkojen taakse vaan siksi, että mie pelkäisin jonkun murhamiehen tulevan sisään silläaikaa kun mie teen pikkuväen kanssa ruokaa.
Ja muoks... mun piti siis kyllä lainata freijan tekstiä, joka liittyi noihin turvajärjestelmiin ja noihin pahalla sisäänpyrkijöihin.