Auttakaa mua tekemään vaikea päätös

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mihellä on tylsä vaihe avoliitossa meneillään. Hän ei halua seksiä kanssasi, koska ei halua valehdella kumppanilleen.

Sinä olet ihan kivaa vaihtelua ja viihdykettä. Tyydyt vähään ja odotat kärsivällisesti.

Tuota mä sanoin sille, etten halua olla mikään viihdyke, mutta sanoo että kaukana siitä. Enemmän mä vaan tuon sille stressiä ja harmaita hiuksia, kun on niin hämmentynyt tästä.
 
Sitä kuule olen mäkin miettinyt. Ja siis matkustelut kuuluu ihan töihin, että ne nyt on selitettävissä.

Mutta viimeiset 3kk on viettänyt viikonloput mun kanssa. Ei siis yötä, mutta päivisin tehty vaikka ja mitä.. Ettei noi kyllä kauheasti enää vietä aikaa keskenään tai muuta. Mutta kuulemma tyttöystävä on myös kiireinen, ja on omat stressit ja huolenaiheet, ettei kauheasti ole kerennyt edes ihmetellä.

Aika törkeää käytöstä mieheltä viettää noin paljon aikaa toisen naisen kanssa. Jos senkin ajan ja energian olisi panostanut omaan suhteeseensa, niin asiat kotona olisivat huomattavasti paremmalla tolalla. Ei ole ihmekään, ettei kotona tilanne parane, jos toinen ei siellä edes vaivaudu viettämään aikaansa. Minua ainakin alkaisi todenteolla risomaan, jos mies olisi viimeiset 3 kk ollut viikonloput poissa kotoa.
 
Ja mies sanoo samaa, että onhan hän nyt kiinnostunut tässä vuosien varrella ollut muistakin, mutta ei ikinä mitään tälläistä. Eikä ikinä ole pettänyt. Siinä kyllä uskon häntä, koska puhuu kaikesta niin suoraan kyllä.

Olet niin naiivin sinisilmäinen. Sinä et voi mitenkään tietää, mitä kaikkea mies jättää kertomatta sinulle ja saattaa jostain asiasta puhua vain omasta näkökulmastaan eli vääristellysti. Se, että puhuu suoraan, ei tarkoita, että siinä olisi koko totuus.
 
Aika törkeää käytöstä mieheltä viettää noin paljon aikaa toisen naisen kanssa. Jos senkin ajan ja energian olisi panostanut omaan suhteeseensa, niin asiat kotona olisivat huomattavasti paremmalla tolalla. Ei ole ihmekään, ettei kotona tilanne parane, jos toinen ei siellä edes vaivaudu viettämään aikaansa. Minua ainakin alkaisi todenteolla risomaan, jos mies olisi viimeiset 3 kk ollut viikonloput poissa kotoa.

No älä! Sit mä kysyn että mikset ole tyttöystäväs kanssa, niin vastaa on niin paljon mielummin mun kanssa. Ja sitten ei kuitenkaan voi jättää sitä! :D Et mä oon ehkä pikkasen confused. Varsinkin kun eka viesti on aina mulle, kertoo kaikki ongelmansa mulle, hakee multa sitä turvaa ja lohduketta, ja mä oon päivän viimeisin kenelle sanoo öitä. Sen kaverit tietää musta, ne tykkää musta, ja vietän niiden kanssa jo aikaa. :D

Ihan oikeasti. Tää tilanne on vaan jo niin.. :D Apua.
 
Olet niin naiivin sinisilmäinen. Sinä et voi mitenkään tietää, mitä kaikkea mies jättää kertomatta sinulle ja saattaa jostain asiasta puhua vain omasta näkökulmastaan eli vääristellysti. Se, että puhuu suoraan, ei tarkoita, että siinä olisi koko totuus.

No en mä nyt tiiä. On kertonut jo niin paljon kaikkia juttuja, ja olen nähnyt huonoja puolia + koko tää tilanne. Ei sillä ole mitään syytä valehdella pettämisestä tai muusta, mulle. Ollaan oltu kyllä tosi rehellisiä. Tietenkään ei sitä ikinä voi tietää, mutta ette tekään tätä tilannetta. Ei kaikki pettäjät ole patologisia valehtelijoita :)
 
No älä! Sit mä kysyn että mikset ole tyttöystäväs kanssa, niin vastaa on niin paljon mielummin mun kanssa. Ja sitten ei kuitenkaan voi jättää sitä! :D Et mä oon ehkä pikkasen confused. Varsinkin kun eka viesti on aina mulle, kertoo kaikki ongelmansa mulle, hakee multa sitä turvaa ja lohduketta, ja mä oon päivän viimeisin kenelle sanoo öitä. Sen kaverit tietää musta, ne tykkää musta, ja vietän niiden kanssa jo aikaa. :D

Ihan oikeasti. Tää tilanne on vaan jo niin.. :D Apua.

Tottakai mies on mielummin uuden ja jännittävän naisen kanssa, joka aina hymyssä suin kuuntelee ja ymmärtää kaiken ja ollaan niin täydellisessä sielujen sympatioissa. Varmasti sinunkin ymmärtämisesi loppuu ja hymysi hyytyy siinä vaiheessa, kun mies alkaa liesuamaan muualla suurimaan osan ajastaan. Teot kertovat enemmän kuin sanat. Tämä mies ainakin toimii alhaisesti omaa kumppaniaan kohtaan, eikä rehellinen parisuhteen arvostus näytä olevan kovin korkealla.
 
No en mä nyt tiiä. On kertonut jo niin paljon kaikkia juttuja, ja olen nähnyt huonoja puolia + koko tää tilanne. Ei sillä ole mitään syytä valehdella pettämisestä tai muusta, mulle. Ollaan oltu kyllä tosi rehellisiä. Tietenkään ei sitä ikinä voi tietää, mutta ette tekään tätä tilannetta. Ei kaikki pettäjät ole patologisia valehtelijoita :)

Mitä huonoja puolia olet nähnyt? Tuollainen tilanne on valehtelua ja mies on jo syvällä siinä. Todella törkeää on esitellä uusi ihastus jo kavereilleen, vaikka elää vielä parisuhteessa. Toiminta on todella halpamaista omaa kumppania kohtaan. Tulee ihan mieleen Mika Pohjosen sekoilut toisen naisen kanssa.
 
Tottakai mies on mielummin uuden ja jännittävän naisen kanssa, joka aina hymyssä suin kuuntelee ja ymmärtää kaiken ja ollaan niin täydellisessä sielujen sympatioissa. Varmasti sinunkin ymmärtämisesi loppuu ja hymysi hyytyy siinä vaiheessa, kun mies alkaa liesuamaan muualla suurimaan osan ajastaan. Teot kertovat enemmän kuin sanat. Tämä mies ainakin toimii alhaisesti omaa kumppaniaan kohtaan, eikä rehellinen parisuhteen arvostus näytä olevan kovin korkealla.

Tuo on totta. Ja sitä olen kovin paljon myös miettinyt.

Ja tää keskustelu on tosi hyvä. Saa vähän mullekin parempaa perspektiiviä ja ehkä jopa pystyn oikeasti tämän lopettamaan.
 
No en mä nyt tiiä. On kertonut jo niin paljon kaikkia juttuja, ja olen nähnyt huonoja puolia + koko tää tilanne. Ei sillä ole mitään syytä valehdella pettämisestä tai muusta, mulle. Ollaan oltu kyllä tosi rehellisiä. Tietenkään ei sitä ikinä voi tietää, mutta ette tekään tätä tilannetta. Ei kaikki pettäjät ole patologisia valehtelijoita :)

Tottakai sillä on syytä valehdella sulle. Saalis ei ole vielä hanskassa. Avaa nyt vain haarasi, niin saat tilanteen loppumaan kaikkein selkeimmin. Harmi vaan, että sinä tulet tässä kärsimään kaikkein eniten.
 
Mitä huonoja puolia olet nähnyt? Tuollainen tilanne on valehtelua ja mies on jo syvällä siinä. Todella törkeää on esitellä uusi ihastus jo kavereilleen, vaikka elää vielä parisuhteessa. Toiminta on todella halpamaista omaa kumppania kohtaan. Tulee ihan mieleen Mika Pohjosen sekoilut toisen naisen kanssa.

Jep. Liikaa pelaa kyllä nyt kaikkien kanssa. Ja kyllä se itsekin sen tietää. Tai puhuu siitä miten vittumaisesti kohtelee puolisoon. Ettei nyt ihan tunteeton sentään ole. Vaikka teot onkin.

Kai se jotenkin innostu musta niin kovasti.
 
No älä! Sit mä kysyn että mikset ole tyttöystäväs kanssa, niin vastaa on niin paljon mielummin mun kanssa. Ja sitten ei kuitenkaan voi jättää sitä! :D Et mä oon ehkä pikkasen confused. Varsinkin kun eka viesti on aina mulle, kertoo kaikki ongelmansa mulle, hakee multa sitä turvaa ja lohduketta, ja mä oon päivän viimeisin kenelle sanoo öitä. Sen kaverit tietää musta, ne tykkää musta, ja vietän niiden kanssa jo aikaa. :D

Ihan oikeasti. Tää tilanne on vaan jo niin.. :D Apua.

Todella raukkamaista toimintaa mieheltä, suorastaan halveksittavaa. Meille tuli kerran yksi sukulainen kylään uuden naisystävänsä kanssa. Kenellekään ei jäänyt epäselväksi, mistä hommassa oli kyse. Kaikki olivat perinjuurin kiusaantuneita, mutta eivät sitä tietenkään näyttäneet naiselle. Mies oli siis naimisissa, eikä kertonut kenellekään etukäteen, että tuleekin jonkun toisen naisen kanssa juhliin.

Tämä sivusuhde kesti aikansa. Oli todella härski temppu miehen vaimolle näin julkisesti pitää peli toisen naisen kanssa. Olisi tehnyt sen edes salaa, ettei koko kaveripiiri ja sukulaiset olisi saaneet tietää. Olisi ollut kaikille osapuolille parempi niin. Avioliitto jatkuu edelleen ja miehellä on ties kuinka mones nainen kierroksessa siinä sivussa. Sen verran on ottanut opikseen, ettei enää julkista ihastuksiaan kaikille.
 
Jep. Liikaa pelaa kyllä nyt kaikkien kanssa. Ja kyllä se itsekin sen tietää. Tai puhuu siitä miten vittumaisesti kohtelee puolisoon. Ettei nyt ihan tunteeton sentään ole. Vaikka teot onkin.

Kai se jotenkin innostu musta niin kovasti.

Usko pois, et ole korvaamaton. Sinun jälkeesi mies tulee innostumaan jostain toisesta naisesta. Ymmärrän kyllä, että sinä haluat uskoa olevasi juuri se ainoa oikea miehelle, mutta asia ei valitettavasti ole niin. Ota nyt järki käteen.
 
Usko pois, et ole korvaamaton. Sinun jälkeesi mies tulee innostumaan jostain toisesta naisesta. Ymmärrän kyllä, että sinä haluat uskoa olevasi juuri se ainoa oikea miehelle, mutta asia ei valitettavasti ole niin. Ota nyt järki käteen.

Enkö mä ole ollut nyt aika järkevä? Kyllä mä tätä olen miettinyt paljon. Ja sanoin hyvästit miehelle. En mä mikään sinisilmäinen kuitenkaan ole. Heikko ehkä. Tyhmäkin joo.. Ihastuin vaan :(
 
Enkö mä ole ollut nyt aika järkevä? Kyllä mä tätä olen miettinyt paljon. Ja sanoin hyvästit miehelle. En mä mikään sinisilmäinen kuitenkaan ole. Heikko ehkä. Tyhmäkin joo.. Ihastuin vaan :(

Olet toiminut järkevästi, pidä siitä kiinni. Saat vain surua itsellesi, jos jäät suhteeseen kolmanneksi pyöräksi.

Kunhan päästät vielä henkisesti irti siitä unelmasta, että olette luodut toisillenne, niin voit vapautua etsimään sitä oikeasti sinulle parasta kumppania.
 
No ei miehellä kyllä mitään tunneälyä ole kun uutta naista vaan julkisesti esittelee vaikka vanha on vielä kuvioissa. Antaa tosi älykääpiön vaikutelman. Luultavasti kaverinsa tirskuu selän takana. Mulle olis turn off.
 
No älä! Sit mä kysyn että mikset ole tyttöystäväs kanssa, niin vastaa on niin paljon mielummin mun kanssa. Ja sitten ei kuitenkaan voi jättää sitä! :D Et mä oon ehkä pikkasen confused. Varsinkin kun eka viesti on aina mulle, kertoo kaikki ongelmansa mulle, hakee multa sitä turvaa ja lohduketta, ja mä oon päivän viimeisin kenelle sanoo öitä. Sen kaverit tietää musta, ne tykkää musta, ja vietän niiden kanssa jo aikaa. :D

Ihan oikeasti. Tää tilanne on vaan jo niin.. :D Apua.
Eli se käyttää sua myös terapeuttina (ja thai-hierojana, mutta se tulikin jo selväksi.)
 
No ei miehellä kyllä mitään tunneälyä ole kun uutta naista vaan julkisesti esittelee vaikka vanha on vielä kuvioissa. Antaa tosi älykääpiön vaikutelman. Luultavasti kaverinsa tirskuu selän takana. Mulle olis turn off.

No ei se mua esittele minään uutena naisena, vaan ystävänä ja kaverina. Nekin on tullut ihan puolivahingossa, eikä mitenkään tietoisesti vienyt mua jonnekin kavereiden eteen. Ja niistä kavereista on tullut mun kavereita nyt. Tai jotenkin luontevasti sulauduin porukkaan, kun on kaikilla niin samanlainen huumori ja elämänasenne.
 
Usko pois, et ole korvaamaton. Sinun jälkeesi mies tulee innostumaan jostain toisesta naisesta. Ymmärrän kyllä, että sinä haluat uskoa olevasi juuri se ainoa oikea miehelle, mutta asia ei valitettavasti ole niin. Ota nyt järki käteen.

No tuotahan ei tietenkään voi tietää kävisikö noin. Voi olla ettei olisi korvaamaton, voi olla että olisi. Miehen pitäisi kuitenkin jättää "hyvästit" entiselle suhteelle ja jos sitä ei halua niin sittenpä ei halua apeetakaan.
Täällä tuntuu olevan paljon selvännäkijöitäkin tai sitten sellaisia joille on käynyt kuten ajattelee aapeelle käyvän.
 
Muahah :D Ei musta kyllä terapeuttia saa, eikä thai-hierojaa, mutta joo. Voihan se olla, että on elämässä vaan niin jumissa, ja mun seura piristää.

Näin se on. Kun arki kotona ahdistaa, niin piristystä ja jännitystä haetaan jostain muualta. Onko mies unohtanut sen sanoa sinulle suoraan, kun kerran kaikesta muusta kertoo suoraan.

Kuuntelin yhden miehen lätinöitä liitostaan parin vuoden ajan. Toimin lohdukkeena, tukena ja olkapäänä, kunnes lopulta tajusin, että mies oli vain itsekeskeinen typerys, joka kohteli huonosti vaimoaan ja perhettään. Jos mies olis ymmärtänyt katsoa peiliin ja korjata omaa käytöstään, niin hänen avioliittonsa olisi varmasti kukoistanut, mutta reppana syytteli kaikesta vain vaimoaan, eikä nähnyt itsessään juurikaan vikoja.
 
Näin se on. Kun arki kotona ahdistaa, niin piristystä ja jännitystä haetaan jostain muualta. Onko mies unohtanut sen sanoa sinulle suoraan, kun kerran kaikesta muusta kertoo suoraan.

Kuuntelin yhden miehen lätinöitä liitostaan parin vuoden ajan. Toimin lohdukkeena, tukena ja olkapäänä, kunnes lopulta tajusin, että mies oli vain itsekeskeinen typerys, joka kohteli huonosti vaimoaan ja perhettään. Jos mies olis ymmärtänyt katsoa peiliin ja korjata omaa käytöstään, niin hänen avioliittonsa olisi varmasti kukoistanut, mutta reppana syytteli kaikesta vain vaimoaan, eikä nähnyt itsessään juurikaan vikoja.

Sanoo, että mä en ole mikään peli tai viihdyke, tai tyttöystävän korvike. Sanoo ihan suoraan, että kotona on kaikki hyvin, häntä ei kohdella huonosti ja suhteessa on periaatteessa kaikki ok. On miettinyt kihloja jo pitkään, ja tänä vuonna aikoi ostaa sormuksen, mutta on tullut täysin toisiin ajatuksiin nyt kun tapasi mut, ja sen takia on todella sekaisin, että miten voi niin ihastua, vaikka on juuri miettinyt kihloja ja on suht onnellinen suhteessaan.

Ei puhu mulle suhteestaan, tai en edes kysele. Ei anna mitään tekosyitä teoilleen, sanoo vain että mun kanssa on niin hyvä olla, ja se pelottaa aivan älyttömästi. Ja jos olisi sinkku, ei tätä juttua olisi koskaan tarvinnut miettiä yhtään enempää.
 
No tuotahan ei tietenkään voi tietää kävisikö noin. Voi olla ettei olisi korvaamaton, voi olla että olisi. Miehen pitäisi kuitenkin jättää "hyvästit" entiselle suhteelle ja jos sitä ei halua niin sittenpä ei halua apeetakaan.
Täällä tuntuu olevan paljon selvännäkijöitäkin tai sitten sellaisia joille on käynyt kuten ajattelee aapeelle käyvän.

Tää nyt on vähän tätä, että pettäjä nähdään heti täysin paskana, joka tekisi mulle ihan samanlaisesti. MUTTA. Minä 100% uskon että miehen tunteet mua kohtaan on aitoja. Ja ymmärrän miksei jätä tyttöystäväänsä. Se ei ole helppoa. Se pelottaa. Elämän muuttaminen pelottaa ja satuttaminen pelottaa.

Mä tiedän että mies kaipaa mua älyttömästi, ja tää tilanne on sille todella vaikea.

Enkä mä nää itseäni viihdykkeenä, ollenkaan. Tässä oli paljon muutakin. Oli hyvä olla.

Mutta siitä en kiistele, etteikö mies tekisi väärin, ja sen pitäisi jättää sen tyttöystävä - ei edes mun takia, vaan sen takia miten on kohdellut sitä. Mutta pelkästään tämä yksi teko, ei tee miehestä huonoa tai paskaa. En mä näe ainakaan sitä. Tai mä nyt en ajattele muutenkaan niin musta-valkoisesti. Itsekin olen mokannut moneen kertaan elämässä, mutta kuitenkin olen hyvä ihminen loppujen lopuksi.
 

Yhteistyössä