auttakaa mua tekemään päätös!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
mun pitäis pikkuhiljaa päättää, että haenko opiskelemaan vai jatkanko vaan töissä olemista :snotty:
tuohon opiskeluun liittyy paljon sellasia "miinuspuolia" kuten matkat,hinta,lasten hoitojärjestelyt jne jne.
mutta kun olis niin kiva hakea ja päästä sinne! =) töitä varmasti riittäis ja ala kiinnostais ja ja ja. :D
todennäkösesti kuitenkin jos haen ja JOS pääsen kouluun, niin jatkaisin myös nykyisessä työssä ehkä muutamana iltana viikossa, joten se tietäis niiltä päiviltä lähes "ympäripyöreetä" päivää ja/tai viikonlopputöitä... joka ei sekään haittais jos mies on täällä, mutta kun sekin on töissä vähän millon missäkin ja viikkoja pois jne, mitään ei voi laskea miehen varaan kyllä :/

että miten tässä nyt tekis? :attn: alkaa aika käymään vähiin tässä miettimisessä...

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
no haet tottakai.
jos pääset sulla on vielä hetki aikaa päättää menetkö. jos et edes hae niin sua vaan harmittaa myöhemmin.

tuo on kyllä totta, että sitten harmittaa jos en hae... sinne valitaan sellasen haastattelun kautta, joten siinä jo tietäisin että paikan ottaisin vastaan jos sitä tarjottaisiin... mutta mutta. äh, valinta täytyis kyllä tehdä piakkoin =)

Millaista elämä olisi opiskelujen jälkeen? Onko alalla töitä tarjolla? Onko päivätöitä / vuorotöitä? Työ olisi varmaan mielekästä. Onko työssä jotain muuta huomioitavaa kuten matkustelua tms?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaista elämä olisi opiskelujen jälkeen? Onko alalla töitä tarjolla? Onko päivätöitä / vuorotöitä? Työ olisi varmaan mielekästä. Onko työssä jotain muuta huomioitavaa kuten matkustelua tms?

kyllä töitä varmasti olis, uskon näin kyllä :)
ei mitään perus "seittemästä-neljään", niinku en haluakaan, mutta ei mitään yötöitäkään :) liittyy urheiluun ja ihmisiin, eli just sitä mitä haluun!
nyt vaan tuntuu ajankohta jotenkin huonolta... mulla ei ole ajokorttia, joten julkisilla matka kestää yhteensuuntaan tunnin ainakin. lasten hoito jne, jotenki stressiä pukkaa siitä :/ koulu myös maksaa monta tonnia :ashamed:

Kestääkö opiskelut pitkään? Onko muita vastaavia opiskelumahdollisuuksia eli saisitko saman pätevyyden halvemmalla jostain muualta?

Itse sanoisin, että opiskelut on helpompi hoitaa nyt, kun lapsilla on päivähoito. Sitten kun lapset aloittavan koulun, niin lasten asioissa on enempi järjestelemistä. Ainakin itselläni lasten päivähoidossa ollessa lapsista ei tarvinnut hoitoaikana huolehtia ollenkaan, mutta kun koulu alkoi, niin oli paljon työläämpää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kestääkö opiskelut pitkään? Onko muita vastaavia opiskelumahdollisuuksia eli saisitko saman pätevyyden halvemmalla jostain muualta?

Itse sanoisin, että opiskelut on helpompi hoitaa nyt, kun lapsilla on päivähoito. Sitten kun lapset aloittavan koulun, niin lasten asioissa on enempi järjestelemistä. Ainakin itselläni lasten päivähoidossa ollessa lapsista ei tarvinnut hoitoaikana huolehtia ollenkaan, mutta kun koulu alkoi, niin oli paljon työläämpää.

no meillä vanhin alottaa koulun just nyt tänä syksynä. pienemmät ei ole vielä päiväkodissa, enkä näinollen edes ymmärtäny hakea päivähoito paikkaa sillon kun niitä piti hakea :/ myös se että jos koulu loppuu klo 16, pk menee kiinni klo 17. miehen varaan ei voi laskea, joten mulla olis minuuttiaikataulu aina pois lähtiessä :/ ja välillä pari krt/kk tulis olemaan työharjottelun takia koulua klo 20 asti...

mutta sitten taas... koulu kestää vaan vuoden, joten sen ajanhan sitä kestää vaikka mitä, vai kestääkö...ja lyhyen ajan takia opiskelutahti on todella tiivis.
halvempaa kautta tämä koko ruljanssi kestäis pitempään :/

koulu on kallis,töissä en vois olla näin paljon kun nykyään ja lapsille pitäis hommata hoitopaikat jotka maksaa, eli tulot tippuis kans aika paljon...

mutta kun mä haluuuuuun! :D

Yhteistyössä