Auton omistus ja vouti, sanokaas miten voi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "salsa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"salsa"

Vieras
Elikkä nyt tässä en tarvitse mitään saarnoja, vaan apuja..

Minulla elämässä ollut jos jonkinmoista soutamista ja ongelmia on ollut.

Tällähetkellä ulosotossa on noin kymmenentuhatta euroa.
Olen hakenut velkajärjestelyyn mutta koska minulla ei ole ollut palkkatuloa eivät he ole suostuneet ottamaan minua sinne, sitten vasta kun minulla on palkkatulot.

Minun kanssa asuu kolme lastani.

Jos ostan auton minkä hinta on 5tuhatta niin mitenkä kannattaisi toimia ettei vuoti pääse autoon käsiksi?
Auto on kuitenkin tärkeä jotta pääsen kulkemaan kouluun ja sitä kautta työelämään takaisin uuden ammatinpohjalta.

Jos autoni on minun nimissä, niin eikös vouti voi tulla ja lunastaa auton?

Mikä tämän takaisi?

Voinko esim auton omistajaksi laittaa poikani ja itseni haltijaksi?
Poika on 10vee tosin. Ja vakuutukset tulisi haltijannimellä?

Vai voisiko olla mahdollista soittaa vuodille ja sopia hänen kanssaan ettei autoa minulta vie koska kuitenkin minulla on lapsia ja tarvitsen auton opiskeluun ja työssä kulkemiseen?

Neuvot olisi nyt tarpeen...

No soittaisin vaikka sille voudille.... Mutta ihmettelen, mistä sinulla on työttömänä viisi tuhatta euroa rahaa auton ostoon? Ajaudut vain syvempään suohon, jos jatkat tuota "pelailua", että miten sinun pitäisi tällä kertaa kieroilla, ettei vouti pääsisi rahoihisi ja autoosi käsiksi. Huomaatko itse, että jatkat aiempaa käyttäytymistäsi, mistä ilmeisestikään ei ole hyvää seurannut?

En voi laittaa autoa vanhempieni nimiin.

asian pointtihan ei ollut se miten on varaa ostaa auto vaikka on ulosotossa... ;)
Siinä onkin pähkinä,,

Mutta voiko olla myös asia niin että vaikka tahtoisin maksaa kuussa edes vaikka 20-50e ulosottoon niin vouti ei ole halukas tähän koska eivät etuuksista saa ottaa vaan pitää olla palkkatulo??

Eikös niillä ole se suojaprosentti?? eli eivät pieniin tuloihin pääse käsiksi varsinkin jos lapsia. Ja eiköhän tuo asia nyt soittamalla selviä, tuskin vievät autoa jos opiskelu/työt ovat siitä riippuvaisia. Ostaisit halvemman auton niin ei tarvisi tuollaista miettiä

[QUOTE="salsa";24309144]Kiitos, edes yksi kunnon vastaus. :)
Muille "vitsiniekoille" onkin pähkinä että millä voi ostaa viidentonnin auton,, ;)[/QUOTE]

:) JuuH meidän auto maksoi 30000e ;)

[QUOTE="salsa";24309100]En voi laittaa autoa vanhempieni nimiin.

asian pointtihan ei ollut se miten on varaa ostaa auto vaikka on ulosotossa... ;)
Siinä onkin pähkinä,,

Mutta voiko olla myös asia niin että vaikka tahtoisin maksaa kuussa edes vaikka 20-50e ulosottoon niin vouti ei ole halukas tähän koska eivät etuuksista saa ottaa vaan pitää olla palkkatulo??[/QUOTE]

En tiedä, mutta veikkaan, että kyse on siitä että sinulle ja varsinkin lapsille pitää jäädä tietty määrä rahaa kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24309168:
voutia ei muutaman tonnin autot kiinnosta. jos kiinnostais niin ulosotolla olis maan suurin autonmyynti.

Sen tiedän kyllä etteivät parin tonnin autoja lähe lunastaa koska paperi yms töihin menee jo niin paljon rahaa/aikaa ja auton myyntikin eteenpäin maksaa.

Mutta sitä mietinkin että 5tonnin auto,onko se jo heidän mielestään kannattavampi,,

Antavat olla ihan rauhassa, toi on kuitenkin sen verran halpa ettei siitä jäis niille mitään, ja jos sä maksat autosta 5000e niin ei se tarkoita että se on sen arvoinen.

[QUOTE="salsa";24309192]Sen tiedän kyllä etteivät parin tonnin autoja lähe lunastaa koska paperi yms töihin menee jo niin paljon rahaa/aikaa ja auton myyntikin eteenpäin maksaa.

Mutta sitä mietinkin että 5tonnin auto,onko se jo heidän mielestään kannattavampi,,[/QUOTE]

En kyllä usko et niitä tuo kiinnostaa. Nyt muistelin et joskus oisin kuullu et 10 000e jälkeen alkavat ulosmittaamaan... EN ole kylläkään varma tästä

[QUOTE="hankey";24309174]En tiedä, mutta veikkaan, että kyse on siitä että sinulle ja varsinkin lapsille pitää jäädä tietty määrä rahaa kuussa.[/QUOTE]

Tiedän,mutta jos itse omasta halusta tahtoisi maksaa vaikka sen 50e kuussa mihin itsellään on varmasti varaa mutta eivät suostuneet koska pitää olla palkkatulo, ei etuus, ei kodinhoidontuki eikä työttömyysraha tai vastaava.

Tämä oli minusta vähän hassua!?

Sulla saa olla auto. Eivät he sitä vie. Se on kuitenkin vaan 5000e auto, ei mikään tuliterä maasturi. Koulussa käynti ja lapset on pätevä syy sille. Meillä ei vouti vienyt autoa, vaikka mun auton arvo taisi olla lähemmäs 10 000e.

Tuossa aiemmin kysyttiin, suostuuko vouti ottamaan vastaan edes 25-50e kuukaudessa, jos itse lyhentään. Vastaus on että kyllä suostuu. On olemassa tietyt suoja-osuudet mistä tuloja ei voida ulosmitata mutta saat kyllä lyhennellä velkoja oma-aloitteisesti.

Auton voisit laittaa jonkun muun nimiin, varmuuden vuoksi. Tosiaan ei voutia kiinnosta parin tonnin auto mutta 5000e voi olla jo asia erikseen.

Älä kuitenkaan lapsesi nimiin ala siirtelemään, mielestäni ei ole aikuiselta kovinkaan vastuuntuntoista vanhemmuutta hyödyntää omia lapsiaan maksujen kiertämiseksi.

Pyydä apua kaverilta, vanhemmiltasi tai muulta täysi-ikäiseltä joka on kyvyllinen tekemään päätöksiä omasta puolestaan.
Vaikka vakuutuksen voi maksaa myös auton haltija, mielestäni ajoneuvon verot jää omistajan kontolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24309271:
Tuossa aiemmin kysyttiin, suostuuko vouti ottamaan vastaan edes 25-50e kuukaudessa, jos itse lyhentään. Vastaus on että kyllä suostuu. On olemassa tietyt suoja-osuudet mistä tuloja ei voida ulosmitata mutta saat kyllä lyhennellä velkoja oma-aloitteisesti.

Auton voisit laittaa jonkun muun nimiin, varmuuden vuoksi. Tosiaan ei voutia kiinnosta parin tonnin auto mutta 5000e voi olla jo asia erikseen.

Älä kuitenkaan lapsesi nimiin ala siirtelemään, mielestäni ei ole aikuiselta kovinkaan vastuuntuntoista vanhemmuutta hyödyntää omia lapsiaan maksujen kiertämiseksi.

Pyydä apua kaverilta, vanhemmiltasi tai muulta täysi-ikäiseltä joka on kyvyllinen tekemään päätöksiä omasta puolestaan.
Vaikka vakuutuksen voi maksaa myös auton haltija, mielestäni ajoneuvon verot jää omistajan kontolle.

Myös ajoneuvovero tulee auton haltijalle. Kuten vakuutuskin.

[QUOTE="salsa";24309205]Tiedän,mutta jos itse omasta halusta tahtoisi maksaa vaikka sen 50e kuussa mihin itsellään on varmasti varaa mutta eivät suostuneet koska pitää olla palkkatulo, ei etuus, ei kodinhoidontuki eikä työttömyysraha tai vastaava.

Tämä oli minusta vähän hassua!?[/QUOTE]

Tavallaan hassua, mutta korot taitavat olla niin isot, että noin pienestä lyhennyksestä ei ole mitään hyötyä, paperisotaa vaan.

Voutia ei kiinnosta 3000 euron auto, mutta sitä kalliimpaa ei saisi olla... sairasta, Suomessa kovat talvet ja jäiset tiet turvallinen auto pitäisi olla kaikkien etu. No, itse varmistin tämän tänään omalta juristilta kuka on erityisesti perehtynyt velkajärjestelyyn. Kaikki jotka joutuvat kokemaan ulosoton eivät ole rikollisia, tai välinpitämättömiä tai mitään muuta vastaavaa, joskus elämä vaan kaikesta huolimatta näyttää nurjan puolen.

Yhteistyössä