Mun mielestä ap:n pohdinnot ovat ihan järkeviä. Lapsi on tärkeä ja on tärkeää löytää hänelle paras mahdollinen hoitopaikka. Sitä en sano, etteikö se voisi olla kunnallinenkin. itse olen tutustunut sekä hyviin että huonoihin yksityisiin, samoin kun kunnallisiin.
Itse en suosittelisis iltatöitä, lapsikin kuitenkin tarvitsee äitiään ja jos on mahdollista opiskella ilman töiden tekoa, niin ehkä olisi viisasta joustaa asumisesta. Ehkäpä vanhemmista olisi myös apua, kun asuisitte samassa talossa. lapsen ja isovanhempien suhde ainakin kehittyisi läheiseksi, mikä on kultaakin kalliimpi asia lapselle.
Suunnittelemassassasi leikkikoulussa minua ei mietitytä muu kuin se aikaisin kiinni meneminen. Kuinka usein joutuisit todellisuudessa vaivaamaan sukulaisia? Sitähän on vaikea tässä vaiheessa tietää.
Pph voisi olla hyvä ratkaisu, jos saisit etukäteen tietää ryhmän ikäjakaumasta, eli tietäisit onko lapselle oman ikäistä seuraa. Yksityinen pph voisi näitä kertoakkin, kunnallisella enemmän hoitajat eivät voi valita. Ja tosiaan, pph:lla ei todellakaan ole mitään lakia, että alle 3 vuotiaat veisivät kaksi paikkaa, niinkuin joku väitti.