* Aurinkovauvat 61 *

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Täti-aurinkoinen*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sitpä heti löytyi molemmat Minnan kaipaamat!! Mä oon enemmän tänäänkin kirjoitellut tuolla Isompaa pesuetta haaveilevissa, siellä viime syksynä aloitin niin tuntuu tutummalta siellä. Tämä paikka vaan tämän iän puolesta sopii mulle hyvin.

Mulle kuuluu aika hyvää, miehen kanssa keskusteltiin eilen ja päädyttiin siihen että heti seuraavasta kierrosta vielä yhtä lasta yritetään! Siis jos vaan tohtorit ensi perjantaina on sitä mieltä että voimme rauhassa sitä yrittää, eli ettei minussa ollut vikaa että niin kävi. Mutta tietääkseni tällainen napanuoravika on vain huonoa tuuria, viime viikonloppuna juttelin pitkästä aikaa kaverini kanssa joka 14 vuotta sitten menetti ensimmäisen vauvansa vk 17 samaan vikaan ja sai kaksi tervettä lasta sen jälkeen. Sitä täytyy vaan toivoa ettei ikä tule vastaan eikä kroppa ole mennyt tästä sekaisin. Nyt pukkaa finniä leukaan ihan kuin aina ennenkin ennen menkkoja joten eiköhän ne ensi viikolla ilmesty. Mitenhän ne muuten jälkitarkastuksen tekee jos on menkat?? Ollaan muuten Sannan kanssa samana päivänä siellä Hyvinkäällä...

Tänään ollut oikein loistava fiilis, enemmän voi tosiaan sieltä isommista pesueista lukea jos haluaa, tuntuu vähän hassulta jos laittaa samat jutut joka paikkaan... Hauskaa reissua Minnalle ja toivottavasti tärppi tulee siellä! Buubuulle kans tsemppiä, täällä saa tosiaan omaa napaa kaivaa ja lörpöttää ihan miten paljon vaan, on vaan hauskaa että ketju on aktiivinen. Inkulle toivotaan että ne itkut merkkais jotain, siis jotain hyvää teidän kannalta!! ; ) Toivotaan kaikille tasapuolisesti plussaonnea, mulle kans!! ; )

Heh, hauskaa että kaikki tuntuu olevan samana päivänä Hyvinkäällä jälkitarkastuksissa... Kohtukuolemaäitien mammatapaamisenkin voisi silloin siellä järjestää... kävi ilmi että meitä sinne on silloin menossa useampikin, vaikka itse tällä kertaa siis keskenmenosta(16vkoa), mutta tiiviistä yhteisöstämme siis useampi paikalla myös silloin. On oikein kasattu kaikki samalle päivälle....
Me olemme myös ajatelleet että jos ei lääkäri ihan tylytä ja hakkaa suunnitelmia lyttyyn niin heti uutta yritystä aletaan. Jospa se elävä ihana sieltä sitten vihdoinkin syntyisi.... varovaista toivetta.
Sunnuntain jatkoja kaikille tasapuolisesti. S

Nyt sitten vaan neilikat Titille ja Sannalle rintapieliin lopputarkastuspäivänä. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja saatte luvat jatkaa yritystä. Peukkuja täällä pidetään niin korkealla kuin pystytään.

Täällä kp 2, joten taisi se Housen aikana itkeminen olla merkki hiipivästä hulluudesta. Tai voi olla, että mies sanoisi sen tulevan juosten. No mitäs tässä sen enempää kuin odottamaan oivallista ovista parin viikon päästä ja sitten taas menkattomuutta. Näin sitä elämä kulkee kahden viikon sykleissä. Jos meille se kakkonen suodaan, ikäeroksi tulee yli 2 vuotta, jonka kuvittelin joskus olevan se raja, jolloin yritykset jätetään. Mutta en osaa kyllä ajatella, että nyt alettaisiin ehkäistäkään. Luonto taitaa hoitaa homman niin, ettei tarvi ehkäistä eikä synnyttää.

Tervetuloa joukkoon Inkku, täällä se hulluus ei kai ole enää hiipivää, vaan totean kuin poikani, että ei kai sevika suuri tarvi olla, jos se on päässä?

Hauska sattuma Titin ja Sannan samanpäivän ajat, vai mahtaako Hyvinkäällä tarkoituksella jokin tuollainen jälkitarkastuspäivä silloin?

Hyvää helmikuuta, maanantai päivän ja uudenviikon jatkoja vaan kaikille!

Tervetuloa joukkoon Inkku, täällä se hulluus ei kai ole enää hiipivää, vaan totean kuin poikani, että ei kai se vika suuri tarvi olla, jos se on päässä? Ja onhan tuo aina vaan lisää karttuva ikäkin yksi juttu, mikä tekee kummallisia kepposia meille ...

Hauska sattuma Titin ja Sannan samanpäivän ajat, vai mahtaako Hyvinkäällä tarkoituksella jokin tuollainen jälkitarkastuspäivä silloin?

Hyvää helmikuuta, maanantai päivän ja uudenviikon jatkoja vaan kaikille!

Mä luulen että näiden myöhäisempien keskenmenojen jälkitarkastus on samalle tyypille, Hyvinkää ylilääkäri kuulemma itse haluaa tarkastaa ja tutkia kaikki tällaiset tapaukset joten oletettavasti yhden työpäivän aikana hoitaa kaikki kerralla. Mulla hän oli jo päivystämässä kun synnytys tapahtui ja ehkä siksi niin luotettavasti pystyi kertomaan siitä viasta kun on keskittynyt näihin tapauksiin erityisesti.

Kylläpä se nyt jaksaa tuota massua jomotella mutta ei ne menkat sit millään jaksa vielä alkaa.. Harvemmin niitä odottelee niin paljon kuin nyt!! ; ) No katsellaan mahdoinko olla oikeassa siitä oviksesta viimeksi, täällä ollut ihan samanlaista aiempi elämä ettei oviksesta ole ollut aavistustakaan mutta tuossa sivun alussa oli oikein hyvät ohjeet ja ensimmäisen ovulaation bongasinkin viime elokuussa milloin tulinkin siitä sitten raskaaksi.

Nyt vois ruveta laittautumaan kotia kohti, palaillaan taas!!

Oliko tänään se jälkitarkustuspäivä?
Voimia ja onnea matkaan kaikille sitä tarvitseville lähettelen, ja muuten vaan mukavaa perjantaita sateisesta ja synkästäilmasta huolimatta, toivotan pirsityksiä ketjuun ja samalla yritän sitä itselleni suggestoida...

Kiitti Kiiruska - ainakin minä täällä pirsityin viestistäsi ja toivotuksistasi :D
Ihana kirjoitusvirhe Kiiruska, repesin nauruun
Yritän jossain vaiheessa ehtiä kertoilemaan omia kuulumisia enempi, vaikka eipä niissä ole juuri kerrottavaa :( Niin kovasti kuin tahtoisin palata tänne jännittelijöiden joukkoon jutustelemaan, niin ei taida olla ihan ajankohtaista ...vieläkään! Mutta ystävät rakkaat, en siltikään ole vielä luopunut kokonaan, jospa se aurinko vielä paistaisi tähänkin risukasaan :)

Tsemppiä jännittäjille, peukut on pystyssä!
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille

Kiva, että ketju on päässyt taas ekalle sivulle. Ja toivotaan tosiaan mukavaa viikonloppua kaikille. Tuu toki kertoilemaan kuulumisistasi, Kliivia. On hauska jutskata myös muista asioista kuin suoranaisista vauvahaaveista, joita itsekin yritän vähän "latistaa", etten pety liikaa, jos ei onnistukaan. Ja Kiiruskalle supertsempit suggestointiin. Kevät tulee jo.

Mitä tosiaan kuuluu lopputarkastuksessa kävijöillemme? Toivottavasti kaikki on ollut ok ja pääsette jatkamaan yritystä, jos vain niin päätätte.

Hih, nyt saitte minutkin, lukihäiriöisen "ressukan" täällä nauramaan itsekseni, ei minullekaan elämä nyt oikein jaksa aurinkoista puolta näyttää, joten siksi tuota itsesuggestiota yritän täällä kovin innokkaasti harrastaa ... Kiva olisi tosiaan Kliivian kanssa enmmänkin vaihtaa ajatuksia, ja kuulla miten Sinulla menee ihan oikeasti? Ketjussamme saa kirjoittaa ihan muutenkin, eihän ne vauvahaaveet minunkaan elämään enää kuulu, silti täällä käyn välillä höpisemässä, vaikkakin tuolla vanhempana puolella enemmän, en tätä "kotiketjuakaan" täysin ole unholaan jättänyt...

Täällä tarkistuksessa kävijä ilmoittautuu!! Kaikki on hienosti!! Mitään varsinaista syytä ei löytynyt, siis napanuora oli vähän omituisen ohut mutta tukosta ei ollut joten virallinen syy jää siis hämärän peittoon. Mutta kaikki tulokset oli ok ja lääkäri toivotteli lämpimästi onnea seuraavaan yritykseen! Yritin vähän että nii että eikös tuota ikääkin jo ole ja sillee.. Mut tuumas vaan ettei mulla vielä mitään hätää ole, antaa palaa vaan!! OHO!! Mä olin jo niin varautunut tähän ikäsaarnaan mut ei mitään...

Joo, nyt olis kp 5 eli ystävänpäivänä vois ruveta houkuttelemaan pikkuhiljaa miestä vällyjen väliin, alkaa jo ihan jännittämään... Saas nähdä miten tää kroppa rupee nyt pelittää. Mut nyt kotiin hoitamaan kuumeista pikkumiestä, palaillaan!!

Missäs muuten BuuBuu?? Ja tulikos se täti?? Toivottavasti se on vaan ollut mun luona... ; ) Aika lyhyt oli vierailu meillä kylläkin mut eihän tuossa kerinnyt olla kuin 1,5 viikkoa vuodotonta aikaa niin mistäs se nyt niin paljoa vuotaisikaan. Kuulumisia odotellen, taitaa se Minnakin jo sunnuntaina palailla maisemiin, lomakuulumisia odotellaan, toivottavasti tärppi siellä on tullut!! ; )

Tervehdys kaikille, lomat on nyt vietetty ja paluu takaisin arkeen alkaa! Kyllä oli kiva reissu, lapissa oli PALJON lunta ja mukavasti pakkasta. Vähän kyllä ahdisti palata takaisin tämän loskan ja vesisateen keskelle :(

Ovis sattui sopivasti loman keskivaiheille, joten kaikkemme olemme miehen kanssa asian eteen tehneet :D Mutta ei mulla kyllä yhtään ole sellainen olo, että tässä olis tärppi tullut, vaikka alavatsaa vähän nippaileekin jatkuvasti. Mutta kun se vatsan nippailu on meikäläiselle ihan normaalia, mulla on aina ollut vähän ongelmia tuon vatsan kanssa...

Hienoa Titti että sun jälkitarkastus meni hyvin, ei muuta kuin uutta yritystä peliin!

Minäkin menin silloin vuoden vaihteessa lääkäriin hyvin skeptisenä. Olin valmistautunut siihen, että lääkäri sanoo ettei tässä iässä enää kannata edes yrittää ja lyö pöytään kaikki riskit ja uhkakuvat mitä vanhemmalla odottajalla on edessään. Mutta lääkäri olikin hyvin kannustava ja sanoi ettei raskautumiselle pitäisi olla mitään esteitä ja jos puolen vuoden sisällä ei natsaa, niin sitten kannattaa mennä tutkimuksiin.

Mitenkäs BuuBuu? Tuliko täti visiitille vai miten kävi?

Rentouttavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Huomenta tännekin!! Tultiin juuri tytön kanssa hammaslääkäristä, kulmahampaita poistettiin ja meni oikein hyvin. Pelkäsin niin etukäteen kun se on ollut järisyttävän hammaslääkärikammoinen mut oli oikein reipas tänään. Kohta jos lähtis töihin, kauhea lentsu iski kyl eilen ettei meinais jaksaa mut ei auta, töitä sen verran paljon.. Laitelkaas muutkin leidit kuulumisia!!

Heipat!

Onko meillä jännäilijöitä liikkeellä? Mitenkähän BuuBuulle kävi vai onko varmuutta tullut mihinkään suuntaan?

Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia oikeastaan kaikista terveydenhoitoalan henkilöistä eli kannustavia kommentteja pelkästään. Kukaan ei ole millään tavalla kyseenalaistanut vauvahaaveita. Ainoa, joka yleensä nostaa asian esiin, olen minä ítse.

Kiva, että Titin jälkitarkastus meni hyvin ja uusi yritys voi alkaa. Mitenkähän Sannalla?

Titti kertoili myös hammaslääkärikäynnistä. Mua vähän risoo, kun Toivon hampaidenpesu on niin vaikeaa. Mites muut äitylit, ootteko pystyneet hyvin pesemään taaperoiden hampaat?

Meillä pienimmäinen (2v 4 kk) haluaa ihan itse pestä hampaita ja tietäähän sen mitä siitä tulee... Sitten kun mun vuoro tulee niin alkaa ihan järjetön raivoaminen, monta kertaa pestykin ne hampaat makuullaan ja suurin piirtein joutunut istumaan päällä... ei kauhean kivaa mutta pakollista, mutta kyllä välillä luovuttanutkin ja antanut olla koko homman kun ei vaan joka ilta jaksa tapella. Onneksi poika osaa jo purkkaa syödä.

Meillä nyt neljä-viisi kuukautta harjoiteltu ja aina välillä poika sen nielaiseekin mutta pari kuukautta nyt osannut syödä ihan hyvin. Tarhassa niillä on ollut yli vuoden Xylitol-pastilleja ruoan jälkeen mutta en tiedä mistä niitä saa, joku oli muistaakseni netistä tilannut niitä isomman satsin. Ja eihän sitä purkkaa tarvi tuntikausia jauhaa, 5-10 min riittää ruoan jälkeen.

Heippa vaan, kimulit. Tännehän tuntuu kuuluvan ihan hyvää, kivakiva.

En mä tiedä ollenkaan, mikä mulla on tilanne tuolla oman navan suunnalla :-?. Kp on joko 43 tai 21. Olen vähän alkanut kallistua tuon jälkimmäisen puoleen, sillä kp23 alkanut n 5 päivää kestänyt ruskea tuhruvuoto on saattanut kropan mielestä ollakin kuukautiset. Tuntemukset silloin voisivat puoltaa asiaa, sekä myös siitä n 15 päivää myöhemmin olleet kaikenmaailman pää-, alavatsa- ja alaselkäkivut, joka sitten_ehkä_ oli ovis. Päätin, että jätän nyt hetkeksi nämä suurennuslasilla tiirailut, kunnes pääsen varmasti edes oikealle karttalehdelle (=kuukautiset). Eikä sinänsä edes haittaa, kun on riitakin päällä ton ukon kanssa, mrrr.

Sanokaas te paremmin tietävät, osaatteko itsellänne erottaa miten ovulaatio-, kuukautis- ja alkuraskauden kivut (?) eroavat toisistaan?

Mä en kyllä ovista huomaa muuten kuin niistä limoista (yök ; )) eli ei ole kipuja ollenkaan. Mutta itsellä menkkakivut on eroittuneet ainoastaan rinnoissa, satakertaa kipeemmät tissit on kun raskautunu. Ja itse asiassa taitaa olla niin että yksi raskaus ilmi vasta siten kun ei vaan ollut mitään menkkaoireita, ei niin mitään. Mutta tämän viimeisimmänkin tiesin jo 3+3 kun tuli niin järjettömän kipeeks tissit ettei suihkussa voinut olla. Mut joka kroppa erilainen ettei kai siitä voi vetää johtopäätöksiä... Ja itselläkin melkein joka kerta ollut erilainen...

BuuBuulle omista oviskivuista sen verran, että ovat aika hetkellisiä ja selkeästi jommalle kummalle puolelle keskittyviä. Ja tunnistan ne oviskivuiksi nimenomaan limojen takia. Menkoista olin ennen synnytystä ekana päivänä kohtuullisen kipeä, mutta kipu oli koko alavatsalla ja enemmän sellainen tylpähkö kipu. Oviskipua kuvailisin repäiseväksi. Mutta ennen vauvahaaveita en tiennyt kyllä oviksesta mitään eli meni kaikenlaisten muitten nippailujen piikkiin.

Hyvää ystävänpäivää kaikille ketju-ystäville!
Vaikka en kovasti tuosta Valentines days:ta muuten piittaa, niin löysinpähän hyvän tekosyyn tulla taas tänne moikkailemaan, ja ketjua nostelemaan ;)

Tuulista torstaita kaikille, ja koittakaa löytää elämistänne hyviä asioita ja nauttikaa niistä, minullakin on huolta ollut viimeaikoina kovin paljon, vaikka toisaalta paljon on asioita hyvinkin, mutta kuitenkin on kovasti onni ollut viimeaikoina hakusessa, mutta ehkä se taas jonainpäivänä aurinko paistaa tähänkin risukasaan...

Sitäpä samaa toivottelen minäkin!! Hirveesti ei nyt kerkiä rupattelemaan mut senverran että pysyy ketju tallella. Mitähän muuten Frizzantelle mahtaa kuulua... Toivottavasti kävisi kuulumisia joskus kertomassa. Nyt taas jatkettava töitä...

Oikein mukavaa perjantaita aurinkoisille! Meillä täällä vähän aurinko jo näyttäytyikin, joten kivat fiilikset viikonlopun aluksi. Tosin tuuli on niin hurja, etten uskaltanut olla Toivon kanssa kauaa leikkipuistossa, ettei posket palellu. Tällaista ei ole tarvinnut paljon varoa tänätalvena.

Ja nyt arvon ladyt kertomaan kuulumisia tänne. Onkos kenelläkään "sellaista oloa", että nyt olis tärpännyt? Meillä eletään elämää ennen ovista, joten mitään hehkutettavaa ei tosiaankaan ole. Vanha sanonta "kel onni on, se onnen kätkeköön" tietysti sopii hyvin suomalaiseen luonteeseen, eikä näin pety jos ei tärppi kohdannutkaan. Mutta onhan se kiva joskus päästää mielikuvituksensa valloilleen ja elää siinä ihanassa jos sittenkin -tilassa.

Yhteistyössä