* Aurinkovauvat 61 *

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Täti-aurinkoinen*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei taas
Täällä istun...etäpäivää vietellen, pitäisi tehdä siihen liittyen tehtäviä ja lukea kahteen isoon tenttiin, jotka tällä viikolla ja pää on totaalisen tyhjä...motivaatio jossain todella kaukaisessa paikassa...Frizzante ootko nähny teillä päin kadoksissa olevaa motivaatiotani. Perhana kun se pääs karkuun tuossa joululomalla, enkä oo sitä löytäny...jostain syystä! Nää vauva mietelmät vielä sotkevat tätä kuviota lisää:)
Eilen nuorempi likka (10v) taas miljoonannen kerran purki kaapissa pahvilaatikossa olevia vauvanvaatteita ja muuta tavaraa meidän sänkyyn ja hypisteli niitä, yritin pitää ajatukset poissa niistä, mutta eihän siitä mitä tullut. Eksyin jo laskuriinkin katselemaan tärppipäiviä jne...voi elämänkevät tätä naisena oloa!!!
Laskemaan kun kerran alotin, niin tulipa sit kalenteria plärättyä...kaksi kiertoa vielä tulevan jälkeen, niin sitten alkaa hormonien pumppaus taas urakalla...Clomifenia naamaan ja johan alkaa taas hiki lentää...ketjussa saattaa siis pyörähdellä hormonihirviö:)) Toivoa sopii, että ne antas potkuu tähän touhuun ja sen pikaisen plussan, ettei tarviis montaa kiertoo niitä napsia, sillä ne kyllä pistää kropan sekaisin...toisaalta positiivisessa mielessä...paitsi että kaikki on potenssiin tuhat > hien määrä, oviskivut, ylettömät v*tutuspäivät ja niitähän riittää...voi mies parkaa taas:(

Täällä sataa lunta ihan reilusti...kivaa vaihteeksi, vähän valoisampaa ja puhtaampaa ulkona...säilyisi vaan tuo muutaman asteen pakkanen, ettei heti sulaisi pois. Saisi lapset edes hetken hiihtää ja käydä luistelemassa:)

Nyt meen köyttämään itseni tuonne tuoliin kiinni ja liimaamaan sisätautikirjan käsiini kiinni, että selviän edes rimaa hipoen läpi sen tulevan tentin:(

Haidilla motivaatio hukassa. Ootko katsonut sen keinutuolin alta? Onko teillä semmoista? Olis muuten kiva kapistus, kun nukuttaa vauvaa...

Kyllähän nuo pikkuruiset vauvanvaattet ovat aivan tajuttoman ihania. Ja sitä vaan ihmettelee, että tuo meidänkö taapertaja on joskus niihin mahtunut. Ja tervetuloa vaan hormononihirviönä nettailemaan. Anna vaan sanansäilän lentää, niin saamme vauhtia ja vaarallisia juttuja tännekin. Mulla on muuten tärppipäivät just nyt! Vähän vaan mietityttää, että onko isännän antibioottikuuri tappanut kaikki mahdolliset jälkeläiset ja miten oma kortisonikuurini vaikuttaa. Onneksi syön enää kohtuullisen pientä määrää ja toivottavasti pääsen lopettamaan perjantaina. Menen silloin sisätautilääkäriä moikkaamaan, jospa osaisi kertoa, että mikäs rutto mua vaivaa.

Tipaton on kestänyt hyvin, ei oo oikeastaan tullut edes alkoholi mieleen. Paitsi eilen tv:ssä juhlistettiin jotakin shampanjalla ja sitä kyllä teki mieli. Onneksi ei oo sellaista edes vieraidenvaralla kaapissa.

Ja nyt se heräs....

Hei armahaiset! Haidi se aloitti viikon haaveillen, no ei ollenkaan hullumpi tapa tehdä tylsästä maanantaista mielenkiintoisempi..kyllä vain, luulen motivaatiosi hypänneen tosiaankin lentokoneeseen ja tänne jonnekin virkistäytymään ihan eri kulttuuriin, hih!

Sanna se kyseli mikä maa...en tykkää "tehdä numeroa" tästä ulkomailla olostani, siksi on parempi, että tää paikka jää harmaan epätietoisuuden peittoon kuin oikeaksi nimeksi tietoonne...kaikessa on hyvät ja huonot puolensa..ei tää muualla kuin Suomessa asuminen todellakaan aina niin herkkua ole, monien asioiden hoito on koti-Suomeen nähden paljon monimutkaisempaa ja enemmän aikaa vievää. Sanotaan, että kaukaa katsoen näkee paremmin lähelle...totta, Suomessa asiat on loppupelissä tosi hyvin, sen huomaa todellakin täältä kaukaa, nyt kun on kymmenen vuotta muualla takana. Ja täällä kaukana se elo jatkuukin, suunnitelmissa ei kuitenkaan ole Suomeen palata.

Inkku kirjaili keinutuolista...ai että, oon muuten juuri hiljan sellaisesta haaveillut...palautuispa mukavasti töistä kun sellaiseen istahtaisia ja antaisi ajatusten nollautua tv:n hömppää katellessa...

Vauvanvaatteita ootte hipelöineet...ite en ole arvannut vielä edes kaupoissa vauvanvaatteiden suuntaan ees vilkaista. Nimittäin nyt on rankka viikonloppu takana, ollut aikamoiset kivut alaselässä ja vatsassa, mistä seuraten oon illat ottanut todella lunkisti ja vain makaillut sohvaperunana. Kivut kun tuntui samanlaisilta kuin sairaalassa ennen kaavintaa edeltänyttä nukutusta kun laittivat pari tablettia kohtuun ja siitä kohta alkoi mahdoton juiliminen. Jo soitinkin ja kyselin, mutta ohjeena oli vain että lepäile nyt ja katellaan sitten ekassa ultrassa, mikä siellä on tilanne. Kylläkyllä..on päivät pitkiä ennen ekaa gynen aikaa.

Inkulla on siellä h-hetket...anna palaa...toivotaan parasta!!!

Mitäs tähän ketjuun muuta - täällä viikonloppu ollut hiljaista...vaan ei NIIN hiirenhiljaista kuin odotuspuolen aurinkoäideissä...ei viestin viestiä...vaan kivasti on saatu sinnekin meidän ikäisiä, oletteko käyneet kurkkaamassa?

Haidi kirjoitti lunta sadelleen, ai kun hieno juttu - tuntuu kivalta, että saatte vähän sen myötä valoa. Laittelen teille vähän lisää aurinkoa, niin kyllä se tämäkin viikko iloksi muuttuu, motivaatiot palautuu ja saatte aikaan vaikka mitä! Kivaa viikkoa kaikille, piipahtakaapa kertomassa kuulumiset!

Tuossa se nurkassa kököttää...kiikkutuoli meinaan:)
Inkku tuosta antibioottikuurista senverran, että silloin hoidoissa ollessa noista lääkäriltä kyselin. siellähän pitää papruihin merkata miehen käyttämät lääkkeet 6kk sisällä. Niin siis välttämättä antibiootti ei vaikuta siemennesteeseen, mutta jos vaikuttaa ja varmaan pienissä määrin kuitenkin vaikuttaa niin sanoivat n. 3kk tilanteen normalisoituvan.
Meilläkin silloin miehellä oli ollut lyhyt kortisonikuuri ja tämä piti merkitä...osaa kuulemma spermantutkija ottaa sen huomioon laskuissaan, vaikutti muistaakseni siittiöiden määrään ja mahdollisesti liikkuvuuteen...etteivät antaisi sitten väärnlaista tulosta tutkimuksistaan.

Vilutus on valtaisaa ja tirskuminen...onko nää jotain loppukierron oireita, vai iskeekö tauti taas takaisin ja kun ei ole vielä entinenkään kunnolla parantunut:(

Päivä se on tänäänkin...vaikka täällä vois olla olematta...oli eilen oikein vuosisadansota ja minuu otti niin paljon kupoliin, että jäin kotiin, ei yhtään innostanut lähteä kouluun...tää on siis takuuvarmaa tätin tuloa, ei voi erehtyä...sitä mualiman kuulua pms-vitutusta...aihe ei tarvitse kummoinen olla niin kyllä lähtee!!!
Ukon voisin ampua ja ipanat laittaa markkinoille myyntiin...kissa on senverran hiljainen, että sen kanssa saattaisin pärjätä:)
Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu, vaikka muutama päivä saattaa mennä korjaillessa myrskyn jälkiä. Toivottavasti pahin menee tänään ohi ja istun huomenna kiltisti siellä tentissä...voi saakeli sekin vielä, mikään kun ei jää kaaliin, vaikka kuinka lukis:(
Että tämmönen päivä tänään...lumen tulo jatkuu...nyt on maisema ihan talvinen, puut on lumen peitossa ja aurauspenkat alkaa nousta kun koneet pörräävät ihmisille parempaa kulkureittiä. Taidan kömpiä sohvalle kissan viereen, miettimään syntyjä syviä!

Voi Haidi...kotiterminaattoriko se siellä...ei kun totta puhuen sympatiseeraan tuntojasi kovasti...meikäläisellä kun luomukierrot on kanssa olleet yhtä infernoa kerrassaan juuri ennen tädin kyläilyä...varsinainen kiukku-iita olen osannut ollakin!

Mutta siis kuuluuhan päivään siellä jotain positiivistakin...luntaluntaluntalunta....ai kun ihana, kun kuvailet noita kelejä siellä Pohjolassa...tulee niin nostalginen olo, kun lumesta lukee...ja samassa jo muistelee jotain lapsuuden talvia, kun oikein vanhanajan kunnon murtsikkaa pysty harjoittaan koko maassa läpi talven..ai että! Joten nauti lumimaisemista ja kissan purinasta soffalla...kyllä se siitä...

Tiistaita täältäkin. Oon ollut ahkera tänään: siivottu sisällä, lumityöt on tehty ja ruokakin on jo laitettuna. Nyt saa nauttia vaan lököttelystä. Sen muutaman minuutin, jonka Toivo suvaitsee nyt vielä nukkua. On kuin nakutettu, että kun mulla alkaisi se päivän ainoa lepohetki, niin poitsu herää varmasti. Mistähän se tietää?

Haidilla tuntuu olevan sana hallussa riidan hetkellä. Mä oon semmonen sisuksissa asioita vatvova ja sanon tosi harvoin mitään pahasti. Yleensä murjotan toisessa huoneessa ja mies sitten tulee lepyttelemään omia suutahduksiaan. Silloin raskausaikana oli oikea vesiputous, sitä en kyllä mitenkään kaipaa. Joka ainoa vähänkin poikkipuoliseen suuntaan kuulostava sana sai itkun valtoimeksi. Se ei ollenkaan tyypillistä minua, joten on ne vahvoja hormooneja, jotka silloin jyllää. Jaksuja vaan raskaanaoleville :-)

Mitä Frizzanten vatsakivuille kuuluu? Toivottavasti huonoa, siis kivut poissa. Mulla vatsa myllää ja kipuilee normaalistikin jonkin verran, mutta raskausaikana siihen päälle kun tulee se ainainen pelko. Mutta kipuja raskauteenki kuuluu, kun kohtu kasvaa, joten yritä ottaa rauhallisesti. Tietysti se on helppo sanoa...

Inkku, viime yö oli aika hankala..en saanut nukutuksi oikein missään asennossa, kun tuntui pahalta, nyt lähinnä vain jossain siellä kohdun suunnalla. Nyt aamusta alkaen ei ole ollut ei niin mitään. Oon nyt juuri yli 7. rv:n, joten kaitpa ultrassakin jotain alkas näkyä, jos siellä jotain ylipäätänsä on..kunpa jonkun peruutusajan saisin jo lähiaikoina...jotenkin tuo rauhassa odottelu ei nyt tässä tilanteessa vain "istu mulle"..eh. Muutoin olen yltiöpositiivinen, mutta tässä asiassa taidan olla inhorealisti...en pysty iloitsemaan raskaudestani, ennen kuin tulee jotain konkreettista todistetta alkion olemassaolosta..jotenkin mietin, että mieluummin inhorealisti kuin pää pilvissä..sillä ekassa raskaudessa en edes tullut ajatelleeksi, että jotain voisi olla vialla..ja voi hurja, miltä se tuntuikaan syöksyä sieltä pilvistä alas..
anteeksi vaan taas tätä vuodatusta...tätä samaa aina vaan ja iankaikkisesti...

No voi harmi, että edelleen F:n maha kipuilee. Mutta ilmeisesti ei mitään vuotoa ole? Nyt voin vain toivottaa pitkää pinnaa ekaan ultraan asti. Kyllä siellä varmasti kaikki kunnossa on. Toki ymmärrän asenteen, sillä katkerat kokemukset opettaa siihen. Sitä joskus toivoo, että voisi nollata muistin raskauden osalta muutamaksi kuukaudeksi ja elää normaalisti ja sitten vaan yhtenä päivänä pyöräyttäisi lapsen maailmaan. Mutta kun se ei onnistu niin.

Inkku, kiitos tsempityksestä! Vuotoa ei tosiaan ole, onneksi.

Muuten Inkku, Kiiruska, Haidi ja muutkin alkuperäiset ketjuilijat - tuolla odotuspuolella tuli kysymys Aurinko-nimen alkuperästä...kävisittekö siellä kurkkaamassa ja vastaamassa...nimittäin sitä en kyllä tiedä, mistä tämä aurinkoisuus alunperin lähti liikkeelle...odotuspuolen nimeä vääntäessäni laitin omat perustelut, mutta te tiedätte alkuperäisen idean lähtökohdan??

Inkku sinä tiedät vastauksen varmaan tuohon mistä tää aurinkoinen ajatus lähti...minä en ole niin alkuperäinen, taisin tulla mukaan joskus -04 loppusyksystä ennen ekaa hoitoa, vai oliko se ekan hoidon/km jälkeen...en jaksa muistaa!!!
Eikös ketju ensin toiminut jollain muulla nimellä??? Joku vanhat tai iäkkäät haaveilijat tai jotain sinnepäin...sorry jos meni pieleen:))))))
A-kirjaimella taisi alkaa alkuperäisen aloittajan nimimerkki, mutta en muista sitäkään...Äitykkä pitäisi pyytää apuun tähän miusteluun...hän saattaisi muistaa alkuvaiheita.

Taasm tulin pyörähtämään tänne minulle jo väärällä puolella juttuja lukaisemaan, mutta nyt täytyy tämän muorin haidia vähän auttaa, paljon en minäkään tuohon osaa, joten jos huudetaan ovin Äitykkää apuun, häneltä varmastikin tuo vastaus löytyisi ihan pikenmiten? Mutta Ally oli se vanhojen vauvahaavelijoiden ketjun aloittaja, nyt jo maailman tuuliin hävinnyt, sitten siellä pyöri onnellisesti raskautuneita kadonneita lampaita mm. Krissen ja Mannan heistä mainitakseni, en muista oliko vielä muita...? Minäkin pyörin aikani ensin taustalla, kirjoittelin vuoden yrittäneisiin, kunne slöysin "vertaistani" seuraa toisesta ketjusta, se oli joskus kauan sitten kesää se oli, mutta vuosi on jo tällä dementikolla hukassa, no kyllä sen varmaan muistini lokeroista löytäisin kun oikein mietin, oottakaas vähän... siis se oli varmaan -03 tai ehkäö sittenkin kesä -04, no hällä väliä, jokatapauksessa silloin ketju oli jo tukevasti pystyssä kun minä sinne löysin. Ja nyt ketjun jämiä on tuolla vanhemmat puolella, kun särkyi liikaa unelmia, ja tuli paljon enkeleitä, tai sitten lapset syntyivät, ja haaveiden äika jäi taakse, no kuitenkin lopputuloksena oli, että moni ei syystä tai toisesta enää jaksanut täällä vierailuja jatkaa, joten se meni jo sivuraiteille, mutta aurinkoiseenn nimeen en osaa muuta sanoa, kun sen, että tuo nimikin ikäänkuin toi valoa elämään :-) Mukavata viikon jatkoa vaan kaikille taas! Postun taas takavasemmalle ihmettelemään maailmanmenoa............

Voi hemmetti...pääsetkö lääkärille miten nopeasti tarkistamaan tilanteen Frizzie?
Toivottavsti väärä hälytys...yritä levätä ja rentoutua (joo joo helpommin sanottu kun tehty), mutta älä ainakaan töihin mene rehkimään huomenna.
Peukuttelen täältä, että kaikki menisi hyvin vuodosta huolimatta.

Voi Frizzie... Haleja lähetän, toivottavasti väärä hälytys, tioedän monia joilla on ollut vuotoja onnellisesti loppuun asti sujuvissa raskauksissa, toivotaan parasta, ja jos kuitenin pahin pelkosi käy toteen, muista että meolemme kaikki tukenasi, minä ja moni muukin täällä, tietää miltä tuntuu kun suuret toiveet valuvat alas vessanpöntöstä, mutta ei mennä asioiden edelle, yritä ottaa rauhallisestai, ja Toivotaan kaikki, että tämä on vain väärä hälytys! Voimia Sinulle!!!

Sain oman gynen puhelimitse kiinni, sanoi että keskenmenolta kuulostaa, muttei luvannut heti katsoa ultralla. Sanoi, että nyt lepäät pari päivää...tilanne voi joko pahentua, käski mennä suoraan sairaalaan, jos vuoto muuttuu liian runsaaksi ja olo niin kivuliaaksi etten kotioloissa sitä kestä. Ottaa mut ultrattavaksi perjantai- tai lauantaiaamusta. Poistun linjoilta siihen asti, kunnes tiedän jotain. Kiitos armaat myötäelämisestä ja tsempityksestä. Pitäkää kuitenkin edelleen peukkuja..sniif..

Torstaita täältä maalta. Mitenkähän Frizzantella menee? Toivottavasti vuoto on päättynyt, mutta vielä pitää vaan jaksaa odottaa ultraan.

Tänne ei tavallista arkea kummempaa, lunta on ja tulee koko ajan lisää. Ehkä kohta tulee lähdettyä hiihtämäänkin, sillä latu lähtee muutaman sadan metrin päästä. Toisaalta on tuo uimahallikin ihan lähellä, enkä silti koskaan ole käynyt siellä uimassa...

hei kaikki, frizzie ilmoittautuu surkeaakin surkeampana - vuodan edelleen aika runsaanlaisesti, mutta kipua ei ole ja isoja möhkäleitä ei ole tullut...pääsen ultraan mahdollisesti huomenna...vahvistunee keskenmeno...

Voi Frizzante, paljon voimia sulle! Voi kunpa voisin jotenkin auttaa, mutta se on näin virtuaalisesti vähän vaikeeta :(

Mitä muille ketjulaisille kuuluu? Täällä pääkaupunkiseudulla ainakin aurinko paistaa niin ihanasti ja viikonlopuviettoonkin pääse jo parin tunnin kuluttua :)

Hei kaikki..poikkean vain ilmoittamassa sen minkä jo eilen alitajuisesti jo varmaksi tiesin. Keskenmeno on vahvistunut, ultrassa näkyi vielä raskausainesta, mutta tullee itsekseen pois, sain tippoja, jotka iskee loputkin ulos kohtapikaa. Lepoa pari päivää ja se on sitten siinä. Raskaushormoonipitoisuuksia tarkkailevat vielä, kunnes laskee. Yritykset loppui sitten siihen - niin oltiin miehen kanssa jo etukäteen päätetty..sitä suositteli myös oma gyne...kahden peräkkäisen näin lyhyellä väliajalla tapahtuneen keskenmenon jälkeen todennäköisyys kolmanteen on jo huomattavasti suurempi tässä iässä. Me ei lähdetä hoitoihin, joten koska ei kerran luomuna onnistu syystä tai toisesta, keskitytään jatkossa töihin ja toisiimme...Elämä on juuri tätä, aina ei saa mitä haluaa...sitä on myös aikuisuus...pitää siis elää niillä eväillä, jotka on annettu. Haikeat on tunnelmat, on taas sulateltavaa. Nyt en kuitenkaan pudonnut niin alas kuin ekan keskenmenon syövereissä...mulla oli jotenkin outo alitajuinen tunne, että näin tulee käymään..tuli mieleen Tittin kommentti omalta osaltaan...miten jotenkin oudosti tuntui, ettei pääty hyvin...niin oli mullakin..siksi kaikki epävarmuus ja suorastaan paniikki nopeasti ultraan yrittämisestä...

Aina saa toki haaveilla...en ole teitä jättämässä, käynen varmaan edelleen jatkossa tsempittämässä teitä muita plussapuolelle...!

Palstalla on ollut viime päivät hurjan hiljaista, huomaan nyt...missä te kaikki olette?? BuuBuusta ja Pipsasta esimerkiksi ei ole mitään merkkiä päiviin? Lämmin kiitos teille, jotka olette lähetelleet mulle voimia, olette ihanan empaattisia ihmisiä!

Voikaa hyvin, palailen taas kunhan vähän sulatellut tätä asiaa...

Yhteistyössä