Aurinkovauvat *59*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkoa elämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on salaperäinen ketjunaloittaja :-) Kiitos viitsimisestä.

Meille ei mitään maailmoja mullistavaa ole tapahtunut. Toivo täyttää ihan kohta vuoden ja on aika veikeä tapaus. Mutta sitä välillä ihmettelen, että mihin on hävinnyt se rauhallinen vauva, jonka toin vuosi sitten kotiin... Uutta vauvaa ei ole varmaan tiedossa tämänkään kierron jälkeen.

Minä tunnustan, tein taas tälläkertaa tämän aloitteen, ajattelin etten kehtaa nimimerkkiäni mainita ollenkaan, kun ei ihan oikeesti tänne enää kuulu, mutta kun vanhassa ketjussa näytti olevan jo 100 lasissa, ja kovasti oli alas sekin vajonnut, niin täällä pyrähtäessä korkkasin uuden ;=)
Olisihan se kiva kuitenkin välillä käydä vanhojen kamujen kulumisia kurkkimassa, joten rohkenin vielä tämän siirron tehdä...
Mukavia syksyisiä päiviä kaikille ketjua seuraileville!

Kiva, että perustit ketjun, Kiiruska. Mä olen täällä höpissyt lähes itsekseni, etten enää kehtaa kirjoittaa :-) Ja muista, että kyllä Sinäkin KUULUT tänne yhtälailla kuin tässä joku muukin.

Nyt ei Toivo anna kirjoittaa yhtään, vaan kaikella tavalla vie huomiota: puremalla, huutamalla ja kinuamalla syliin. Palaillaan myöh.

Käyn sen verran häiriköimässä teitä, että kerron että hengissä olen edelleen, eikä mikään ole muuttunut, paitsi että se kystakipu sentään lähti pois.
En tällä hetkellä häärää tikkujen, tabujen enkä kalentereiden kanssa. Ehkäpä alan sopeutua kohtalooni olla sukuni viimeinen...

Moikka Rosanna! Helpottavaa, että kystakipu on ollutta ja mennyttä. Mukavaa loppusyksyä sinne ja tulehan kertoilemaan kuulumisistasi, ainakin joskus. Ketju on mennyt tosi hiljaiseksi...

Sunnuntai iltaa, tottatosiaan on hiljaiseksi tämä ketju käynyt, mutta jos kuitenkin koettaisi kepillä jäätä, ja nostaisi tämän ylöspäin täältä alamaailmasta, että jos joku vaikka vielä eksyisi kirjoittelemaan jotain tänne kenties, toivotaan ainakin... Leppoisaa lokakuuta sitten muutenvaan kaikille!

Lerveisia lansirannalta! Mina kavin labroissa ja ultrassa, vaikka siis yritys nyt tauolla, ja kuulen tulokset torstaina. Muutenkaan elamaan ei kuulu kummempaa. Syksyn pimeytta ihmetellaan ja onneksi joulukuussa on tiedossa loma lampimassa paikassa!

Heipat mapsulle! Tulehan kertomaan tuloksista, kun saat ne. Hyvähän se on tietää missä mennään ja me täällä tietysti uteliaana odotamme...

Mites Kiiruskan tätivierailu? Tuolta toisesta ketjusta luin, että vähän niin kuin viivyttelee.

Meille odotellaan loppuviikolla/tulevalla alkuviikolla ovista, mutta saa nähdä tuleeko mitenkään hyödynnettyä. Nyt kun tuo selkä tässä prakailee, vähän mietityttää entistä enemmän kannattaako edes yrittää kakkosta.

Mitäs muille kuuluu? Vai onko kuulumatta?

Kyllähän minä täällä taustalla edelleenkin pyörin, ei vaan tule kirjoiteltua kun ei ole oikein mitään sanottavaa... Joten sekin "turha toive" meni jo, oli täti vaan vähän osoitetta hukannut, joten tuli vasta muutaman päivän myöhässä, mutta saapui perille, joten turhaan jo pienenpientä kipinää sytyttelin pienenessä päässäni, ja sellainen testikin jo tarttui paikallisesta ruokakaupasta ostoskoriin, no ei sitten...

Toisaalta elättelin kauhuskenaariota siiitäkin, että kun nytkin alaselkä on näinkin kipeä, niin miten se olisi sitten, no näistä selkävaivoistani meinaan mennä ensiviikolla työterveyslääkäriin juttlemaan, jospa saisin lähetteen vaikka fysikaaliseen, ja voi kyllähän minä tiedän, pitäisi säännöllisesti jumpata sitä ja venytellä... Mutta, mutta, kun ei millään viitsisi ja jaksaisi, vaikka omaksi parhaaksihan se olisi sekin.

Ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia. Meillehän siis tehtiin koeputkihoito viime toukokuussa ja se onnistui :) Nyt mennään jo rv 27+1 ja viime viikolla kävimme 4d ultrassa ja kaikki oli hyvin ja sukupuolikin selvisi :)

Hei!
Taas täällä pika-pikaa piipahtamassa
Ja voi... miten ihania uutisia Sannalla meille olikaan. Onnea, onnea, onnea!

Minulla ei mitään uutta taivaan alla. mapsun tuloksia odotellaan, utelias olen minäkin niistä kuulemaan!. Toivottavasti Inkku selässäsi ei mitään isompaa! Voi Kiiruska, taas se täti mokoma sinut löysi

Aurinkoista syksypäivää kaikille
halauksin K

Ihanaa Sanna! Olet päässyt jo loppumetreille raskaudessa. Nauti nyt loppuajasta, sillä sitten alkaa aivan erilainen elämäntilanne. Ihanaa sekin, mutta erilaista :-) Näin minä tällä kokonaisen vuoden kokemuksellani täällä neuvoja annan.

Missäs mapsu viipyy? Ai niin, aikaero taitaa tehdä tepposia.

Ja Kliivialle edelleen mieli korkealla, ainakin niin olen viestistä lukeviani. Halauksia vaan takaisin.

Me Kiiruskan kanssa olemme tällaisia selkä(kin)vammaisia, mutta iloinen mieli ja itselleen nauraminen tuskissaankin auttaa pääsemään aina päivän kerrallaan eteenpäin. Mulla on kohta kuntoutukset takana ja ainakin vielä vaivat seuraavat mukana. Seuraavaksi mennäänkin ortopedille.

Käytkös Rosanna kurkkimassa täällä?

Heipa hei!

Laakarissa siis kavin ja ultraaani ihan normaali. Kohtu ja munasarjat on ihan ok eika mitaan kystia tms. nakynyt. Kohdun limakalvo 7mm, kyseessa oli kiertopaiva 19/26. Verikokeet myos ihan normaalia tasoa. Kaikki hormooniarvot otettiin ja 21 pv progesteroni. Laakari sanoi etta varmaksi ei voi sanoa onko ovuloinut. Itse en ole perehtynyt arvoihin sen kummemmin. Olisi laittanut lahetteen jo eteenpain, mutta itse en sita halua koska kuten sanottu olemme muuttamassa takaisn Suomeen ja raskaus nyt ei olisi ihan nappi juttu...

Ei kylla olla ehkaisykaan kaytetty..kai kiertopaiva 9/26 kuuluu viela "varmoihin paiviin" ? 8 ))))) Kiertopaivana 11 melko varmasti ovislima pongattu, joten taas saa ihmetella...

Muutenhan tassa vaan syksya ihmetellaan ja iltojen pimeytta. Onneksi on tulossa Suomesta jouluksi vieraita niin viitsii/saa edes joulusta hieman innostua.

Aurinkoisia syksykeleja kaikille!

Sanna, väki on ketjussa aika paljolti vaihtunut. Osa on lopettanut syystä tai toisesta haaveilun ja jättänyt ellit. Osa muutti Vanhemmuus -osioon, jossa on ketju Aurinkoiset vanhemmat. Täällä vanhoja taitaa olla Haidi, Kiiruska ja minä, ketäs muita? Ally jätti ketjun kauan aikaa sitten. Hän taisi ollakin ketjun perustaja.

Minäkin täällä pyörin, vaikken edes tiedä haaveilenko enää toisesta vauvasta. En ainakaan ole tässäkään kierrossa laittanut tikkua ristiin. Vai miten niitä vauvoja nyt alulle yritetäänkään? Onko tikuilla mitään sen kassa tekemistä? Kait ainakin ovistikuilla voi olla...

Minäkin täällä pyörin, kun en poiskaan osaa olla ;=)
Toisaalta en minäkään enää mikään aktiivinen vauvahaaveilija ole, kunhan höpöttelen joutessani täällä, ihan oikeasti jo pelottaisi vielä raskaaksi tulla, ja olla oikeasti pienen vauvan äiti, kun tätä ikääkin ja kaikenmoisia iän tuomia vaivojakin alkaa jo olla, ja kokemuksesta jo voin sanoa, ettei ole helppoa olla murkkuikäisen äitinäkään, no tähän ei varmaan ikä vaikuta mitenkään, vaan tarvitaan niitä rautaisia hermoja...

Ketju on saanut alkunsa vuoden 2005 alkupuoliskolla, jolloin nimi viittasi jotenkin iäkkäisiin äiteihin (ketjut jo poistettu elleistä). Sitten joku (oliskohan ollut äitykkä?) keksi nimen Aurinkovauvat. Mitään perusteluja en enää muista, mutta itse miellän sen iloiseen ja aurinkoiseen haaveiluun. Ja sitä ketju on ollutkin vuosien myötä, vaikka toki on ollut paljonkin ikäviä tapahtumia keskenmenojen yms. muodossa. Aurinkoiset vanhemmat jatkavat samaa linjaa Vanhemmuus -osiossa.

Maanantaita ketjuun! Kylmää on ja villahousuille on käyttöä.

Minulla ei valitettavasti ole tietoa Allyn olosta ja elosta. Ehkä taustailee joskus? Äitykkä on muutaman kerran ilahduttanut terveisillään Aurinkoiset vanhemmat -ketjussa. Kiva tietysti olisi joskus kuulla "vanhoista kamuista", kun jossain vaiheessa niin tiiviisti kirjoiteltiin. Millainen odotusaika sinulla on ollut, Sanna? Onko iso massu jo tässä vaiheessa?

Mapsulla oli sitten ihan mukavia uutisia gyneltä. Hieno homma. Näin vanhemmiten muuten varoitellaan juuri tuosta varmoihin päiviin luottamisesta, jos ei missään tapauksessa halua raskautua. Kuulemma ovis voi helpommin iskeä "väärään" aikaan kuin nuorempana. Mutta ihana yllätyshän se olisi, jos plussa iskisi, vai mitä Mapsu?

Minä täällä taas silmät ristissä kirjoittelen, sillä muutama viime yö on ollut risaisia. En tiedä, miksi Toivolla on univaikeuksia. Mölisee ja ulisee noin klo 01 - 04 välisen ajan lähes vartin välein. Ja sitten en osaa mennä nukkumaan näin päivällä päiväunien aikaan, vaan löpisen joutavia netissä. Tyhmästä päästä saa kärsiä.

Moi kaikille!
Kyllä mä täällä käväisen aina joskus lukemassa juttuja...

Mitään erikoista ei ole tapahtunut, paitsi että se meidän mahdollinen muutto "korpeen" on nytkähtänyt askeleen eteenpäin. Ehkä se jopa tapahtuu...

Kävin otattamassa kp 3 verikokeita, kun sain tädin tulemaan keltarauhashormonilla ja se kysta lakkasi haittaamasta (kai).
Kilpirauhasarvot olivat keväästä parantuneet aivan huikeasti!
FSH myös oli nyt 14,7 eli parempi kuin koskaan, vaikka eihän tuokaan mikään hyvä ole (pitäisi siis olla alle 10). Kesällä tuolla arvolla oltais kuitenkin päästy hoitoihin ...
Sitä olemattoman pientä toivetta tuo lukema kuitenkin pitää yllä edelleen...

No hei Rosanna! Ihan on ollut ikävä, kun ei oo sustakaan kuulunut mitään. Kiinnostavaa tuo FSH:n laskeminen. Meinaatko jotenkin "hyödyntää" sitä eli hakeutua uudestaan hoitoihin? Jotenkin on niin väärin, että raja-arvot ovat kuin kiveen lyötyjä, sillä keinotekoisiahan ne ovat, jonkun keksimiä.

Korvessa on muuten kiva asua, jos vaan on auto, millä pääsee tarvittaessa liikkumaan...

Yhteistyössä