Aurinkovauvat *56*

  • Viestiketjun aloittaja Kiiruska*
  • Ensimmäinen viesti
Siiriz
Heh, mun mies totesi tänä aamuna, että jos tänään ei ole viivaa, niin vois peuhata muuten vaan, on sen verran "vajetta" (Susan Kurosen käyttämä termi Matti Vanhasesta). Itse asiassa itsellänikin tekee jo ihan oikeasti mieli, liekö auringolla ja kesällä osuutensa asiaan. TAi sitten hormoonitoiminta alkaa tasaantumaan... Tiedä häntä. Ihana päivä! Nautitaan!
 
Rosanna
Joopsis, mitähän tästä tosiaan pitäisi ajatella:=0
Pidättäydyin 4 h vessassa käynnistä ja tein äsken Mammaksin ja digitestin. Mammaksin testiin tuli suht. vahva viiva ja digitestiin positiivinen!

Eli hitto vie, vaihtarit??
Ei kai mulla vielä mitenkään vois olla ovis 9 tai 10 kp:na (nyt siis kp 8)? Eihän se munarakkula ehdi kehittyä mihinkään siihen mennessä?? Viimeksihän se oli siis kp 13:na 15 mm. Tähän nyt ei osaa sanoa muuta kuin että voihan kakka tosiaan:/
 
Inkku-64
Näin vanhemmalla iällä ovis voi heitellä uskomattoman paljon eli nyt vaan Rosanna hommiin ja hyödyntämään viivoja. Voipi ovis tulla kahdestikin saman kierron aikana. Tämän takiahan ei nelikymppinen enää voi käyttää ehkäisytietokonettakaan. Eli kakat sikseen ja toivomaan, että kyseessä on tosiaan ovis.
 
Rosanna
Niin kai tässä on tehtävä, toivottava ihmettä ja puuhailtava. Ihan mukavaahan se on, joten ei tuo mikään "uhraus" ole vaikka puuhasteleekin;)

Siis, onko tuo totta että voisi olla samassa kierrossa kaksi ovista? Mä olen aina luullut että se on vain joku "urbaanilegenda".

Jospa mä heitän nuo kakat sikseen, ei ne kyllä mitään autakaan... pännii vain kun ei ole normaali ihminen:/
 
Seleena
Tervehdys ja kiitos kaikille mukaantulotoivotuksista! Itse vielä pakerran toista viikkoa töissä ennen loman alkua, mutta sitten.. Täällähän on näköjään nuo ovikset hallinneet keskustelua. Oma tilanne nyt näyttää pahasti siltä, että sukulaisvierailu olisi alkamassa.. Mutta enpä nyt aivan älyttömän pettynyt ole, koska juurihan olen vasta päässyt tuon mielenkiintoisen tikuttelun ja bongauksen ja jännäyksen alkuun:) Tuokin on muuten myös kiintoisa tieto, että niitä oviksia voisi olla jopa kahteen kertaan. Tässäpä oiva syy sitten noihin touhuihin vaikka tosiaan parin päivän välein, jos vaan kunto myös toisella osapuolella kestää :) Itsellä kyllä on juuri muuten samat oireet kuin sinulla Siiriz eli kesä ja aurinko saa kyllä ajattelemaan noista touhuista paljon muutakin kuin lapsentekoa!
 
Rosanna
Sen verran Googletin, että luulisin että kaksi munasolua voi irrota saman kierron aikana, mutta ne irtoavat suht. samanaikaisesti. Tällöin on mahdollista tulla erimunaiset kaksoset. Mutta käsittääkseni kovin eri aikaan nuo ovikset eivät voi olla.

Harmittaa hitosti etten alkanut testaamaan jo aiemmin... nyt tällainen epätietoisuus. Eihän mulla kyllä näissä kahdessa aiemmassakaan kierrossa Mammaksin testeillä vahvaa viivaa ole tullut kuin yhtenä tai kahtena päivänä, mutta nyt tilanne taas voi olla jo toinen. Hätkäytti niin se aamullinen selkeä viiva ja Clearbluen plussa.
Pitää nyt jatkaa testausta ja katsoa mitä tulevat päivät näyttävät.
Sinänsä, mullahan on kierto ollut (silloin kun se vielä oli) suht. lyhyt, keskimäärin 25, joten nyt jos ois ovis, kierto ois about 22 - 24 kai, joten ei mitenkään epätavallinen minulle.
 
Siiriz
Minullekin on joskus tullut noita viivoja aika alussa kiertoa. Kyllä sun Rosanna kannattaa nyt panna ;) parastasi ;) Heh, heh, tulipa ihan vahingossa kaksimielistä. Vai mieskö se parastansa panee... Antakee anteeksi. Minäkin testailen taas tänään, kp. 13. Viiva tikkuun olisi aivan mahtavaa, vaikka sitten parinkolmen viikon kuluttua ei tulisikaan viivaa tikkuun... Koska olisi kiva edes ovuloida.
 
Inkku-64
Joopa joo, onhan tuosta tuplaoviksesta ennenkin juteltu ja viisaat todenneet, että ne tapahtuvat kuitenkin hyvin samanaikaisesti, jopa saman päivän aikana. Mä en vaan muistanut, sillä se ei ole ollut ajankohtaista minulle, joten en ole säilyttänyt tietoa pitkäaikaismuistiin. Eikä siellä kyllä muutenkaan ole paljon mitään.

Yritän käydä täällä hakemassa vauvakuumetta. Mulla on nyt niin hyvät oltavat ja tuntuu, että vauvan kanssa elo helpottuu pikkuhiljaa. Jos nyt kaikki pitää alkaa taas uudestaan, niin olisihan se aika haastavaa. Mutta raskain vaihe toisaalta on tosi lyhyt, joten miksikäs ei? No tämmöisiä pohdiskelen tänään ja huomenna taas jotain toista.
 
Siiriz
Jännä juttu tuo tuplaovis. Meidän suvussa on paljon kaksosia. Eli äidillä on siis irronnut kaksi munasolua yhtäaikaa. ONko näillä kaksoisraskauspotentiaaliäideillä enemmän munasoluja kuin "tavallisilla" naisilla tai loppuvatko heidän munasolunsa aiemmin... Isoäitini synnytti kaksoset ja nyt serkkuni. Eivätkö nämä kaksoisraskaudet esiinny aina joka toisessa sukupolvessa, näin olen ymmärtänyt. Tänään tikuttaessani ajattelin, että en ehkä selviäsi kyllä kahdesta vauvasta... Eli toivottavasti vain yksi munasolu irtoaa kun on irrotakseen. Mutta tänään ei siis viivaa.
Minulla tuli tänään tunne, että oikeasti haluan kokea vauvan syntymisen vielä ainakin kerran. Mutta tietysti tyydyn siihenkin, että meidän perhekoko on nyt tässä. Mutta on se vaan niin ainutlaatuista, syntymisen hetki. Ja kun se on kerran kokenut ensimmäistä kertaa, niin haluaisi kokea toisen kokemuksen kanssa. Toivottavasti meille se vielä suodaa, rakkaat aurinkoäidit ja tulevat sellaiset. Hyvät yöt!
 
Rosanna
Me naiset taidetaan päästä näissä yrittämisissä lopulta helpommalla kuin miehet kun ei meidän tarvitse välttämättä "panna parastaan";)

Tuo kaksosraskauksien periytyvyys tietenkin täytyy mennä niin, että erimunaisiin kaksosiin tulee naiselta ja identtisiin mieheltä. Mutta en tiedä hyppääkö välttämättä sukupolven yli?

Tämän aamun Fertest näytti jälleen voimakasta viivaa, ei aivan yhtä vahvaa kuin eilen, mutta kuitenkin...
Iltapäivällä sitten taas Mammaksin ja digitesti. Jos näistä nyt jotain voi päätellä, niin ainakin sen, että nuo Mammaksin testit on aika epäluotettavia tai täytyy olla perehtynyt tosi hyvin että osaa tulkita.

Niin, kyllähän me kaikki toivomme että sen oman lapsen syntymän saisi kokea. Minäkin olen alkanut tämän prosessin kestäessä toivomaan, vaikka vielä vuosi sitten ei niin hirveästi houkutellut.

Jotenkin oudolle tuntuu, että vajaa vuosi sitten kun päätös tehtiin että lapsi saa tulla jos tulee ja siltikin varsinaista yritystä on takana tosi vähän. Tällaista totista yritystä tikuttamisineen on nyt menossa vasta kolmas kierto ja kaksi kiertoa oli syksyllä sitä tulee jos on tullakseen... Siis oikeasti vain 5 kierron ajan! Varmasti se on osasyynä siihen etten voi vielä tässä vaiheessa luovuttaa...
 
Rosanna
Minä taas täällä haahuilen. Kaksi muuta testiä näytti iltapäivällä negaa. Jos Fertest näyttää plussaa huomenaamullakin (kuten jostain syystä pahoin pelkään), ei kaikki voi olla ok. Toivottavasti ei kuitenkaan näytä.

Noista miehistä vielä. Olen tietysti tiennyt että minulla on ihana mies, mutta tää juttu on vahvistanut sen miten upea hän on:)

Fatiman jännäyspäivän uutisia vielä kaipailen...
 
Siiriz
Saako Rosanna udella, että mitä sinun miehesi ajatteli aiemmin lapsista? eli onko hänkin ollut pitkään sitä mieltä, että ei lapsia?
Kp. 14 taitaa olla minulla. Yritin tuossa googlettaa, että miten imetys vaikuttaa ovulaatioon, mutta en saanut oikein kunnon tuloksia. Ei sitä liene tutkittu kovin paljon. Jossain austraalialaistutkimuksessa 20 % naisista ovuloi, vaikka imetti, mutta siinä kyseessä oli alle 6 kk ikäisen vauvan äidit. Tälle imetykselle ei näy minkäälaista loppua, ehkä töihinmeno sitten hiljentää tahtia.
Me sitten ostaa päräytettiin asunto, vaikka nyt on velkaa suut ja silmät täyteen. Tällainen arvovalinta on nyt tehty, sitä on aika vaikea yhteensovittaa hoitovapaan kanssa. Mutta kyllä elämä järjestää asiat tolalleen. Tällä hetkellä on ihan kiva lähteä töihin. Ikävältä tuntuisi, jos joutuisi viemään Ilonan hoitoon, mutta kun se saa jäädä kotiin, niin kiva. Kohta taas testailemaan.
 
Siiriz
Eipä tullut viivaa, mutta peuhattiin nyt siitä huolimatta huomista varten ;) Tosi surkeaa tuo, ettei viivaa laisinkaan tule. Mutta huomenna kaikki on paremmin ;) Nyt mulle on tullut oikea vauvakuume. Se, joka tuntuu luissa ja ytimissä eikä vain ajatuksena, että olisipa kiva saada vauva. Hassua tämä ihmiselo, on se vaan.
 
Rosanna
Onnea uudelle asunnolle Siiriz!
Mä voisin antaa noita viivoja sulle. Tänään aamutestissä suht. selkeä viiva, tosin taas eilistä himmeämpi. Tuo on kyllä taas uusi testi minulle, joten en tiedä miten tulkita... toissapäivänä siinä oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva, eilen hieman himmeämpi ja taas hieman himmeämpi. Ehkä noi ei sitten merkkaa mitään? Varsinkaan kun muihin testeihin ei eilenkään tullut mitään?

Juu, saa udella... miehelläni on jo ennestään kaksi lasta. Hän on jo pidempään halunnut lapsia kanssani. Minä taas ilmoitin heti alussa että lapsia ei ole eikä tule, mutta pikkuhiljaa mieli sitten muuttui. Mies ei ole painostanut mitenkään, vaan kyllä tämä sitten oma päätös oli ja miehelle se tietenkin sopi.
 
siiriz
Joo, tänään laittettiin nykyinen asunto myyntiin. Jännittää, jos ei menekään kaupaksi ja toiseen on jo etumaksu maksettu. Toivottavasti me sitten saadaan pikapuoliin uuteen kotiin myös yksi uusi asukas ;) Tänään onkin sitten kp 15 ja viimeistään sen ovulaation pitäisi tulla, jos tulee. Kun nämä kaksi viimeistä kiertoa oli 29 päivän pituisia. Plääh, kylläpä tuntuu tyhmältä jankata näitä samoja ja ikään kuin teitä kiinnostaisi... Eikun kiinnostaahan se, mutta nyt vain itseä niin kovin kyllästyttää.
Jospa ne viivat Rosanna sun tikuissa on ovulaation merkkejä, ei kai ne muutakaan voi olla? Mulla kun ei tule mitään...
Ilona on oppinut seisomaan ilman tukea, tuossa vieressä harjoittelee. Ilona haluaa aina leikkiä samassa huoneesssa kuin minä, joten raahasin lelukorin tänne tietsikkahuoneeseen.
 
Rosanna
Kyllä mua kaikkien ovikset kiinnostaa;)
Ja sinä et sentään jankkaa näitä samoja läheskään yhtä paljon kuin minä...
Kyllä muakin tänään jo kyllästytti, ajattelin että heitän tikut menemään ja annan olla koko jutun. Tää siksi, että nyt tämä kierto näyttää menevän tikutuksien ja lämpöjen osalta aivan sekavaksi, siis ei tosiaan aavistustakaan mitä oikeasti tapahtuu. Kyllä se ultra pitäis olla ostettavissa kotikäyttöön;)

Ei musta kyllä ole tuntunut että ovis vois olla käsillä, paitsi että tänään ehkä hieman tuntuu siltä. Mutta aiempina päivinä on ollut niin kuivan tuntuistakin (juu, ei ole satanutkaan, hih). Eilinen jäi sitten väliin jumppausrintamalla, mies oli sen verran väsy hikoiltuaan päivän suht. kovassa fyysisessä työssä enkä raskinut alkaa vonkaamaan. Mutta jospa jokatoinen ois riittävää...

Meilläkin ois haaveissa vaihtaa taloa, täältä asutuskeskuksesta korpeen. Sopivaa ei vain tahdo löytyä ja just nyt taas rakentamisen aloittaminen ei houkuttele. Ja jossakin sitä pitäisi sen rakennusajankin asua. Yksi talo meillä on tuossa vähän harkinnassa, mutta taitaa mennä syksyyn sen kanssa kun pitää mm. tätäkin taloa vielä viimeistellä. Siinä talossa ois kyllä vähemmän tilaa kuin tässä, mutta naapurit ei ois heti vieressä sentään.
 
Rosanna
Minä taas jankkaan täällä...

Iltapäivätestaukseni Mammaksin testillä näytti selkeää negaa (digitestiä en edes tehnyt) ja nyt lämpö oli noussut selvästi eilisestä (0,3 C). Aamulämpö ei vielä ollut noussut kahdesta edellisestä aamusta. Eli jos olisin normaali nainen, sanoisin että ovis on tapahtunut tämän aamupäivän aikana, varsinkin kun fiilis on just nyt tosi "hedelmällinen". Mutta voikohan se lämpö nousta jo noin pian??
Ois hyvä kuitenkin ehtiä vielä paikkaileen mahiksia (voi olla myöhäistä jo), kun eilinen tosiaan jäi väliin... hitsi, me ollaan menossa vielä tuttavien kanssa saunomaan tänään... grrr
 
Inkku-64
Onnea Siirizille ja perheelle asunnon ostamisesta! Tuollaisia päätöksiä ei yleensä kovin montaa tehdä elämässä. Nyt sitten vaan "perheenlisäystilausta" tekemään, vaikka taitaapi tilaus olla jo vetämässä :) Minuakin alkaa pikkuhiljaa kiinnostamaan tuo ovis. Pitäisköhän tikuttaa tässä kierrossa, jotta tietäisin miten kroppa on raskauden jälkeen herännyt. Kärsin aikaisemmin tosi kivulaista kuukautisista, mutta synnytyksen jälkeen ei minkäänlaisia tuntemuksia. Johtuneeko sitten myoman häviämisestä tai mistä.

Rosanna, kyllä se joka toinen päivä varmasti riittää, joten ei hätää eilisestä "oharista". Mä en ole koskaan huomannut oviksen vaikutusta omiin haluamisiin. Paitsi tietysti silloin kun tiesin tikuttamalla sen, niin halusin kovastikin...
 
siiriz
Eipä tullut viivaa tikkuun tänäänkään. Masentaa. Pitäsköhän mun nyt lähteä käymään olulella...? Taidan lopettaa imetyksen ihan kunnolla vieroittamalla pari kolme päivää, vai kuinkakohan kauan siinä menee. Ei olisi ketään viisaampaa langoilla...? Tuosta asunnosta; me ollaan lähdössä vähän sillä mielellä, että eihän siellä tarvitse koko ikää asua. Nyt asutaan ydinkeskustassa ja muutetaan siis meidän näkökulmasta periferiaan. Mutta kun tilaa pitää saada ja oma piha. Ja jos sinne sais sen uuden asukkaankin... Minä tyttö se jaksan jankata ;) Hyvee yötä.
 
Rosanna
Huomenta! Tänään onkin sitten sateinen päivä. Sain onneksi pestyä ja kuivatettua matot ajoissa...
Minä en tunnetuista syistä ole asiantuntija imetyksen lopettamisessa;) Joskus sanoin miehelle etten tiedä lainkaan milloin vauvalle vois antaa muutakin kuin maitoa. Että varmaan lapsi itse jo kävelis jääkaapille sanoen "eikö täällä saa oikeaa ruokaa";)

Ja taas testauksista: Tänään taas vielä haaleampi viiva Fertestissäkin ja aamulämpö korkeammalla kuin aiempina päivinä, joten siinä mielessä ihan oikealle näyttää. Sen verran tosiaan tämä testien rinnakkaiskäyttö näillä kokemuksilla on paljastanut, että jos tosiaan selkeää tulosta hakee, se Clearbluen digitesti taitaa olla paras laatuaan. Kallishan se tietenkin on, mutta pieni raha kuitenkin kokonaisuutta ajatellen. Ei tunnu esim. lääkärilaskuihin verrattuna yhtään miltään.

Mekin muuten asutaan tässä talossa jo neljättä vuotta, vaikka ajatuksena oli että tämä on vain tilapäinen ratkaisu. Onhan tuota asunut tässäkin, vaikkei sitä omaa rauhaa niin hirveästi olekaan. Se "korpiasunto" sitten onkin isompi ratkaisu ja oltava kaikin puolin mieluinen paikka, koska se ei enää olisi mikään tilapäinen juttu.
 
Siiriz
Me täällä ahkeraan käydään Rosannan kanssa ;) Liekö kertoo sitten vakaasta tahdosta... No, eilen sitten sain tikkuun ihan haalean viivan, tosin tuli noin 10 minuutin päästä (suomenkielisissä ohjeissa lukee, että tulos on luettavissa 10 minuutin päästä, tikkupaketin suojassa englanniksi, että 3-8 minuutin päästä). Testasin tänä aamuna mielenkiinnosta uudestaan ja taas oli ihan haalea viiva. VAi liekö toiveajattelua. Minulla ei ole kyllä koskaan ollut mitään ovisoireita. No, tänään lähtään anoppilaan ja siellä ei kyllä seksi onnistu, joten se siitä. Jospa ne toissapäivänä kylvetyt siemenet eläisivät ja itäisivät.
 
Rosanna
Tai sitten tää jatkuva kirjoittelu kertoo elämän puutteesta;)
Mä nyt vihdoin pesen niitä ikkunoita ja aina välillä käväisen netissä. Ei mitenkään nopsasti työ suju:))

Siiriz: ois varmaan digitestin paikka viimeistään huomenna tai ylihuomenna kun kerran viiva vahvistuu... mutta oletteko anoppilassa vielä? Sitten voi olla vähän vaikeampaa koko juttu...
 
Kiiruska*
Heissan, kyllä minä täällä "taustalla" norpin, en vaan viitsi mitään kirjoitella, kun ei oikein ole mitään sanottavaa, tai en vain saa sanottua, niin mitäköhän yritän sanoa... ? Oviksesta en tiedä mittään, tutkitusti on todettu, ettei siinä kohtaa ollut ongelmia, vaan kiinittyminen oli meillä se pulmanpaikka, mutta teillä joilla on suhteellisen pieniä lapsia, luulisin kaiken olevan kunnossa, kun edellinenkin sai silloin alkunsa, näin maalikkona ajattelen... Itsellä kun on jo tuosta ainoasta raskaudesta ja synnytyksestä kohta 16 vuotta aikaa, niin en tosiaan tiedä enää mitään asiasta...
Asuntoasioitakin olette pohtineet, minä asun tällähetkellä viidennessä omistusasunnossa, pankissa on tullut muutaman kerran lainapapereita allekirjoitettua, no elämä on sitten kuljettanut syystä ja tosiseta milloin isompaan ja milloin pienempään asuntoon, mutta sellaistahan se elo on. Lapsuudessa emme muutelleet, koti oli ja pysyi, ja ne elämäni 20 ensimmäistä vuotta olen viettänyt niin korvessa, ettei minua enää sellaiseen saa, mutta kukin tavallaan elelee, nyt viihdyn hyvin nykyisellä asuinpaikallani, ja tällä päaikkakunnalla asunto onkin jo neljäs, kaikki niistä erilaisia ja kokoisia, elämäntilanteiden vaihdellessa, ja nyt on hyvä näin.
Onnea vaan Siiriz uuteen kotiin tai sen hankintaan!
Mukavaa kesää taas kaikille, kunnes taas tapaamme...
 

Yhteistyössä