Hei sitten muillekin tasapuoleisesti, en viitsinyt tuohon samaan syssyyn kommentoida muille, kun tuo Sannan uutinen oli niin sykähdyttävä jo itsessään...
Milenkiintoisia asioita olette täällä pohtineet...
Digitaaliset ovistestit, vai niin, maailma sen kuin menee eteenpäin, ei vanha tahdo enää jaksaa pysyä perässä...
Mites Fatiman ja Inkun jännäyspäivien kanssa? Jokos on tullut jotain uusia uutisia meille kerrottavaksi? Hih, minäkö utelias, pois se minusta?
Rosannalle taas olisi paljonkin sanottavaa, mutta mistä alkaisin...?
Hoidot ovat tosiaan arvokkaita, ainakin jos ivf-hoitoa ajatellaan yksityisellä puolella, mutta tosiaan kelastahan jotain saattaa tulla takaisin, mutta ne on usein kelan harkinnan varaisia juttuaja, itse sain korvausta kaikista hoidoista, tosin me kävimme ilmeisesti Suomen kalleimmalla klinikalla, mutta sitä valintaa en kadu, hoito oli hyvää ja asiantuntevaa, ja varmasti myös lääketieteellisesti laadukasta. Uskon kyllä, että myös kunnallisella puolella saa hyvää hoitoa, mutta niissä on sitten ne ikärajat ja jonot, että niihin meillä ei ollut mahdollisuutta enää edes yrittää ikäni takia, kun olin tutkimustenteko hetkellä jo täyttämässä pian 39 vuotta, ja mieheni on minusta vielä muutaman vuoden vanhempi, tosin nämä ikärajat taitavat koskea vain naisia. Niin Sinuna vaihtaisin vielä kerran klinikkaa, jos vain mahdollista, väestöliittohan on vain "puoliksi yksityinen", olen Inkun kanssa samaa mieltä, että rahalla kyllä hoitoa saa... Meillekin ehdotettiin vielä hoitojen jatkamista, mutta en itse koe enää niitä jaksavani, kun tosiaan tuloksista ei ole mitään takeita... Ongelmana oli juuri tuo munasolujen laatu, mikä ilmeisesti johtuu iästä, niitä kyllä tuli jokahoidossa kerättyä runsaasti, mutta selittämätön kato tuli aina vastaan, ja siirettäväksi saatiin kaikkina kertoina se vaivaiset kaksi, eikä mitään pakkaseen, siis laatu-ongelmia?? Lääkkeisiin menee yleensä senverran, että jo yksi hoitokierros vie vuosittaisen lääkekaton täyteen, mikä on reilu 600 /kalenterivuosi, loput sitten tulee takaisin kelasta kuitteja vastaan, ja tämä koskee kaikkia muitakin lääkkeitä kuluvan kalenterivuoden aikana, ja ainakin minä hyödynsin tämän kaikkiin mahdollisiin migreeni ja allergialääkkeisiin yms. No sekin on nyt mennyttä aikaa, ja lääkkeet makavat sen mitä ne sitten maksavatkaan...
Vaihdevuosioireita ei minulla ole vielä laisinkaan, täti tulee ja menee ihan aikataulussaan ja säännöllisenä ilman mitään yllätyksiä. Näin se vain elämä rullaa eteenpäin, päivä kerrallaan, ja vaikka itselleni ei mitään kuulukaan, on mielenkiintoista lukea ja seurailla Teidän muiden erilaisia kuuulumisia täällä.
Mukavaa heinäkuuta kaikille, näin se aika kuluu, jo ollaan keskikesä ohitettu, ja Inkunkin Toivo jo iso poika, hurjaa joko hänet pitäisi hoitoon viedä, eihän sitä mitenkään raaskisi vielä? Hoitovapaa on kyllä viisas keksintö, vaikka taloudellinen puoli onkin sitten ihan toinen asia, mutta kyllähän sitä vähemmälläkin pärjää...