Asun italiassa, Miksi se ärsyttää ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Fiona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysäisin siskoltani hänen kokemuksiaan Suomen-vierailuillaan; hän on naimisissa kreikkalaisen kanssa ja asuu Kreikassa. Hän kielsi tuollaisia kokeneensa ikinä... mutta tietty hän vieraileekin tääl Turun seudulla mistä on kotoisin. Toki Kreikan taloustilanne on herättänyt keskusteluja, miksei olisi, siitähän on puhuttu pitkään sekä Suomessa että Kreikassa, mutta mitään tuntemattomien tai tuttujen halveeravia kommentteja ei ole kuulemma esiintynyt ikinä.

Nimenomaan TUNTEMATTOMIA tuntuu häiritsevän, Kaupan kassa mutisee kaikenmaailman mutiaisista, jengi huutelee perään että menkää takas sinne mistä tulittekin jne. Onneksi mieheni ei ymmärrä suomea, riittää että minä pahoitan mieleni... Omat kaverini ja sukulaiset ei tietenkään arvostele sen kummemmin, tietenkin keskustelua silloin tällöin meidän arjesta, sen erilaisuudesta jne. mutta itse olen kuitenkin suomalainen, vaikka muualla asunkin.

Tuo on ihan tuttua! Siis, että suomalainen mies karsastaa heti ajatusta, että naisella on joku muu kuin suomalainen mies. Vanhat tutut ja kaverit, joilla on suomalainen mies ovat jääneet pikkuhiljaa etäisiksi, koska suurimmalla osalla on mies, joka on just tuolla mentaliteetilla! Pelkääkö ne, että omakin nainen lähtee ulkomaalaisen miehen matkaan jos kaverillakin on?! :D Pelkäävät, että vaimo alkaa haaveilla samalaisesta elämästä? ;) Naisilla nälvimiseen voi sitten olla syynä ihan pelkkä kateus, tyytymättömyys omaan elämään... Lisäksi sinulla on "loistava" syy elämässäsi (elämä ulkomailla+ mies), jota voi haukkua ja tuntea ylemmyyttä.

JA suomalainen nainenhan ei yhtään karsasta ajatusta, että suomalaisella miehellä on ulkomaalainen nainen. Hah hah. "Mikäs postimyyntivaimo lie". jne... jne...

Fiksummat ihmiset (joita on pk-seudulla enemmän kuin pikkukylissä) eivät suhtaudu karsastaen. Mutta toki juntteja löytyy ihan kaikkialta.

[QUOTE="Fiona";27108961]Nimenomaan TUNTEMATTOMIA tuntuu häiritsevän, Kaupan kassa mutisee kaikenmaailman mutiaisista, jengi huutelee perään että menkää takas sinne mistä tulittekin jne. Onneksi mieheni ei ymmärrä suomea, riittää että minä pahoitan mieleni... Omat kaverini ja sukulaiset ei tietenkään arvostele sen kummemmin, tietenkin keskustelua silloin tällöin meidän arjesta, sen erilaisuudesta jne. mutta itse olen kuitenkin suomalainen, vaikka muualla asunkin.[/QUOTE]

Hei kerro nyt missä päin pk-seutua tämmöstä tapahtuu? Kuullostaa ihan käsittämättömältä. Ja toisekseen käsittääkseni pääosa italialaisista on ihan valkoihoisia (joskin tummempia), tosin en tiedä sun miehestä. Ei sillä että asialla olis väliä, mutta kun korostit tota Italiaa tossa.

JA suomalainen nainenhan ei yhtään karsasta ajatusta, että suomalaisella miehellä on ulkomaalainen nainen. Hah hah. "Mikäs postimyyntivaimo lie". jne... jne...

Fiksummat ihmiset (joita on pk-seudulla enemmän kuin pikkukylissä) eivät suhtaudu karsastaen. Mutta toki juntteja löytyy ihan kaikkialta.

Minulla on (ollut) ulkomaalaisia naisia tuttavina ja heidän miehet eivät yhtään tykkää, että vaimo kaveeraa naisen kanssa, jolla on muu kuin suomalainen mies. Eiköhän nämä nyrpistelijä naiset ja miehet ole tätä samaa persumaista kansaa...

katsos kun suomalaiset on aina juntteja. Teki ne mitä tahansa. Käyttäytyvät juntisti, pukeutuvat juntisti, syövät junttiruokia ja täysin sopimattomia ruokia, ovat lihavia kasoja, ryyppäävät, ittsareitakin tekevät.....kauheita JUNTTEJA...ei meistä ole mihinkään. Tätä kun kuntelee joka ainoa kerta kun joku ihminen on muuttanut ulkomaille ( ainakin omasta tuttavapiiristäni.) Niin ei ole ihme jos alkaa hiukan hermo palaa. Suomesta kun ei sen jälkeen LÖYDY mukamas MITÄÄN hyvää. Tai no ruisleipä ja salmiakki sekä Geisha-suklaa mitä kinutaan lähetettäväksi mahdollisimman usein...kun täältä junttilasta EI SAA mitään muuta hyvää....

joo ei mulla muuta!

T: paria kaveria kuunnellut muutaman vuoden

Viimeksi muokattu:
Mieheni ei ole tumma ollenkaan, menisi suomalaisesta, mutta keskenämme puhumme italiaa, ja siitä se ilo on alkanut. Ihan Sokoksen s- marketissa, kadulla, töölönlahden rannassa poikaporukka lähti oikein perään huudellen... Eli kantakaupungissa.kurjaa vaan!!!

[QUOTE="Fiona";27109070]Mieheni ei ole tumma ollenkaan, menisi suomalaisesta, mutta keskenämme puhumme italiaa, ja siitä se ilo on alkanut. Ihan Sokoksen s- marketissa, kadulla, töölönlahden rannassa poikaporukka lähti oikein perään huudellen... Eli kantakaupungissa.kurjaa vaan!!![/QUOTE]

Kuullostaa täysin uskomattomalta. Itseasiassa mulla on useampi Suomessa asuva/asunut italialainen tuttu. Kaikki ovat asuneet Helsingissä ja kaikki ovat viihtyneet erinomaisesti ja mitään vastaavaa en ole kuullut. Joten minun on pakko uskoa, että joko teillä on käynyt ihan uskomattoman huono tuuri tai sitten touhuissanne ärsyttää joku muu asia. Tai sitten asiat ovat muuttuneet todella paljon ihan muutamissa vuosissa.

Itse olen kyllä huomannut, että esimerkiksi ravintoloissa palvelu ja henkilökunnan käytös on Helsingissä todella paljon kehnompaa kuin vastaavissa Tampereella tai Turussa - ihan kaikkein kalleimpia ravintoloita lukuunottamatta. Yleiset käytöstavat vaikuttavat Helsingissä myös tylyiltä, ihan noin miten ihmiset käyttäytyvät toisiaan kohtaan kaduilla, liikkeissä, liikennevälineissä - mistä sitten johtunee, en tiedä.

Helsinki on noista mainituista kaupungeista tietysti suurin, se on totta. Mutta toisaalta esimerkiksi Lontoo, Tukholma tai Kööpenhamina ovat suurempia, ja siellä taas käytöstavat ovat kuitenkin paremmat.

En ollenkaan kiellä etteikö Helsingissä varmasti asu paljon fiksuja ihmisiä. Mutta mistäköhän tämä ilmiö mahtaa johtua?

(Itse asun tällä hetkellä maaseudulla, mutta työni vuoksi oleilen sekä noissa eteläisen Suomen kaupungeissa sekä muilla maillakin melko paljon.)

kaverini mies on ranskalainen ja rakastaa suomea yli kaiken. ei mistään hinnasta lähde enää takaisin ranskaan kuin lomille, ja hänen sukulaisetkin sanoneet, että eivät ihmettele yhtään miksi mies viihtyy täällä niin hyvin. Eikä ole kokenut minkäänlaista rasismia tai huutelua.

[QUOTE="huomio";27109131]Itse olen kyllä huomannut, että esimerkiksi ravintoloissa palvelu ja henkilökunnan käytös on Helsingissä todella paljon kehnompaa kuin vastaavissa Tampereella tai Turussa - ihan kaikkein kalleimpia ravintoloita lukuunottamatta. Yleiset käytöstavat vaikuttavat Helsingissä myös tylyiltä, ihan noin miten ihmiset käyttäytyvät toisiaan kohtaan kaduilla, liikkeissä, liikennevälineissä - mistä sitten johtunee, en tiedä.

Helsinki on noista mainituista kaupungeista tietysti suurin, se on totta. Mutta toisaalta esimerkiksi Lontoo, Tukholma tai Kööpenhamina ovat suurempia, ja siellä taas käytöstavat ovat kuitenkin paremmat.

En ollenkaan kiellä etteikö Helsingissä varmasti asu paljon fiksuja ihmisiä. Mutta mistäköhän tämä ilmiö mahtaa johtua?

(Itse asun tällä hetkellä maaseudulla, mutta työni vuoksi oleilen sekä noissa eteläisen Suomen kaupungeissa sekä muilla maillakin melko paljon.)[/QUOTE]

Voi olla. Sanoisin, että Helsingissä noita töitä tekee ehkä enemmän sellaiset ihmiset, jotka tekevät sitä sivuhommana opiskelun ohessa. Toisekseen ravintoloita on todella paljon, joten hyvää porukkaa ei vaan riitä kaikkiin. Maailman metropoleissa piisaa ulkomaalaisia, jotka tietävät että jos ei toimi hyvin, aina on uusi tulija tilalle. Helsingissä tolla alalla on suorastaan työvoimapula, etenkin asiakaspalveluhenkisistä.

Kokonaisuustena voi sanoo, että suomalainen ei ole keskimäärin mikään asiakaspalvelun suurosaaja.

Yhteistyössä