Osaako kukaan selittää miksi kirkko on laittomien puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulet, että sinulla on tietoa. Itse asiassa olet seisovinasi toinen jalka luterilaisessa kirkossa, toinen jossakin potentiaalisessa nuoremmassa seurakunnassa. Sinä et edusta kirkkoa ja vielä vähemmän kristinuskoa. Ainoa, mitä sinä edustat, olet sinä itse. Siksi on typerää, että lavertelet täällä ummet ja lammet. Ihmiset saattavat kuvitella, että oikeasti tiedät asioita.
En mä kokonaan kirkkoa edustakaan, koska osa on siitä ei-kristillistä. Luterilaisessa voi olla aktiivijäsenenä vaikka ei kannattaisi kaikkia kirkon kohtia.

Enkä ole ainoa. Näinä vuosina moni uskova luterilaisessa pohtii lähtöä siitä ns.uppoavasta laivasta. Kuka vapaisiin suuntiin, kuka kirkon herärysliikkeisiin jne.
Mutta sitä eropäätöstä en halua tehdä hätiköiden, koska semmoisen hätiköidynkin bumerangitapauksen tiedän joka käväisi vapaissa suunnissa jäsenenä ja halusikin takaisin kirkkoon.

En mä kokonaan kirkkoa edustakaan, koska osa on siitä ei-kristillistä. Luterilaisessa voi olla aktiivijäsenenä vaikka ei kannattaisi kaikkia kirkon kohtia.

Enkä ole ainoa. Näinä vuosina moni uskova luterilaisessa pohtii lähtöä siitä ns.uppoavasta laivasta. Kuka vapaisiin suuntiin, kuka kirkon herärysliikkeisiin jne.
Mutta sitä eropäätöstä en halua tehdä hätiköiden, koska semmoisen hätiköidynkin bumerangitapauksen tiedän joka käväisi vapaissa suunnissa jäsenenä ja halusikin takaisin kirkkoon.

Ei, vaan sinä et kerta kaikkiaan et edusta luterilaista kirkkoa. Kuten sinulle on yritetty tässä viime päivinä avoimesti peukuttelematta selittää virheitäsi, mutta näköjään mikään ei mene perille, ei mikään. Sinun käytöksesi vain pahenee. Sinä et tiedä kristillisyydestä yhtään mitään.

Ei, vaan sinä et kerta kaikkiaan et edusta luterilaista kirkkoa. Kuten sinulle on yritetty tässä viime päivinä avoimesti peukuttelematta selittää virheitäsi, mutta näköjään mikään ei mene perille, ei mikään. Sinun käytöksesi vain pahenee. Sinä et tiedä kristillisyydestä yhtään mitään.
Täh. Milloin olen sanonut edustavani koko luterilaista kirkkoa?

Anna täsmävastaus, kyllä tai ei:Onko sulle kirkko=kristinusko?

Ja en ole hyvä uskovana, mutta olen varma että tiedän kristillisyydestä eniten tällä palstalla. Mutta jokainen joka on kolunnut Raamattua, kristillisiä kirjoja, seurakuntia ja nettisivuja 20 vuotta kuten mä, tietää. Monet pitkän linjan uskovat tietävät.
Mutta tieto ei itsessään tee hyväksi uskovaksi tai pelasta, joten tuo ei ole edes itsekehua. Se on toteamus.

Ja en ole hyvä uskovana, mutta olen varma että tiedän kristillisyydestä eniten tällä palstalla. Mutta jokainen joka on kolunnut Raamattua, kristillisiä kirjoja, seurakuntia ja nettisivuja 20 vuotta kuten mä, tietää.
Mutta tieto ei itsessään tee hyväksi uskovaksi, joten tuo ei ole edes itsekehua. Se on toteamus.

Ja en ole hyvä uskovana, mutta olen varma että tiedän kristillisyydestä eniten tällä palstalla. Mutta jokainen joka on kolunnut Raamattua, kristillisiä kirjoja, seurakuntia ja nettisivuja 20 vuotta kuten mä, tietää. Monet pitkän linjan uskovat tietävät.
Mutta tieto ei itsessään tee hyväksi uskovaksi tai pelasta, joten tuo ei ole edes itsekehua. Se on toteamus.

Kysyt kirkosta eli temppelistä. Muistatko, mitä Jeesus kutsui temppeliksi?

Kysyt kirkosta eli temppelistä. Muistatko, mitä Jeesus kutsui temppeliksi?
Vastaa kyllä tai ei äläkä mussuta että seurakunta on sama kuin temppeli. En mä mistään rakennuksesta ole kiinnostunut. Onko luterilainen kirkko eli seurakunta sulle sama kuin kristinusko?

Saat kolmannen kerran, mutta sitten kukko laulaa!
Vai niin. Sarjassamme harmaita jotka saavat haukkua mustaa nikkiä tuosta vaan, mut sit kun alkaa kysellä sen harmaan omien ajatusten perustusta niin alkaa venkoilu. Ei ole uutta.

Minun ajatusteni perusta on Kristus, joka sanoi itseään temppeliksi!
Ahaa eli täällä meillä on sit täydellisyys joka on Raamatusta kaivanut joka kohdan tulkinnan oikein.

No mites luterilaisuus on sun mielestäsi vastannu siihen täydelliseen oppiisi, eli onko luterilaisuus=kristinusko?

Jutun on pakko olla kiinni rahasta. Vallasta se ei voi olla kiinni, koska valtaahan kirkko vain menettää tällä. Samasta syystähän mm. Diakonissalaitos tekee noita törkeyksiään, koska se on isoa bisnestä.
Vallasta ja rahasta on kiinni. Maksajat voivat äänestää jaloillaan, se onkin suuntaus. Kirkko on menettämässä statustaan, mikä on sinänsä surullista. Ennen kirkon missio oli käännyttää syntiset synnittömälle tielle, nykyään paapoo syntisiä. Kolehtiin riitti ennen markka tai euro, nykyään mainostetaan, eli kerjätään 20 euroa (viime vuonna 10, ensi vuonna 30 euroa) afrikkalaista vuohta tai pakolaistyötä varten. Pappi saarnaa silti.

Näin kiusataan.
Ei, vaan sillä että sanot ajattelusi pohjautuvan Kristukseen teet itsesi täydelliseksi, ohitat kaikki maailman uskovat ja myös apostolit, joista Paavali sanoi että hekin erehtyivät joskus.

Sanoisit vaikka "yritän pohjautua Kristukseen/en sano että kaikki on minussa täydellistä mutta tutkin Raamatusta, joistakin kohdista olen varma, joistakin en."

Vallasta ja rahasta on kiinni. Maksajat voivat äänestää jaloillaan, se onkin suuntaus. Kirkko on menettämässä statustaan, mikä on sinänsä surullista. Ennen kirkon missio oli käännyttää syntiset synnittömälle tielle, nykyään paapoo syntisiä. Kolehtiin riitti ennen markka tai euro, nykyään mainostetaan, eli kerjätään 20 euroa (viime vuonna 10, ensi vuonna 30 euroa) afrikkalaista vuohta tai pakolaistyötä varten. Pappi saarnaa silti.

Mitä surullista siinä on, että uskonnot, jotka edustavat vanhakantaista ajattelua, pikku hiljaa poistuvat evoluution edetessä?

Ei, vaan sillä että sanot ajattelusi pohjautuvan Kristukseen teet itsesi täydelliseksi, ohitat kaikki maailman uskovat ja myös apostolit, joista Paavali sanoi että hekin erehtyivät joskus.

Sanoisit vaikka "yritän pohjautua Kristukseen/en sano että kaikki on minussa täydellistä mutta tutkin Raamatusta, joistakin kohdista olen varma, joistakin en."

Mutta kun en sano. "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa."

Mutta kun en sano. "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa."
Provo?
Kukahan alkoi ensin haukkua mua tässä ketjussa? Sä.
Sit kun aloin kyseenalaistaa sun teesejä, alkoi uhriutuminen.

Mitä surullista siinä on, että uskonnot, jotka edustavat vanhakantaista ajattelua, pikku hiljaa poistuvat evoluution edetessä?
Surullista on, kun tuntuu ettei tänä päivänä ole sellaista kansaa voimaannuttavaa statushahmoa. Paitsi kansa itse, suomalainen sisu ja arvomaailma itsessään. Siinähän itseasiassa se tärkein voima onkin. Ei siihen välikäsiä tarvita rahastamaan uskoa omaan kansaan ja moraaliin.

Yhteistyössä