Musta tuntuu, että sä jos joku seuraat täällä jokaista topicia. Olen kyllä katsonut muitakin aiheita, teet siellä aika lailla samaa. Edelleen sun syvä ongelma on värisävy ja et kestä marttyyrimaisesti sitä, että ihmisillä on eri näkökantoja, elämänkokemuksiakin. Marttyyrimaista on reagointisi, että käännät keskustelun samaan kantaan kuin mitä mieltä itse olet. Minkä ikäinen olet? Millainen on taustasi? Alkaa kiinnostamaan. Ei ehkä tarpeeksi. Käännät aiheen kuin aiheen omaan näkemykseesi, kuin se olisi ainoa oikea, et kestä lukea muuta, sitten marttyyrivaihe. En sano tätä pahalla,käsitteletkö itseäsi jotenkin palstan valtiattarena, jopa narsistisin piirtein kommentoiden ja kiukutellen? Kuvastaako tekaistu profiilikuvasi sitä, että et halua nähdä etkä kuulla, kertooko se sinusta, niin ettet itse ole ehkä ymmärtänyt itseäsi. Sorry muille, ot.
Tiedätkös mitä. Mä olen monissa asioissa oikeassa. Enkä ole ainoa tällä palstalla. Esim.mamukysymyksessä me kriittiset oltiin aiiiikoja sitten oikeassa, kun nyt suvakit alkavat vasta myönnellä "olin suvakki ennen, mutta...."
Kristinuskon oikeellisuudesta olen 101% varma. Ja sieltä juontaa juurensa muut "varmuudet" liittyen elämän ilmiöihin joita käsitellään palstalla.
Ok, voit olla toisenuskoinen, mutta miksi mun pitäisi olla muiden mieliksi vähemmän varma siitä minkä uskon/tiedän oikeaksi tieksi? Onko se keskustelua?
Luterilaisuudessa on liikaa hyväksytty semmoista uskon/epäilen/haparoin-linjaa ja väärää nöyryyttä;nuo on tärkeitä uskonelämän vaiheita mutta ne ei saa jäädä jatkuvasti päälle (varsinkin jos Raamatusta löytyy asioihin vastaukset).
Mutta ei, Suomessa ei uskova saa sanoa uskovansa vakaasti, koska muuten kuulostaa joltain hellarilta tai Rolex-menestysteologilta. Kun nimenomaan epäuskosta Jeesus moitti opetuslapsia. Epäusko ei ole nöyryyttä ja kaunista Jeesuksen mielestä, vaikka Suomen seurakunnissa se on perusasetelma.
Värisävy? Tarkoitatko harmaat/mustat?
Harmaat ne yleensä vänkääkin, älkää ihmetelkö jos meillä mustilla menee hermo välillä.
Harmaat...
-eivät uskalla edes yhteen ketjuun luoda ketjukohtaista harmailunikkiä tunnistamisen pelossa
-he saavat profiloida mustia tuon tuosta ja väkättää "kun sä aina palstalla teet tota..."mutta itse ovat kuralla jos heitä ja toistuvia maneereitaan meinataan tunnistaa
-harmaa olettaa että paljon kirjoittava musta muistaa jokaisen viestinsä vuosien takaa
-syyllistää "kun et silloinkaan vastannu kun mä v.2014 kysyin sulta jotain asiaa", ai oho en muista koko päivää, ja todennäköisesti mulla oli n.50 viestiä sille päivälle muissa ketjuissa
-sit jos ei musta vastaa, on syynä "olipa kiperä kysymys, hähää / vai muka nukkumaan menet, kunhan pakoilet/mikset tätä ja tätä käsittele, taidat salata jotain (vaikka mä olen tehnyt satoja ketjuja eri aiheista)".
Joo, en ole töissä palstalla, haluan joskus nukkumaan, olen kirjoittanu samasta aiheesta 10 kertaa enkä halua toistaa itseäni jne.
-sit kun kysyy harmaan suorittaman haukkumisen jälkeen tämän omaa elämänkatsomusta alkaa se helisemään. Joko katoaa paikalta, alkaa uikuttamaan "tehdään sovinto"(ok) tai sit heittää jonkun kiusaamiskortin.
Ei aina jaksa.
-Profiilikuvan (mitä tarkoitat sanalla "tekaistu"? Ei kaikilla muillakaan ole oma naama kuvassa) tarkoitusta ei tiedä täällä kukaan, ei edes mun mies. Ainoastaan mä.
Ja nyt, nukkumaan. Öitä.