Osaako kukaan selittää miksi kirkko on laittomien puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiäätkö, sie saatat turhan paljon viljellä värejä ja alapeukku-juttuja, haukkumiseen takertumistakin, negaa. Tämä on värittömän lukemus, ystävällisesti.
Kyllä, myönnän. Mutta tuolla yhdellä harmaalla joka heittää nämä kortit
-vainoamiskortti
-kiusaamiskortti
-ajatteluni=Kristus
-teesini=Raamattu

...on ollu vähän ristiriitaista käytöstä noihin neljään kohtaan nähden, hän kun ensiksi alkoi haukkua mua oikein rakkaudellisesti tässä ketjussa.
Sitten kun puolustauduin ja kaivelin vähän hänen omaa ajatteluaan, piiloutui hän kunnon marttyyrin elkein "autuaita kun teitä vainotaan"-lauseen taakse.

En jaaaaksaaaa.....

Kyllä, myönnän. Mutta tuolla yhdellä harmaalla joka heittää nämä kortit
-vainoamiskortti
-kiusaamiskortti
-ajatteluni=Kristus
-teesini=Raamattu

...on ollu vähän ristiriitaista käytöstä noihin neljään kohtaan nähden, hän kun ensiksi alkoi haukkua mua oikein rakkaudellisesti tässä ketjussa.
Sitten kun puolustauduin ja kaivelin vähän hänen omaa ajatteluaan, piiloutui hän kunnon marttyyrin elkein "autuaita kun teitä vainotaan"-lauseen taakse.

En jaaaaksaaaa.....
Ehkä teillä on sisäpiirin jutut mennyt turhan henkilökohtaiseksi. Aihe hukkuu. Ehkä itse tartut, kuten näinkin, vakioteeseihisi, puolustaaksesi näkökantojasi. Vähän suoraan sanoen en ihmettele, että palstalla vain käydään, kerran. Voisiko henkilökohtaisesti tuntuvat vainoamis- ja kiusaamishetkautukset, sekä värikortit poistaa ajatuksista, niin ajatusten vaihto sinänsä olisi mielenkiintoista. Ketjun aloittajan aihe on mielenkintoinen. Hienoa nähdä, miten täällä kuitenkin monin eri näkemyksin käsitellään asioita, se kiinnostaa aina ihmisissä.

En yksinkertaisesti tajua. Jo 1700-luvulla kirkko alistettiin valtion vallan alaiseksi. Ja kyllähän Räsänen on puhunut siitä, että kirkko menee valtion lain ylle, mutta se sentään laajasti tuomittiin ja jäi puheen tasolle.

Mutta nyt kaikki kirkon toimijat puolustavat innokkaasti tuota, että nekin, joiden kohdalla on todettu että he eivät ole vaarassa joka oikeuttaisi turvapaikkaan, olisivat oikeutettuja jäämään Suomeen täydelle elatukselle muiden kustannukselle.

Miten ihmeessä tämä on mahdollista? Ei siinä ole mitään inhimillistä, sillä se on väärin kaikkia kohtaan - suomalaisia, Suomessa laillisesti olevia ulkomaalaisia, aitoja hädässä olevia pakolaisia.

Joten mistään inhimillisyydestä tai hädänalaisten auttamisesti ei voida puhua. Mitä ihmettä tapahtuu ja miksi???

Tähän linkki?

Ehkä teillä on sisäpiirin jutut mennyt turhan henkilökohtaiseksi. Aihe hukkuu. Ehkä itse tartut, kuten näinkin, vakioteeseihisi, puolustaaksesi näkökantojasi. Vähän suoraan sanoen en ihmettele, että palstalla vain käydään, kerran. Voisiko henkilökohtaisesti tuntuvat vainoamis- ja kiusaamishetkautukset, sekä värikortit poistaa ajatuksista, niin ajatusten vaihto sinänsä olisi mielenkiintoista. Ketjun aloittajan aihe on mielenkintoinen. Hienoa nähdä, miten täällä kuitenkin monin eri näkemyksin käsitellään asioita, se kiinnostaa aina ihmisissä.
Joo en mä ees oo seurannu tän topicin varsinaista keskustelua, mulle kun tulee yläkulmaan lipun kuva silloin jos mun viestiä on siteerattu ja nyt aloin vastata sille siteeraajalle suoraan. :D

Ei tää mitään sisäpiiriviestintää ole, itse en ole missään sisäpiirissä täällä ja tuo on mulle random harmaa.

Mutta olen samaa mieltä kanssasi - jatkakoot muut varsinaisesta ketjun aiheesta.

Se nyt on sitä raamatuntulkintaa, iankaikkista vatvomista ja sinne tänne säntäilyä koko hässäkkä. Toiset laittaa aivot narikkaan aatteellisista syistä ja joku ihan vain siksi, että hänellä on tapana pistää ne aivot sinne.

Ei, vaan sillä että sanot ajattelusi pohjautuvan Kristukseen teet itsesi täydelliseksi, ohitat kaikki maailman uskovat ja myös apostolit, joista Paavali sanoi että hekin erehtyivät joskus.

Sanoisit vaikka "yritän pohjautua Kristukseen/en sano että kaikki on minussa täydellistä mutta tutkin Raamatusta, joistakin kohdista olen varma, joistakin en."

Eh? Jos jonkun ajattelu pohjautuu johonkin, niin eihän se ketään täydelliseksi tee.

Joo en mä ees oo seurannu tän topicin varsinaista keskustelua, mulle kun tulee yläkulmaan lipun kuva silloin jos mun viestiä on siteerattu ja nyt aloin vastata sille siteeraajalle suoraan. :D

Ei tää mitään sisäpiiriviestintää ole, itse en ole missään sisäpiirissä täällä ja tuo on mulle random harmaa.

Mutta olen samaa mieltä kanssasi - jatkakoot muut varsinaisesta ketjun aiheesta.
Musta tuntuu, että sä jos joku seuraat täällä jokaista topicia. Olen kyllä katsonut muitakin aiheita, teet siellä aika lailla samaa. Edelleen sun syvä ongelma on värisävy ja et kestä marttyyrimaisesti sitä, että ihmisillä on eri näkökantoja, elämänkokemuksiakin. Marttyyrimaista on reagointisi, että käännät keskustelun samaan kantaan kuin mitä mieltä itse olet. Minkä ikäinen olet? Millainen on taustasi? Alkaa kiinnostamaan. Ei ehkä tarpeeksi. Käännät aiheen kuin aiheen omaan näkemykseesi, kuin se olisi ainoa oikea, et kestä lukea muuta, sitten marttyyrivaihe. En sano tätä pahalla,käsitteletkö itseäsi jotenkin palstan valtiattarena, jopa narsistisin piirtein kommentoiden ja kiukutellen? Kuvastaako tekaistu profiilikuvasi sitä, että et halua nähdä etkä kuulla, kertooko se sinusta, niin ettet itse ole ehkä ymmärtänyt itseäsi. Sorry muille, ot.

Miksi kirkko ei koskaan perehdy suomalaisten uskovaisten, vanhempien henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan. Kun heissä vanhemmissa juuri elää nin suuri arjesta pimentävä usko. Miksi kirkko ei ole tehnyt tutkimuksia 40-luvulta lähtien, miten heidän uskonvakaumus ei sovellu muuttuvaan kulttuuriin? Kaikki tahot nykyään teettävät tutkimuksia horjuttaakseen kilpailijan asemaa, miksi kirkko ei tee? Olisihan siellä paljonkin akuutteja tutkimusaiheita prosenteissa: miksi et käy enää kirkossa (lahjoittamassa kolehtia), koetko olevasi täysin yksin (paljon kolehteja), autetaanko lammasta (mainoskuva, yksi lammas, aina, tunteisiin vetoava), välitätkö tuvapaikanhakijoista (mainoskuva perhe tai rääsyinen tyttö, todellisuus luxuslook nuori mies, joka viis veisaa muista, oma kiva parasta, nauraa laille),

• Tykkää
Reactions: Echo
Eh? Jos jonkun ajattelu pohjautuu johonkin, niin eihän se ketään täydelliseksi tee.
Kukaan, paraskaan kristitty ei omista koko totuutta Raamatusta. (siis riittävän määrän omistaa moni, ja sillä voi pelastua jos sen ottaa omakseen)

Mä yritin toppuutella tuota harmaata että jättäisi tulkintoihinsa ns.inhimillisen varan. Mutta ei. Joko vänkää tahallaan mua vastaan tai sit uskoo tosissaan omistavansa kaikessa 100%raamatullisen linjan...

Echo:
Ei, vaan sillä että sanot ajattelusi pohjautuvan Kristukseen teet itsesi täydelliseksi, ohitat kaikki maailman uskovat ja myös apostolit, joista Paavali sanoi että hekin erehtyivät joskus.

Sanoisit vaikka "yritän pohjautua Kristukseen/en sano että kaikki on minussa täydellistä mutta tutkin Raamatusta, joistakin kohdista olen varma, joistakin en."

Harmaa vastasi:
Mutta kun en sano. "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa."

Musta tuntuu, että sä jos joku seuraat täällä jokaista topicia. Olen kyllä katsonut muitakin aiheita, teet siellä aika lailla samaa. Edelleen sun syvä ongelma on värisävy ja et kestä marttyyrimaisesti sitä, että ihmisillä on eri näkökantoja, elämänkokemuksiakin. Marttyyrimaista on reagointisi, että käännät keskustelun samaan kantaan kuin mitä mieltä itse olet. Minkä ikäinen olet? Millainen on taustasi? Alkaa kiinnostamaan. Ei ehkä tarpeeksi. Käännät aiheen kuin aiheen omaan näkemykseesi, kuin se olisi ainoa oikea, et kestä lukea muuta, sitten marttyyrivaihe. En sano tätä pahalla,käsitteletkö itseäsi jotenkin palstan valtiattarena, jopa narsistisin piirtein kommentoiden ja kiukutellen? Kuvastaako tekaistu profiilikuvasi sitä, että et halua nähdä etkä kuulla, kertooko se sinusta, niin ettet itse ole ehkä ymmärtänyt itseäsi. Sorry muille, ot.
Tiedätkös mitä. Mä olen monissa asioissa oikeassa. Enkä ole ainoa tällä palstalla. Esim.mamukysymyksessä me kriittiset oltiin aiiiikoja sitten oikeassa, kun nyt suvakit alkavat vasta myönnellä "olin suvakki ennen, mutta...."

Kristinuskon oikeellisuudesta olen 101% varma. Ja sieltä juontaa juurensa muut "varmuudet" liittyen elämän ilmiöihin joita käsitellään palstalla.
Ok, voit olla toisenuskoinen, mutta miksi mun pitäisi olla muiden mieliksi vähemmän varma siitä minkä uskon/tiedän oikeaksi tieksi? Onko se keskustelua?
Luterilaisuudessa on liikaa hyväksytty semmoista uskon/epäilen/haparoin-linjaa ja väärää nöyryyttä;nuo on tärkeitä uskonelämän vaiheita mutta ne ei saa jäädä jatkuvasti päälle (varsinkin jos Raamatusta löytyy asioihin vastaukset).
Mutta ei, Suomessa ei uskova saa sanoa uskovansa vakaasti, koska muuten kuulostaa joltain hellarilta tai Rolex-menestysteologilta. Kun nimenomaan epäuskosta Jeesus moitti opetuslapsia. Epäusko ei ole nöyryyttä ja kaunista Jeesuksen mielestä, vaikka Suomen seurakunnissa se on perusasetelma.

Värisävy? Tarkoitatko harmaat/mustat?
Harmaat ne yleensä vänkääkin, älkää ihmetelkö jos meillä mustilla menee hermo välillä.
Harmaat...
-eivät uskalla edes yhteen ketjuun luoda ketjukohtaista harmailunikkiä tunnistamisen pelossa
-he saavat profiloida mustia tuon tuosta ja väkättää "kun sä aina palstalla teet tota..."mutta itse ovat kuralla jos heitä ja toistuvia maneereitaan meinataan tunnistaa
-harmaa olettaa että paljon kirjoittava musta muistaa jokaisen viestinsä vuosien takaa
-syyllistää "kun et silloinkaan vastannu kun mä v.2014 kysyin sulta jotain asiaa", ai oho en muista koko päivää, ja todennäköisesti mulla oli n.50 viestiä sille päivälle muissa ketjuissa
-sit jos ei musta vastaa, on syynä "olipa kiperä kysymys, hähää / vai muka nukkumaan menet, kunhan pakoilet/mikset tätä ja tätä käsittele, taidat salata jotain (vaikka mä olen tehnyt satoja ketjuja eri aiheista)".
Joo, en ole töissä palstalla, haluan joskus nukkumaan, olen kirjoittanu samasta aiheesta 10 kertaa enkä halua toistaa itseäni jne.
-sit kun kysyy harmaan suorittaman haukkumisen jälkeen tämän omaa elämänkatsomusta alkaa se helisemään. Joko katoaa paikalta, alkaa uikuttamaan "tehdään sovinto"(ok) tai sit heittää jonkun kiusaamiskortin.

Ei aina jaksa.

-Profiilikuvan (mitä tarkoitat sanalla "tekaistu"? Ei kaikilla muillakaan ole oma naama kuvassa) tarkoitusta ei tiedä täällä kukaan, ei edes mun mies. Ainoastaan mä.

Ja nyt, nukkumaan. Öitä.

Viimeksi muokattu:
Tiedätkös mitä. Mä olen monissa asioissa oikeassa. Enkä ole ainoa tällä palstalla. Esim.mamukysymyksessä me kriittiset oltiin aiiiikoja sitten oikeassa, kun nyt suvakit alkavat vasta myönnellä "olin suvakki ennen, mutta...."

Kristinuskon oikeellisuudesta olen 101% varma. Ja sieltä juontaa juurensa muut "varmuudet" liittyen elämän ilmiöihin joita käsitellään palstalla.
Ok, voit olla toisenuskoinen, mutta miksi mun pitäisi olla vähemmän epävarma siitä minkä uskon/tiedän oikeaksi tieksi?
Luterilaisuudessa on liikaa hyväksytty semmoista uskon/epäilen/haparoin-linjaa ja väärää nöyryyttä;nuo on tärkeitä uskonelämän vaiheita mutta ne ei saa jäädä jatkuvasti päälle (varsinkin jos Raamatusta löytyy asioihin vastaukset).
Mutta ei, Suomessa ei uskova saa sanoa uskovansa vakaasti, koska muuten kuulostaa joltain hellarilta tai Rolex-menestysteologilta. Kun nimenomaan epäuskosta Jeesus moitti opetuslapsia. Epäusko ei ole nöyryyttä ja kaunista Jeesuksen mielestä, vaikka Suomen seurakunnissa se on perusasetelma.

Värisävy? Tarkoitatko harmaat/mustat?
Harmaat ne yleensä vänkääkin, älkää ihmetelkö jos meillä mustilla menee hermo välillä.
Harmaat...
-eivät uskalla edes yhteen ketjuun luoda ketjukohtaista harmailunikkiä tunnistamisen pelossa
-he saavat profiloida mustia tuon tuosta ja väkättää "kun sä aina palstalla teet tota..."mutta itse ovat kuralla jos heitä ja toistuvia maneereitaan meinataan tunnistaa
-harmaa olettaa että paljon kirjoittava musta muistaa jokaisen viestinsä vuosien takaa
-syyllistää "kun et silloinkaan vastannu kun mä v.2014 kysyin sulta jotain asiaa", ai oho en muista koko päivää, ja todennäköisesti mulla oli n.50 viestiä sille päivälle muissa ketjuissa
-sit jos ei musta vastaa, on syynä "olipa kiperä kysymys, hähää/et sä nukkumaan saa mennä/mikset tätä ja tätä käsittele, taidat salata jotain (vaikka mä olen tehnyt satoja ketjuja eri aiheista)".
Joo, en ole töissä palstalla, haluan joskus nukkumaan, olen kirjoittanu samasta aiheesta 10 kertaa enkä halua toistaa itseäni jne.
-sit kun kysyy harmaan suorittaman haukkumisen jälkeen tämän omaa elämänkatsomusta alkaa se helisemään. Joko katoaa paikalta, alkaa uikuttamaan "tehdään sovinto"(ok) tai sit heittää jonkun kiusaamiskortin.

Ei aina jaksa.

-Profiilikuvan (mitä tarkoitat sanalla "tekaistu"? Ei kaikilla muillakaan ole oma naama kuvassa) tarkoitusta ei tiedä täällä kukaan, ei edes mun mies. Ainoastaan mä.

Ja nyt, nukkumaan. Öitä.
Tuntuu edelleenkin, että sä olet pihalla todellisuudesta. Et hahmota, mitä luet, et ymmärrä. Et edelleenkään, Sun ongelma näkyy suoraansanoen edelleenkin siltä, että kysyn onko sulla muuta elämäää kuin täällä palstalla täsmäily? Itsestäs sä et kerro mitään, on vaan noi täsmäilyt ja kaiken muun tappaminen. Mä voin tässä antaa hetken, jos sä haluat kertoa mikä sun oikea ongelma on. Oletko yksinäinen, yksin, mietteissäsi kaikessa elämässä?

Kukaan, paraskaan kristitty ei omista koko totuutta Raamatusta. (siis riittävän määrän omistaa moni, ja sillä voi pelastua jos sen ottaa omakseen)

Mä yritin toppuutella tuota harmaata että jättäisi tulkintoihinsa ns.inhimillisen varan. Mutta ei. Joko vänkää tahallaan mua vastaan tai sit uskoo tosissaan omistavansa kaikessa 100%raamatullisen linjan...

Echo:

Harmaa vastasi:
Mutta kun en sano. "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa."

Minä en ole kirjoittanut palstalla yhtäkään tulkintaani.

Kuten olen aiemminkin todennut, nykyisin jokaisella kristityllä on omanlaisensa näkökanta ja niistä väitteleminen on ajan haaskausta.

Itse väität olevasi Raamattu-ekspertti, mutta et osaa perusasioitakaan.

Kristinuskon oikeellisuudesta olen 101% varma.

Ei aina jaksa.

Uskosi on sinulle 100 % oikea ja varma tällä hetkellä, vain se on fakta.
Harmaa tahtoisi, että seisot sanojesi takana ja pidät suuta soukemmalla, koska tämähän on keskustelupalsta, ei vuodatus tai blogi. Jos viittaat tähän ketjuun, et kysynyt elämänkatsomustani. Kysyit mitä kysyit ja minä vastasin, lyhyesti, koska muuta ei tarvittu. Keksaisit, että olisin väittänyt jotakin, mitä en todellakaan ole väittänyt. Minä en ole mitään sovintoa esittänyt, koska en sellaista tarvitse. Haluan vain, että otat toiset huomioon ja vastaat käytöksestäsi sekä kirjoituksistasi tarkistat, että ne ovat hyvän tavan mukaisia, etkä kauppaa omaa ideologiaasi viitaten epämääräisesti kirjaan, jota et tunne.

Minä en ole kirjoittanut palstalla yhtäkään tulkintaani.

Kuten olen aiemminkin todennut, nykyisin jokaisella kristityllä on omanlaisensa näkökanta ja niistä väitteleminen on ajan haaskausta.

Itse väität olevasi Raamattu-ekspertti, mutta et osaa perusasioitakaan.
Jokaisella on oma kantansa, olemme ihmisiä ja meidän yksi ilmaisutapa monesta on juuri se, mitä olemme oppineet tai sitten kehittyneet paskasta kasvatuksestamme, parasta, no ei ole. Väitän kuitenkin, että oli kristitty, ateisti, tai narsisti tms.kaikissa näkökannoissa tervein suhtautiminen on läheisen arvostukseen, ihmisenä, arvoina, tunteina. Kristityn kannalta sinua tuomitaan, jos teet toiselle pahaa, kohteen uskomuksella ei ole väliä. Ollaan käännekohdassa, miten suhtautua islamiin, jotka valehtelwvat toisinuskovaisille, tätä päivää, pinna vähän takkuilee ja katkeaa. Eurooppa otti, tyhmä- kansa ei, koska maksaa ja kärsii, Araabiemit ei -jostain tältä itsekkäiden väliltä olis ok- jos kansan valta.. Pitäisköä miettiä uudelleen, meitäkin pientä?

Onnittelut. Erittäin osuva yleisanalyysi. Aikalailla samantyylisesti kirjoitin jo aikoja sitten, sinun vaan on vielä osuvampi :)

Tuota noin. Kuvitelkaapas nämä harmaan sanat, suorat lainaukset mun sanomanani:

-Sinä et tiedä mitään kristinuskosta.
-Ajatteluni pohjautuu Kristukseen.

Eikö hieman itsevarmaa, suorastaan narsistista? Palstalla olisi kamala poru jos heittäisin nuo lauseet kehiin ja narsistidiagnoosia/farisealaiskorttia vedeltäisiin tuon tuosta.

Mä kirjoitan paljon, ja itsevarmasti. Ne kaksi ei ole kuitenkaan narsismin merkkejä. Paljon jää teiltä huomaamatta ne ilmeisesti/ehkä-sanat joita pistän tekstin sekaan tulkintakysymyksissä - vaikka osasta Raamatun jutuista olen kyllä niin varma ettei siinä ole tulkinnan varaa ja silloin ei lue tekstin seassa "ehkä".

Kerropa harmaa miksi en tiedä MITÄÄN kristinuskosta?
Kerro missä olen ollut epäraamatullinen?
Hyvänen aika, jos olen ollut harhaopin levittäjä niin haluan tietää sen itsekin, pistä tarkat kohdat missä olen puhunut toisin kuin UT opettaa.
(Vaikka luulenpa että niitä Raamatun kohtia saan odottaa jouluun asti, on vaan helppo sivaltaa "sä et tiedä mitään kristinuskosta", ilman perusteluja.)

Laita nyt edes pari Raamatun kohtaa. Pliide.

Yhteistyössä