Asfaltti-ihottuma, miten sen parantumista voisi nopeuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu siitä, kuinka iso alue ja missä kohdassa, kuinka syvät haavat ym. Meillä parani tytön polvi aika nopsaan kun laitoin Bacimycin (tms) pulveria haavaan joka ilta ja vaihdoin päivittäin puhtaan laastarin. oli pahimmat helteet silloin ja pelkäsin että alkaa märkimään kun haiskahti välillä, mutta tuo pulveri auttoi hyvin ja paransi nopsasti.

Itse laittaisin, olen laittanut tuota Bepantehenia hiukan myöhemmässä vaiheessa, en vielä verestävään "haavaan" sitten kun alkaa hiukan kuivahtaa. Nopeuttaa paranemista.

Entäs rasvalaput?

Mä en laittis siihen mitään rasvaa.. suihkuttelu ja ilmahoito on paras konsti. Sit jos siihen muodostuu paksu rupi laittaisin juuriki pepanthenia ja poistaisin sen ruven (ettei ala sieltä alta märkimään). Mahdollisimman paljon pitäisin ilman mitään lasstaria tai muuta hautovaa.. jos ei eritä ni sit pitäisin ihan paljaana, varsinki kotioloissa

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Joo, pienelle alueella, mut minusta veti sen "märäksi"....onko ok?
Asfaltti-ihottumassa kurjinta on se alueen kuuivumisvaihe. Kiristää, repeilee helposti...riippuen vähän siitä, missä kohtaa vaurio on. Bepanthen pitää alueen kosteampana, jolloin kiristystä ei tapahdu samalla tavalla. Tärkeää on kuitenkin seurata, ettei alue ala märkimään. Lasteni ollessa pieniä käytin Sofratulle nimistä valmistetta sideharson alla samaan tarkoitukseen, mutta vain päiväsaikaan, kun lapsi oli paljon ulkona ja liikkeessä. Yöksi vain puhtaus ja ilmakylvyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Elikkäs pidämme vielä muutaman päivän vapaana ja sit kunnon ruvelle Bebaa....arvet on kasvoissa ja aikalailla laajalti :(
Noin kannattaa tehdä ja välttämättä ei tarvitse sitä Bepantheniakaan, koska alue ei liiku kuten jos asfaltti-ihottuma olisi polvessa tai kyynärpäässä.

Yhteistyössä