Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Onko nuista jompikumpi sellasta öljyä?
Mä sain niillä ihoni vain kuivemmaks,ja kipeemmäks.
Ceridal on sellaista öljyä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Onko nuista jompikumpi sellasta öljyä?
Mä sain niillä ihoni vain kuivemmaks,ja kipeemmäks.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Mites muuten saunominen? Onko se hyvästä vai pahasta atoopikolle vai onko se ihan tapauskohtaista, kuten sekin että onko parempi käydä suihkussa päivittäin vai kerran viikossa?
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:Kiitos Harmailijalle. Oli mullekin uutta tietoa tuossa tekstissä. :flower:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiia:Onko jollain hyvää vinkkiä tuohon silmienympärysiholle? Pojalla ne oireilee nyt talven tullen tosi pahasti, turpoilee ja punoittaa. On saatu reseptillä Ultracortenolia, muttei sitäkään viitsisi koko talvea laittaa, siinä kun pitää olla niitä taukojakin jolloin oireilu alkaa heti.
Meillä on Physiogel todettu hyväksi, auttaa kutinaan öisin, ja Protopicia/kortisonia pahimpina aikoina sekä noita rasvaisia perusvoiteita. Silmien ympärille kun ei noita tehokkaampia voiteita voi laittaa ja perusvoiteet ei riitä...Kalaöljy+helokkiöljy+maitohappobakteereja otetaan myös.
Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:Meidä atoopikolla käytössä ceralan ja se on ollut paras. välillä on kokeiltu muuta ja aina palataan ceralaniin.
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:Pakko vielä kehaista, että tyttärelläni ei ole atooppista ihoa ilmennyt ainakaan viellä, ja ikää on kuitenkin jo yli vuosi.
Luin jostain raskauden alkuaikoina, että probioottien (esim. actimel, tai maitohappobakteeri) säännöllinen syöminen raskausaikana voi jopa estää atopian siirtymisen äidiltä lapselle.
Tähänkin ois tietysti varmaan kiva saada se linkki, mutta löytyyköhän kun siitä on kuitenkin kohta kaksi vuotta kun tämänkin tiedon jostain kaivoin. Vai olikohan ihan Vauva-lehdestä?
Noh, minä kuitenkin käytin, ja tulos ainakin vielä miellyttää itseäni.
Tyttäreni iho on tod. pehmeä, ja hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa ihonsa kosteuden kanssa. Näppylöitäkin oli vain vastasyntyneenä (hormooni) ja vauvarokossa.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:Pakko vielä kehaista, että tyttärelläni ei ole atooppista ihoa ilmennyt ainakaan viellä, ja ikää on kuitenkin jo yli vuosi.
Luin jostain raskauden alkuaikoina, että probioottien (esim. actimel, tai maitohappobakteeri) säännöllinen syöminen raskausaikana voi jopa estää atopian siirtymisen äidiltä lapselle.
Tähänkin ois tietysti varmaan kiva saada se linkki, mutta löytyyköhän kun siitä on kuitenkin kohta kaksi vuotta kun tämänkin tiedon jostain kaivoin. Vai olikohan ihan Vauva-lehdestä?
Noh, minä kuitenkin käytin, ja tulos ainakin vielä miellyttää itseäni.
Tyttäreni iho on tod. pehmeä, ja hänellä ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa ihonsa kosteuden kanssa. Näppylöitäkin oli vain vastasyntyneenä (hormooni) ja vauvarokossa.
En halua masentaa, mutta minun esikoiseni oli noin 2½ v kun lääkäri totesi että atopiaa on, siihen saakka oli saanut vain kehuja ihostaan. Mutta mitenkään pahaksi hänen ihonsa ei ole mennyt, on ainoastaan talvisin hieman kuivahko. Kuopuksen iho on pahemmassa kunnossa, muttei moneen atoopikkoon verrattuna kuitenkaan paha, hän oli noin 2 v kun iho alkoi kuivumaan, siihen saakka priimakunnossa, paitsi ihan vastasyntyneenä iho hilseili (syntyi 10 vrk yliaikaisena) ja ne hormoninäpyt oli myös.
Alkuperäinen kirjoittaja Fiia:Kiitos HarmailijaMutta tuo Protopic tulee siis kaksivuotiaalle pojalle jonka kädet ehtii kyllä pyyhkimään silmiin sen voiteen alta aikayksikön, joten siksi en oikein sitä uskalla siihen kohti käyttää..
Toinen ongelmakohta on sormet, jotka kuivuvat melko pahasti, niihinkin sopivan voiteen löytyminen on melko arpomista, hanskoja kun lapsi ei varmasti käytä sisällä..Ceridalin lipogeeliä on laitettu, se pysyy hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Sormiin ja rystysiin mulla on toiminut parhaiten helokkiöljy; leikkaan kapselit halki, puristan öljyn ongelmakohtiin ja annan olla.
Helokkiöljy toimii mulla myös sisäisesti nautittuna.