Arvostelkaa menu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äiti:
Kanakeitto on tooosi arkinen keitto ainakin mun mielestä :D. Mutta esim. kana-fetakeitto kuulostaa jo paremmalta.

Kyllä meillä syödään arkena kana-fetakeittoa, harvemmin sitten mitään täytettyä munanpuolikkaita tai sillejä.

Smetanahärkää pilahviriisiä/keitetyt perunat
vihreäsalaatti
itsetehty leipä ja levite

jälkkärinä täyskäri kahvit konjakilla ;)
ja yöpalana broilerisalaatti + leipä ja levite

Alkuperäinen kirjoittaja meil oli ukon 40v. juhlis:
Smetanahärkää pilahviriisiä/keitetyt perunat
vihreäsalaatti
itsetehty leipä ja levite

jälkkärinä täyskäri kahvit konjakilla ;)
ja yöpalana broilerisalaatti + leipä ja levite

eli tosi simppeli mut kyl oli hyvää ja riittävästi :P (ja siis vieraat kehu myös..)

Minulle kelpaisi tästä menusta kaikki. Olenkin 39 vee... Laitan nyt kuitenkin kommentit vielä.

silliä pari sorttia (toisen voisi tosiaan vaihtaa savukalaksi, näinkin ok)
graavilohi NAM!
mädillä täytetyt munanpuolikkaat NAM!
vihreä salaatti NAM!
sienisalaatti NAM!
perunasalaatti (mielellään öljykastikkeella, kun tuossa on jo sienisalaatti)
kermainen lihakastike NAM!
keitetyt perunat NAM!
uunijuurekset NAMNAM!

jälkkäriksi joku kiisseli (mielellään kerroskiisseli, lakkakiisseli tai muuten juhlavampi)
Kahvin kanssa sitten pari kakkua NAM!

riippuu niin paljon siitä millasta porukkaa tulossa syömään. itse en kyllä näin perinteistä menua tarjoaisi vaikka olis tulossa mummot ja vaarit paikalle. aika tuhti ja kalapainotteinen ateria. itte laittaisin kevyempää ja vähemmän kalaa. itse söisin tosta ehdotetusta menusta lähinnä vihersalaattia, lohta ja uunijuureksia.

silliä pari sorttia / oma mielipide: yök! tiedän myös että varsin moni muukaan ei pidä sillistä
graavilohi / tämä nam
mädillä täytetyt munanpuolikkaat / no jaa, aika ällöä
vihreä salaatti / hyvä
sienisalaatti / ihan jees
perunasalaatti / perinteinen majoneesiversio yöks, joku kevyempi versio nam
kermainen lihakastike / no jaa
keitetyt perunat / perus
uunijuurekset / nam!

Siis kyseessä ei olekaan 70v juhlat :) Kyllä mä 40v jotain trendikkäämpää laittaisin, tietenkään 30.lle raski sisäfilepihvejä paistella, mutta kuitenkaan en tuollaista arkimenuta valitsisi.

meillä oli pari viikkoa sitten miehen nelikymppiset , vieraita 27, meillä tarjottiin alkuruokana bataatti-porkkana sosekeitto, leipäkrutonkeja ja raejuustoa, pääruokana oli naudan sisäfilee pihvit kerma-konjakkikastikkeella, valkosipuliperunat, purjo-katkarapupaistos, vihersalaatti, pastasalaatti,höyrytetyt vihannekset, itsetehtyjä sämpylöitä,ruisleipää, valkosipuli-patonkeja, juustoja, jälkkärinä marjarahka, lopuksi kahvit ja kinuskikakku. Vieraat tykkäs vaikka ei mitää ihmeellistä ollut.