Arvostele mun kämppä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
olette luultavasti vähävaraisia, siihen näden ok.
itse en voisi esim. mennä kylään noin likaiseen taloon.
Mä taas sain sisustuksesta päinvastaisen mielikuvan. Oli kalliin näköisiä kalusteita. Mutta siivota tarvis, makkariin päiväpeitto, kylpytakki pesuhuoneeseen naulakkoon ja kaikki muu tavara joka paikasta omille paikoilleen näkymättömiin. Sitten imurointi, lattioiden pesu ja pölyjen pyyhintä.Himmeli pahvilaatikkoon ja kaappiin!

Meillä on välillä yhtä likaista tai likaisempaakin, mutta ei onneksi ihan noin paljon vaatteita kasoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kiesus! Siis jollakulla muullakin on yhtä siivotonta kuin meillä :D! Kuopus tuli viereen kun kurkkasin keittiökuvaa ja hihkaisi, että "miksi meidän keittiö on sun tietokoneella?" :D!

Kiva! :D :D :D En nyt ihan vappupäivän tunnelmissa ole jaksanut panna paikkoja kondikseen. Eilisilta meni siskolla synttäribileissä. ;) Ja kotona on kaksi poikaa ja koira, jotka "järjestävät" kodin uudestaan heti siivouksen jälkeen. *huoh*

Mulla menis tuommosessa sekasotkussa hermot. Joka paikassa on jotain pikkukrääsää esillä, pölyä keräämässä. Keittiön pöytätasot täynnä pulloja ja muita "tuikitarpeellisia" tavaroita, makkarissa kaapin päällinen pursuaa rojua, ja päiväpeitto (ko?? ) rutattuna vaatekomeron viereen, olohuoneessa astioita ja leluja pitkin poikin... Huh huh. Meillä ei edes pahimmillaan ole noin paha siivo, vaikka sotkuista joskus onkin. ja sitten kun alkaa siivoomaan niin päivähän tuossa menee kun joka juutaan pikkuesineen pyyhkii ja käy läpi... :$

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
Kaunis koti, kateelliset taas panettelee. Ei teillä mitään ylen sotkuista ole :)

No kiitos! Mä jo olin ihan kauhuissani! :D Kyllä meillä viikonloppuisin siivotaan, vaan se siivo ei kestä viikon puoliväliinkään. :/

Joku arvasikin oikein, että olen yh, joten siivousurakka jää minun harteilleni suurimmaksi osaksi, mitä nyt lapset pistän siinä sivussa töihin.

Ja yrittäjänä arkisin ei ole voimia eikä aikaa puunata nurkkia. Aamulla aikaisin töihin, töitten jälkeen ruokakauppaan, sieltä hellan ääreen ja melkeinpä ruokapöydästä nukkumaan.

Akselilla vähävarainen-hyvätuloinen sijoitun kyllä enemmän sinne vähävaraisen puolelle yhden aikuisen palkalla.

Kodikkaan näköistä, ja hyvin sopii tavarat yhteen. Eri tyylistä kuin meillä, mut tuollainen romanttisempi tyyli on myös ihanaa. Tykkäsin sun pihasta varsinkin.

Ja tosiaan, mistä se nojatuoli on?

Pieni sotku on elämää, sitä tulee ja menee! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Kodikkaan näköistä, ja hyvin sopii tavarat yhteen. Eri tyylistä kuin meillä, mut tuollainen romanttisempi tyyli on myös ihanaa. Tykkäsin sun pihasta varsinkin.

Ja tosiaan, mistä se nojatuoli on?

Pieni sotku on elämää, sitä tulee ja menee! =)

Nojatuoli on ihan rehellisesti sieltä parjatusta Sotkasta ostettu! :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
olette luultavasti vähävaraisia, siihen näden ok.
itse en voisi esim. mennä kylään noin likaiseen taloon.
me ollaan sitten varmaan rutiköyhiä,kun ei ole varaa tommoseen [/b]omaan
kotiin :snotty: asunto oli kiva,mutta mä en tykkää jos tavaraa lojuu siellä täällä..voisin kuvitella asuvani tommosessa talossa..

No voi hyvänen aika taas...
Sulla on nätti koti, ja elämisen jäljet saakin näkyä!!
Ei näitä kuvi (kai..?) ollu tarkotettukaan mihinkään sisustuslehteen. Siis että kaikki tavarat pitäis survoo kuvia varten kaappeihin. ;)
Ei sillä, muakin ahistaa kaikki pikkusälä ja vaatevuoret, mutta EI noissa kuvissa nyt mitään YLETÖNTÄ kaaosta kyllä näkynyt. :flower:

Ihan oikeasti olen miettinyt monesti, olisko varaa ostaa siivouspalvelua kerran viikossa. Arki-iltoina jaksan keräillä kamat paikoilleen ja hoitaa pyykkihuollon, mutta olisi ihana tulla perjantai-iltana töistä puhtaaseen kotiin, ilman, että tarvitsee lauantaiaamuna aloittaa siivousta. Etenkin, kun olen nyt laajentanut yritystoimintaa sen verran, että välillä on töitä viikonloppuisinkin.

Toisaalta tykkään siitä, että laitan kodin kondikseen ja keitän itselleni kiitokseksi kahvit! :) Eikä ole pahitteeksi pojillekaan, että ovat oppineet imuroimaan ja luuttuamaan lattioita ja pyyhkimään pölyjä. Jonain päivänä ovat tulevat miniät mielissään.

Stailausta varten meillä pitäisi karsia paljonkin tavaraa ja aika ajoin teen sen itsekin, mutta kummasti ne vaan tuppaavat omia aikojaan aina lisääntymään. Ja kynttilöitä meillä on vähän joka pinnalla joka huoneessa.

Kivannäköinen asunto, tuollaisessa voisin itsekin asua, tykkään tiilitaloista. Olohuoneessa oli kauniita huonekaluja, mutta matto oli mielestäni väärän värinen.
Portaikosta poistaisin ne palapeilit ja laittaisin tilalle tauluja tai ehkä vanhoja valokuvia kauniissa kehyksissä.Keittiö oli muuten ihana, mutta kauheasti tavaraa työtasoilla, esim.limupullot. Makkarissa mun makuun liikaa koriste-esineitä, enkä oikein verhoihinkaan ihastunut. Astiakaappi tosi kiva, samoin astiat!
Piha oli hoitamattoman näköinen, terassin lattia outo, tekokukat on aina kauheita. Suihkulähde on kiva, samoin terassin tuolit.

Alkuperäinen kirjoittaja Amoriina:
Kivannäköinen asunto, tuollaisessa voisin itsekin asua, tykkään tiilitaloista. Olohuoneessa oli kauniita huonekaluja, mutta matto oli mielestäni väärän värinen.
Portaikosta poistaisin ne palapeilit ja laittaisin tilalle tauluja tai ehkä vanhoja valokuvia kauniissa kehyksissä.Keittiö oli muuten ihana, mutta kauheasti tavaraa työtasoilla, esim.limupullot. Makkarissa mun makuun liikaa koriste-esineitä, enkä oikein verhoihinkaan ihastunut. Astiakaappi tosi kiva, samoin astiat!
Piha oli hoitamattoman näköinen, terassin lattia outo, tekokukat on aina kauheita. Suihkulähde on kiva, samoin terassin tuolit.

Begoniat ihan aitoja, verenpisarat vähän kokeeksi laitettu siihen asti, kun oikeita amppeleita tulee myyntiin.

Matto ei luonnossa ole ihan niin syvänsininen kuin kuvassa.

Palapeilit varmaan alkuperäiset vuodelta -74. Koira tykkää nuolla niistä omaa kuvaansa. Ei niitä voi poistaa! :D

Makuuhuone omastakin mielestäni liian levoton. Harkinnassa pelkistää. Verho seisonut kaapissa muutaman vuoden, mutta nyt iski pinkki villitys! :P

Pihaa ei ole vielä siivottu, tarkoitus tehdä se nyt pitkän vapaan aikana. Terassilla puulaatat.

Limupullot kahden päivän saldo. Ei ole kuopus vielä kerennyt kauppaan niiden kanssa.

Hieno kämppä on! Eikä todellakaan mitään erityisen sotkuista, mä en tollasia oksettavia arvostelijoita ja joka pölyhiukkasen syynäjiä meille kylään haluaisikaan! Elämässä on tärkeämpiäkin asioita!

Ei yhtään minun maun mukaista, mutta ei kuulukaan olla, kun kyseessä on sinun kotisi.

Sinuna ottaisin tuon paloista kootun peilin pois portaikosta ja jättäisin avaran vaalean seinän maustettuna muutamalla tyylikkäällä taululla. Sitten vaatteet omille paikoilleen;siis lapsillekin sellainen tapa. Pullot, ylimääräiset purnukat yms. kasantuottajat aina omille paikoilleen esim. kaappeihin. Ja lapsille omat imurointi/siivousjutut useammalle päivälle viikossa, niin et ylikuormitu itse.

Itse olen järjestyksen ystävä ja en jaksaisi sotkua katsella. Meillä lapset ovat oppineet pitämään yllä järjestystä ja kun sen opettaa, kaikkien arki on siistimpää. Mutta kaikille toki vapaus tässäkin asiassa, omassa kodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kiesus! Siis jollakulla muullakin on yhtä siivotonta kuin meillä :D! Kuopus tuli viereen kun kurkkasin keittiökuvaa ja hihkaisi, että "miksi meidän keittiö on sun tietokoneella?" :D!

Kiva! :D :D :D En nyt ihan vappupäivän tunnelmissa ole jaksanut panna paikkoja kondikseen. Eilisilta meni siskolla synttäribileissä. ;) Ja kotona on kaksi poikaa ja koira, jotka "järjestävät" kodin uudestaan heti siivouksen jälkeen. *huoh*

Joo, en mä millään pahalla tarkoittanut :)! Mua ärsyttää suuresti kun meillä on jokainen vapaa pinta suorastaan imee jotain ihme sälää päälleen. Siivouksen jälkeen siistiä on noin pari tuntia ja sitten rupee taas tippumaan tavaroita joka puolelle :/.

Ja mä kun haluaisin kotiin avaruutta ja niukasti tavaraa mutta kun kaikesta on niin kamalan vaikea luopua niin tuota, säläähän meillä sitten on :D.

Yhteistyössä