V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja Mama The Strange:Minä oisin niin p..ska kotiäiti, että luojan kiitos älysin viedä poitsun hoitoon jo 10 kuukauden iässä. Varmasti on poika saanut tuolla tutun perhepäiväjoitajansa luona sataviiskymmentä kertaa enemmän virikkeitä, kuin ois saanut, jos ois kotona 3-vuotiaaksi. luultavasti oltais molemmatkin jo tylsistytty kuoliaiksi. Nyt jaksan illat, viikonloput, lomat yms touhuta pojan kanssa 105 prosenttisesti. Jos oisin kotona niin meillä kyllä pyöris vaan muumivideo ja mä makaisin sängyn pohjalla.
Uskoisin myös, että pojallekin tekee hyvää saada muitakin ihmiskontakteja, kuin vain meikäläinen. Me asutaan paikkakunnalla, josta ei tunneta juuri ketään ja pojan isukki ei juurikaan ole kuvioissa. En edes halua ajatella miten pervoksi meidän suhde muuttuis, jos oltas kateltu esimerkiksi kuusi vuotta vain toistemme naamoja.
Rahalla ei meidän tapauksessa ole mitään väliä. Kotiäitinä ansaitsisin paremmin, kuin nyt opiskelijana.
Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Toiset viihtyy kotona päivästä toiseen ja toiset ei. Niin ja jotkut ehkä haluaa tulla joksikin. Mä en haluaisi olla vaan äiti.
No huiEnpä tiedä, mitä sanoa. En ymmärrä, miten tämä tuntuisi olevan ok? Monetkin perustelevat muuten juuri noin, että jaksaa olla lapsensa kanssa niin paljon paremmin, kun näkee tätä harvemmin. Todella särähtää minun korvaani. Ei se lapsi ole mikään sellainen kiva juttu, jonka kanssa aina välillä ollaan... Mutta joo. No, ainaskin olit rehellinen...
Minä ainakin jaksan olla lapsen kanssa paremmin, kun teen välillä jotain muutakin, ihan oikeasti. Kotona kun tuppaa seinät kaatumaan niskaan. Lapsen kanssa olen suurimman osan ajastani, mutta tunnustan, musta on kyllä ihanaa, kun en ole jokaisen päivän jokainen hetki vain äiti.
Kyllähän minä sen uskon. Tämä ajattelumalli on vain itselleni kovin vieras. Tai no joo, teen minäkin "välillä jotain muutakin". Käyn ihan itsekseni vaikkapa jumpassa, lenkillä, elokuvissa, syömässä kavereiden kanssa ja jopa jatkokoulutan itseäni. Mutta mikään näistä ei vaadi lasten säännöllistä hoitoonvientiä. Olen oikein mieluusti nyt ensisijaisesti äiti.
siis miten hyvät tulot miehelläsi on, kun voit palkat hoitajan noihin kaikkiin? aika paljon omaa aikaa, jos lapsiakin useampi. vai eikö mieskään ole töissä?
ettet vaan valehtele tukiverkoista. Ihan en usko, että teillä ei niitä ole.