Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä en henkilökohtaisesti kiinnittäisi niin paljoa siihen huomiota, että onko lapsi alle kolmevuotiaana hoidossa vai ei vaan siihen, että jos se lapsi tosiaan kulkee siellä hoidossa 7.30-16.30 ja tuohon päälle vielä matkaan menevät ajat sun muut ja tämän kaiken lisäksi vanhemmat tarvitsevat iltaisin vielä sitä kuuluisaakin kuuluisaa "omaa aikaa" ja lähtevät esim. kolmena päivänä viikossa( siis arkena ja jopa viikonloppuisin) salille, jumppaan, ratsastaan ym... niin herää vain kysymys, että milloin ovat lapsiensa kanssa???
Kyllä ns. työäiti on yhtä hyvä kuin kotiäiti, jos pyhittää (siis ja nyt puhutaan pienistä lapsista) vapaa-aikansa lapsiensa kanssa yhdessäoloon eikä siihen, että vielä pitäisi saada jatkuvasti sitä omaakin aikaa...
Niin ja itse olen ollut kotona neljä vuotta ja nyt palannut työelämään ja pyhitän kyllä lähes kaiken vapaa-aikani lasten kanssa olemiseen,enkä vain oman ajan haalimiseen iltaisin. Työssä käyminen on minun omaa aikaani =).
Tätä peesailen. =)
Jännältä tuntuu kun monet näkevät vaihtoehtoina kotiäitiyden tai juuri tuolla lailla kuvaamasi työäitiyden missä lapsia ei juuri kerkeä näkemään. Myös työäiti pystyy viettämään aikaa lastensa kanssa iltaisin ja vapaalla eikä suinkaa kanikki lapset ole edes kokopäivää hoidossa.
Meilläkin tällä viikolla lapset olivat seuraavasti:
ma: kotona
ti: hoidossa 7:30-16
ke: hoidossa 9-15
to:kotona
pe. tyttö kotona, poju hoidossa 8.30-15
Näin kevyelti laskien siis poju 3,5v oli tällä viikolla hoidossa 21h ja tyttö reilu 2v 14,5h. Varmasti löytyy niitä kenen mielestä tuo on liikaa, mutta itse näkisin että tälläkin viikolla lapset ovat saaneet ihan mukavasti viettää aikaa vanhempien kanssa. =)