aquarakkulat?

  • Viestiketjun aloittaja rv 34
  • Ensimmäinen viesti
Vaikka siitä on 10 vuotta aikaa kun niitä kätilö alaselkääni tuikkikin niin se kipu ei unohdu! Se sattui aivan hirveästi eikä auttanut yhtään. Toista kun olin tekemässä kätilö suositteli niitä mutta luopui ajatuksesta kun sanoin ei kiitos enää ikinä! Lueskelin tuossa että 4 rakkulaa on laitettu mulle laitettiin 6 mietiskelin että onko käytäntö muuttunut?
 
Ennakkoluulosena olin ajatellut, etten ikinä suostuisi rakkuloihin..niin paljon huonoa niistä olin kuullut. Sain sitten epiduraalin, joka vaikutti vain toispuoleisesti, ja kun (iso) vauva painoi ilmeisesti suoraan johonkin hermoon (hermo jäi siis puristuksiin), olin valmis mihin tahansa kivunlievitykseen :eek:
Rakkuloita laitettiin ainakin neljä, oikean lonkan/takapuolen alueelle. Laittaminen kirpaisi varmaan sen ampiaisenpiston verran, mutta apua niistä oli! Kysyinkin kätilöltä, että kuinka paljon näitä voi laittaa :D
Kätilön puheiden mukaan synnytyskipu jää vähemmälle huomiolle, kun rakkuloista aiheutuva kirvely on ensisijassa :D
Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, yhden rakkulan laiton kestää kyllä! Ja mitään et siinä menetä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 21:12 Sade kirjoitti:
Vaikka siitä on 10 vuotta aikaa kun niitä kätilö alaselkääni tuikkikin niin se kipu ei unohdu! Se sattui aivan hirveästi eikä auttanut yhtään. Toista kun olin tekemässä kätilö suositteli niitä mutta luopui ajatuksesta kun sanoin ei kiitos enää ikinä! Lueskelin tuossa että 4 rakkulaa on laitettu mulle laitettiin 6 mietiskelin että onko käytäntö muuttunut?

Mitään käytäntöä ei kuulemma ole siihen, montako laitetaan.
 
Esikoisen synnytyksessä mulle laitettiin ja \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O Kakkosen synnytyksessä sanoin heti tiukan EIn kun ehdotettiin. Sattu niin s aatanasti ja mitään hyötyä ei mulle ollut. Ihan silkkaa kidutusta :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 19:21 mindi83 kirjoitti:
mäkin oon kuullut vaan negatiivista noista mutta tänään sitten lainasin kirjastosta kirjan kivunlievityksestä synnytyksessä ja sain ihan toisenlaisen kuvan niistä!
yleensä niihin laitetaan vaan aquaa, eli vettä, mutta voi kuulemma laittaa myös aquaa + puudutusainetta jolloin itse pistoskaan, mikä siis tuntuu pahimmalta monista, ei tunnu. tosin en tiedä tehdäänkö tätä tosiaan käytännössä vai onko se vaan "periaatteessa mahdollista"...
mä oon aina ajatellut että ei ikinä mutta nyt alkaa tuntumaan että miks ei, koska luultavasti en pysty epiduraalia ottamaan koska toivon mahdollisimman aktiivista synnytystä ja haluaisin synnyttää seisoltaan tai jakkaralla...
kannattaa lukea niistä enempi eikä vaan uskoa huonoihin kokemuksiin! :wave:
Tää nyt ei näihin rakkuloihin kuulu mitenkään kun en ole niitä kokeillu. Mutta jakkaralla synnyttäminen onnistu myös epiduraalin kanssa.
 
Minäkään en halua niitä enää koskaan uudestaa!! Sattui aivan saakelisti, kun ne laitettiin ja mitään apua ei niistä ollut minulle.
Kätilö tuli myöhemmin kysymään, että laitetaanko uudestaan, niin sanoin että; "ei todellakaan laiteta!!"
Aivan järkky kokemus, se jäi eniten kummittelemaan päähän koko synnytyksestä. :kieh:
 
Karelia75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 14:22 mindi83 kirjoitti:
mekin koulussa harjoiteltiin pistämistä, siis aquaa ihon alle, samalla tavalla kun noissa aquarakkuloissa eikä se musta ollu sen pahempaa... siksi mun on vaikea uskoa että se tekisi kipeämpää kun itse supistukset. kyllähän se tuntuu mutta vaan muutaman sekunnin aikana... tehosta en sitten tiedä kun mulla tuolloin ei ollu supistuksia :D

Niin,eiköhän ne supistukset tee laittamisen vielä kipeämmäksi,ja selkänahka on kuitenkin hieman eri asia kun raajan paksu nahka :D Mulle kokeiltiin niitä 7v sitten kun esikoinen syntyi. Sattui SIKANA :eek: eikä mitään vaikutusta.. ;)

Karelia75 23+4
 
Mulle laitettiin alaselkään 5 ja vatsaan 7. Laittaminen sattui, tuntui kuin olisi poltettu. Kipu tuntui pistohetkellä ja sitten oli ohi. Kätilö oli todella nopea ja otin ilokaasua toimituksen ajan. Minä sain avun aquarakkuloista.
 
mamii harmaana
toisen lapsen synnytyksessä, mulle laitettiin selänpuolelle, ja apu oli valtava. Supistukset ei tuntuneet enää yhtään selänpuolella. Mut nehän ei vaikuta kun jotain tunnin..

En ole koskaan ymmärtänyt, kun joku sanoo, et sattui sikana se laitto. Minä tuskin tunsin kun ne laitettiin, mut

a) ei ollut asiasta ennakko-odotuksia
b) supistukset oli niiiin kipeitä
c) ?

En tiedä, mutta voisin ottaa ne myös tulevassa synnytyksessä, jos on tarvetta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2006 klo 18:39 pumppernikkeli kirjoitti:
No mulla ei ole hyviä kokemuksia. Esikoisen synnytyksessä kokeilin eikä mikään ikinä ole käynyt niin kipeää kuin niiden laittaminen. ei edes synnytyskivut ollut mitään verrattuna siihen tuskaan. Tosin kipu oli hetkellinen, mutta silti :/
mulla oli kakkosen synnytyksessä rakkulat. mun kokemus on täysin päinvastainen ylläolevan kanssa :D siis en tuntenu yhtään mitään kipua kun ne pistettiin, en myöskään minkäänlaista apua kipuihin saanut. Syynä voi olla sekin että sinnittelin niin pitkään ilman mitään kivunlievitystä, että kun aguat sain, oli synnytyskivut jo niin kovat ettei mikää olis auttanu :/
varmasti avautumisvaiheen alkupuolella on tehokkaat, muistakaa siis ajoissa pyytää niitäkin =)
 

Yhteistyössä