apuva..Naapurissa ryypätään..mitä mun pitäisi tehdä?vai pitääkö mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella hyvä että soitit! Toivottavasti nyt oikeesti saavat koiran ja lapsen parempaan paikkaan, välillä tuppaa olee noi poliisit ihan käsiä mut kunpa nyt kävis hyvin!

Ei siinä tilanteessa hälytyksen tekijää tarvita mutta ihminen on utelias. Minkäs sille voi.

Poliisi kyllä soittaa jos tarvitsee hälytyksen tekijää vielä.

Kun mä soitin hätäkeskukseen nähneeni tilanteen jossa oli ollut kolaritapahtuma 10 sekuntia aiemmin niin mut käskettiin kolaripaikalle (näin tapahtuman parvekkeelta). Siellä sitten poliisit kirjasivat ylös mitä kuulin ja sen jälkeen he ottivat minut maijan kyytiin koska kolarista karkuun juossut kuski oltiin kaiketi löydetty ja jonkun se piti tunnistaa. Olin ainoa joka näki kuskin juoksevan pois jotta minä sitten olin se joku.

Käytiin muutaman kilsan päässä katsomassa erään kioskin pihalla sitä heppua (istuin koko ajan maijassa) ja totesin että se todennäköisesti oli sama kaveri. Sitten poliisit veivät mut takaisin kotiin.

Kun mä soitin hätäkeskukseen nähneeni tilanteen jossa oli ollut kolaritapahtuma 10 sekuntia aiemmin niin mut käskettiin kolaripaikalle (näin tapahtuman parvekkeelta). Siellä sitten poliisit kirjasivat ylös mitä kuulin ja sen jälkeen he ottivat minut maijan kyytiin koska kolarista karkuun juossut kuski oltiin kaiketi löydetty ja jonkun se piti tunnistaa. Olin ainoa joka näki kuskin juoksevan pois jotta minä sitten olin se joku.

Käytiin muutaman kilsan päässä katsomassa erään kioskin pihalla sitä heppua (istuin koko ajan maijassa) ja totesin että se todennäköisesti oli sama kaveri. Sitten poliisit veivät mut takaisin kotiin.

huiiiiiiiiiiiiii kun jännää. :D Sä oot ollut maijan kyydissä. :D

No ihan eri asia jos olet rikoksen silminnäkijä.

Ei siinä tilanteessa hälytyksen tekijää tarvita mutta ihminen on utelias. Minkäs sille voi.

Poliisi kyllä soittaa jos tarvitsee hälytyksen tekijää vielä.

Meidän pihassa yön eräänä huuti auton hälärit kauan aikaa, ja näin ku joku meni autoon ja ne huus edelleen ja soitin sit 112 ja kyllä se tahto mua pitää puhelimessa kauan aikaa, jotta partio sai kaikki mahdolliset tiedot, ja pyysi minua pysymään niin että näen tilanteen autolla koko ajan, ja partiokin vielä pihasta soitti pariin otteeseen.. Ja tämä oli siis väärä hälytys, mutta jos ois ollut aito tilanne ois minun läsnäolollani ollut suuri osa esim just tekijöiden tunnistamisessa jne..

[QUOTE="www";22130444]No mitä sä nyt enää sinne änkeet?

Jaa niin juu, ensikäden tietoa, että pääsee taas tänne kauhistelemaan.[/QUOTE]

Poliisi käski mun mennä siihen ulos ja minä tottelin koska olen nähnyt asunnon tapahtumia.
asunnossa olikin 2 lasta sen mun yhden näkemän sijaan,toinen oli poika varmaan 7 vuotias..
ja saa nähdä heliseekö mulla ja naapurilla lasit,sen verran tuli uhkausta =(

Mä kun soitin poliisille kun viereisen talon pihalla ammuskeltiin Lahdessa, niin koko ajan piti olla puhelimessa ja pihallekin olisivat tahtoneet minut. En todellakaan menny kun en halunnut että se juopporemmi tietäis kuka hälytti poliisin.

ei se oo ihme että kynnys ilmoittaa on niin korkea, kun heti leimataan uteliaaksi kyyläksi jne. Todellaki hätäilmoituksen tekijää pyydetään jäämään paikalle jos se on mahdollista ja turvallista, kyllä ton verran pitäis jokaisen tietää.

ei se oo ihme että kynnys ilmoittaa on niin korkea, kun heti leimataan uteliaaksi kyyläksi jne. Todellaki hätäilmoituksen tekijää pyydetään jäämään paikalle jos se on mahdollista ja turvallista, kyllä ton verran pitäis jokaisen tietää.

Johan tuo aloittajakin on viime yöstä asti kyylännyt eikä puhettakaan poliisien soittamisesta ennekun täällä nostettiin äläkkä koiran potkimisesta.

Ethän satu olemaan Oulusta? Täällä näin sunnuntaina kaupassa kaksi miestä ja lapsen. Isä oli tuhannen päissään ja se toinen kai oli selvänä..mutta kuinka kauan. Sääliksi kävi lasta ja otti päähän, että kassa myi niille vielä kaljaa. Itse siinä ei voinut mitään tehdä, kun he olivat tulossa ulos, kun itse menimme sisään. Toivottavasti joku asiaan puuttuu.

[QUOTE="qwerty";22130710]Johan tuo aloittajakin on viime yöstä asti kyylännyt eikä puhettakaan poliisien soittamisesta ennekun täällä nostettiin äläkkä koiran potkimisesta.[/QUOTE]

Voin suoraa sanoa että en tiennyt miten toimia ja en nähnyt oliko asunnossa muita kuten tuo poika ei ole näkynyt ollenkaan.
tänään kun näin heidät tuossa pihassa siis aikuiset ja heidän haistavittu käytöksensä niin päätin että soitan jos näen sen lapsen siellä koska he ovat huonossa kunnossa!

Kyllä mä tajuan että ap:llä on ollut korkea kynnys soittaa poliisit toisen ihmisen kotiin! Suomessa on just tällaista ihme kyyläyskulttuuria että kaikkeen pitäisi yhteiskunnan puuttua ja etenkin lapset on lähinnä yhteiskunnan ja toissijaisesti vanhempiensa vastuulla.

Mun mielestä siitä lähdetään että kaikki on ok, ja vaikka vanhemmat vähän ryyppääkin niin lapsilla ei silti välttämättä ole hätää, ja että lapset vain joskus valvovat öisin. Ja että koira on kuitenkin vain eläin kuten ihminenkin, ja eläin on eläimen vihollinen.

Mutta silti, rajansa kaikella, hyvä että soitit, ap. Oikein tehty.

Kyllä mä tajuan että ap:llä on ollut korkea kynnys soittaa poliisit toisen ihmisen kotiin! Suomessa on just tällaista ihme kyyläyskulttuuria että kaikkeen pitäisi yhteiskunnan puuttua ja etenkin lapset on lähinnä yhteiskunnan ja toissijaisesti vanhempiensa vastuulla.

Mun mielestä siitä lähdetään että kaikki on ok, ja vaikka vanhemmat vähän ryyppääkin niin lapsilla ei silti välttämättä ole hätää, ja että lapset vain joskus valvovat öisin. Ja että koira on kuitenkin vain eläin kuten ihminenkin, ja eläin on eläimen vihollinen.

Mutta silti, rajansa kaikella, hyvä että soitit, ap. Oikein tehty.

Mä olen tästä aika samaa mieltä, Suomi on poliisivaltio ja kaikkea täällä kytätään ja valvotaan. Lapsilla on voinut olla kaikki hyvin, vaikka äiti olisikin ollut alkoholin vaikutuksen alaisena ja olisivat valvoneet yöllä. Mutta onhan se oikeutettua soittaa poliisille ja lastensuojeluun jos kokee että lapsilla on hätä. Usein saa vaan kuulla niin turhista ilmoituksista jotka vain rasittavat viranomaisten resursseja..

[QUOTE="vieras";22132191]Mä olen tästä aika samaa mieltä, Suomi on poliisivaltio ja kaikkea täällä kytätään ja valvotaan. Lapsilla on voinut olla kaikki hyvin, vaikka äiti olisikin ollut alkoholin vaikutuksen alaisena ja olisivat valvoneet yöllä. Mutta onhan se oikeutettua soittaa poliisille ja lastensuojeluun jos kokee että lapsilla on hätä. Usein saa vaan kuulla niin turhista ilmoituksista jotka vain rasittavat viranomaisten resursseja..[/QUOTE]

Lapsilla ei todellakaan ole asiat silloin hyvin, jos äiti on juovuksissa ja saa valvoa yöllä kolmen aikaan. Mitä ihmettä sä selität??? Kyllä lapsella tuossa tilanteessa on perusturvallisuus vakavasti uhattuna eikä varmasti tunne oloaan hyväksi.