Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Tiistai 15.7

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna

Piglet...................33/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............24/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............30/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget risukasaa................6/n.27..........yk23kk.....toinen...........terot
mama-84.............6/28............yk21........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................230/34............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................13/29-32......yk13........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................20/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
pilvilinna...............69/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................44/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................37/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............13/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............45/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................46/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............91/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................94/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
Hani-...................41/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........29/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................21/33-42............yk9.............??
titonia................48/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................18/30-35.............yk5.......esikoinen.......terot
Rouva B.............17/38-41..............yk4 (tjot 3v)..esikoinen...terot
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen
[colour purple]

Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Rouva Pikkumyy, luomuilee

Plussanneet:

Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009................08/07.....esikoinen
[/colour]
[/quote]

tyty :hug: MIEHET OSAA JOSKUS OLLA NIIN SIKOJA!!!! Sulla on varmasti tosi surkea, onneton ja vihainen olo!! nyt kannattaa tosiaan miettiä mitä on edessä, ero ei välttämättä ole ainoa ratkaisu, muista se!! tuollaisen jälkeen on varmasti hyvin vaikea luottaa toiseen, sitä miettii että mitä olisi käynyt ellet olisi ollut paikalla. mä TIEDÄN mistä puhut!! :kieh:

joskus tuntuu siltä, ettei ole olemassa miestä joka ei olisi jollain tavalla pettänyt! ja monet, liian monet pettää jatkuvasti ja ihan kunnolla!! oon kattellu sivusta kun kaveria petetään ja se sääli toista kohtaan oli suuri, lopulta kerroin sille. meidän pitää naiset pitää yhtä, ettei meitä huijata, silmä käteen jos siltä tuntuu!!

anteeksi avautumiseni, mutta tää on mulle tärkeä aihe. mun mies ei ole mua pettänyt, mutta mä olen häntä ja siinä meni todella kauan kun saatiin suhde taas takaisin oikeille raiteilleen ja edelleen se tulee vastaan joskus :ashamed:

tytylle voimia ja mieti mikä on teille parasta, onko perheen perustaminen sitä mitä molemmat haluatte ja rakastatte toisianne...? jos osaat vielä luottaa häneen joskus niin toivon teille paljon onnea jatkoon ja että saisitte asianne kuntoon :heart:

jj-t kiitos..ja olen vaan tyytyväinen et avaudut..ja vaikka jos päättäsinkii et haluisin jatkaa ni mieshän oli sitä mieltä et ku olen hänet myös syyttä suotta haukkunu ni hänen ei tartte kestää tommosta..saan lähteä.. :ashamed: jotekii on omituine olo ja mittasin äske kuumeen, oli 37,7.. :eek: keho käy kieroksilla..

tyty86, eihän tollanen oikein hyvältä kuulosta :hug: :hug:

JJ-t, meillä meni viime kesänä lähetteestä 4kk ekaan aikaan polille. Muistaakseni soittelin sinne loppukesästä kun ei ollu kuulunu ja kyllä ne jossain vaiheessa ihan ajoissa lähetti kutsunkin. Voithan soittaa sinne jo aiemmin ja kysyä kuinka toimii tässä tilanteessa?

Tyty[/b], voimia sulle!! Kyllähän tälläinen tilanne rassaa suhdetta, meillä minä oon koko ajan funtsimassa suhteen lopettamista vaikka eihän se mitään ratkaise, sitten vaan tahtoo lapsia ja ilman miestä.. Ole onnellinen kun olet noin nuori vielä, ehdit vielä löytään vaikka kymmenen uutta miestä jos tosiaan eroon päädytte. Sulla on asennetta, turpaan vaan :kieh:

ja nyt vietiä vain tytylle... siis saa muutkin toki lukee, mut sisältö siis...
Siis mä voin vaan kuvitella mikä olo sulla on!! Oon ite ihan yliherkkä kaikissa tällasissa asioissaa ja reagoin tosi voimakkaasti. Nytkin ihan alko oksettaan ku luin sun viestin. Ennen mun nykystä miestä mä seukkasin pitkään yhen tyypin kans jonka kans asioista ei tullu mitään. Me erottiin ja palattiin yhteen vuosien aikana vissiin sata kertaa. Mä olin ihan rikki koko touhusta ja jouduin käymään myös mielenterveystoimistolla jutulla kun välillä vaan porasin päivät ihan hysteerisenä. Koko ajan ties et ei täst mitään tuu, mut sit hyvinä päivinä ajatteli et kyllä tää tästä ja suunnittelin perhettä jne. mielessäni. Molemmat petti toisiaan :( mut kumpikaan ei osannu laittaa sitä viimestä niittiä. Sitten tuli tämä nykyiseni ja pitkän prosessin jälkeen pääsin irti siitä exästä ja tänä päivänä olen onnellisempi kuin oisin kuvitellut ikinä olevani. Silloin sen lopullisen eron ja nykyisen tapaamisen aikoihin olin juurikin sinun ikäinen (mikäli nimimerkkisi kertoo sen) 23v ja ajattelin et voi ei, kaikki pitää alottaa alusta. Mut eihän tässä hätää ole ollut. Sinä tosiaan et ole vanha ollenkaan jos tuon suhteen nyt lopetatte. Mä olen oman kokemukseni perusteella toitottanu kaikille et ÄLKÄÄ PALATKO YHTEEN JOS OOTTE ERONNU!!! Ehkä kerran senkin viä tajuaa, mut jos tekee niinku mä et ollaan-ei olla-ollaan-ei olla...niin se ei johda mihkään. En mä sano et teijän pitäs erota, mut kannattaa ainakin miettiä tarkkaan et ootko nyt onnellinen, sillä usko vaan, kyllä onneakin voi löytää jokainen kun uskaltaa ettiä.
Miten niin tämä muuten nyt on sun syytä?? Ja sanoko miehes tosiaan et sä saat lähtee vaik ite pussaili jonkun kans?? Tiäkkö siis et onko häl ollu joku suhde tämän naisen kans, vai mitä se pusu oli?? Sori kun kyselen, ei oo pakko vastailla :ashamed:
Voimia sulle nyt kovasti ja koittakaahan nyt saada asiat selviään :hug: Sen takia että säästyis itkuilta ei kannata suhdetta jatkaa, parempi se on itkee kerralla kunnolla ja jatkaa elämää kun itkee koko elämää yhen miehen takia. Tämän ku ois itekin tajunnu silloin vuosia sitten, mutta nämä tunne-asiat kun ovat niin hemmetin monimutkaisia eikä niillä oo mitään tekemistä järjen kanssa yleensä. Koitahan jaksella!!

Muisku78, luin sen varran että kiinnitti huomion toi isolla kirjotettu.. joo, kans aattelin aiemmin samoin, mutta tää viimesin nyt oli poikkeus.. yleensä en oo jääny pitään edes pahemmin yhteyksiäkään erojen jälkeen. Meillä oli tietysti sikäli poikkeeva tilanne ettei oikeestaan ite suhteessa ollu mitään vikana, pettämisiä tms. vaan se johtu ihan olosuhteiden ongelmista, yks pahin vaikeus (tää raskaakstulemattomuus) suurensi joitain pienempiäkin.. ja ihmeen vähin vaurioin suhde meni siitäkin ajasta yli, ja nyt on mietitty että tällästen koettelemusten jälkeen ollaan vahvemmilla ku koskaan :) :heart: ei ihan pikku tuulet enää horjuta! Näinkin voi käydä, mutta onhan se suhteen kivijalka luottamus, sitä tarvitaan, niin on minkä päälle rakentaa :saint:

Voisin kertoo sitten exästäni vähemmän kivaa.. eron jälkeen kuulin sen pettäneen mua kahdenki muijan kaa, joista toinen (exän exä!) oli tullu kuulema raskaakskin, samaan aikaan kun mä ootin esikoistani.. se oli sit tehny abortin, ja myöhäsen sellasen :( kun viimein oli tajunnu ettei exä aiokaan jättää mua sen takia. Exä vaan kielsi noi jutut ja väitti sitä muijaa valehtelijaks...
Että sellanen tapaus..

mitäs tytylle kuuluu??? toivottavasti alkaa asiat selkiintyä :hug:

lämmöt ei vieläkään oo noussut :/ eilen todella kovaa nippailua molemmin puolin, tänään jatkuu. aamulla limaa tuli ihan järkyttävän paljon, niin ei siitä voi erehtyä etteikö ovis olis tulossa, mutta on jo limoillut niin kauan että pelottaa josko se ei irtoakkaan :ashamed:

JJ-t kyllä on niin lupaavat oireet, et eiköhän se ovis ole hyvin lähellä!!
mitäs tosiaan tytylle? Onko yö tuonut muutosta asiaan?

Risukasaa Joo, teil ollutkin poikkeus tossa asiassa, ja hyvä niin! :) Tosiaan kirjotinkin et kerran yhteenpalaaminen voi viä toimia ja suhde jatkua jopa paremmin, mut jos menee sellaseks venkslaamiseks niin siitä harvoin mitään tulee. Liian kauan sitä vaan tyhmänä roikkuu sellasessa kun ei osaa päästää irti. Jälkeenpäin on helppo sanoo, mut meilki exän kans sitä ollakkovaieiköolla-kautta kesti jotain 3-4 vuotta joten ihan hukkaan meni niinkin pitkä aika vaik mua oli onni odottamassa täälä jossain. No mut , kukin tekee ite ratkasunsa, neuvoja voi antaa vain oman kokemuksen perusteella. Ja nekin kannattaa joskus jättää omaan arvoonsa.
Mitähän sitä tänään taas keksis? Ilmat on taas mitä on, mutta ulkona ois kiva touhuta. Aurinkoista päivää kaikille!

Mie täällä vaan yksinpuhelen. :LOL:

Pakko tulla hehkuttamaan miun rakasta aviomiestä.
Tehtiin suunnitelma, että yritetään hormonien turvin (nyt terot, sit clomit ja pregnyl) normalisoida meidän mahdollisuudet ja koittaa yrittää lasta niillä.
Sit jos ei tepsi, niin lähetään pistoshoitoihin keväällä häämatkan jälkeen (kun se kestää 2kk helmi-huhtikuun 2009).

Niin miun mies kirjotti näin:

"Ehdottoman hyvä suunnitelma! Matkan jälkeen tehdään mitä vaan, että saadaan Susannan masuun pikku ukkeli tai tytteli <3
Tai jos sitä ennen tapahtuu jotain myönteisiä käänteitä niin sitten mennään niin!
En halua jarrutella ollenkaan tässä asiassa, koska tajuan minkälainen haaste sun raskaus on.
Sun pitää vaan potkasta välillä mua hanuriin, jos en tajuu jotain ;)

Rakastan sua hirmuisen paljon ja kyllä me saadaan vielä ihana perhe, jossa on myös pikkusia ihmisvauvoja :)

-Miehesi"

-B

rouvaB olipas kauniisti kirjotettu mieheltäsi.. :heart:

kiitti kaikille ku ootte jaksanu kuunnella ja kertomuksenne/mielipiteenne on auttaneet..
Täällä siis aamulla eri tilanne..mies oli tosi pahoillaan ja on anteeksi pyytänyt. Ei kuulema ymmärrä miksi meni moisen tempun tekemään..eilen mies oli minulle ihan kuin tuntematon, mutta tänään oma itsensä mikä on ollut koko meijän yhes olon ajan. Siltikkään en voi antaa anteeksi (ainakaan vielä )sen tekoa vaikka onkin pahoillaan..nainenhan oli sen "kaveri"joka on ollut siitä kiinnostunut jo pitemmän aikaa..sanoin miehelle etten tiedä voinko olla enää hänen kanssa..mies sanoi että ihminen tekee virheitä,ja pyysi minua punnitsemaan asioita tarkkaan..oliko hänen virhe niin suuri että pitää koko suhde heittää menemään..en tiedä :'( luottamus on mennyt ja ilman sitä on vaikeaa olla suhteessa..

Mies lähti lappiin nyt kahdeksi viikkoa..ja ikävöin jo sitä nyt..vaikka se tekikin mitä teki..koska rakastan sitä..ei sille voi mitään että välittää toisesta niin paljon..ollaan paljon tänää puhuttu..olo on ehkä hieman parempi kuin eilen..eikä mies syytä enää minua vaikka eilen teki niin ..se oli tosi outo eilen..osaksi viinasta ja siitä kun oli valvonut töiden vuoksi yli30h putkeen..

ei tässä voi jatkaa kuin päivä kerrallaan..ehkä tä parin viikon ero tekee vaan hyvää vaikka ahdistaa olla kotona.. :/ en tiedä vielä yhtään mitä tehdä..mies toki toivoo ettei erottaisi..mutta en tiedä onko se oikea ratkaisu?Tartten nyt vaan aikaa..

tyty: Mie kirjotinki sulle tonne esikois-ketjuun... Mut ehkäpä tuo 2 viikkoa tuli kuntilauksesta! Voitte molemmat tahoillanne miettiä! Uskon, että kaksi viikkoa selvittää ajatukset hyvin, ja sit oot(te) jo paljon viisaampia! :hug:

-B

No niin, ainakin ikkunoita sain pestyä ulkoa ja kuistin siivottua...eli päivän hommat tehty :D
Rouva B Ihqusti kirjotti miehes :) Se on hyvä et mies on aina täysillä mukana tässä, sillä usein nämä asiat jotenki on ehkä enemmän naisten "heiniä" kun mein kropassa se kaikki tapahtuu. Ja mikäs häämatka se sellanen on mikä kestää 2kk?? :eek: Ihan kateellisena täälä utelen!
tyty Kiva että ootte saanu asioita vähän puhuttua. Ja tajus mieskin et hänhän se oli väärin tehnyt. Ehkäpä tosiaan hyvä että on nyt teillä molemmilla 2vko aikaa miettiä ihan perin pohjin asioita. Toisaalta ei oo kiva päästää toista reissuun jos asiat on vielä vähän selvittämättä. No, toivon että olette onnellisia kumpikin, mitä ikinä päätättekään :hug:

onko jollain kokemusta kiertojen pidentymisestä??? mulla on nyt ollut joka kierto pidempi mitä edellinen :headwall: :headwall: ja ovulaatiota en ole bongannut kertaakaan :(
ottaiskohan ne mut jo lekurille, vai täytyykö olla sitä enne 12 kertaa menkat vai miten ne sen laskee, siis sen vuoden. kohta se tulee meillä kyl jo täyteen vaikka ei menkkoja oo niin montaa ollu lähellekään.

ei, kyllä ne kalenterivuoden mukaan kattoo, kiertojen pituudet on niin yksilöllisiä ja kuukausittainki vaihtelevia. Mutta jos tosi epäsäännölliset on niin voihan koittaa aiemminki, yksityisgynellehän voi mennä millon vaan.

juu Hani- eli vuosi yritystä, oli menkat siinä ajassa monta kertaa tahansa. Sillonhan ne kierrot yleensä venyy jos ovista ei tuu. Mul ainakin sillon harvoin ku ovis tuli (myös niis clomi-kierroissa) oli kierto aina 28-29, muuten, ja siis yleensä, pituus mitä vaan 20 ja 100 väliltä.

Muisku: Kiitos! :heart: Se häämatka on semmonen sillon 1.5v myöhässä oleva matka. :D Ei siis olla ehityy töitten vuoksi ees häämatkalle. Tuossa vaan on se ongelma, että sinne on hommattava malariapilsut. Ja jos niitä syö, niin ei saa missään nimessä tulla raskaaksi ainakaan kolmeen kuukauteen vikasta pilleristä. Katotaan nyt mitä tässä käy... Sovittiin, että jos tuun raskaaksi, niin räätälöidään semmonen iisimpi matka maailman ympäri ja käydään kohteissa joissa ei tarttee malariapillereitä.

Oot muuten ollu tosi ahkera tänään! Hyvä, onnittelut! Mekin vähän siivoiltiin tänään ja sit hyvää jälkkäriä palkinnoks. :D

Hani: Jos on epäsäännölliset kierrot, niin apua pitäs/saa hakea jo ennen kun vuosi tulee täyteen!

-Bee

Kysymys teille joilla on terot ja Clomit käytössä:

Minä päivinä otatte lääkkeenne?
Eli onko niin, että clomit kp 3 tai 5 ja terot sit kp 15-25?

Mie taidan nyt saada nuo Clomitkin tähän aloitettua, joten gallupoisin siksi teitä. :heart:

Toivoopi palstaterroristi

Keskiviikko 16.7

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna

Piglet...................34/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............25/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............31/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget risukasaa................7/n.27..........yk23kk.....toinen...........terot
mama-84.............7/28............yk21........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................31/34............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................14/29-32......yk13........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................21/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
pilvilinna...............70/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................45/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................38/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............14/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............46/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................47/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............92/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................95/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
Hani-...................42/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........30/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................22/33-42............yk9.............??
titonia................49/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................19/30-35.............yk5.......esikoinen.......terot
Rouva B.............18/38-41..............yk4 (tjot 3v)..esikoinen...terot
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen
[colour purple]

Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Rouva Pikkumyy, luomuilee

Plussanneet:

Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009................08/07.....esikoinen
[/colour]
[/quote]

[/quote]

rouva b ihana viesti mieheltäs :heart: kysyit clomeista ja teroista.. clomit määrätään alotettavaksi jojo 3. 4. tai 5. kiertopäivä, riippuen oman kierron pituudesta. mulla esim. tosi pitkä ja epäsäännöllinen oma kierto niin syön clomit kp 5-9. terot määrätään yleensä kp 15-25, mutta ne pitäis alkaa vasta oviksen jälkeen! mulla eka clomikierto ovis kp 18, toinen kp33 ja kolmas menossa nyt ja ovis ihan ovella ja nyt kp 21. mä voisin kanssa ottaa terot tässä kierrossa onko kellään tietoa mitä terot auttaa jos ottaa loppukierrosta?? onko siis kiinnittyminen niiden avulla todennäköisempää?? en tiedä vielä viitsinkö ottaa, mutta mieli tekisi sen yhden kemiallisen jälkeen :/

tyty hienoa että asiat menivät parempaan suuntaan! :D tuli tuo miehesi reissu osuvaan paikkaan! nyt sitten harjoittelet kaksi viikkoa yksin eloa ja tutkailet mieltäsi, että onko ikävä kova ja haluatko olla miehesi kanssa. lkaksi viikkoa on pitkä aika, varmasti jonkinlaiseen tulokseen pääset :heart: ja todella hienoa että miehesi ymmärsi pyytää anteeksi!! en oikeen ymmärtänytkään minkä ihmeen takia hänellä oli oikeus olla sulle vihainen :/

toivon todella että saatte asiat järjestyksiin ja pääsette jatkamaan iloisin mielin tätä vauvaprojektia :saint:

milo sotkinko taas sun kiertopäiväs??? :headwall: huomasin että eilisellä oli kp 230 :LOL: laitoin tälle päivälle kp 31, josko se niin olis :D

JJ-t: Kun joo, ne terot auttaa kiinnittymistä ja kasvattaa limakalvojakin ,kun Clomeilla on sitä tapana ohentaa. Siks just tässä kysyin, että minäkähän päivänä mie niitä ottasin noita Clomeja.
Tiiän, että kuulostaa ihan oudoilta nää kysymykset, mutta lääkäri ei kertonu, enkä voi sille soittaa, enkä halua mennä uudestaan vastaanotolle ja alotella alusta selittämään omia juttuja uudelle lääkärille. :p
Mullaon pitkät kierrot ainakin, viimeisin 41. Miks nuo Clomit on sulla alotettu myöhemmin jos on pitkä kierto. Eikös ne pitäs just aiemmin alottaa, että sias kiertoo lyhyemmäks? :eek:

-Bee

Hellou naiset pitkästä aikaa. Clomeista sun muista oli melkein koko kesän taukoa ja venyihän se kierto lähelle 60 kunnes popsin terot ja nyt täti on lähössä. Clomeja popsin vielä tän päivän ja ens viikolla ultraan kattomaan onko tehonnu. Eli täällä menossa kp 7.

Hani Ilman muuta kannattaa hakeutua jo ainakin gynelle. Ite menin yksityiselle gynelle ku oltiin puol vuotta yritetty ku kierrot meni yli 60, eihän sillon ole mitään järkeä yrittää. Mulla oli aikasemmin jo todettu pco-tyyppiset munasarjat, joten mua ihan kehotettiin hakemaan apuja jos ei puolen vuoden yrityksen jälkeen mitään kuulu. Sain sitte clomit heti, eikä niilläkään ole onnistuttu saamaan ku kaks kertaa ovulaatio (kolme kiertoa olen niitä siis popsinut, nyt neljäs)

Rouva B Ihana mies sulla :heart: Täälläki on kyllä mies ihan täysin mukana. Sen verran muuten uutta tietoa että miehen simpoissa ei ole vikaa B) Se on hyvä juttu! Ei tule turhaan popsittua hormoneja. Niin, siis minä syön niitä kp3-7.

JJ-t Olen kuullut että joillekin on teroja määrätty juuri loppukiertoon myös kiinnittymisen parantamiseksi. Mulla määrättiin lugesteronit loppukierron tuhruvuotoon, jotka ovat ilmeisesti parempia ja vahvempia. Ne vahvistaa myös mahdollisesti alkavaa raskautta.

Tytylle paljon voimia :hug: Toivotaan että tilanne parantuu!

Heh! Meikäläinen taas aktivoituu ihan toisella tavalla kun on taas jotain mahkuja oviksen (raskauden) suhteen. Tsemppiä kaikille!!!!!!!

Yhteistyössä