Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset



Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................31/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............22/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............28/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................4/n.27..........yk23kk.....toinen...........terot
mama-84.............4/28............yk21........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................28/34............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................11/29-32......yk13........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................18/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
pilvilinna...............67/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................42/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................35/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............11/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............43/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................44/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............89/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................92/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
Hani-...................39/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........27/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................19/33-42............yk9.............??
titonia................46/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................16/30-35.............yk5.......esikoinen.......terot
Rouva B.............15/38-41..............yk4 (tjot 3v)..esikoinen...terot
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Haamuilijat:
:saint:



Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Rouva Pikkumyy, luomuilee

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009................08/07.....esikoinen
[/colour]
 
Pitää vissii lopettaa tää kuumeilu kokonaa..kävin veskissä ja klimppejä oikee putos pönttöö ja verta.. :'( mikä minuuu oikee vaivaa..eihän tässä voi kuvitellakkaa raskautuvasa ku ovulaation aikaaki jo vuodan..eikä tää oo enää tuhruu.. :ashamed: tuntuu ihan turhalta käydä syömää mitää terojakaa..äiti kerto just et sil oli aikoinaa sama juttu ovikse aikaa ku miu siskoo yrittivät..ja lekuri oli sanonu et turha toivoo ees lasta enneku vuodot saadaa kurii..eli tää kuukaus on ihan turha ainakii yrityksen kannalta..äiti oli saanu teroja ja oli syöny kolme kiertoo kunnes tärppäs..sil oli ollu ihan liian vähä keltarauhashormonia..
 
tyty Voi rähmä mikä tilanne!! Mut nyt vaan hyödynnät kuitenkin kaikesta huolimatta sen oviksen...eiköhän se mies ehdi kun vähä vinkkaat sille ;)
Mä kans veikkaan et oisko siin nyt kyse siitä kystasta :| Itel ei kokemusta, mut jotenki kuulostaa sellaselta et sitä se vois olla. Paljon jaksuja ja halit :hug:

Tänää ollukin ihan kivat ilmat. Pihahommia on yritetty vähän tehdä. Mius TAAS KERRAN juili päivällä mahaa just niinku menkkojen aikaan, mut mitään oo näkyny..eikä tasan näy. Niin ärsyttävää kun ihan varpilla tiän et niit menkkoja ei kuulu vaik en imettäis sitä vähääkään enkä haluis pitkittää sitä oikeen yrityksen alkua yhtään. Varsinkin kun tiedossa on melko varmasti pilleriä toisen perään ja varmaan taas muitakin hoitoja. Miun yks kaveri...tai ei se oikeen kaveri oo mut tuttu naapurista sai ekan lapsen melki samaan aikaan meijän kans viime syksynä, vajaa kk aikasemmin ja nyt se on jo raskaana viikolla 30!!! Sillon aluks ku kuulin sen raskaudesta talvella niin mä aattelin et voi vitsit kuin se jaksaa, mä en ois jaksanu, mut nyt mä oikeesti oon kade sille. Vuoden päästä sen lapset on jo "isoja" ja minä varmaan räpiköin jossain hoidoissa silloin :( Tasan ei käy onnen lahjat!
 
mä oon tehny tänää vaik mitä.. leikattiin pipanan kynnet, leivottii suklaamurukeksejä, mustikka-vattupiirakka ja paprika-chilileipä ja käytettiin pipanaa ulkona mut tuli niin synkkä taivas et piti lähtee sisälle ku oltiin n.puoli tuntia oltu.. ja se tykkäis niin paljon olla ulkona.. noh jos joku toinen päivä kerkeis.. ovistestis ei tänäänkään mitään mut jospa se sieltä..

tyty miten sä voit taas vuotaa? :eek: onko gyne tai lääkäri sanonu tost mitää?
 
suikku siehän oot oikee urakalla ollu kyökin puolel..iski oikee nälkä ku kuunteli mitä oot tehny. Siis joo en tajuu mistä tää vuoto..ikin ei oo ollu tämmöstä.. :eek: ja viime viiko keskiviikona lekuri ultraskii kohdun ja munasarjat eikä siel ollu muuta poikkeavaa ku se kysta. Kai se ois sanonu et jos jottai outoo ois näkyny..tää on niiku nii outoo..ja nyt tää veri on semmosta vanhaa verta tavalla..eli oikee tummaa ja välil iha kirkasta..miula on yleesä tuhruvuotoo tullu ain dpo7-8 menkkoihi saakka..ei koskaa näi..oikee pelottaa..en tiiä pitäskö varata omalle lekurile puh.aika..ei varmaa saa huomiselle tai ylihuomiselle..
muisku ajattele et oot sitte virkeempi ku toinen lapsi tulee ku ei oo kahta vauva ikästä käsissä ja jaloissa kii.. =) ehkä laiha lohtu mut kuitenkii..tuliko siula normaalisti menkat ennen esikoista?
 
mietin sitäkii et onko ylipäätäsä mahollista et simpat pääsis muniksen luo jos on menkka vuotoo?Jos se vuoto tappaa ne vaik jotekii tai ne ei pääse uimaa läpi..en tiiä..vaikee uskoo et mikkää vois tämmöses maaperässä hedelmöittyy..
 
tyty en kyl tiedä pääseekö ne perille asti jos vuotaa.. on kyl outoa.. jos se oli se kystapuhjennu.. mut sinuna ehkä soittaisin lekurille et mitäs nyt.. eihän tosta noin ainakaan varmaan mitään tule.. saisit itsekin varmuuden ja tietoa ettet vaan murehtis sitä..
 
suikku ehkä mie vaan tyydyn nyt osaani ja kärvistelen sinne gynelle saakka..kahtoo nyt et miten tää vuoto käyttäytyy..ku en pääsis omalle lääkärille ku varmaa vasta elokuussa ku on nii täyttä ja en mihkää päivystykseekää viittis mennä ku sieltä tuskin apuu saa tähä vaivaa :snotty: enkä nyt viiti lähtee yksityiselle ku kunnallisel kuitekii on tää tutkimus homma vireillä..ku se gyne on lomalla elokuu alkuu saakka ni siks en pääse aiemmi sinne..tuntuu vaa et kokoaja on huonolla tuulella ja väsyny..kaipa se tää hormoonitoimita tekee sen ku kaikki on iha sekasii.. :/
 
Heippa hei kaikille!! :wave: Ja plussauutisia SAIN lukea lomailun jälkeen, ONNEA HIRMUSESTI kaalle!! :hug: :flower: Toivon, et pystysit nauttia raskaudesta heti näin alusta asti.

tytyllä tosi erikoinen tilanne!! Mä en kyl sinuna malttas olla kysymättä asiaa viisaammilta..vastaa ne sit mitä vastaa. Mut entä, jos tahtosivatki ultrata, et näkevät tilanteen..? Koita jaksaa!

Meillä oli kiva Oulun reissu ja tosi hieno oli kyllä Radisson Sas:ssi! Ei oo koskaan ko.hotellissa oltukaan. Siel oli kylpyammekki!! =) ..ja juu'u, testattua tuli kaikin tavoin.. :whistle: Heh! ;)
Piti käyä ostaan kylpyvaahtoa ja sielä vaahon keskellä kuohuviinilasi käessä molskin, niinku leffoissa tehhään. Keli oli vaan huono.
Vkonloppu ollu kiireistä. Isosiskolla poikettiin eilen ja illaks meille tuli vielä kaveriopariskunta pelaan Wiitä (on mun ystävältä kone lainassa..aivan huippu!). Kiva ilta oli! Miehet kävi baarissa parilla, tytöt jäi kottiin.

Mullon aivan kamala olo! Semmonen ällö ja alamaha omituinen. Lisäks (vissiin Clomeista johtuvia) joka pirun paikkaan pukkaa järkkyjä, kipeitä paukamafinnejä ja tukka roikkuu rasvasena rasvasilla poskilla. Todella epäkaunis on olo! Onko sit lie loppukierron oireita!? Kamalan väsynykki oon ja välillä kylmä niin, et oon kananlihalla, sit jäävyn..ja KOKO AJAN TEKKEE MIELI HERKKUJA!!! :kieh:

Mullon muuten ultra 22.7. En tainnu sitä aiemmin mainita. Se siis sen hurjan progesteroniarvon takia. Se asia vaivaa mua nyt koko ajan! Täytyshän tuo nyt jotenki selvittää mistä johtuu. Mietin jo, et soittasinko ja yrittäsin aikastaa ultraa. Jos nimittäin tollon päivänä meen, taian vuotaa ku härän kurkusta. EI KIVA! :(
 
tyty, miusta tosiaan tuntuu että sulla on veri vaan jääny johonki poimuun jemmaan ja se vuotaa nyt ulos. Ihanasti puhut noin suorin ilmauksin sinä. :D Uskon, että tuo selviää kyllä. Ja voi kyllä verestä huolimatta raskautua. Jos vuotaa esim. synnytyksen, abortin tai km:n jäliltä, niin suositellaan ehkäsyä että kroppa normalisoituisi. Eli kai sillon voi tosiaan raskautua?

Milo: Ihanaa, pääset ultraan! Täälläpäin ollaan lomilla pitkälle elokuuhun saakka. Siispä siis, ei pääse hoitoihin ennen sitä... Saa elää ihan tietämättömyydessä.

Minä: Otin ekan teron tänään vähän ennen neljää. Mulla ollu outo kierto, kivistellyt tissejä ja ollu ihan tätimaista tuntemusta kohdussa. Tosin oli oudot menkatkin. Kaikki outoa nyt, ja eilen oli sitä vaaleanpunaista limaa.
Suurin oire masis. Siis tosi surullinen ja toivoton olo 2 päivän ajan, ilman mitään syytä. Ja tämmöstä ei oo ollu kolmeen vuoteen ainakaan! :eek:

-B
 
milolla ihana hotellireissu ollu! Se on muuten kumma ku välil tuntuu et naama kukkii ku pahimmalla teinillä, samoin hiukset roikkuu päätä myöten, sit välil ihan ok taas. Ne hormoonit, ne hormoonit!!
tyty Nii, ehkä mä ajattelisin niin jos oikeesti oisin nyt naapurini tilanteessa ja siis pitkällä raskaana, mut koska en oo niin kuvitelmissani tietysti jaksaisin mitä mainioimmin kaksi vauvaa hoitaa tuosta vaan :LOL:
Ja menkat siis aina olleet epäsäännölliset...kierrot YLEENSÄ n.25-60 päivää!! Sen se PCO tekee. Ja siks epäilen et eipä ne siitä oo paremmaks muuttuneet kun alkavat, jos alkavat :(
 
Testattu tänä aamun apteekin testillä tyylipuhdas nega. Eli taitaavat ne olla vain nuo luget mitkä viivästyttävät nyt menkkojen alkuja. Ja nuo oiree, noh ne johtuvat varmaan sitten lääkkeistä, sressistä yms yms

Eikä tässä ole tulkinnan varaa. Nyt on kuitenkin jo kp 29/28 ja dpo 15 ja aamupissasta tehty. Eli eiköhän se testi valitettavasti ihan oikein näyttänyt.
Eikä siihen tullut edes mitään mielikuvitus roskishaamuakaan joka antais toiveita.
Täysin selvä nega.

Noh, eipä tuo nyt yllätys ollut. Mutta toivoin kuitenkin. Nyt sitten odottelemaan menkkoja. Seuraava kierto onkin sitten vika clomi+luge kierto ja elokuun alussa varailen sitten aikaa pistoshoitojen aloittamiseen.


Oikein mukavaa viikkoa kaikille tänne. Voi olla ettei mua paljoa näyt kun mein äiti tulee meille tänään viikoksi ja sitten viikonloppuna juhlitaan poitsun 2v synttäreitä. Eli puuhaa riittää kyökin puolella ja muutenkin.

Mutta palaillaan


t: Solina joka poistu takavasemmalla tätiä odottelemaan
 
huomenta :wave: onko kukaan muu ruvennut miettimään hormonihoitojen vaikutusta syövän kehittymiseen? kuulin uutisista yks päivä et hormonikorvaushoidot saattaisivat lisätä syöpäriskiä.. en tiedä mistä nyt tuulee mutta olen ruvennut miettimään koko kunnon hoitojen aloitusta.. blaah :headwall:
 
Solina: Pahoittelut. Jotenkin tuntuu, että minäkin pääsen (taas) itteeni pistelemään. Positiivinen homma oainakin se, että ne pistoshoidot jos mitkä tuntuvat olevan tosi tehokkaita! Niin sit on vauva jo ihan toooosi lähellä! :heart:

Suikku: Oon miettinyt. Kaikki hormonaallinen (myös siis nää terot, ja myös e-pillerit) lisää ainakin rintasyöpäriskiä. Rinnan kudokset häiriintyy hormoneista aikasta helposti. En kuitenkaan jaksa pelätä pahinta, vaan ainoastaan toivoa parasta. ;)

Tyty: Kiitos, nyt meni kp:t oikein. Joko siun vuoto on tyrehtynyt?

Minä:
Minulla tänään siis 2. päivä, jolloin otan Terolutia. Menossa siis kp 16/41 ja tavoitteena lyhentää kiertoa. Siksi siis en ovuloi tässä kuussa.
Edistystäkin on tapahtunut. 3 viikon päästä vie mies simonsa analysoitavaksi ja 29. elokuuta on Väestöliitossa aika lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille.
Uskon, että vuorossa on Clomifem -kuuri, koska en ehdi ovuloimaan ollenkaan näin.
Tänään myös tilasin tietoja munasoluni luovutuksesta (lähinnä haluan tietää oliko jo silloin viitteitä PCO:sta) ja aiemmilta käynneiltäni Kättärillä, jossa otettu verikokeita ja ultra. Sit kun saan ne tulokset, tuun tänne kyselemään osaako joku tulkita niitä.

Mies oli eilen hölmö. Jänisteltiin kotona, niin sitten se laukas koko satsin minun mahan päälle!
Ei kuulema halunnut lopettaa niin nopeasti, vaan jatkaa vielä kun eka satsi on kuivattu paperiin.
Olin ihan että mitä sinä nyt noin, mut ei se tajunnu. Ei kai siinä huumassaan tajunnu että sen satsi laimenee. Stupid.
|O :snotty: :eek: :kieh:

-B
 
Eiks syöpävaara koske lähinnä estrogeenivalmisteita..? Siis niitä mitä käytetään vaihdevuosissa, ja joissain tapauksissa limakalvon paksuntamiseen? Joku aika sitten tuli radiossa että greipinkin on todettu lisäävän rintasyöpäriskiä.. sehän kans vaikuttaa estrogeenitasoon.

Mutta ei noita oikein viitsi ajatella, jos tilanteelle ei tehdä mitään hoitoja niin sitten pahenee varmaankin endo :( kaipa sen muun riskin sit joutuu ottaan.


-mm77-
p.s. Nimimerkkikin sitte taas vaihtu, sen fiiliksen myötä kun oon nyt jotenki heittäny toivoni siitä että tästä voi enää tulla MITÄÄN ilman rankempia hoitoja :ashamed: lopetan terolutit varmaanki ton viimesen levykkeen jälkeen, ja sittenhä en tänne listoille enää kuulukaan kun luomusti menee muuten. Joten voipi kyllä poistaa. Toivottavasti muille riittää lääkekuurit eikä tarvis "ronkittavaks" saakka koskaan lähtee.. :headwall:
 
Tottakai, ette te musta niiiin helpolla eroon pääse :p :LOL: toki lueskelen juttujanne ja kommentoinkin jos jotain sattuu tietään ja kokemuksella voi neuvvoo!

suikku pitäs kerätä varmaan joku syksyn hoitojen alkajien pino tonne lapsettomuuspuolelle.. mulla tosin ne iui piikkeineen alkaa vasta syys-lokakuussa...
 
tyty kiitos kun oot jaksnut päivitellä!! :D :flower: mikä sulla on tilanne?? tosi ihmeelliseltä kuulostaa tuo vuoto :/ oviksen aikaanhan voi tulla vuotoa, mutta ei tietääkseni hirveen runsasta. toivottavasti se oli se kysta niin pääset sitten siitäkin eroon :saint:

risukasaa ei sua kyllä täältä poisteta, missään nimessä :) :whistle: sä oot jo osa tätä pinoa, ihan sama onko lääkkeet menossa vai tulossa vai tauolla!!

rouva B :LOL: aika hyvä toi sun miehes :LOL:

omaa napaa sen verran, että ovis on kyllä kohta ovella..kp jo 19 (kai) ja koko viikonlopun on nippaillut ja kunnon limat bongatti perjantaista lähtien, ilti nännit ei oo vielä kipeet ja lämmöt ei oo noussu. eilen touhuttiin ja varmistellaan varmaan tässä päivittäin :p

olin sitten TAAS juhlimassa lauantaina, voikohan mun ovis venyä/ estyä yhden ryyppyillan takia?? on joka päivä sellanan olo että nyt se tulee mutta ei silti :/ onko kukaan käyttänyt apteekista ostettuja aconin ovistestejä?? en ehdi netistä tilaan, mutta haluisin silti testata pari päivää..

solina :hug: negasta!! tiedän tunteen |O ja seuraavaan kiertoon...
 
Solina Oispa nyt ollut plussa vaan! :hug: Eipä sit auta muu ku ootella tätiä ja jatkaa uuteen kiertoon.
suikku äläs nyt sielä jännittele sitä pistoshoitoa. Kyllä se siitä kun alkuun pääsee. Ei se oikeesti niin paha homma ollu ja ainakin ne sit tehoo varmasti paremmin ku pelkät tabut ja muut lievemmät avut.
Mä en oo tota syöpäriskiä aatellu ollenkaan, mut sitä tässä taannoin mietin (kun isäni ex-naisystävä kuoli rintasyöpään :( ) et kuinka todennäköistä se on saada jonkun sortin syöpä elinaikana. Mies aina jankuttaa et mä oon hölmö kun mietin etukäteen kaikkia tällasia ikäviä juttuja, mut joskus niitä vaan aattelee. Ehkä pitäs enempi keskittyy nytolevaan ku ehkätulevaan!

JJ-t Mä oon käyttäny apteekin aconin testejä. Hyvin toimii! :)
 
JJ-t, päinvastoin! Satunnainen alkoholin käyttö lisää raskautumisen mahdollisuutta, eli siitä vain! Siihen perustuu se ns. "punaviinidieettikin". Koska se vähän myös nostattaa noita hormoneja, se alkoholi.
Sit pitkäaikaiskäytöllä on puolestaan päinvastainen vaikutus, mut siitä ei sun tarttee huolia. :flower:

Ja joo, miun mies on kyllä yks! :kieh: Oisitte nähny miun ilmeen kun moisen teki. :eek:

-B
 
Solina83 :hug:

JJ-t, kaverilta sain yhden ylijääneen aconin testin ja sillä aikoinaan kp13/27 selkeetä selkeempi nega. Myöhemmin rfsu.lla sain useena kuukautena juuri kp13 vahvinta viivaa. Ehkä mulla ei ollu just siinä kierrossa ovulaatioo, kyllä kaveri oli niillä kuulema ihan selkeen plussan saanu. Samasta (yk2!!) kierrostahan se sitten raskaaks tulikin.. *huokaus* (tähän kohtaa sopis vihree naama jos tuolla ois..) :ashamed:
 
Moikka! Mites täällä kyselisin noista clomifeneistä sen verran et mitenkäs teillä kuukautiset on tullu niiten jälkeen ihan normaalisti vai jotain pitkiä kiertoja? Ku jostain luin et joillain olis tullu tosikin pitkiä kiertoja niiden takia?? Omaa: oireita ei suuntaan ei toiseen!!!

 
ostin niitä aconin testejä ja ihan haalee viiva tuli :/ ne makso 15 euroo 5 kpl ja joudun varmaan tukuttaan joka päivä, mikäköhän sitä ovista nyt viivyttää kun limat ja kivut on ollut jo monta päivää!!

ja hyviä uutisia: :D gyneltä tuli sähköpostia, että on laittanut lähetteen TAYS:iin :) kirjoitti kylläkin että saattaa olla ettei ota sinne, koska keskenmenosta on "vasta" 8kk :headwall: osaako joku sanoa kuinka kauan siihen vastaukseen menee, että tiedän pääsemmekö sisään taikka tulee poliklinikka-aika???

gyne myös kirjoitti, että ei usko minulla olevan endometrioosia, ajatellen sitä leskenmennettä raskauttani :/ ja sanoi niiden nystyröiden, joita tunnen emättimen takapinnalla olevan vain suolen sisältöä :/ toivottavasti!! mutta jos endo mua ei vaivaa miin mikä sitten??!!

:D ihanaa kun asiat lähti rullaan, jos ei päästä julkiselle, niin väestöliittoon sitten. toivoisin vaan että vastaus tulis mahdollisimman nopeesti :saint:
 
täällä on tullu paljon tekstii..mutta miun oma tilanne on aika kehno..eilen hyödynnettii ovis mut vuodot jatkuu..toi on kyl enää pienin murhe..
sain nimittäin miehen kiinni tänään pussaamasta vierasta naista :'( eli meillä taitaa yritys jäädä tähän kun taitaa olla minun parempi muuttaa pois.. :ashamed: oli mies humalassa mutta se ei laimenna tilannetta yhtään..oon tällä itkeny vaa..ja nyt on turta olo :ashamed: ..
mies ei koe tehneensä väärin saatikka pettäneensä...ja se vieritti kaiken lopuksi miun syyksi..tää on pahempaa kuin se, et ei olla saatu lasta. Ehkä tää on kohtalon ivaan..uskon et kaikella on tarkotuksensa..ehkei miulla ollu tarkotustakaa tärppiin petturi miehen kaa..en vaa tiiä miten jatkaa tästä eteenpäin..oon aika hajalla.
Haukuin miehen lyttyyn kaupungilla, kun ensin olin vetänyt sitä turpaan :kieh: !sain verekseltään sen kii..sit se sano et miun vika ku haukuin myös perättömistä asioista,hänen ei tartte tommosta sietää..ei tähä ookkaa muuta ku ero. Minä oon muka saanu sen aikaa..tiiän etten oo..mut se kaikkein rakkain ja tärkein ihminen on muuttunut minulle painajaiseksi.
 

Yhteistyössä