Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Tyty: Mullakin on kysta vas. puolella, mut muistaakseni yli 4mm... Se voi mullaki itestään puhjeta, ja puhkeeminen voi myös sattua todella todella paljon. Tai sitten ei, en tiiä. Mutta se, mitä ihmetelin, oli lähinnä se, että jos raskautuu, niin mitä sille kystalle tapahtuu? Onko se vaan siellä? Mitäs jos se puhkee kesken raskauden? Koitas nyt sit olla säikähtämättä kipuja/verta/tai mitä lie aiheuttas.

Muisku: Uskallatko paljastaa noita nimiä mitä ootte miettiny? Jos ei niitä "lopullisen olosia" niin sit vaikka niitä joita ette sit päättäneetkään antaa. Muutkin saa kertoa jos haluaa. :D
Mie oisin tosiaan halunnu pojasta Leo Juliuksen, mutta miehen mielestä se on liian "korkeakooulutetun kauluspaitaisen pojan" nimi. :eek:
Mut sit löydettiin yks toinen nimi, mikä sopi molemmille, ja toinen nimi tuli miehen puolen suvusta, se on englantilainen nimi siis... Ja sukunimihän meillä on ruotsalainen. :D
Tytölle oon haaveillu mm. nimiä Eevi ja Lilja... mieskin tykännyt.

Enää 2 päivää niin nappaan ekan Teron. :p

mm77: Pahoittelut uudesta kierrosta :hug: Jos yhtään lohduttaa, niin meillä on takana saman verran tai enemmänkin yritystä, jos tuo tjottailu lasketaan.

-B
 
Rouva B, kystia seurataan raskauden aikana, ainakin jos ne on isompia kun 3,5cm. Ne voi aiheuttaa välivuotoja vaikkei olis puhjennukaan.

Hyvä ja "hyvä" että täällä on kuitenki porukkaa kelle voi vuodattaa :flower: koska ne tietää tasan tarkkaan miltä tuntuu! Eipä sitä semmoselle viitsikään joka ei oo samaa (p**kaa) kokenu!

Mulla on nimet ollu mietittynä "yllättäen" jo jostain yrityksen alkuajoilta lähtien.. enää ne käyttäjät puuttus :D missähän ne Aava ja Viljami lienee, muissa maailmoissa ku ei meijän luo halua tulla vaikka kauan on huudeltu :heart: :/ ne leikkii piilosta ihan selkeesti.. =)
 
mm77 :hug:
Tännepä onkin tullut sit kerralla monta viestiä! Hyvä hyvä kun on aktiivista porukkaa ( mullahan muuta tekemistä kotiäitinä kun lueskella toisten kuulumisia :D )
Rouva B Mä tykkään kauheesti vanhoista nimistä. Siis en nyt antais lapselleni nimeks Terttu tai Ritva tms. mut esim. Hertta on yks mitä oon ajatellu sit on Asta ja pojalle Nuutti. Mein tytöllä on kans vähän harvinaisempi vanha nimi mut sit toinen nimi on sellanen et se tavallaan niinku "kompensoi" sitä vaikutelmaa minkä nimestä saa. Kun mies sano et ei mitään vanhaa nimee voi antaa kun sit lasta kiusattais tms. mut kun toinen ja kolmas nimi on sellasia uudempia tai vähän erikoisempia niin jotenki se kuulostaa hyvältä. Ja ei siis sellasia mitkä sit riitelee keskenään niinku joku Ritva Charlotta :LOL: ... no joo, sori jos joku tykkää just tollasesta nimestä. Nämähän ovat niin makuasioita ja tämä siis mun mausta.
 
Mulla on myös melko harvinainen etunimi (ei oo nimipäiväkalenterissa ), nykysin se on alkanu tuleen muotiin enemmänkin. Mutta sillon kun ite olin koulussa niin sain kyllä kuulla siitä ja inhosin siks nimeeni, yritin jossain vaiheessa että mua oltas alettu kutsuun toisella, tavallisemmalla etunimellä.. -huonolla menestyksellä :LOL: mutta nykysin tykkään ja oon päinvastoin erittäin tyytyväinen että on erikoinen! B) ei ole kauaakaan kun eräs tuntematon naishenkilö jopa kehui sitä ihan "päin naamaa" kauniiksi :eek: :D
 
Kaa
Hitsiläinen, tuliko mulle ihan oikeasti plussa?? Siltä se kovasti vaikuttaa. :D Eli eilen tein päiväpissasta testin ja tänä aamuna aamupissasta. Ja samanlaiset punaiset viivat sieltä tuli. En vain itse osaa tuota plussaksi vielä lukea... pessimisti ei pety. Katson, jos löydän vaikka tuon nuo kuvat teillekkin arvosteltavaksi...

*pälli sekaisin*
 

perjantai 11.7 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



Piglet...................29/27...........yk8..........esikoinen..ter.+clomit+met.
Aurora72.............20/30-39.......yk4.........1.yhteinen...primilut+clomit
Solina83..............26/28.............yk14........kolmas..........clomit+luget mm77................2/n.27..........yk23kk.....toinen...........terot
mama-84.............2/28............yk21........toinen...........ei vielä mtn
Milo......................26/34............yk 6.........esikoinen......clomit
suikku..................9/29-32......yk13........esikoinen......clomit+terot
JJ-t.......................16/n.32.........yk07/07...esikoinen......clomit
pilvilinna...............65/28-?........yk10........esikoinen.....clomit+luget
juttis.....................40/30-33...........yk2..........esikoinen
Rosetta................33/38-48.....yk 10..........esikoinen.....ei vielä mtn.
Tähtisäde.............9/26..........11/07.......esikoinen......clomit+
....................................................................terot+femostanit
Milliäinen..............41/35...........yk??........esikoinen.....clomit+terot
Julietta.................42/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Stella82...............87/30-32......yk 9.........esikoinen.....terot
Nuusku................90/26............yk...........neljäs...........clomit+terot
kaa.....................HAAMUILEE......08/07......esikoinen...ei vielä mtn.
Hani-...................37/??..............11/07......toinen........ei vielä mtn.
Tanjusha82.........25/30..............yk8............kolmas............clomit+terot
Emili.....................17/33-42............yk9.............??
titonia................44/??...............09/07..........esikoinen.......clomit+terot
tyty86.................13/30-35.............yk5.......esikoinen.......
Rouva B.............16/??..............yk4 (tjot 3v)..esikoinen...terot
Imettävä kuumeilija:
Muisku78..................................................toinen



Haamuilijat:
:saint:
kaa


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä
Velvet Kiss, yritys jatkuu syksyllä
Linna, yritys jatkuu syksyllä
Rouva Pikkumyy, luomuilee

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7..........toinen............
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009................yk11...esikoinen
[/colour][/quote]
[/quote]

 
kaa selvä viivahan siinä, haalea vielä, mutta plussahan tuo :heart: laitoin sut haamuilemaan ja plussanneisiin heti kun haluat :D paljon paljon onnea!!! :flower:

luin kyllä teidän jutut, mutten taas muista mitä piti kommentoida :ashamed: kiva että täälä on smanlaista porukkaa ja moni tietää miltä kustakin tuntuu :hug: mua ei enää huvita kirjotella pinoihin jossa joku voivottelee kun yk 3 ei ole tärpännyt :kieh: siinä menee viimesetkin hermon rippeet!!!

täällä vähän epätoivoisissa fiiliksissä :'( eilen peti puuhien jälkeen mä vaan yhtääkkiä aloin itkeen..oli tosi ihanaa, en tiedä mistä itku tuli :ashamed: kaippa se oli sitä epätoivoa. sanoinkin miehelle, että varataan vaan ensi talven egyptin matka kun ei sillon vielä raskaana olla, sellanen olo että tässä kestää vielä ja pitkään :ashamed:

meillä ei vaan ole rahaa!!!! onko kukaan pyytänyt rahallista apua vanhemmilta näissä asioissa?? meijän porukat pystyis helposti antaan muutaman satasen, mutta kynnys niiltä mennä pyytään ja myöntämään että hoitoihin on mentävä on liian suuri :ashamed: aikaa vaan kuluu enemmän ja enemmän, en vaan osaa päättää minne menen koska menen ja MILLÄ HELVETILLÄ MAKSAN SEN KAIKEN??!! :headwall:

kp 16, ei merkkiäkään oviksesta. se oli sillon kp 9 taikka on vasta tulossa tai ei tule ollenkaan..millon alan terot?? tän kierron jälkeen pidän tauon kaikista lääkkeistä. kuumataallot, väsymys ja tajuton yöhikoilu on ihan liikaa, kun lomakin alkaa.

mietin tässä, että sitä kun joudutaan kerran suoraan meneen yksityiselle, niin eikö olis vaan järkevintä tehdä suoraan IVF?? siinähän säästää, jos laimeammat keinot ei toimi..kuinka ne yksityisillä suhtautuu tollaseen??

..anteeksi taas omanapaisuuteni :ashamed: tiedätte varmaan: huono päivä ja ryven itsesäälissä kun kaikilla muilla on jo lapsi tai ovat raskaana ja minä en saa edes ovulaatiota :kieh: ihminen on tyhmä, kateellinen olento :ashamed:

nauttikaa aurinkoisesta päivästä B) huomenna pitäis tulla vettä ja kunnolla :kieh:
 
JJ-t :hug: mulla sama juttu etten jaksa kirjoittaa niihin missä valitetaan muutaman kk:n jälkeen ettei onnistu.. itse saa vuosi tolkulla yrittää.. mutta tulee se pieni meille vielä kuules.. pakko vaan yrittää jaksaa..

onnea kaa kuinka kauan olitte yrittänyt? aivan mahtavaa.. sydän pompsahti ku näin sun viestin :hug: :flower: :heart:
 
Kaa
suikku, aloitettiin melkein vuosi sitten (heinäkuun lopussa-elokuun alussa 2007). Väliin on mahtunut yksi keskeytynyt keskenmeno ja kaavinta rv 13 (11/07) ja sitten aikaisempi keskenmeno (n. rv 6) 05/08. Eli nyt taas saa jännätä miten käy. Pitää vaan ajatella mahdollisimman positiivisesti, ei tässä muu auta. Pelottaa kyllä kovasti, mutta pitää yrittää olla miettimättä sitä.

Kiitos kaikille onnitteluista. Outoahan tämä on...
 
niin joo JJ-t mä olen äidiltäni pyytänyt ja kun kerrottiin ukon vanhemmille niin samalla kysyttiin että jos joudutaan isompaa apua hakemaan että jos hekin pystyisi auttamaan.. kynnys oli kyllä sanoin kuvaamattoman suuri mutta ei se muuten onnistuisi.. en muuten tiedä kuinka ne yksityisellä tuohon suhtautuisi.. luulen että ehdottaa ensin inssiä mutta meiltä kyllä kysyttiin että mitä haluttaisiin.. odotas vaan kun täällä päivät menee eteenpäin niin multa tulee samanlaista tekstiä ku sulta nyt.. sitten mä tarviin olkapäätä :hug:
 
Kaa
Suikku, ymmärrän hyvin tuon olosi. Sama vaivasi itseäni joka kerta, kun joku plussasi. Eihän se minulta ollut pois, mutta silti... Itsellänikin on nytkin hieman "petollinen" olo, kun tälläisiä uutisia tulen kertomaan. Mutta jos minä olin jo toivoni menettänyt ja näin kävi, niin kaikki on mahdollista, ihan jokaiselle! Nyt lopetan tän hehkuttamisen ja hihkun sisäisesti.
 
Mahtavaa Kaa!! :heart: Selvä plussa, ONNEA!
JJ-t Muakin ärsytti ihan sikana ku toiset valitti jotain pari kk yrittäneenä ku ei tärppää. Mun yks tuttu sai ekan lapsensa ekasta yrityskierrosta ja muistan ku ne alko toista yrittään ni tää meuhkas mulle et kuin hän oli jo ollu ihan paniikissa kun VASTA toisessa kierrossa tärppäs! :kieh: Me oltiin jo sillon miehen kans yritetty jotain puol vuotta ja tää kamu ties sen ja silti kehtas tulla valittaan tollasta. Kolmannen lapsen ne sai sit kans ekalla yrityksellä ... että on se helppoo jollain ..kele! :(
Ja sit yksityisellä saa yleensä aika pitkälle ite määrätä tahdin ja mitä tehdään. Kyllä ne eka inssiä varmasti ehdottaa, mut en tiä suostuuko ne suoraan sit rankempiin. Mä voin kuitenkin henk.koht sanoo et inssikin voi olla ihan jees aluks. Eihän sitäkään tehä jos esim. munikset ei ookkaan kasvanu tms. Meillä ei ainuttakaan alkanutta raskautta, ei ainuttakaan plussaa testissä koko 1.5 vuoden aikana enkä mäkään inssiin uskonu yhtään. Mut ekalla tärppäs :) Ja noista maksuista vielä sanoisin ... niinku jo aiemminkin puhuin...et kun omaan tahtiin menee ja pikku erissä maksaa, joka käynnillä vähän niin ei ne niskaan kaadu. Mä tietty oon siinä onnellises asemas et me ollaan molemmat miehen kans töissä, vaik tehään ihan perusduunia, et musta ainakin tuntu et ikinä ei rahat loppunu kesken ja aina sitä jostain löyty. Mut tietty kun jokainen oman rahatilanteensa tietää niin kaikille se ei ole niin itsestäänselvyys. Mehän ei kerrottu hoidoista kellekään, ei ees vanhemmille saati kavereille, mut jos oltas kerrottu niin kyllä siinä ois sit voinu apujakin pyytää, vaikka lainaks pientä summaa (jos siis ois ollu tarvetta). Luulempa että vanhemmatkin ihan mielellään siinä tilanteessa avustavat.
Ihanaa, tänään vähän tuulettuun illalla. Leffaan. Nää on niin harvassa nää kerrat kun pääsee kotoo johki.
 
Mä voisin kans periaatteessa kirjottaa useemmissakin ketjuissa, sopisin kriteereihin, mutta eipä viitti ku siellä enimmällä osaa on y-kiertoja alle puol vuotta, tai ainaki alle 10 ni ei oikein tunne enää kuuluvansa sellaseen porukkaan.. siellä tulee turhan usein niitä +uutisia ja ite vaan joutuu rämpii kuukaudesta (ja vuodesta!) toiseen siinä samassa katkerassa p**kassa :'( ei vaan pysty turtuun että jokaine plussa ja pallomahan näkeminen edelleen kirvelee..

Kaa, kaikesta huolimatta :flower:

JJ-t, joo, tulevina vuosina tuskin reissaillaan mihinkään ku kaikki liikenevät säästöt menee hoitoihi ja lääkkeisiin.. en oo kyllä vuoden -94 jälkeen ollukaan missään ruotsinlaivaa pisemmällä. Ei oo oikein varaa mihkä hauskanpitoon ku kaikki rahat lähes kirjaimellisesti uppoo tähän tautiseen v**uun :(
 
kaa :hug: :heart: :heart: ihana uutinen..paljon onnee!
RouvaB miulla oli vuos sitte 4cm kysta oik muniksessa ja se teki jo kipeetä :kieh: se sit kuivu poijes e-pillereillä ku kuukauden käytin.
jj-t en oikeen osaa sanoo tohon rahan pyytämiseen mitään, kun ite jos joskus joutuisin hoitoihi ni en vois pyytää äitiltä rahaa ku sil ei oo :/ mut jos se olis "rikkaampi" ja hoidot olis ees ni en pelkäis mennä kysyy rahaa..meil on nii hyvät välit. Isää ei sit ookkaa "olemassa" eli siis se jätti miut ja äitin ku olin 2kk vanha vauva..ja sen jälkee ei olla oikeestaa oltu tekemisissä..

Tänää pitäs kysyy niit kilppari kokeita labrasta jos vaan ne on kerinneet tullee..ette usko miten mukavaa oli sekstailla ku ei olla tehty sitä kohta KOLMEE VIIKKOO :eek: :D ei oo vaa huvittanu..ukko lähtee tiistaina lappii 2vk joten taitaa ovis jäädä hyödyntämättä :| ku ovis on joko ma-su tai ens pe. Tiiän et monella teillä on paljon enemmän yk:ta takana,mut siltikkin miulla on aika lyöty olo kun tiiän et vaikka yrittäskii täs ni parii kuukautee ei tasan tarkkaa tapahu mittää-->koska jos se on kilpparis vikaa ni lääkitys puree 2-6kk sisässä vasta.. :ashamed: harmittaa..
 
Moikka pitkästä aikaa :wave: Onnea Kaalle :flower: Aivan mahtavaa! Täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä jotta kaikki menee nyt hyvin! :heart:

Haleja kaikille tarvitseville :hug: Ainakin mm77 tuntuu niitä nyt erityisesti tarvitsevan! Kyllä se elämä taas iloksi muuttuu, usko pois!

Täällä elellään kp2! Eli luomukierto venyi.. öö... oliko se nyt hieman yli 60 päiväiseksi. Mutta nyt taas clomit kehiin ja uutta yritystä. Tädin kunniaks mennään tänään siiderille terassille. Aurinkoista päivää kaikille!!!
 
mm77 Mäkin silloin esikoista yritettäessä aloin eka kirjotteleen yhteen ketjuun...oliko se nyt iän perusteella oleviin yrittäjiin. Mut siä kaikki alko plussaileen tyyliin ekalla tai tokalla kierrolla ja kaikki jotka tuli mun jälkeen plussas kans heti niin tuli olo et jää ihan jalkoihin. Sit kun ei sitä plussaa alkanu kuuluun niin alko päässä jo pyöriin lapsettomuus-jutut ja niitä oli siä turha puhua kun vastaavia tapauksia ei juuri ollu. Kirjottelu vaan kuihtui ja siirryin sit johki lapsettomuus-ketjuun ( ja ihan eri sivut oli ku kaksplussa).
Mut täälä tosiaan on kiva kun immeiset tajuaa toinen toistaan. Ne tunteet mitä lapsettomuuteen liittyy ( tosin jotkut ymmärtää lapsettomuudella eri asioita, kun jonkun mielestä ei oo lapseton jos on yrittäny 3 vuotta lasta ja sit plussaa, mut mä ite sanoin jo kärsiväni lapsettomuudesta sillon vähän reilu 1.5 vuotta yrittäneenä... eikös sitä vuoden jälkeen voi siitä puhua)...niin ne tunteet siis...niitä ei kerta kaikkiaan voi tajuta ellei ite oo sitä kokenut. Tämä tietty pätee moneenkin asiaan, mutta tämä on kyllä melko kipeä aihe minusta. Haleja taas kaikille :hug:
 
Muisku78 Onhan tällänen yks pahimpia kriisejä mitä parisuhteeseen voi tulla! :( mut me ollaan aateltu että jos kaiken tämmösenki kestää niin ihan pikku vastoinkäymiset ei sen jälkeen heilauta mihinkään!! Meillehän tuli erokin viime talvena muutamaks kuukaudeks, kumpikin oli syvästi masentunu, ja ilman tätä ongelmaa sitä tuskin olis tullu. Sitte päätettiin että ei kai muuten loistavaa suhdetta kannata tälläsen takia heittää meneen... :heart:
Monet ei tämmösestä halua pahemmin puhua ulkopuolisille minkä ymmärtää nyt ite paremmin, vasta kun on joutunu sen kokeen. Se tuntus vaan jotenki tyhjänpäiväseltä kun tietää ettei joku sellanen sitä VOI tajuta joka ei samaa oo kokenu.

Jep, niinhän sitä virallisesti kärsii lapsettomuudesta kun raskaus ei ala vuoden aikana. Tosin itsestä tuntuu vähän oudolta käyttä sitä termiä kun on sekundaari sellanen, ja ehkä jollain tavoin "väärältä" niitä kohtaan joilla ei oo sitä ensimmäistäkään :| ja jotenkin se väheksyy sitä lasta jonka joskus on ku ihmeen kaupalla saanu. Terminä se myös kalskahtaa niin ikävältä että mieluummin puhus ehkä hedelmättöyydestä ja hedemöityshoidoista.. vaikka miehellehän tää on todella primaarilapsettomuus.
 
saatiin kauheesti juttua aikaan tällä että muut ei ymmärrä ja että tää tekee tosi kipeetä :/ halusin vaan sanoa KAA älä väliitä näistä meidän kateellisten jutuista!!! me todellakin ollaan onnellisia sun puolestas, kenen tahansa tässä pinossa!! me kaikki ollaan se plussa todellakin ansaittu, ja aivan varmasti se kaikille tulee, kullekkin ajallaan :heart:

lippu korkealla naiset :wave:
 

Yhteistyössä