Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

JJ-T: Joo, mulla on ehkä pco. Lääkäri sanoi että munasarjat ovat pco-maiset, mutta sanoi ettei ala sitä tutkimaan, eikä välttämättä ole pco:ta, mutta kuitenkin. Clomit söin kp:t 3-7 ja lääkäri veikkasi ovista 4 päivän päästä eli silloin olis kp 17. Kuulemma munasolu on noin 23mm kun irtoaa ja kasvaa 2mm päivässä ja viimesinä päivinä 3mm. Limakalvo oli tosi hyvä 6,5mm.
Sanoinkin lääkärille ettei mua haittaa vaikka tulisi kaksoset... =) Siihen se sanoi ettei se sitä tarkoita että vaikka irtoaisi 6 munasolua, että tulisi 6 vauvaa.... :LOL: Mutta kyllä mua hiukan jännittää kun se sanoi että siellä on kymmeniä munasoluja kasvamassa....

Linna: Toivottavasti tärppää!!!! b=)d

oih kuinka paljon tänne on kirjoiteltu.. en oikeasti muista mitä olis pitäny kommentoida :ashamed:

kiitos ovisonnitteluista.. aika käytetty hyvin :D kunhan en rupea kuvittelemaan mitään oireita että tädin pitäisin mielessä..

öö oliko sydänyö joka ilmoittautui mukaan? tervetuloa =)

Linna toivon parasta että auttaa sulle nyt nuo clomit..

JJ-t jännään sun puolesta :D

Kertokaas clomien käyttäjät millasia oireita olette saaneet vai onko kukaan selvinnyt ilman? Itse popsin nyt ekan kierron clomeja kp 5-9 ja tuolloin ei mitään oireita. Nyt kp 20 ja ihan järkkyä oksetusta ajoittain.

Suikku: Mä oon ottanu 2 päivässä, eli aamulla ja illalla. Eikai sillä väliä.

Nuusku: Mulla on ollut ihan hillittömiä kuumia aaltoja ja unettomuutta joka johtunee varmaa osittain noista kuumuuksista. Ja en tiiä johtuuko noista, mutta tuntuu ihan ku ois kuumetta, vaikkei ole: silmätkin ovat sen tuntuiset.. vetiset ja kiiltää...
Onko sulla ovis ollut tai on? Olen kuullut että silloin voisi olla oksetusta.

nuusku mä söin clomeja kans 5-9 ja ovis oli kp 18-19. kp 11 lähtien oli alavatsassa kovia kramppeja ja painon tunnetta ja sitten ovispäivänä irtoaminen tuntui todella pahalle, säteili koko jalkaan ja selkään oikealta puolelta, mistä irtos. sitten oviksen jälkeen oikeestaan loppu heti vatsatuntemukset ja tullut takasin nyt pari päivää sitten pienen pieninä nippailuina...tällä hetkellä nivusia särkee.

ja clomien aikana oli huimaista ja kuumia aaltoja..mikä sulla nuusku on dpo, että päästäänkö keskustelemaan "raskausoireista" jos ollaan samoilla päivillä :D

suikku: Mulle ei kans sanonu sillon ekalla kerralla lääkäri mitään tuohon terolutin ottamisajankohtaan, mutta apteekista niitä hakiessani kysyin aiheesta. Proviisori sanoi, ettei ole merkitystä mihin aikaan ne ottaa, mutta mieluiten ennen syöntiä (siis tyhjään mahaan). Niin ja joka päivä kannattaa pyrkiä ottamaan tero sanoihin aikoihin. Nyt tässä kierrossa mä otan teron aina joskus iltapäivällä, sopii parhaiten mun lähiviikkojen työvuoroihin sun muihin. Tsemppiä terokierrolle! :saint:

).(: Eilenoli mies yömyöhäiseen asti töissä, joten eilen jäivät kellistämiset myös väliin. :( Tänään otettiin kuitenkin parhaamme mukaan takaisin eilistäkin iltaa...ja kyllä oli ihanaa! :heart: ;) :whistle:

suikku: Mulle ei kans sanonu sillon ekalla kerralla lääkäri mitään tuohon terolutin ottamisajankohtaan, mutta apteekista niitä hakiessani kysyin aiheesta. Proviisori sanoi, ettei ole merkitystä mihin aikaan ne ottaa, mutta mieluiten ennen syöntiä (siis tyhjään mahaan). Niin ja joka päivä kannattaa pyrkiä ottamaan tero sanoihin aikoihin. Nyt tässä kierrossa mä otan teron aina joskus iltapäivällä, sopii parhaiten mun lähiviikkojen työvuoroihin sun muihin. Tsemppiä terokierrolle! :saint:

).(: Eilen oli mies yömyöhäiseen asti töissä, joten eilen jäivät kellistämiset myös väliin. :( Tänään otettiin kuitenkin parhaamme mukaan takaisin eilistäkin iltaa...ja kyllä oli ihanaa! :heart: ;) :whistle:

Mukava yllätys oli eilen, kun mies tulikin kotio illalla vaikka olin kaavaillu että jos vasta tänään nähdään niin täytyy tehdä "pikahoidot" vielä ennen kylään lähtöä! Eli nyt ei tuukaan niin kauheeta vappukiirettä kun saatiin lasti eteenpäin jo viime yönä niin siellähän ne sitten jo odottaa, toivottavasti :) Varsinkin kun ne kaikki on hitaita niin parempi mahdollisuus ois varmaan laittaa ne sinne jo hyvissä ajoin ennen ovulaatioo, mieluummin kun vasta ihan h-hetkellä..? Noh, sen nyt melkein tietää mikä taas 2 viikon päässä odottaa mutta vielä ei jaksa tota murehtia!

Noista clomeista sen verran että pelkään kyllä jos niitä joudun joskus inseminaation takia syömään, kun oon lukenu että ne voi ikäänku "ruokkia" endoo ja se voi suorastaan riehaantua niistä ? :( Tekisköhän ne sitä ruiskutusta jos tukena on pelkästään Terolutit/Lugesteron..? Jotenkin pelkään myös että jos niitä käyttää vaikkei ovulaatiossa ookaan todettu kummempaa häikkää niin mitä jos sitä ei enää sen jälkeen tapahtuskaan ilman lääkkeitä... :/

Perjantai 2 .5 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna

suikku..............20/29-32....yk10........esikoinen.........clomit+terot
Sirpula............21/34-71....yk10........esikoinen.........clomit
JJ-t...................26/26.........yk07/07....esikoinen........clomit
pilvilinna..........27/28-?........yk9..........esikoinen........clomit+luget
Lappitar..........29/29-44.....yk7..........toinen............terot
Dreamer-88....30/?............ yk16kk...esikoinen........primolut
Piglet..............36/27..........yk6.........esikoinen........ter.+clomit+met.
Arcatha...........40/27-37.....yk 6........esikoinen.......terolut
Solina83.........41/28..........yk11........kolmas...........clomit
mama-84........16/28..........yk18........toinen............ei vielä mtn
myymä............46/28(-39)..yk1..........toinen............terot
Linna...............5/28-78............yk4.........esikoinen.......clomit
Julietta............15/37............yk 1...........esikoinen.......ei vielä mtn
Myrica..............56/31-35....yk16.......esikoinen.......ei vielä mtn
kuku..................??/?...........yk14kk...kolmas...........terot
haidi84..............??/??.........yk??..........
Rouva Pikkumyy..23/30......yk 2.........1. yhteinen....luget
Pilviini.................??/??........yk??..........toinen.......ei vielä mtn
maaruska........8/28...........yk 7..........kolmas.......ei vielä mitään
Nuusku..............20/26.......yk.............neljäs..........clomit+terot
Sydänö.............15/n.27.....yk20kk......toinen..........ei vielä mtn.
ertsi

Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:

Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........6.12.2008...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen

[/quote]

kotiuduttu on, oli rauhallinen vappu mökillä ja nyt sitten kotona ja siivoiltu.. tänään taas alkoi tuakkalakko ja hyvin on mennyt koko päivän :D toivottavasti tulee pian plussa niin on entistä enemmänkin motivaatiota tupakoinnin lopettamiseen :saint:

ja raskausoireita on tullut lisää :headwall: tänään dpo 7 ja kaksi paivää sitten huomassin nänneissä värimuutoksia. ne on lähtenyt ruskeentumaan, ja tullut enemmän näppyjä ympärille :eek: yöllä heräsin kaksi kertaa kovaan repäisykipuun kun vaihdoin kylkeä ja ajoittaisia menkkamaisia kipuja löytyy. lämmöt on ollut koholla 36.8 asti, mutta eilen oli jo 37.1 (jostain oon lukenut että kiinnittymisen jälkeen nousisi hieman). niin ja poskeen on tullut hormooninäppy aivan samaan kohtaan, missä viime raskaudessa oli.

toiveet todella korkealla :saint:

ompas ollut hiljaista täälä vapun aikaan :/ joko on testailuja ollut? pilvilinna, piglet??? paljon plussatuulia peliin++++++++++++++ :whistle:

Heipsan B) Vappu tuli ja meni. Lähinnä siman merkeissä meni, pari lasia viiniäkin tuli otettua.

JJ-t Sulla on kyllä tosi hyvät oireet. Toivottavasti plussaat pian.

Täällä ei ole mitään oireita. Jännittää ehkä vähän kun kohta sen tädin pitäisi tulla. Toivottavasti ei tule B) Täytyy mennä piiloon :wave:

voi JJ-t toi kuullostaa niin hyvälle :heart: Peukut täällä sulle korkealla..

d.b mulla on nännit ihan sairaan kipeet, au.. uskomattoman kipeet siis.. sattuu kun hipaiseekaan.. voiko jotkut lääkkeet aiheuttaa? sit tänään sattu pirusti ku nousin sängyltä tosi nopeesti (repäisi) ja sitten pimeni silmissä hetkeksi.. kivoja lääkkeitä..

Mäki haluun jotain oireita |O No ei vaiskaan, ei kai ne oireet tätä paremmaksi tee. Aikasintaan sunnuntaina testaan, ehkä vasta ens viikolla jos on enää tarvis. nyt on dpo 11, jos bongasin oviksen oikein.

Suikulla on kyllä kans niin hirmu hyvät oireet. Tsemppiä ja plussapuhureita nyt kaikille :heart:

Kaa
Mielenkiinnolla olen vakoillut tätäkin ketjua. Nyt olisi sitten kysymys; lääkkeitä kun on niin monenlaisia, niin saisinko sellaisen lyhennetyn version mitä mikin lääke tekee? Viisammilta nyt siis kysyn. On siis

lugesteron: keltarauhasen vajaatoimintaan

clomifen/clomihexal: ovulaation aikaansaamiseksi

terolut: kierron tasaamiseksi

Menikö yhtään oikein? Mitä muuta nuo lääkkeet tekevät? Mitä muita apuja olette käyttäneet?

Kaa mulla on clomhexal siihen että tulisi kunnon ovis.. oon ovuloinut ainakin jotenkuten mutta ovis ei välttämättä ole ollut mahdollisimman hyvä ja joka kk ei ilmeisesti ole edes tullut.. terolutia syön siihen kun menkat tulleet liian aikaisin ja luteaalivaihe jäänyt suht lyhyeksi (eikös terolutkin ole keltarauhashormonia, oon ainakin näin ymmärtänyt)

mulla dpo niin vähän että en uskoisi näiden olevan mitään oireita..

Heippa kaikille!

Minulla luge annettu mahdollisen hedelmöityksen jälkeen alkion kiinnittämiseen kohtuun, näin sanoi minulle gynekologi ja neuvolan terveydenhoitaja, on siis keltarauhashormonia, paremmin en osaa asiaan kommentoida.

ONNEA KAIKILLE KIERTOON!

Rva Pikkumyy

Ps: Oli kyllä vaikeaa saada värit mukaan, mutta harjoitellen jopa opin!

JJ-t: Lämpöjen pitäisi nousta aina ovulaation jälkeen ja laskea vähän ennen kuukautisia tai jäädä ylös jos on raskaana. Jos sun oireet johtu raskaudesta, olet todella aikaisessa oireinesi :) . Sinulla on erittäin hyvät mahdollisuudet olla raskaana, mutta oireet tai ainakin osa niistä johtu todennäköisemmin clomeista. Näistä keskustelupalstoista yritin tietoa etsiä ja todella yleisesti clomien käyttäjillä on kaikki maailman raskausoireet ennen kuin oikeat raskausoireet ovat alkaneet (tai menkat). Tsemppiä sulle! Parempihan on kuitenkin nautiskella kuin synkistellä!

Huomenta kaikille!

Mahtaakohan olla muita, tänään töihin menijöitä? Minä ainakin pian taas polkasen, onneksi on vkloppu vapaata!
No nopeasti se yksi päivä menee!

Olisikohan jollakin jo pian plussailua testeissä, ?
tässä minä lukemassa uusia plussauutisia, kuka vaan niitä luettavaksi soisi!?

Kummallinen tämä kroppa ja mieli välillä on niin muka oireita, mutta ei niitä tässä vaiheessa kiertoa kuulu olla ja sitten välillä tunne ihan varma, että nega itselle tulee.
Se on vaan kiltisti odotettava testausaikaa.

Eilis aamuna sauvakävelimme miehen kanssa, teimme vähän pihahommia ja arvatkaapa , mitä minä tein?
Juu niin pitkää oli jo nurmikko täällä. Kiva seurailla lintujen pesimistouhujakin!
Mies kävi illalla vielä rullistelemassa
Pian hän on ollut jo 3 kuukautta ilman tupakkaa!

Kovasti lopuksi vielä plussatuulia toivottelen ympäri Suomen maan!

Ihanaa päivää kaikille!

Rva Pikkumyy

Yhteistyössä