Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

PERJANTAI 25.9.2009


Nimi...........................kp:t...............yk...........haaveissa.......apuna

Garden............ 70/??.............yk2............toinen............Terot
Devi....................63/27............yk10..........esikoinen.......Terot
Areliina...............60/27............yk 9.................................Terot
Kipinäkenkä...... 60/28............yk4............esikoinen......Clomit
Miukula............ 55/?.......yritystä -05 asti.esikoinen..terot, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
rusina85.............54/31............yk 13.........esikoinen.......Terot
Nasu-76......... .. 47/21-26.......yk3...........esikoinen
IlonaG.................32/28-29........yk??..............................Luget
Kapa................ .31/32-34.........yk8.........esikoinen......Clomit
Moonshadow... ...30/??.............yk?...........toinen...........Clomit
Yöperhonen..... ....29/28............yk20.........esikoinen......Terot
Ella-83............... 28/24-26.......yk11..........kolmas.........Homeopatia
Ansku-82.............21/30..............yk10.............................Clomit
Syyshortensia.....18/24-30........yk9..........toinen............Terot
Patricia................21/??.............yk??.........esikoinen.....Terot,clomit
Neitim.................17/??.............yk?............neljäs............Clomit
ärrieri..................15/??.............................kolmas...........Clomit
Titityy80...............11/28.............yk5...........esikoinen......Terot,Clomit
Nallekarkki................................................ toinen






Haamuilijat:
[/url]


Taustalla

Purmeli83
höperö75
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Upelankali
Äitee73


Plussanneet:





Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa
Alisa84..................26.5.10.................................Esikoinen
Kesäleijona
Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
Heippa!

En muista oonko jo Alisaa onnitellut joten Onnea! :heart:
Tsempitykset ja halit kaikille sitä tarvitseville.

Täällä on ollu ihan ihmeellistä n. viikon verran. Alavatsaa nippailee ja siellä tuntuu ihan ihmeellistä painetta. Herään joka yö. En tiiä sit onko ne clomit saanu meikäläisen ihan sekasi. :LOL: Ovis testiinki sain aikastalailla aikasin viivan. Aikaistaako clomit ovista? Eilen illalla nännit kipeyty ja tissejä vihloo. Nännit on kasvanu ja ne on jotenki turvonneen näköiset. Menkkojen pitäsi alkaa vasta 9 päivän kuluttua. En tiiä oon sekasin ja kroppa kans! :)
 
wannabemama Mulla lääkäri ultrasi ja olisi ottanut myös papan, mutta oli sen verran vähän aikaa viimeisestä niin ei tarvinnut. Määräsi kilpirauhas- ja prolaktiinitestit, sillä niillä voi olla vaikutusta pitkään kiertoon. Teroista ei ole vielä tullut muita oireita kuin nännikipuilu. Nyt siis jännityksellä odotan menkkoja alkavaksi.

Muut terojen käyttäjät, kuinka teillä on nuo menkat alkaneet viimeisen pillerin jälkeen? Meneekö useampi päiväkin ennenkuin alkaa? :wave:
 
Minnuu kiinnostais myös Teroista pari asiaa. Eli se, että montako päivää yleensä menee viimesestä pilleristä että vuoto alkaa?

Ja sitten myös se, että onko jollain vuoto alkanut kesken terolutkuurin? Mitäs sitten tehdään? Miulla kun on jo kp60 :headwall: :headwall: niin mietin vaan sitä että voiko ne menkat tulla kesken kuurin tavallaan issekseen... Tää on miule ihan uus juttu, joten yrittäkää ymmärtäkää hölmöt kysymykseni :ashamed:
 
Teroluteista omaa kokemusta ja kuultua/luettua:

Vuoto kai pääsääntöisesti alkaa viikon sisällä vipasta pilleristä. Mulla aluksi alkoi heti seuraavana päivänä viimeisestä lääkkeestä. Ilmeisesti ei ovulaatiota noissa kierroissa kyllä ollut. Nykyisin mulla alkaa vuoto viikon sisään, riippuen ovulaatioyrityksistä tms. Tällä hetkellä siis lasken aina alaselän juilinnan ja inhan nännikivun aloituksesta n. kaksi viikkoa, jolloin vuoto pitäisi tulla. Tällä hetkellä joka toinen kierto on 24 ja joka toinen pitempi. Väitän, etten joka kierto ovuloi, joka toinen tapahtuu jotain. Jostain luin, että jos kahden viikon päästä viimeisestä pilleristä ei ole vuotoa tullut, kannattaa ottaa lääkäriin yhteys. Annos saattaa olla liian alhainen tai jotain. Sitä en tiedä, miten kannattaa toimia, jos vuoto alkaa kesken kuurin.

Toivottavasti sekavasta sepustuksesta oli jollekin jotain iloa. Ainakin vertaistukea, jos ei muuta. :ashamed: :LOL:

Kipinäkenkä: hölmöjä kysymyksiä ei olekaan. :)

Ansku: toivotaan, että nuo tuntemukset tietää hyvää. Peukutan! =)
 
Kiitti syyshortensia ja Ella-83!

Tosin miun Terojen alotus meni mönkään, ku lääkäri oli soittanut apteekkiin CLOMI-reseptin! :headwall: :headwall: Oikeesti ottaa päähän niin paljon! Aamulla soittelin hoitajalle tästä pitkästä kierrosta ja monta kertaa mainitsin tuon keltarauhashormonin ja Teroistakin puhuin, mutta silti tää hoitaja oli keskustellu lääkärin kanssa sitten ilmeisesti Clomeista.

Noh, mitäpä tää muutaman päivän odotus taas tässä konkurssissa vaikuttaa. Kaik menee päin mäntyä.
 
kipinäkenkä, voi harmi mitä sähläystä :attn: Mä mietin että testaanko su kp 30 vai odotanko vielä. Jos olikin ovis myöhässä kp 20 ja luteaalivaihe kestäs mun maksimin 12 päivää, vuodon pitäsi alkaa vasta kp 33 ja kierto olisi 32. Tuolla perusteella oon myöhässä vasta kp 34, jaksaako sinne asti odotella....
 
Syyshortensia: Nyt menossa siis yk 10 ja kp5/30-50. Nyt tosiaan odottelen vaan, että pääsen sinne lääkäriin ja saan jotain selkoa tähän hommaan. Kunhan vaan ei olisi mitään sen suurempaa ongelmaa. Itse luulen, että ongelma on jollain tavalla hormonaalinen ja siitä johtuva, että tuli popsittua pillereitä 7 vuotta. Sanokoon muut mitä hyvänsä, mutta minun usko e-pillereihin on ainakin mennyt. Olen päättänyt, että yhtään pilleriä en ota ennen kuin olen varma etten enempää lapsia halua. (siis jos nyt edes joskus saisin sen ensimmäisen.)

Teroluteista: Kiva kuulla, että ne aiheuttavat lisää raskauden aikaisiin verrattavia oireita... ihan kuin ei niitä jo ennen menkkoja aina kehittelisi itselleen muutenkin ;)

Minulla ei ainakaan toistaiseksi ole kiinnostusta mihinkään kummempiin lapsettomuus hoitoihin siis keinohedelmöityksiin yms, mutta jotain selkoa tilanteeseen haluan. Niin kuin varmaan muutkin, niin kuvittelin ettei minulla olisi ongelmia tulla raskaaksi, mutta näinpä siinä vain kävi. Voi kunpa se ylläri joskus tulisi meillekin...

Joskus olen miettinyt sitäkin, että mitäs sitten jos ei koskaan lasta saisikaan... mitä haluaisi sitten tehdä elämälläni...

Onnea yrityksiin kaikille =)
 
wannabemama, mun homeopaatti sanoi että hormonaalinen ehkäisy yms hormonit olisi viimeisiä lääkkeitä, joita itse kroppaan haluaisi. Voivat vaikuttaa pitkäänkin, vaikka sitä ei yleisesti tunnusteta lääketieteen parissa.

Mulla lapsettomuutta (inhoan tota sanaa) hoidetaan nyt homeopaattisesti ja kolme kiertoa olikin kestoltaan hyviä ja säännöllisiä, mutta nyt sitten näkyy venyvän noista.. :( Toivottavasti venyminen johtuisi raskaudesta tai edes myöhästyneestä ovulaatiosta, eikä vaan olisi ovuloimaton pitkä kierto.. Toisaalta miksi hoito ei nyt toimisi, jos tähän asti mennyt hyvin.. :|
 
LAUANTAI 26.9.2009


Nimi...........................kp:t...............yk...........haaveissa.......apuna

Garden............ 71/??.............yk2............toinen............Terot
Devi....................64/27............yk10..........esikoinen.......Terot
Areliina...............61/27............yk 9.................................Terot
Kipinäkenkä...... 61/28............yk4............esikoinen......Clomit
Miukula............ 56/?.......yritystä -05 asti.esikoinen..terot, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
rusina85.............55/31............yk 13.........esikoinen.......Terot
Nasu-76......... .. 48/21-26.......yk3...........esikoinen
IlonaG.................33/28-29........yk??..............................Luget
Kapa................ .32/32-34.........yk8.........esikoinen......Clomit
Moonshadow... ...31/??.............yk?...........toinen...........Clomit
Ella-83............... 29/24-26.......yk11..........kolmas.........Homeopatia
Ansku-82.............22/30..............yk10.............................Clomit
Patricia................22/??.............yk??.........esikoinen.....Terot,clomit
Syyshortensia.....19/24-30........yk9..........toinen............Terot
Neitim.................18/??.............yk?............neljäs............Clomit
ärrieri..................16/??.............................kolmas...........Clomit
Titityy80...............12/28.............yk5...........esikoinen......Terot,Clomit
wannabemama.....6/30-50........yk10..........esikoinen
Yöperhonen..... ....2/28............yk21.........esikoinen......Terot
Nallekarkki................................................ toinen






Haamuilijat:
[/url]


Taustalla

Purmeli83
höperö75
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Upelankali
Äitee73


Plussanneet:





Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa
Alisa84..................26.5.10.................................Esikoinen
Kesäleijona
Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?

 
Testasin jo tänään, tyylipuhdas nega :'(

Edit. 30 min kuluttua testin kuivuttua siinä näkyy viivanpaikka mutta mielestäni se on ennemmin harmaa kuin punertava. Miksi en heittänyt testiä saman tien roskiin! :LOL: Samoja testejä oon ennenkin käyttänyt mutta en varmaan ole tihrustanut näin tarkkaan. Testinä One Step liuska.
 
Tsemppiä ensi kiertoon Yöperhonen ja Ella-83 :hug:

Minulla tärppipäivät lienee jo menneet mutta ovistesteihin en saanut selkeää plussaa, ainoastaan melkein yhtä vahvan viivan toissapäivänä. Millaiset teidän ovisoireet ovat, erityisesti teillä, jotka syötte clomeja? Mulla oli tosiaan tasaista nippailua molemmin puolin ja eilen tasaista menkkajomotusta. Odottelin että olisin saanut kunnon kipupisteen jommalle kummalle puolelle mutta niin ei käynyt. Luulenpa siis että munis ei irronnut kuitenkaan. Pupuiltu on maanantaista lähtien joka päivä paitsi keskiviikkona...Ensi kiertoon otan metut mukaan myös, hitto kun olen unohtanut millä annostuksella sitä söin viime kesänä mutta eiköhän näistä nettikeskusteluista löydy yleisimmin määrätty annnostelu kun jaksaa surffailla vaan..
 
Ollaan nyt avokin kanssa yritetty 1,5 vuotta lasta, eikä näy eikä kuulu. Avokkini on joskus pienenä poikana telonut toisen kiveksensä, että käytännössä hänellä ei toimi kun yksi kives. Ensi kesänä ollaa mietitty jos tutkimuksiin mentäisiin sitten molemmat jos ei lasta siihen mennessä ole alkanut kuulumaan. Nyt kysynkin, onko kellään antaa mitään vinkkejä raskaaksi tulemisen edesauttamiseksi? Voisi sitten kokeilla ennen ensi kesän tutkimuksia jos vaikka onnistaisi.. Vai onko sellasia ns. poppaskonsteja olemassakaan? Kiitos jo etukäteen :)
 
Mulla tulee sitkeitä ovislimoja 2-3 päivää ja ovis kai on vikana limapäivänä. Mulla ei mitään kipuja ole, nippailee tasaisesti kierron alusta alkaen, ei tosin aina. Ennen ovista mulle tulee finnejä ja rinnat saattaa turvota, oviksen jälkeen nännit aristavat menkkoihin asti. Oireet vaihtelee kierroittain.
 
SUNNUNTAI 27.9.2009


Nimi...........................kp:t...............yk...........haaveissa.......apuna

Garden............ 72/??.............yk2............toinen............Terot
Devi....................63/27............yk10..........esikoinen.......Terot
Areliina...............62/27............yk 9.................................Terot
Kipinäkenkä...... 62/28............yk4............esikoinen......Clomit
Miukula............ 57/?.......yritystä -05 asti.esikoinen..terot, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
rusina85.............56/31............yk 13.........esikoinen.......Terot
Nasu-76......... .. 49/21-26.......yk3...........esikoinen
IlonaG.................34/28-29........yk??..............................Luget
Kapa................ .33/32-34.........yk8.........esikoinen......Clomit
Moonshadow... ...32/??.............yk?...........toinen...........Clomit
Ella-83............... 30/24-26.......yk11..........kolmas.........Homeopatia
Ansku-82.............23/30..............yk10.............................Clomit
Patricia................23/??.............yk??.........esikoinen.....Terot,clomit
Syyshortensia.....20/24-30........yk9..........toinen............Terot
Neitim.................19/??.............yk?............neljäs............Clomit
ärrieri..................17/??.............................kolmas...........Clomit
Titityy80...............13/28.............yk5...........esikoinen......Terot,Clomit
wannabemama.....7/30-50........yk10..........esikoinen
Yöperhonen..... ....3/28............yk21.........esikoinen......Terot
Nallekarkki................................................ toinen






Haamuilijat:
[/url]


Taustalla

Purmeli83
höperö75
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Upelankali
Äitee73


Plussanneet:





Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa
Alisa84..................26.5.10.................................Esikoinen
Kesäleijona
Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?


 
Ärrieri: Mulla ei ole clomeja, mutta vastailen silti. :) Ihan varmaksi en osaa sanoa ovuloinko kierroissani, kun en ole pitkään aikaan tikutellut. Meni hermo ja usko, joten päätin hetken aikaa vähentää stressiä. Pitäisi taas kokeilla. Joka tapauksessa luulen, että itselläni kipeytyy todella kovaa nännit ja alaselkä, kun ovulaatio tapahtuu/on tapahtunut. Limaakin olen bongannut ajoittain selkeästi. Jotenkin etukäteen on vaikea sanoa, koska on, mutta jälkeen päin luulen oireiden perusteella niin tapahtuneen. Ainakin menkat alkaa sitten n. kahden viikon kuluttua. Miksiköhän ovulaation huomaamisestakin on tehty niin vaikeaa?! Tämän vuoksi meillä koitetaan harrastella joka toinen päivä tai vähintään joka kolmas, että olisi edes mahdollisuus, jos onni käy oviksen suhteen. Tsemppiä bongailuun! :hug:

Kipinäkengälle :hug: pitkään kiertoon ja hoitohenkilökunnan möhlintään.

Ella: Iso :hug: . Jospa ovis olisi ollut myöhemmin ja plussakin siis myöhäinen. Ei ole helppoa yrittää pitkään ja joka kierto pettyä. Jaksua!

on: ei mitään suuria tuntemuksia. Vähän nännejä pistelee, mutta muuten hiljaista. Vuotoa odotan viikonloppuna saapuvaksi. Ei taida tämä kierto tuoda mukanaan mitään toivoa. Onneksi sain hoivata kahden kaverin vauvoja perjantaina treffeillämme vuorotellen. Sai nuuhkia vauvantuoksua ja pidellä palleroita sylissä. Olivat molemmat suloisia ja söpöjä! :heart:

Tsemppiä kaikille!
 
Varovaisesti ilmoitan saaneeni plussan testiin... luulin et se ei ole edes mahdollista, mutta toisin näköjään kävi... lyhyeksi jäi siis vierailu tässä pinossa. Toivon muille paljon plussia, sillä tämä pino on se missä niitä kovasti kaivataan. :hug: :heart:
Tsemppiä siis kaikille!
 

Yhteistyössä