Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Kesäleijona: Ihanaa! Onnea kovasti! Hurjan hienoa! =) :heart:

Ärrrieri: :hug: Tosi kurjaa, kun testit näyttää eri tuloksia. Toivotaan, että vuoto ei ala ja plussa tulee takaisin.

Alisa ja Moonshadow: Plussapuhuri ++++++++++++++++ :whistle: !!!!!!

on: kp 1/24-30 ja yk 9. Ja kyllähän taas piisaa vuotoa ja hyytymiä. Huoh.
 
Tilannetiedotus, jonka jälkeen minut voi siirtää taustailijoihin.

Kävin tänään siellä kolposkopiassa, joka ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Itse toimenpide meni ihan hyvin (kestää normaalisti 5-10min), kun koepalat napsaistaan. Minä makasin tutkimuspöydällä reilu 45 minuuttia, kun ei vuoto meinannut tyrehtyä lainkaan. :| Vuoto ei tyrehtynyt loppujen lopuksi ollenkaan vaan lääkäri laittoi sisään taitoksia, jotka minun oli määrä mennä huomenna poistamaan. Kotiin päästessäni housut olivat jo veressä siteestä huolimatta ja puoli tuntia siitä aloin vuotamaan kuin härän kurkku. Sieltä tuli taitokset lähes nyrkinkokoisten hyytymien kera pois... :x Puolisen tuntia katselin sitä veren valumista ja lähdin 10 sidettä housuissa takaisin. :D Siellä suonen päät poltettiin (sattui muuten puudutuksesta huolimatta ihan järkyttävästi!) ja ainakin tähän asti on ollut vuodotonta... Koko ajan kuitenkin pelottaa, että vuoto alkaa. Huomenna poistetaan taitokset, jotka vielä varmuuden vuoksi laitettiin sisälle.

Lieviä solumuutoksia epäiltiin papavastauksessa ja samaa epäili lääkärikin. Kondylooma nyt todennäköisesti on ja kohdunsuulla näkyi etikkavaalea alue, josta tutkitaan koepalat. Alue kuulemma näytti hyvin pinnalliselta ja käytävä kohtuun oli puhdas. Helpotti aika paljon vaikka se vaara tietysti on, että tulosten perusteella se kuitenkin joudutaan poistamaan. Se alue on lääkärin mukaan sellaisessa paikassa, josta se on helppo poistaa ja se luultavasti saadaan kerralla pois.

Kaikenkaikkiaan aika kammottava kokemus, vaikka piti olla hyvinkin yksinkertainen ja nopea toimenpide.

Clomit jäävät seuraavassa kierrossa käyttämättä, koska saan vasta parin viikon kuluttua vastaukset koepaloista, joten lapsentekotouhut ovat katkolla ainakin kuukauden verran ellei pidempäänkin.
 
Purmeli83 voi ei, että sua koetellaan. Toivottavasti saat hyviä uutisia koepaloista ja pääsisit jatkamaan yritystä. Kesäleijona, onnea plussasta. Ärrieri, älä vielä luovu toivosta, jos tätikään ei ole kurvannut paikalle ;) . Mulle tosiaan tehtiin viides ja viimeinen inssi lahj. sukusoluilla. Enempiin hoitoihin en enää halua lähteä, koska meillä on jo yksi lapsi. Inssihän on melko kliininen toimenpide; ruisku sisään ja sen jälkeen vähän aikaa köllötellään. Romantiikka tosi kaukana :LOL: . Itselle tuli jotenkin surullinen olo, toisaalta taas helpottunut kun tää viimeinenkin yritys tehtiin. Nyt tunteet vaihtelee, apua jos en tulekaan raskaaksi.. :| . Mies on kuitenkin ihana tuki, muistuttaa aina että mennään päivä kerrallaan eikä murehdita tulevaa.
 
Moikka,
Jospa mäkin rohkenisin liittyä mukaan tai siis rupeisin ihan itsekin kirjoittelemaan, paljon oon kyllä jo aiemmin lukenut teidän kokemuksia!
Meillä esikoisen yritystä takana noin vuosi. Mulla vikana PCO, kierrot ihan mitä sattuu ja kaikenlaista muutakin oiretta, mies onneksi terve. Nyt menossa kp 5 terolut-kuurin jälkeen ja ekaa kertaa clomit käytössä, maanantaina sitten ultraan tuomiolle... Jännittää jo nyt se ultra ja samalla pelkään clomien sivuvaikutuksia! Eli aika alussa mennään näitten hoitojen kanssa, saapa nähdä kuinka pitkä tie vielä edessä!
 
Mua mietittyttää vähän haittaako hammaslääkärissä otettu burana ja puuduttutteet ovulaatiota. Ei mulla vielä tikun mukaan ovis ole päällänsä. Semmonen särky suussa (2 viisuria vedettiin) että lähiinä 800mg Burana on kaverini. Ei musta Panadol nii hyvin tehoa edes.
 
Patricia29: äläs nyt, se voi hyvinkin tärpätä ekasta clomikierrosta. Näin kävi ainakin mulle. Aiemmissa kierroissa en ovuloinut ollenkaan, kierrot oli peräti 59 päivää pitkiä...Toivotan sulle onnea ja muista tikuttaa ovista ja heilutella sit ahkerasti peittoja!
 
Hei,

pääsisinkö minäkin mukaan. Tänään alkoi ihka ensimmäinen clomi kierto. Clomien kanssa syön progynovaa. Meillä on esikoinen haaveissa. Tänään on kp 5/30 ja yk 10. Maanantaina on vielä aukiolo tutkimus ja samalla varaan ajan seuranta ultraan clomien osalta.

Ovistestit odottelee kaapissa ja miehelle oon sanonu et meillä on sit jumppaharkkoja säännöllisesti kohta puolin. Eilen se kysyki ku oltiin menossa nukkuun et millon harkat alkaa. Mies on luojan kiitos 110% mukana tässä "projektissa". Toivotaan et clomeista on apua. Ärrieri sulla ilmeisesti onnistu ekassa kierrossa. Mites muut clomien käyttäjät. Millasia kokemuksia teillä on? Patricia29 Tässä ollaan samanlaisessa tilanteessa. Mua jännittää kans ne sivuoireet. Toivottavasti saisit plussan testiin kierron lopussa!
 
Mulla tärppäsi aikanaan tokasta clomikierrosta. Nyt sitten luomuillaan, tai no homeopatiaa käytän mutta sen voi varmaan luomukeinoksi kuitenkin laittaa vaikutustapansa vuoksi.. Nyt menossa 12/24-26 mutta eilnkin ovistesti oli paljon vaaleampi kun viime kierrossa samaan aikaan, että saa nähdä tuleeko ovis myöhemmin vai jääkö tulematta. Mulla toinen munasarja on kehnommassa kunnossa kuin toinen..
 



TORSTSI 10.9.2009


Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Patricia...........5/??.........yk??.........Esikoinen............Terot
Ansku-84.....6/30...........yk10...............................Clomit
Moonshadow....16/??...........yk?.........Toinen.........Clomit
ärrieri...........36/??.........................Kolmas...........Clomit
Titityy80............??/28.......yk5........Esikoinen......Terot
Kapa..............16/32-34.........yk8..........Esikoinen....Clomit
Nasu-76..........32/21-26......yk3......Esikoinen
Kipinäkenkä...45/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............46/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............13/24-26.........yk11..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....31/26-28....yk17.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........40/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......14/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....2/24-30...........yk9..........Toinen......Terot
Alisa84............32/26-32..........yk8........esikoinen......Clomit+menopur
rusina85...........39/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........29/32............yk6....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................48/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........24/26-28..........yk 14..........Kolmas


Taustalla
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?

 
Syyshortensia Pahoittelut tädistä! :headwall: :hug:

Purmeli Ihan hirveitä olet joutunut kokemaan :hug: :'( Toivottavasti muutokset saadaan poistettua ja pääsette taas kuumeilemaan ja yrittämään :hug: Voimia!

Moonshadow Plussan puolesta peukutetaan! :)

Patricia Tervetuloa mukaan turisemaan :) :wave:

Ansku Tevrtuloa myös mukaan :wave: Ja onnea aukiolotutkimukseen, toivottavasti tuubat on auki :D

Ella Peukutetaan sen oviksen puolesta! :)

On: Viimeyönä tunsin erittäin kovan pistoksen alavatsalla, oikein heräsin siihen. Aamun sitten nipisteli tuota vatsaa :eek: Nytkin ihan lievä painon tunne.. Tänään siis pp 7?
 
Ei mulla ovistestiin viiva vahvistu nyt ollenkaan. Eli erilailla menee kun viime kierto.. Ei ole mitään nippailujakaan eikä kananmunalimoja ole näkynyt. Sylkitesti on näyttänyt tän viikon hedelmällistä tai osin hedelmällistä, ja valkkari on vetistäkin ollut. Ihankuin kroppa nyt junnaisi tässä vaiheessa eikä pääse sinne ovikseen.. Säästän viimeisen ovistikun päivälle, jossa tuntemusten mukaan voisi olla ovis..

Kyllä harmittaa jos ei ovista tule, mutta johan niitä taisi parissa edellisessä kierrossa ollakin niin se on ihan hyvin pco-tyyppiseltä.. Toki ovis voi vaan viivästyäkin vähän, ja voi se ovisplussa tikkuun pärähtää ilman ennakkoon vahvistuvia viivoja.. Noo kattellaan.. En miestä ole saanut kellistettyä tähän asti kuin kaksi kertaa, kp 6 ja kp 10 ja kovasti yritin pari päivää tässä taas mutta kun ei. Lopetan yrittämiset, tulkoot ite pyytelemään.

Ärsyttää vaan niin suunnattomasti kun tiedetään että ainakin mulla on hedelmällisyys alentunut, niin pitäisi ees itse yrittää tehä kaikkensa tärpin eteen.. Oloa ei yhtään auta tieto siitä, että eräs tuttavani teki abortin, koska tuli raskaaksi yhdestä kerrasta, jollon kumia käytti eivätkä huomanneet että ois hajonnutkaan..
Siis miten voi olla näin epäreilua elmämä!
:kieh:
 
Moi,

mulla on menossa jo kp 6! :attn: Jos joku ystävällinen viitsisi korjata mineen osaa... :(

Mites teillä jotka on clomeja syöny, onko teille tullu tuntemuksia noista clomeista. Mulla on tänään ollu vähän sellaista painetta tuolla munasarjojen luona. Mistähän moinen johtuu? Eikai se niin selvästi voi tuntua ku rakkulat kehittyy? Vai voiko? Mä oon niin ulalla vielä näitten clomien kans ku ekaa kiertoo niitä popsin.

Mun mielestä on niin ihanaa ku ne mun clomit on vaaleenpunasia ja sit progynovat on vaalensinisiä. On siis pilleri molemmille, tytölle ja pojalle. :) No jos sais jomman kumman... Olishan se niin ihanaa.... :heart:

Ellalle hali. Yritä jaksaa. Ei se oo reilua ku itellä ei onnistu raskautuminen ja sit toisilla käy "vahinkoja" joita ei haluta...
 
Ella No ottaapas se nyt lujille :/ Ehkä se ovis sieltä vielä tulla tupsahtaa :hug: Voi elämä, että mää kihisen kiukusta tuollaisille vahingoille ja sitten vielä aborteille :kieh:

Ansku Paineen tunne kuulostaa tosi lupaavalta :) Älä yhtään säikähdä, siellä ne munikset kasvaa kohisten, hieno juttu! :) Aijaa, mulla clomit oli liiloja :D

On: Tänään naama tuli täyteen ihan pientä näppyä, sitä ei kovin hyvin peilistä erota, mutta sormilla tuntee pienen näppy maton kummalkin puolella naamaa :$ Mikähän lie allerginen reaktio? :eek:
 
Moi!

Täti sitten tuli tänään eli mulla olis nyt kp1. Kivaa, että pääsen uuteen kiertoon ja aloittamaan clomit.

Ansku-82: Mulla ei tullut clomeista sen ihmeempiä sivuoireita mutta siis tuo muniksien kipuilu johtuu just siitä, että siellä se johtofollikkeli kasvaa. Clomien kanssa tunsin ekaa kertaa varmasti oviksen silloin viimeksi kun tuo tyttö sai alkunsa. Ja siis ovistikut eivät sitä edes näyttäneet...että heiluttele peittoja ahkerasti vaan!
 



PERJANTAI 11.9.2009


Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Patricia...........6/??.........yk??.........Esikoinen............Terot
Ansku-84.....7/30...........yk10...............................Clomit
Moonshadow....16/??...........yk?.........Toinen.........Clomit
ärrieri...........1/??.........................Kolmas...........Clomit
Titityy80............??/28.......yk5........Esikoinen......Terot
Kapa..............17/32-34.........yk8..........Esikoinen....Clomit
Nasu-76..........33/21-26......yk3......Esikoinen
Kipinäkenkä...46/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............47/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............14/24-26.........yk11..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....32/26-28....yk17.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........41/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......15/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....3/24-30...........yk9..........Toinen......Terot
Alisa84............33/26-32..........yk8........esikoinen......Clomit+menopur
rusina85...........40/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........30/32............yk6....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................49/27............yk10..........esikoinen........terot
höperö75.........25/26-28..........yk 14..........Kolmas


Taustalla
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?
 
ärrieri Pahoittelut menkoista! :hug: Toivottavasti clomit tuovat sen kauan kaivatun käärön :)

On: Mulle tuli eilen iltapäivällä ihan järkky näppyrykelmä naamalle, posket ja leuka pahimpia. Näppyjä ei peilistä nää, mut sormilla ne voi tuntee.. Taitaa olla mennä stressin piikkiin.. :/

Tänään pp9
 
Minulle voi päivittää tuohon apulistaan myöskin clomit, nyt ootellaan vaan menkkoja että saan aloitettua ekan kierron clomien (ja terojen) kanssa.

Jotenkin jännitti käydä hakemassa apteekista ne lääkkeet, kai se jotenkin vaan nyt konkretisoitui että ilman apuja tässä ei raskaudu :(
Pelottaa myös kaksosraskaus, lähipiirissä kaksosia ja heidän vauva-arkea seuranneena en todellakaan haluaisi kahta kerralla. Toki kaksosraskaus voi saada alkunsa ihan luomunakin, mutta clomeilla kai suurempi todennäköisyys.
 
Mut voi siirtää tonne taustailijoihin...kun en kerran mitään apuja saanut :'( Onhan toki hyvä, ettei kummastakaan vikaa löytynyt, mutta silti... Yli vuosi yritystä ilman tulosta, koitan lakata pikkuhiljaa kuumeilemasta, tulen toki ilmottelemaan jos jotain tapahtuu. Mukavaa ja plussarikasta syksyä kaikille kanssasiskoille!
Terveisin Höperö
 
Satuin lukasemaan tätäkin palstaa, ja silmiini osu Purmelin tilannekatsaus ja oli pakko tulla kysymään muutama juttu ihan vaan mielenkiinnosta? ;) Menikö sulla siinä kolkoskopiassa jotain pieleen, siis tyrikö lääkäri? Kun mietin et jos lääkäri ei tyriny, niin eihän sulla vaan ole vuototaipumusta? Onko ikinä selvitetty? Ootko ikinä huomannu että veri ei hyydy tarpeeksi nopeasti? Voihan siis olla ja varmaan onkin et kaikki johtu vaan toimenpiteestä, mut jos näin ei ole, niin sun kandee ehdottomasti pyytää selvittämään onko sulla vuototaipumusta, mm. von willebrantin tautia (en oo varma menikö nimi ihan oikein :$ ). Että asia voidaan ottaa huomioon tulevaisuuden toimenpiteitä ajatellen. Sori tää ei ees mitenkään liity tähän palstaan, eikä vauvan hankintaan ;) Tiedän vaan että joskus, siis tosi harvoin, naisella todetaan joku vuotohäiriö vasta synnytyksen yhteydessä, ja sitten voi olla että verta joudutaan antamaan pussitolkulla, kun jos asia ois etukäteen tutkittu niin lääkityksellä tilanne oisi kunnossa ja vuoto vältetty. En siis haluu pelotella ketään, mut tiedän että tollastakin sattuu joskus. No niin nyt sain sit intoilla, ja tää lähtee nyt takas lueskelemaan vaan palstoja :)
 



LAUANTAI 12.9.2009


Nimi.....................kp:t............yk...........haaveissa.......apuna
Patricia...........7/??.........yk??.........Esikoinen............Terot
Ansku-84.....8/30...........yk10...............................Clomit
Moonshadow....17/??...........yk?.........Toinen.........Clomit
ärrieri...........2/??.........................Kolmas...........Clomit
Titityy80............??/28.......yk5........Esikoinen......Terot, Clomit
Kapa..............18/32-34.........yk8..........Esikoinen....Clomit
Nasu-76..........34/21-26......yk3......Esikoinen
Kipinäkenkä...47/28............yk4..........Esikoinen......Clomit
Nallekarkki...........................................Kakkonen
Areliina............47/27..........yk 9............................Terot
Ella-83.............15/24-26.........yk11..........Kolmas...........homeopatia
Kesäleijona.....33/26-28....yk17.......Esikoinen.................Clomit
Miukula...........42/?.......yritystä -05 asti....Esikoinen...terolut, metut, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron
Yöperhonen......16/28.........yk20................Esikoinen.........Terot
Syyshortensia....4/24-30...........yk9..........Toinen......Terot
Alisa84............34/26-32..........yk8........esikoinen......Clomit+menopur
rusina85...........41/31............yk 13....... esikoinen.......terot
Purmeli83.........31/32............yk6....... esikoinen...terot,metut,clomit
Devi.................50/27............yk10..........esikoinen........terot



Taustalla
höperö75
Myrtle
Zande
Evenstar
Hope22
Miira
Emppu3008
MAM2
Duffy
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi........................LA........................yk.........monesko tulossa

Lily of the valley
Sero...................................................yk6............esikoinen
Lumi...................................................yk16..........esikoinen
Apila87...............................................yk2............kolmas
Milsku.................................................yk1............esikoinen
Tinjamin..............................................yk4............toinen
E-V-A...................................................yk6...........kolmas
Jennyli.................................................yk1.............kolmas
Muisku.................................................yk5............toinen
Vilver...................................................yk??..........????
mama-84..............1.9.2009..................yk 25.......toinen
Hemuli1981.........................................yk 7...........?

 
Danuli79 Joo, eli lääkäri ei tyrinyt vaan yllättyi itsekin vuotomäärästä. Mua on leikattu yhden kerran aiemmin (nielurisat) ja silloin kävi samoin, eli jokunen päivä siitä alkoi leikkauskohdalla suoni vuotaa ja taas poltettiin. Kerroin tästä gynelle, kun kävin itsekin miettimään noita vuotoherkkyysjuttuja ja itseasiassa juuri tuohon von willebrandin tautiin perehdyinkin. Oikeita haavojakin on ollut melko vähän, mutta yhden isomman muistan ja sekin vuosi niin, että oli seinätkin veressä. Pitäisi varmaan tutkimuksia pyytää asian tiimoilta... Sen olen nyt ainakin päättänyt, että jos kolposkopian tulosten perusteella joudutaan konisaatio tekemään, niin menen tälle samaiselle yksityiselle, maksoi mitä maksoi, koska hän tämän vuotoherkkyyden nyt tietää ja osaa varautua. Ehkäpä hän myös voisi laittaa lähetettä julkiselle niihin tutkimuksiin, kun asiasta juteltiin jo nyt alkuviikosta. Mutta siis! Tietysti täytyy toivoa, ettei konisaatiota tarvitse tehdä! :)
 
Höperölle :hug: ja toivottavasti taustailu ja rentoutuminen tuo toivotun plussan.

Ella: Harmillista, että näyttää olevan ovuloimaton kierto. Mullakin tuntuu toinen munasarja olevan huonompi ovuloimaan. Jaksua!

Purmelille tsemppiä. Tuo vuodon määrä haavoissa ja operaatioissa kuulostaa hurjalta. Toivottavasti selvittelevät asiaa ja löytyy keino vähentää vaivaa. Voimia!

Alisa: mulla on tuota samaa näppyä. En tiedä onko hormoniperäistä vai mitä lie. Mutta mulla ei ne meinaa lähteä pois. Onneksi ne ei näy kauaksi, mutta itseä harmittaa. Peukutus ja plussapuhuri ++++++++++++++ :whistle:

titityy: tsemppiä uuteen yritykseen ja hoitoon!

Ärrierille pahoittelut menkoista. Jaksua uuteen kiertoon!

on: vuoto loppui ja uusi harjoittelu ja yritys voi alkaa, mutta luulen olevan taas ovuloimaton kierto. Vuoto oli tällä kertaa ihanan lyhyt piina.

Aurinkoa sunnuntaihin! B)
 
Heissan.

Ella Toivotaan, että ovis tulis kuitenki vaikka kierto jo pitkällä onki. Jos vaikka venyisi tässä kierrossa vähän pidemmäksi?!

Ärrieri iso :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon.

ON: Mulla tuli tänään jo niitä "kananmunalimoja". Outoa ku kuitenki vasta kp 9. Ovistestin tein sit kans ja se näytti selvän haamun. Voiko clomeilla oikeesti lyhentyä noin paljo toi kierto, et kohta olis jo ovis? Huomenna mulla on se aukiolo tutkimus. Saa nähdä mitä sieltä löytyy. Mut tosiaan 2006 kaikki putket ja röörit oli auki ku niitä oli katottu joten tokkopa siellä nytkään mitään häikkää on.
 

Yhteistyössä