Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Minulta vois poistaa tuon vyöhyketerapian, ku eipä siellä ole tullu käytyä enään. Homeopaatille menen huomenna ja luultavasti sinnekin viimestä kertaa... Ei näytä olevan apua näistä vaihtoehtohoidoista. Homeopaatti kyllä painotti, ettei kolmen kuukauden perusteella voi vielä mitään sanoa. Kait sitä parin kuukauden päästä, kuhan homeopaattiset lääkkeet on syöty, vois varailla aikaa lääkäriin... Nyt kun kerta jo yk 7 menossa ja tänään kp 19/27-28 vessassa käydessä paperiin jäi jälleen tuhrua eli tätiä odotellessa. Että semmottii.

Santtuli, ikävä kuulla :hug: Toivotaan, että helmikuu olisi hedelmällisempää aikaa, kun aurinkokin alkaa pikkuhiljaa lämmittelemään :heart: Ja ystävänpäiväkin tulossa :flower:
 
Ovulaatio multa on löytynyt joka kierrosta säännöllisesti, vaikka kierto onkin pitkä.
Täällä ei edelleenkään menkkoja näy eikä kuulu... Alkaa jo rasittaa! Huomenna olisi lääkäri neuvola paikallisessa terveyskeskuksessa. Siellä kuulemma lääkäri tutkii kohdun ja selvittää syytä menkattomuuteen jos en ole raskaana. Teroluteja olen aiemmin syönyt kun menkkoja ei tullut, mutta jo reilun puolen vuoden ajan menkat ovat tulleet ilman terojakin... En vaan ymmärrä taas että mistä nyt kiikastaa. Mutta kaipa tähänkin asiaan huomenna jo jotain selvyyttä saadaan...

Kuluisi nyt vaan tämä aika nopeasti niin pääsisi sinne lapsettomuus polille... Anoppilla on kova mummokuume ja eilen juuri kertoi, että saadaan hänen isänsä tekemä kehto sitten meidän vauvalle. Sama kehto on siis kyseessä mikä on miehelleni tehty kun hän syntyi. Pinnasänky on myös kuulemma meille jo tiedossa ja samaten syöttötuoli... Yksi pieni asia vain enää puuttuu... Se lapsi nimittäin... :'(

Anoppi kyllä tietää meidän vauvavaikeuksista, mutta ei taida kuitenkaan tietää sitä miten koville se mulla ottaa... Onneksi on ihana mies ja ystävät <3.
 
Heissan! Oli pakko tulla taas välillä kurkkaamaan mitä teille tänne kuuluu :D

Tervehdykset vaan muutamille uusille joita näyttää tulleen, ja sovitaanko että nää ikuisuuden täällä yrittäneet siirtyy nyt sitten samaa vauhtia sinne odottajien puolelle jotta ei pinon ihmismäärät pääse römpsymään yli :D:D:D

Luovutan tämän kuukauden plussani sitä kauimmin odottaneelle menkkoja vastaan. Eli toisinsanoen nyt ei passais tähän kiertoon tärpätä, mutta hulluntuurilla mennään ilman ehkäisyä. Jos nimittäin tärppää niin sitten on jo ihme sekin ;)

Pääsin tän kuun puolivälin tienoille pumppulekuria moikkaamaan ja katsotaan milloinka saadaan pumppua vekslailtua ja väännettyä. Jos se menee jonnekin kesään asti niin sitten en tiiä mitä tekis, mutta jos nyt parin kk sisään sais operoitua, niin ei paljoo tahtii haittais ja yrittäminen sais jäädä muutoinkin sitten tauolle. Seuraava tän projektin kuuluminen on se että ukko käy antamassa näytteen ja sitten onkin jo se vaadittava vuos täynnä joten päästään oikeesti kattomaan millä tätä luteaalivaihetta sais pidennettyä ihan oikeesti perinteikkäästä 8 päivästä hippasen pidemmäksi. :)
 
Moikka. kp 13 ja vaikka ei nyt ole tarkoitus erityisesti yrittää täsä kierrossa niin näillä päivillä kyllä ajattelmaan taas ja halujakin löytyisi, mutta ukko pihtaa. Joenkin ärsyttävää kun se ei voisi aktivoitua 2-3 päivän välein yritykseen. Mulla kun ei ole hajuakaan mihin vaiheeseen kiertoa ovis tulee, vai tuleeko edes. Niin haluisi varmistaa mahikset jatkuvasti. No tuskin sitä ovista ihan heti tulee tässä kuitenkaan ja nyt huomenna alottelen buranakuurin, joka vois heikentää mahkuja entisestään. Olen välillä toiveikas, sitten taas masentunut ja haluaisin luovuttaa. Tai en halua mutta en jaksa enää pettymisiä.
 
Calypso :wave: Täällä myös eka clomikierto menossa! Oireina nännien arkuus lähinnä, ei edes sellaista mielialojen vaihtelua kun esikoisen kohdalla. Toisaalta sitten onkin vaikeampi sanoa että mitkä aireet on johtunut clomeista ja mitkä ilmeisestä ovulaatiosta... Mulla ainakin on vahva luotto clomeihin!

Mä en ymmärrä miten toisten kierrot menee niin nopsaan kun oma vaan junnaa paikallaan. Ellallakin jo kp 13! Ellalle kovasti voimia jaksaa odottaa ja yrittää :hug:

Mä vaan kärvistelen täällä, kp 21 ja testit postissa, tulevat 3-4 päivässä....oireet on jo melko lupaavia ;)
 
vaahtokarkkiunelma:Oi siellä saakin kohta jännäillä :)

Ella-83: :hug: No onpa kummaa käytöstä mieheltä jolle ei peiton heilutus kelpaa! :eek: Nyt vaan kaikki viettelykeinot käyttöön ;)

ON:Ei kummempia...KP 7 ja vimppa clomi otettu. En jaksa uskoa, että mä raskaudun täällä Ruotsissa. Oon joka päivä niiiiin suorastaan vit....nut ja tylsistynyt ja en ajattele mitään muuta kuin tätä kuumeilua :ashamed: Ei paljon taida asiaa ainakaan edesauttaa. Mulla ei ole täällä edes ketään mammakaveria. Mä päätin etten enää mukaan lähde jos miehelle tarjotaa töitä ensi kaudeksi täältä. Se sai tarjouksen Suomesta mikä ois vakipaikka, mikä ei kyllä vastaa tätä urheiluhommaa, mutta ois tosi hyvä työ. Hänestä koulutettais esimies! Onneks sentään vakavasti harkitsee sitä. Mä olen kantani ainakin selkeästi ilmoittanut, että mulle riitti nää ulkomaa oleskelut, kiitos! :kieh:
Mä toivon parempaa tuuria sitten huhtikuulle kun saan miehen takaisin Suomeen. Me muutetaan tytön kans Suomeen siis jo maaliskuun alussa joten se kierto jää hyödyntämättä tyystin. Ja en aio ottaa edes clomeja silloin ettei mene hukkaan :D Ja taitaa sitten noissa yk:sakin olla paussi :) Ei lisäänny luvut ainakaan hetkeen :D

Ja mäkin tosissani toivon teille esikoista yrittäville pikaisia plussia!!! Te todellakin ne ansaitsette!!! :heart:
 
Heipä hei!

Ei tuu oikein kirjoiteltu tänne, kun meillä se yritys ei vielä ole päässyt alkamaan. Lukemassa käyn kyllä ja oon hengessä mukana. :)

Varsinkin Santtulille & enkuliinille täydet sympatiani! Teillä on jo yritystä pidemmän aikaa ja uskokaa, tiedän miltä se tuntuu kun ei onnistu. :ashamed:

Ja sitten olis kysymys teille kakkosen yrittäjille, joilla on clomit käytössä (toive, calypso, vaahtokarkkiunelma... olikohan vielä muita). Mitä kautta saitte clomit käyttöön? Kävikö kukaan esim. yksityisellä gynellä asian tiimoilta? Saitteko clomit helpommin nyt, kun esikoista yrittäessä, mikäli silloin oli myös clomit käytössä? Mulla ois gynelle meno ens tiistaina ja hän on sama yksityinen gyne, joka määräsi mulle clomit silloin kun alettiin esikoista tehtailemaan... Mietin vaan, et tuskinpa siinä nyt mitään estettä on etteikö hän voisi jälleen määrätä clomit... Kauheesti pelottaa, että jostain syystä en saa clomeja, ku muistan miten sillon esikoista yrittäessä koitin niitä ruikuttaa muutamaan otteeseen enkä saanut heti. Toki onhan tilanne tietenkin eri nyt, kun tiedetään mistä meijän lapsettomuus johtuu ja clomit toimivat ainakin viimeksi ja raskaus alkoi.

Tilasin jo etukäteen ovistestejä netistä. Ihmeen halpoja olivat kun tuli 14 liuskaa + 1 raskaustesti ja hintaa pikkusen reilu 11e. :eek:

Vitsi mä odotan jo kovasti, että päästään aloittamaan yritys!!

Tsempitykset teille muille!! :heart: Ja tosiaan, jospa tää olis hedelmällinen helmikuu.
 
Diinu:Mä menin täällä ihan yksityiselle gynikselle.Olin siellä jo marraskuussa (yritys alkoi kunnolla syyskuussa) kun oli häikkää LH-pituuksissa. Samalla se ultrasi paikat niin tuli nekin tsekattua:) Mulle se ehdotti clomeja kun tiesi niiden auttavan esikoisessakin :) Mä eka yritin pyytää jotain keltarauhasvalmistetta, mutta tuhahti niiden tehon olevan kyseenalainen joten suoraan sitten clomit. Mutta mulla ne auttoi ainakin viime kierrossa LH-pituuteen =) Ja mistäs noin halvalla löysit tikkuja? Tahtoo kans :D
 
Diinu, mullakin toista raskautta yritetään niin vastaan :D Ekaa raskautta yrittäessä sain yksityiseltä terot+clomit kun 8kk oli ilman menkkoja ja uä:ssä helminauhamunikset.

Nyt sitten kävin gynellä ekan kerran 11/08 toisessa luomukierrossa laastarien lopetuksen jälkeen ja se gyne oli sitä mieltä että puoli vuotta yritystä luomusti ja sitten clomit.
No 6/09 toisen asian tiimoilta olin kunnallisella gynellä, joka sitten ultras samalla, ja hän oli sitä mieltä että vuosi yritystä ensin, koska olin viimeksi clomeista tuplaraskautunut yk2. Siltä sain kuitenkin 3kk terokuurin, kiertoja säännöllistämään ja siten helpottamaan..

Ja 11/09 menin jälleen yksityiselle joka sitten antoi clomit taas, sanoi ettei enää kannata luomuilla. Mutta vielä noi lääkkeet on ostamatta. Mietinkin josko eka kokeilis 3kk teroja.
Viimeisin diagnoosi on ovulaatiohäriö, munikset eivät taas viimeksi olleet pco-tyyppiset edes..
 
Tein tänään raskaustestin johon ilmestyi erittäin haalea vaaleanpunainen viiva :eek: En oikein tiedä mitä ajatella ? Kuukautiset kaltaista vuotoa oli, mutta aika niukanlaisesti. väsymystä on ollut ja alaselkää juilintaa ollut tänään reiteen asti :eek: Viikko sitten tein viimeksi testin joka näytti myös haaleaa plussaa. Onko jollain muulla kokemusta ? Tarvitsen kuumeisesti apua :D hermot on aiva riekaleina, koska ei tiedä iloitakko vai ei.
 
4.2.2010 TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 62/27-28
nasu-80................yk 9.........................................KP 46/27-33
kipinäkenkä...........yk 1 km jälk.....Metut,terot.....KP 45/28
Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 35/30-32
Siffis......................yk 9.........................................KP 34/30
Santtuli.................yk 2,5v...Puregon, Pregnyl.......KP 33/
Silent whisper.......yk 12.....IVF:n odotus..............KP 30/30
Ansku-82...............yk 14.....IVF:n odotus.............KP 24/30(33)
Miuku84................yk 7........Vyöhyket, Homeop....KP 21/27-28
Hlemmur................yk 6.......Terot..........................KP 21/
yrittäjä83..............yk...........Lugesteron................KP 17/28
Mahdotontako.......yk..........Clomit...(1. yht)..........KP 13/29
wannabemama.....yk 14.....Terot..........................KP 5/30-46
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI
enkuliini.................yk 1v....



HAAVEISSA TOINEN



Emma2..........yk 7....................terot.....................KP 37/27-36
vaahtokarkkiunelma................clomit....................KP 22/
Toive81..........yk 6...................clomit....................KP 8/27-30
Calypso.........yli vuosi..............clomit....................KP 4/29
Diinu............. .yk



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 12......Clomit.............................KP 35/27-40
Ella-83..........vyöhyketerapia, homeopatia...............KP 14/24-61



TAUSTALLA




PLUSSANNEET :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10

Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010

Tammikuu: Ilona G (yk 2 Fermar pregnyl),



_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.




 
Noin, huominen jo päivitetty! Toivottavasti meni kp:t oikein :D

helitys:Kuuluisiko sinunkin olla tuossa listassa? :eek: Mikä kp sinulla on nyt menossa ja millaiset kierrot yleensä? Ja millä olet testannut? Joissain ketjussa ihmiset haukkuvat predictor-testin antavan virheellisiä haamuja/viivanpaikkoja. Mulla ei ole kyseisestä testistä kokemusta. Ja raskaanakin voi tulla kuukautiset, muutamatkin! En oikein osaa nyt neuvoa, mutta sinuna ehkä tekisin parin päivän päästä uuden testin ja jos edelleen "outo" niin koittaisin vielä jollain toisella merkillä. Jos sekin vielä näyttää epämääräistä ottaisin yhteyttä gynikselle tai tk:hon ja pyytäisin esim. verestä HCG-määritystä. Ehkä samalla voisivat sut ultrata. Mahtoikohan tästä olla nyt mitään apua? :p MUOKS:Niin ja tuli tosta vuodosta mieleen, että oisko se ollut kiinnittymisvuotoa? Millä kp:lla sen huomasit?
 
Moi!

helitys: kannattaisko tosiaan testata toisella testillä pian uudestaan ja tarpeen mukaan mennä mittauttamaan veren hcg-arvo, niinkuin toive81ehdotti? Mullakin mittailtiin esikoisen odotuksen alkumetreillä hcg:tä (runsaan) verenvuodon takia, joskin kysymyksessä oli hematooma eikä kiinnittymisvuotoa/valekuukautiset tms.

Diinu: gyne (yksityinen) oli nihkeä määräämään mulle clomeja silloin kun esikoista yritettiin. Mitään vikaa kun ei löytynyt ja ovulaatiokin näytti tapahtuvan ilman apuja, joskin kovin myöhään. Lopulta kinuin itse clomireseptiä ja sainkin sen - onneksi :) Nyt kakkosta yrittäessä sain heti clomireseptin käteen, olihan lääke osoittautunut toimivaksi.

Täällähän alkaa joillakin olemaan jo jännät ajat käsillä - vaahtokarkkiunelmallakin jo kierto pitkällä! Mulla vasta clomien kontrolliultra tulossa ensi viikolla. Kirjekuori täynnä ovistestejä odottaa kaapissa, siis jotain 40 muistaakseni. Tilasin saman tien ison pinon, kun niitä upposi esikoisenkin kuumeiluun melkoinen määrä...
 
Tänään oli se neuvola...
Täytyy sanoa, että hieman kyllä petyin kun ei lääkäri sen kummemmin tutkinut mitään. Kirjotti vaan teroluteja ja sano että terve ja näkemiin...
No nyt siis terolut ja niillä menkkojen pitäs sitten vissiin alkaa.

Mä vaan ehdin jo taas niin innostua, että jos sittenkin... :'(
Kuluisi nyt vaan tämä aika nopeasti niin pääsisi sinne lapsettomuus polille. Tämä aika ja odotus mut tappaa.. Miten ihmisellä voi olla näin kova ikävä ja kaipaus sellaista kohtaan mitä ei ole koskaan edes tavannut? Miten omaa lasta voi kaivata näin kovasti? Se sattuu kun näkee odottavia äitejä, se sattuu kun näkee vauvoja ja pieniä lapsia... Se sattuu kun näkee perheitä... Eikö jo voisi olla meidän vuoromme? Eräs kaverini valittaa kun on rankkaa kun on pieni lapsi. Sanoo, että me ollaan onnellisia kun saadaan olla kahden. Meille se, että olisi kolmas, olisi onnen täyttymys...
Entä jos me ei koskaan saada omaa lasta?

Onko kukaan nainen täällä käynyt hedelmällisyys tutkimuksissa? Miten sitä tutkitaan naiselta? Sekin pelottaa...

Ärsyttää kun puoli tutut kyselee, että milloinkas teille on lapsia tulossa. En minä ihan jokaiselle halua avautua ja kertoa, että sillä saralla on vaikeuksia. Sitten tulee yleensä vaan vastattua, että "Aika näyttää".

Voisiko joku tulla ja ottaa tämän surun pois sydämestä? :'(
 
Enkuliini Voin täysin samaistua siihen miltä susta tuntuu! :( Mullakin tuntui, että järki lähtee päästä kun sitä omaa vauvaa kaipasi niin kovasti. Ja asiaa pahensi vielä se, kun ystävät saivat lapsia ihan ongelmitta. Monesti tuntui, kun menin esim. kauppaan että KAIKKI kaupungin raskaanaolevat naiset oli tullu just siihen kauppaan ja just siihen aikaan ku mä olin siellä. Ja toki kaikki lapsiperheet oli silloin kans paikalla ja tuoreet vanhemmat pikku nyyttiensä kera. Monetki kerrat itkin kauppareissulta palatessa. Sitä ei pysty ymmärtämään, että miksi juuri minä olen sen, jolla pitää olla vaikeaa raskautuminen. Tiedän, että tuossa tilanteessa MIKÄÄN ei tunnu lohduttavan. Ei se että joku joka ei lapsettomuudesta mitään ymmärrä tulee sanomaan "kun lopetat ajattelemisen niin kyllä se tärppää" tai "kyllä teillekkin vielä suodaan se nyytti kun vaan jaksatte odottaa", eikä se että joku ex-lapseton tulee kertomaan onnistumisestaan. Jälkimmäinen ehkä luo hitusen toivoa omaan tilanteeseen, mutta tuo ensimmäinen monesti jopa pahentaa sitä ja nostaa totaalisen raivon pintaan! :kieh: Elämä on epäreilua. Miten järjetöntä se on, että joku narkkari tulee raskaaksi vahingossa kun taas nainen, joka ei muuta toivokaan kuin omaa lasta jota voisi rakastaa, ei tule raskaaksi sitten millään. Itse mietin monet kerrat samaa kysymystä kuin sinä, jos ei ikinä saadakkaan sitä omaa pientä lasta. Ajatus tuntui sydäntä särkevältä. Kohtalo kuitenkin päätti toisin ja saimme kuin saimmekin oman pienoisen. Tiedän, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. :ashamed:

Ja tosiaan minä olen käynyt hedelmällisyys-/lapsettomuustutkimuksissa. Mulla tutkimukset alkoivat seuraavasti: Aloitettiin yritys 2007 tammikuussa. Mulla ollu tosi epäsäännölliset menkat. Menkkoja ei kuulunu ja minä pöhkö testailin, että josko ois tärpänny. No ei tietenkään ollu. Odottelin menkkoja pari kuukautta ja tiesin, että ei oo normaalia kun niitä ei kuulu. Tiesin, että menkat voidaan saada tulemaan keltarauhashormoonilla ja niinpä soitin kouluterveydenhoitajalle asiasta. Hän kehotti soittamaan terveyskeskuslääkärille. Soitin, mutta en tietenkään saanut keltarauhashormooneja ilman tutkimuksia. Tutkimuksiin pääseminen olisi kestänyt yli kuukauden. Lopulta varasin ajan yksityiselle gynekologille. Kun sinne pääsin oli yritystä takana vasta 4kk. Gyne ultrasi ja totesi monirakkulaiset munasarjat, mutta sivuutti asian täysin. Ihankuin se olisi ollut normaali löydös. :eek: Sain häneltä kuitenkin terolutit ja menkat saatiin käyntiin. Yritettiin taas raskautta, mutta menkat ne sieltä vaan aina tuli. Syksyllä varasin taas ajan gynelle ja halusin selvyyttä asioihin. Kerroin epäileväni etten ovuloi. Olin tehnyt ovulaatiotestejä enkä saanut niihin koskaan kahta viivaa. Gynekologi laittoi minulle lähetteen verikokeisiin, joista pystyttiin selvittämään tapahtuuko ovista. Selvisi, että eihän sitä tapahdu. Mies sai lähetteen sperma-analyysiin, koska sperman laatu täytyy selvittää ennenkuin kannattaa tehdä naiselle muuta. Mies sai hyvät tulokset. Gynekologi laittoi meille lähetteen julkiseen sairaalaan jatkotutkimuksiin. Sinne saimme ajan vasta parin kuukauden päästä. Lueskelin itse paljon lapsettomuuteen liittyviä juttuja netistä ja törmäsin clomifen nimiseen lääkkeeseen. Tajusin, että tuo voisi olla semmoinen lääke mikä minuun tehoaa. Kyselin gyneltä tuosta lääkkeestä ja, että voisiko hän sen minulle määrätä. Ihme kyllä hän kirjoitti reseptin. Silloin elettiin joulukuuta -07. Tammikuussa -08 saimme ajan julkiselle puolelle tutkimuksiin. Ensin käytiin suunnittelukäynnillä jossa juteltiin lääkärin kanssa. Minä sain lähetteen munatorvien aukiolotutkimukseen. Se on yleisimpiä tutkimuksia, mitä naisille tehdään, kun tutkitaan mistä lapsettomuus johtuu. Sain myös lähetteen verikokeisiin, jossa katsottiin mm. kilpirauhasarvot. Miestä ei tarvinnut enää sen kummemmin tutkia, koska sperma oli hyvälaatuista. Tammikuun lopussa menin tuohon aukiolotutkimukseen. Jännitti ihan kamalasti! En pelännyt kipua vaan tuloksia. Kyllähän se tutkimus hiukan sattuikin, mutta onnekseni minulla oli molemmat munatorvet auki. Samalla käynnillä sain myös kuulla, että verikokeiden tulokset olivat kunnossa. Lääkäri kehoitti minua aloittamaan clomifen kuurin. Aloitin kuurin ja kierron puolivälissä kävin yksityisellä gynellä seurantaultrassa (ultra on välttämätön, jotta nähdään mitä clomit ovat saaneet aikaan). Tulos oli positiivinen, kun clomit olivat kohdallani toimineet ja kasvattaneet 2 hyvänkokoista munarakkulaa toiseen munasarjaani. Raskaus kuitenkin alkoi sitten vasta 4. clomikierrosta, vaikka clomit toimivatkin kohdallani alusta asti. Tiivistettynä nuo tutkimukset: Progesteroni-verikoe, miehelle sperma-analyysi, kilpirauhas- yms verikokeet, SSG (munatorvien aukiolotutkimus) + kohdun- ja munasarjojen ultrat. Eli noin vähillä tutkimuksilla meillä selvittiin.

Tulipas pitkä stoori. :D
 
Kiitos toive, ella ja calypso! :)

toive Tilasin noita ovistestejä semmoisesta verkkokaupasta kuin www.raskauskeiju.fi :) Vertailin tosiaan eri puljujen hintoja ja tuossa oli halvimmat mitä mun silmään osui. Ja varmasti samoja testejä kuin muissakin verkkokaupoissa.

helitys Sulla onkin jännät paikat! Millaisella testillä testasit? Suosittelen testaamaan vielä herkemmällä testillä jos mahdollista. Kaikillahan ei tuo hcg - hormooni eritys samalla tavalla eikä siten plussakaan ole aina kovin tumma. Mutta toivotaan nyt kovasti että viiva tummenee. Vaikka plussahan se on haaleakin plussa. ;) Varovaiset onnittelut.
 
helitys peukkuja!

Missäs täti viipyy? Pitkän aikaa kierto on ollut tasan 30 päivää ja nyt mennään jo 35:ssa :eek: Kaksi negaa olen testannut kp:t 28 ja 32. Taitaa taas kierrot heitellä...

Tässä kuussa en haluaisikaan raskautua ja pientä taukoa uuden työn takia yritämme malttaa pitää. Tosin lapsettomuushoidot etenee omaa hiljaista vauhtiaan, huomenna minulla on labra ja tulosten tultua lääkäri laittaa lähetteen lapsettomuuspolille, jonne jono on 1-3 kk. Eli uuden työn koeaika on jo ohi ennen kuin pääsen edes lapsettomuuspolille :ashamed: ;)

Kaikille jaksamista ja plussatuulia!
 
Enkuliini: :hug: Mulla oli ihan samanmoiset tunteet kun esikoista toivottiin :( Tuntui, että KAIKKI muut raskautuivat ja kaikki meni kuin unelma, mutta itse sain 2 perättäistä keskenmenoa. Maailma tuntui silloin HYVIN epäoikeudenmukaiselta paikalta. Kävin todella pohjalla ja ajatukset olivat synkkiä. Harkitsin jopa ottavani eron miehestä, että löytäisi itselleen naisen joka voi suoda lapsen...Mä menin jopa niin pitkälle, että pistin kaikki kaverisuhteet (jotka olivat raskaana) jäähylle kun en vain yksinkertaisesti kestänyt heidän onneaan ja hehkutustaan kun samalla itsellä oli niiiin paha olla :( Mutta siitä huomasi, että tosi kavereita olivat kun anteeksi mulle antoivat. Yhteen kaveriin harkitsin silloin laittavani välit poikki kun hän kysyi multa "joko menkat on alkanut" vaikka olin juuri kertonut saaneeni plussan testiin |O Arvatkaas mikä olo oli kun sekin raskaus meni kesken...Jos se ei olisi ollut silloin raskaana olisin tirpassut turpiin :ashamed: Ootko kokeillut clomeja?Mulle ne annettiin Väestöliitolla vaikkei yritystä ollut silloin ihan vuotta takana, mutta oli ne keskenmenot ja myöhäset ovikset ja pitkät kierrot niin ne riitti jo syyksi. Ja meille clomit toi toivotun tuloksen, vaikka raskas alku sekin raskaus oli :heart:
 
meillä monella on niin samanlaisia ajatuksia vauvakuumen kourissa.. :hug:

kp 14 ja eilen pupuiltiin. Illalla kokeilin että kn oli korkealla. Aamulla sylkitesti näytti hedelmällistä. Eilen illalla nivusta vihloi, saatto tanssiharkoistakin johtua ehkä? Tietty toivon että munis siellä kasvaisi tai mieluiten irtoisi. Tänään aamusta lämmöt oli taas alhaiset. Merkkejä oviksesta voisi olla mutta kuten monta monta kiertoa ennenkin, mulla voi olla nämä oireilut 2-3 tai jopa useamman kertaa kierron aikana. Eikä silti välttämättä edes ovista tule.

Homeopaatille kerroin fiilikset ja kuulumiset niin ehdotti että haen siltä vielä yhden uuden valmisteen, jolla koitetaan kiertoja tasoittaa. Haen sen huomenna. Ilmeisesti migreenin hoitoon eka lääke oli se oikea mutta tähän hormonihommaan pitää etsiä vielä sopivaa.
Hampaat vedettiin ja on buranaresepti taas mutta koitan nyt mahdollisimman vähän niitä ottaa etten tieten tahtoen estäisi ovista. Tosin jos ovis vaikka olisi ollut jo niin sithän tällä ei ole merkitystä. En nyt kuitenkaan usko ovikseen. Täytyy nyt pari aamua kurkkia lämmöt.
 
Mä olen lukenut paljon nuista clomeista. Pystyykö niitä "pyytämään" ihan tk-lääkäriltä vai tarteeko olla ihan gyne? Ja toisekseen kirjottako ne niitä ihan nuin vaan vai pitääkö ensin mennä johonkin tutkimukseen tms?

Meillä miehen sperma on siis tutkittu. 3% siittiöistä on normaaleja :( . Multa on nuo verikokeet otettu ja lääkäri ei tuloksista sen kummemmin kertonut, sanoi vain, että kaikki arvot ok. Ja nyt siis odotellaan sinne polille...

Lähellä on paljon ystäviä kellä lapsia. Eräskin ystävä sai loppu vuodesta toisen lapsensa.. Se tuntuu aika epäreilulta, että toiset saa raskauden alkamaan heti kun haluaavat. Ja sitten taas me :( . Elämä tuntuu nykyään olevan paljon vain surua ja itsesääliä. Mies tuntuu pelkäävän, että olen hänelle vihainen kun hänen spermansa ei ole parasta mahdollista. Mutta ei se nii ole. Miten voisinkaan olla vihainen hänelle, juuri hänelle joka on elämäni rakkaus ja suurin tukeni? :heart: . Yhdessä me tämän pulman edessä ollaan, eikä syyttely ketään auttaisi.

Mutta kai tämä olo taas tästä kohenee. Kevätkin on pikkuhiljaa tulossa ja aurinko paistaa :heart: .

Ja kiitos tukijoille jälleen :heart: !
 

Yhteistyössä