Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Silent yksityiselle oon menossa, kun en jaksa ootella julkiselle puolelle... Mitähän se gyne mulle sanoo ku kävin siel vasta 4 kk sitte ja nyt taas enkä oo ees syöny sen määrämiä teroja, kun kierrot on itsestään lyhentyneet... Voi ku mullakin ois sama ongelma, kun mun serkulla ja raskautuisin clomeilla :)

Nauti ilona raskaudesta nyt oikein kovasti!!!! :heart:

Mua pelottaa, että jään yksin roikkumaan tähän pinoon, kun muut pikku hiljaa plussailee...
 
wannabemama - tuskin se mitään sanoo, don´t worry :) terojahan syödään sen takia, että kierrot ei venyisi. Jos sun kierrot on normalisoitunut ilman niitä, niin sehän on vaan hyvä :) Mä oon jostain lukenut että 7/10 raskautuisi clomejen avulla.

Ja enköhän mäkin täällä roiku vielä pitkään.. :attn:

ilona - usko vaan pois, olet RASKAANA :heart: :heart:
 
Ilonalle onnittelut plussasta :flower: =)

wannabemama: Etköhän voi mennä gynelle ihan levollisin mielin, niinkuin SW tuossa jo kirjoittelikin; hyvä juttu vaan että kierrot on tasoittuneet ilman ulkopuolista douppausta! :)

Oon käyny päivittäin täällä taustailemassa, vaikka olen koittanut ottaa vähän etäisyyttä tähän koko touhuun. Välillä ahdisti tosi paljon ja olin lähellä heittää koko homman unohduksiin. Mutta nyt kun näyttäis siltä, että kp27 on vaihtumassa viimeistään huomenna kp1:ksi, alkoi tunnelissa päässä näkymään valoa.

Huomenna mennään fertille ja toivottavasti voidaan jo tähän kiertoon aloittaa clomit ja tarvittaessa myös se Menopur/Fostimon. Sitä odotellessa =)
 
Uskon, että minäkin hillun täällä vielä pitkään... :eek: Mua ottaa nyt nuppiin, piti vielä tänään illalla jumpata miehen kanssa, mutta iski jumalaton vatsakipu päivällä ja polttaa koko ylämasua. Joten ei pysty. Täytyy vaan toivoa, että eilisillan ja aiemmat jumpat ois nyt tehnyt taikojaan...Epäilenpä |O Mutta tuskin tänään ois mitään hyötyä ollukaan kun varman eilen viimeistään se munis irtos. Mutta nyt toivon, että menis nyt ainakin se 14vrk ennen tätiä niin tietäis clomien auttavan edes tuohon LH-pituuteen...

Silent:Varmasti ultrassa näkyy hyvä folli :heart:

wannabemama:Toivotaan clomien auttavan! :hug: Mulla tuli ekasta clomikierrosta viimein onnistunut raskaus esikoisen kohdalla, nyt menossa eka kuuri... :wave:
 
:heart: 18.1.2010 MAANANTAI :heart:



HAAVEISSA ESIKOINEN



Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 44/27-28
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 38/28
nasu-80................yk 9.........................................KP 32/27-33
kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot...KP 27/28
wannabemama.....yk 13.......................................KP 21/30-46
Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 18/30-32
Siffis......................yk 9.........................................KP 17/30
Santtuli.................yk 2,5v...Puregon, Pregnyl.......KP 16/?
Silent whisper.......yk 12.....Aridimex, Pregnyl.......KP 13/30
Ansku-82...............yk 14.....IVF:n odotus.............KP 7/30(33)
Miuku84................yk 7.......Vyöhyket, Homeop.....KP 4/27-28
Hlemmur................yk 6.......Terot.........................KP 4/?
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Emma2..........yk 7....................terot.....................KP 20/27-36
Toive81..........yk 5...................clomit....................KP 19/27-30
vaahtokarkkiunelma................clmomit.................KP 5/




HAAVEISSA KOLMAS



Ella-83................yk 13....Homeop, vyöhyket.........KP 45/24-61
memmiliini...........yk 12......Clomit...........................KP 18/27-40




TAUSTALLA:

MAM2, nordenskjold



:heart: PLUSSANNEET: :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10
Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11
Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010

Tammikuu

Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 28/28










 
Kiitos tytöt! Vaikka todella toivon, ettei meistä kukaan jää tänne roikkumaan. Toisesta pinosta, jossa olin aaikaisemmin siirryin pois, kun itsellä oli yk 9-10 ja muilla yk 2-3... ei ehkä enää oltu samalla viivalla tän asian suhteen.

Eilen hailakka ovisviiva. Tänään taas jossain vaiheessa täytyy tikuttaa.
 
Hei täällä on tullu plussia! Ihanaa! Onnea! :heart:
Wannabemama Kyllä mä notkun sun kaa tässä pinossa vielä tovin. Ja sitä paitsi sähän plussaat tässä kierrossa tai viimeistään seuraavasta! :heart:

ON: Kävin hakeen lääkkeet IVF:ää varten. Sinne uppos nelisen sataa et hulahti. Toivotaan, että onnistuu. En mä niin rikas oo et mulla näihin lääkkeisiin monesti olis varaa... :)
 
ON:mun masupoltto yltyi niin isoksi, että joduttiin aamulla käymään sairaalassa :| Onneksi kyse ei ole vakavasta, virustulehdus ilmeisesti jyllä ja ripuloin |O Eli tuskinpa mun kroppa suostuu nyt hedelmöittymään kun kropassa "stressitila".Lepoa ja uudestaan sairaalaan jos kivut taas yltyy...mä en oikeastaan ikinä ole kipeä niin eikös sitten käy näin. Pah sanon minä! :kieh:
 
Mun ei pitänyt testata vielä tänään, vaan huomenna dpo 10. Noh 2,5h pidättelyn jälkeen nega tuli. Jos nyt voisi olla ylihuomiseen sitten testaamatta ja sit heti aamusta.. Ääh.
Lämmöt onneksi käänty taas ylöspäin tänään.

FF:N käyriä katselin niin siellä oli monia joilla dpo8-9 nega mutta dpo10 alkaen plussa. Toisaalta sitten on niitäkin ettäeka plussa on vasta dpo 16..

Ovuloitu kierto kun tämä on ainakin ollut, niin dpo 13 pitäsi alkaa vuoto kun pisimmillään luteaalivaihe on ollut sen 12 päivää.. Sinne asti en malta olla testaamatta...
 
Miksi voisin olla raskaana?

- aamulämmöt vahvistivat oviksen, muutenkin lämpökartta erilainen, dpo8 ehkä impantaatiodippi.
- dpo5 aamun kovat alavatsakivut, ei tommosta ole ennen ollut. Särkylääkettä pakko ottaa..
- väsyttää todella paljon, mm. päiväunet ja aamupäiväunet otettu...
- kierto muutenkin erilainen jo 2 päivää ennen ovista alkoi selvät munisnippailut ja oviksen jälkeen tuntemus vaihtui.
- rinnat eivät yhtään niin kipeät kuin ennen menkkoja. Tädin odotettu saapumispäivä dpo13 ja yleensä ollut useamman päivän nännikipuja ennen vuotoa..

Miksi en olisi raskaana?

- miten nyt MINÄ voisin olla..
- ei semmoista selkeää oloa, kuten ekassa raskaudessa.
- ovis osunut mielestäni liian myöhäiseen pupuilujen kannalta. Tärppi olisi joko 6 päivää vanhoista simpoista tai sitten jo lähemmäs vuorokausi oviksesta lähteneistä.. (Epäilen oviksen olleen kp 35-36 yöllä ja vasta ennen puoltayötä kp 36 simpat matkaan..) Epätodennäköistä tärpätä, jossain sanotaan että munis elää 12-24h mutta mahdollisesti vain 6-12h..
 
Heippa!

Mahtuukos tänne mukaan?!
Meillä haaveillaan toista pienokaista, esikoinen on 3v. Itsellä ikää 28 vuotta ja apuna on clomit, diagnoosina ovuloimattomuus. (myös terot on, mutten ottanut kun sattui menkat sopivaan saumaan) Toisena haasteena ja diagnoosina on kilpirauhasen vajaatoiminta..

Nyt on menossa kp 5.

 
Ja heti kyselen..esikoista odottaessa sain diagnoosit ja lääkkeet sun muut yksityiseltä ja olin silloin ultrassa oviksen hujakoilla, että tarkistettiin montako rakkulaa on kypsymässä. Nyt sitten menin kunnallisen kautta ja minulle neuvolalääkäri sanoi että ei kirjoita mulle clomeja, vaikka selkeästi ne varmaan auttaisivat, vaan laittaa lähetteen polille, kun sitten pitää ultrailla, eikä meillä tuossa ole ultrakamoja. Menin sitten polille ja sain labra-ajat, reseptit ja soittoajat, ja kun kyselin ultrauksesta, mulle sanottiin että hyvä kysymys, mutta ei tarvii seurailla kun on kuitenkin prosentuaalisesti tosi pieni riski että tulisi enemmän kuin kaksi... Täällä oli muitakin clomien syöjiä, mites teillä, ultrataanko ja seurataanko monikkoraskauksien varalta?
 
Mun ovistikut taitaa olla vanhoja tai jotain vikaa niis on kun ne ei oikeen toimi normaalisti... siis mulla on mammaksin tikkuja ja yleensä se pinta muuttuu sellaseks punaseks ja siitä sitten vaalenee ja sit ne viivat tulee näkyviin, kontrolliviiva tosi punasena. No nyt toissa päivänä ja tänään kontolliviivakin jäi ihan haaleeks eikä se taustakaan kunnolla punerunut. Ihan óhjeiden mukaan oon niitä säilyttänyt, kuumalta ja valolta suojassa. Tänään en saanu ees minkäänlaista testiviivaa... alan nyt tosiaan kyllä uskoa siihen, että empä mä taida ovuloida...
 
vaahtokarkkiunelmalle tervetuloa! Millä annostuksella syöt clomeja? Meillä esikoiset saivat alkunsa toisesta clomit+ terot kierrosta v.-02. Söin 1tbl/vrk.

Nyt joulukuussa yksityisen gyne sanoi, että alotetaan taas tolla 1tbl/vrk mutta koska mulla on kaksoset niin suosittelee kontrolliultraa, niin näkis mitä muniksissa tapahtuu. Sanoi kuitenkin, että koska mulla on ikää 7v enemmän kun viime yrityksellä, ei hän aloittaisi kuitenkaan 1/2tbl/vrk annoksella. Mut jos yhdellä clomilla kasvaisi enemmän folleja niin sitten puolikkailla jatkot ja se kierto pidättäytymistä..

Mulla ei siis vielä ole hormoneja apuna. En uskaltanu aloittaa, pitää kypsytellä ajatusta. Terot varmaankin aloitan kevään aikana kun näyttäs taas kierrot karkaavan liian pitkiksi..
 
Niin, joo.. Mä kävin tänää labrassa kilpirauhaskokeissa. Huomenna saan tulokset.
Mä oon niin piinassa nyt, pakko olla huominen testaamatta. Fiksu odottelisi edes siihen kun menkkojen pitäs alkaa, mutta mä en pysty. Viimeksi ovuloin elo-syyskuussa niin sen jälkeen ei mahiksia oliskaan ollut ennen tätä kiertoa.. Tietyt merkit voisivat enteillä plussaa mutta ei sitä tahdo uskaltaa edes ajatella.
 
:heart: 19.1.2010 TIISTAI :heart:



HAAVEISSA ESIKOINEN



Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 45/27-28
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 39/28
nasu-80................yk 9.........................................KP 33/27-33
kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot...KP 28/28
wannabemama.....yk 13.......................................KP 22/30-46
Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 19/30-32
Siffis......................yk 9.........................................KP 18/30
Santtuli.................yk 2,5v...Puregon, Pregnyl.......KP 17/?
Silent whisper.......yk 12.....Aridimex, Pregnyl.......KP 14/30
Ansku-82...............yk 14.....IVF:n odotus.............KP 8/30(33)
Miuku84................yk 7.......Vyöhyket, Homeop.....KP 5/27-28
Hlemmur................yk 6.......Terot......................... KP 5/?
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Emma2..........yk 7....................terot.....................KP 21/27-36
Toive81..........yk 5...................clomit....................KP 20/27-30
vaahtokarkkiunelma................clmomit.................KP 6/




HAAVEISSA KOLMAS



Ella-83................yk 13....Homeop, vyöhyket.........KP 46/24-61
memmiliini...........yk 12......Clomit...........................KP 19/27-40




TAUSTALLA:





:heart: PLUSSANNEET: :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10
Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11
Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010

Tammikuu

Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 28/28






 
Ella: Mulla myös positiivinen kokemus noista clomeista, sillä meidän esikoinen sai alkunsa kolmannesta clomikierrosta. Sitä ennen ei tietty eden kannattanut kauheasti yritellä kun menkat oli kerran vuodessa ja sekin ovulaatoton tyhjennysvuoto kuulemma.

Mulla on annostuksena 1 tbl/vrk, niinkuin viimeksikin, kierron päivinä 3-7. Mä tässä olen pähkäillyt että josko soittaisi johonkin yksityiselle että haluan ultraan. Minä kierron päivänä sinne mahtoi pitää mennä? Sulla kanssa kuulostaa nuo ovulointivälit melkoisen pitkiltä! Ja tän kilpirauhasen kanssa taistelleena ja erityisesti oman oloni, niin kannattaa ottaa itse asioista selvää ja olla sinnikäs. Esim kunnallisen viitearvot on toista maata kuin yksityisen ja niillä arvoilla kun olin kunnallisella ihan hyvillä arvoilla, kilpparilekuri laittoi lääkkeet kouraan. Oma olo on tärkein ja suurin oire, ei veriarvot. Kerran tarkastuslabran jäljiltä sain kolmelta taholta neuvoja. Yksi käski jatkaa samalla lääkityksellä, yksi nostaa ja yksi laskea...heh, helppo tauti ;) Sulla tais ollakin piinalliset päivät! Kovasti peukkuja ja onnenpotkuja!
 
vaahtokarkkiunelma, joo mun äidillä on tuo kilpparin vajaatoiminta ja sitten mulle homeopaatti ja vyöhyketerapeutti on kumpikin sanoneet, että vois olla jotain vajaatoimintaa. Olen lukenut piilevästä vajaatoiminnastakin, onko se niin että arvot voi olla ok ja olo epänormaali..? Homeopaatti sanoi, että lievä vajaatoiminta ei aina näy kummemmin muuten kuin just esim. hormonaalisena epätasapainona..

Meidän tk-labran viitearvot S-TSH 0,4-4,5ml ja T4V 7,0-16.0. Ihmettelin kun googletin nii eri paikois on eri rajat.. :eek:

Folliultraan olisi hyvä mennä kp 10-12. Näin mun gyne suositteli.
 
Vaahtokarkkiunelma tervetuloa mukaan :wave:
Mä jouduin noissa clomikierroissa käymään joka kuurin jälkeen ultrassa..seurasivat sen monikkoraskausriskin lisäks myös, että onko lääkkeistä yleensäkkään ollu apua, eli pitääkö nostaa annostusta..Sitten multa otettiin vielä verikoe 10pvää viimesen clomin ottamisesta..

On kyllä saanu ravata tuolla polilla viimeaikoina ihan riittävästi, toivottavasti vielä tulostakin tulee joskus!
Tänään kävin taas ultrassa, oli vihdoin pistokset hoitanut hommansa ja pistivät nyt sen irrotuspiikin.. huomenna tartteekin sitten pitää mies visusti kotona :D
 
Vaahtokarkkiunelma:Tervetuloa! Mulla esikoinen tärppäs ekasta clomikierrosta ja siinä kierrossa kävin ultrassa kp11 ja siellä näkys kaksi follia. Nyt kakkosta yrittäessä sain tässä yk5 taas clomit ja olin ultrassa kp11. Vain yksi folli ja mun ei tarvitse nyt jatkossa käydä kontrolliultrassa ainakaan 3 kuurin aikana :) Mutta taitaa olla paikkakohtaistakin...Niin ja asun Ruotsissa.
 
Ella: Niin se ainakin just mulla on mennyt. Mulla on koko ikäni ollut vajisoireita ja parikymppisestä on vuosittain kilppari testattukin pahojen sukurasitteiden vuoksi, mut mitään ei o löytynyt, tosin silloin en viel ole näin valveutunut ollutkaan... Sitten esikoisen syntymän jälkeen mulle puhkes (valvomisesta johtuen oletan) kilpirauhasen tulehdus, jonka jälkeen jäin vajaalle. Koko ikäni olen siis oireista kärsinyt mut labrassa ei mitään, ja oletan että nää häiriöt kuukautiskierrossa johtuu tosta helkkarin kilpparista. Se mua raivostuttaa eniten, että lääkäreiden (tk) mukaan mä olen ihan terve kun arvot on kohillaan ja siis olo on jotain aivan muuta. Mulla on tsh nyt 0,19 ja t4v muistaakseni 15 hujakoilla. Raskaana ollessa tuota arvoa pitää seurata tarkoin eikä tsh saisi nousta missään tapauksessa yli kahden. näin jostain luin. Samoin mulla on ohjeet että nostan lääkitystä heti kun tiedän olevani raskaana, sillä hoitamaton/huonossa hoidossa oleva vajis voi ilmeisesti olla jossain yhteydessä lapsen neurologisiin ongelmiin myöhemmin. samoin sillä voi olla yhteyttä esim keskenmenoihin.

Santtuli: Tuo verikoe on minullekin varattu, jotta tiedetään onko lääkitys riittävä. Teillä alkaakin totiset paikat ;) Onnea matkaan!

Toive81: Siltä näyttää että kaikki muut ultrataan, täällä nyt on ihme hommaa! Ja kun tosiaan toinen lääkäri sanoi että laittaa mut polille ihan ultria varten. Taidanpa huomenna ottaa soittokierros ja kysellä yksityisen hintoja tuolle ultralle...
 
Mää täällä vieläkin väännän vanhaa kiertoani... :) Ei ne mensut vaan ala kunnolla... Jotain pientä tuhrua vaan pikkusen päästää... Paksuna tuskin olen koska ei ole enää mitään siihen viittaavaa... Nyt mietinkin koska pitäis mennä johonkin lekurille? Viikonpäästä??

Tosta kilpparista... Meidän suvussa se on kaikilla nasipuoleisilla lähes järjestäen ja vain yhdellä on ollut ongelmia lapsien saamisen kanssa. (minun lisäkseni) Itselläni lääkitys ollut jo 10v vaikka ikää ei ole mittarissa vielä tämän enempää.

Harras toiveeni olisi jo saada mensut käyntiin koska tämä tilanne on enemmänkin koominen jo kun tiedän että en ole paksuna mutta kroppa sekoilee... Stressi tämän varmaan on aiheuttanut kun on tuo suupielikin taas auennut niinkuin normisti kun on pidempään stressaillut. Jahka saisin työn ja palkkaa ja tekemättömät työt alta pois niin varmaan helppais, mutta helpommin se on sanottu kuin tehty.

Aina voi kuitenkin stressata vaikka sitä menkkojen pois jäämistä vähän lisää :D Kohta stressaan urakalla kun on tiedossa kolmen reijän paikkaukset eri puolilta suuta ja sen jälkeen stressaan sitä ablaatiota... Pian putoo varmaan hiukset päästä!
 
dpo10, ajoittain alavatsaa juilii. Yöllä vatsa sekaisin, mikä yleensä tarkoittaa menkkoja parissa päivässä.. Palaverissa istuin 2h+ matkoihin 30 min. Ja oli koko ajan olo, että lorahtaa, lisäksi pissatti vaikka en tietoisesti juonut pahemmin sitä ennen.. Mietin testaanko 3h+ päiväpissasta mutta en onneksi. Ei mulla nyt ole raskausolo, ei yhtään. Toisaalta ei kyllä ole vahvasti pms-oireitakaan, mitä pitäsi hiljalleen olla jos menkat alkaa pe. Olenkin ajatellut, että jos en kuitenkaan ovuloinut ja tää kierto vaan tulee venymään ties minne..

Mut pyydettiin työhaastatteluun, kyseessä on vakituinen toimi paikassa jossa oon sijaisuuksia vajaan vuoden jo tehnytkin. Sitäkin ehkä mietitään sitten jos paikan saan, että mikä sija vauvan yrityksellä sitten on. toisaalta mitäs sitten jos tulisin raskaaksi vaikka vasta työt aloittanut, ehtiihän siinä paksunakin työtä tekemään..
 

Yhteistyössä