Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

Silent, voisit mulle päivittää apukeinoihin homeopatia + vyöhyketerapia, kiitos =)

Mulla taas selkää kolottaa ja valkkaria lorahtelee, moneskohan "valeovis" tää taas on. Onneksi tällä kertaa nänniaristus on mukana niin saan toiveita kierron päättymisestä. Aamulla katsoin lämmön ja se oli yhtä alhaalla, mitä yleensä oviksen aikana. Eilen kokeilin napukkaa, eikä se taas puolla menkkojen alkua ihan heti.. En mä ny usko, että enää ovista tulee tähän kiertoon. Ajattelin kokeilla mammaksin r-testejä sauraavaksi, tilaan tässä viikonlopun ajaksi. Ovista en jaksa tikuttaa seuraavassa kierrossa lainkaan.

 
:heart: LAUANTAI 21.11. :heart:






HAAVEISSA ESIKOINEN



titityy80.................yk 6.......Terot, Clomit............KP 11/28
Ansku-82...............yk 12.....IVF:n odotus............KP 11/30(33)
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron...............KP 12/
Silent whisper.......yk 10.....Aridimex, Pregnyl......KP 16/30
Sartsa83...............yk 23.....Clom, Menop, Preg...KP 18/31
Nyynyy..................yk 11......................................KP 21/30-32
Siffis......................yk 7........................................KP 26/30
Miuku84................yk 4........Vyöhyketerapia........KP 26/27-28
nasu-80................yk 6........................................KP 29/27-33
wannabemama.....yk 11......................................KP 30/30-46
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI............KP 42/29-30



HAAVEISSA TOINEN



MAM2.............yk 11.....Puregon, Pregnyl, inssi.....KP 12/31-32
Toive81..........yk 3................................................KP 16/29-39
Jonetta..........yk 4.......Terolut...............................KP 26/28-40
Eltzie..............yk 2................................................KP 37/30-31



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 10......Clomit..........................KP 16/27-40
Ella-83................yk 12......Homeopat, vyöhyket....KP 48/24-46



HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.......Fermar, pregnyl.......KP 4/28



HAAVEISSA VIIDES



nordenskjold.......yk 1...........PAS........................KP 28
neitim..................yk 10-11....Clomit, metut.........KP 42





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10

Marraskuussa: kipinäkenkä yk 5, Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3



[/quote]

 
Sartsa83
Silent whisper Asia pihvi. :hug: Päivitellään. :)

*muoks*.. ai kauhee mä vasta nyt luin ton sun viestis tuolta. :eek: 38,6 ja heilutteli peittoja vielä?! Aikamoinen ukkeli sulla! Voi sitä ja voi sinuu. :heart: Juu, mä pistin itteeni tos 21.30 sen pregnylin.. pelottaa vaan nii vietävästi että ovis tapahtuu ennenkö ees inssiä tehää mulle. :ashamed: ..jos näin käy nii ens kiertoon vaadin et inssi tehää sit kp 18-19, koska eka inssi oli kp 17 ja ovis tapahtu kp 18-20 ja nyt tehää kp 20 ja jos taas menee vikaa (tai jos näkyy et ovis on jo tapahtunu nii.... sit ens kiertoo suunnitellaan inssi noille päiville. On tää kyllä yhtä ovisten mettästystä ja pettymystä. *huokaa*.. koskaha tääki touhu loppuu? :ashamed:
 
Täällä on jäänyt vähän vähemmälle palstan lukeminen, mutta päivitetään nyt, että eilen alkoi menkat eli tänään kp 2/27-28. Alkoi uusi kierto ja samat vanhat tavoitteet! :whistle: Tässä kierrossa saankin sitten viettää piinaviikon etelän lämmössä! Tai katsotaan nyt, että onko se mikään piinaviikko vai alkaako kuukautisia edeltävä tuhruttelu taas ennenaikojaan, niinkuin joka hemmetin kuukausi :ashamed:
Homeopaatilta olen hakenut apuva, joten minulle voi sen lisätä apuihin.
 
mä hieman kyselisin nyt teiltä jotka ootte joskus plussanneet et kui paljo teillä lämmöt koholla? mulla kun normi lämpö on siinä 35,4 kieppeillä ja nyt ollu kp 13 asti ollu 36 molemmin puolin nyt viikon verran ollu 36,2 suunnilleen, ja nyt on menossa kp 30/27-33. mietin vain et kun menkkoja ei näy eikä kuulu eikä olokaan ole yhtään sellainen et alkais niin oliskohan mahdollista et olis tärpännyt vihdoinkin :) ei kyllä jaksa edes toivoa vielä mut jotenkin pistää miettimään kun ei edes menkka oireita ole mitään. ei tosin kyllä ole raskaus oireitakaan ainakaan vielä, paitsi että viluttaa ja nälättää kokoajan mut mulla nyt on noita oireita normaalistikin :) ja nyt on siis menosssa yk 7 ja kp 30/27-33
 
:heart: SUNNUNTAI 22.11. :heart:






HAAVEISSA ESIKOINEN



Miuku84................yk 5........Vyöhyket, Homeop..KP 2/27-28
titityy80.................yk 6.......Terot, Clomit............KP 12/28
Ansku-82...............yk 12.....IVF:n odotus............KP 12/30(33)
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron...............KP 13/
Silent whisper.......yk 10.....Aridimex, Pregnyl......KP 17/30
Sartsa83...............yk 23.....Clom, Menop, Preg...KP 19/31
Nyynyy..................yk 11......................................KP 22/30-32
Siffis......................yk 7........................................KP 27/30
nasu-80................yk 7........................................KP 30/27-33
wannabemama.....yk 11......................................KP 31/30-46
Miisaliini.................yk 5.......Fremarit, IUI............KP 43/29-30



HAAVEISSA TOINEN



MAM2.............yk 11.....Puregon, Pregnyl, inssi.....KP 13/31-32
Toive81..........yk 3................................................KP 17/29-39
Jonetta..........yk 4.......Terolut...............................KP 27/28-40
Eltzie..............yk 2................................................KP 38/30-31



HAAVEISSA KOLMAS



memmiliini...........yk 10......Clomit..........................KP 17/27-40
Ella-83................yk 12......Homeopat, vyöhyket....KP 49/24-46



HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 1.......Fermar, pregnyl.......KP 5/28



HAAVEISSA VIIDES



nordenskjold.......yk 1...........PAS........................KP 29
neitim..................yk 10-11....Clomit, metut.........KP 43





PLUSSANNEET: :heart:

Lokakuussa: Jeyn yk 10

Marraskuussa: kipinäkenkä yk 5, Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3


 
Sartsa83
Miuku :wave: tsemppiä sinne. :flower:

nasu en oo plussannu mut mitä on kuullu niin ainaki tuo viluttaminen ja nälättäminen on selviä merkkejä ja lämmöt on aika usein yli 37:n. Niin korkeella sulla ei vissii ollu, vai? Sitten monilla särkee päätä aika ajoin ja on ällöttävä olo, mut nuo tulee oikeestaa lähemmin sitten plussaamisen jälkeen. Sitten jotkut tuntee jo rv 3 eli ennen plussaamista metallinmakua suussaan. Ja virtsaamistarve lisääntyy heti kun munasolu on hedelmöittyny ja alkio alkaa kasvamaan kohdussa. Eli noin rv 4 alkaen.. vaihtelee tämäkin. Jokainen raskaus on omanlaisensa, joten kaikilla ei ole samanlaisia alkuoireita tai ei välttämättä oireita ollenkaan. Toiset selviää oireitta melkein loppuun saakka kun samaan aikaan toinen tuntee jo heti hedelmöittymisen jälkeen oireet. Mutta useinmiten jokainen raskaana oleva tuntee ällötysoloa kun hcg hormoonia alkaa erittymään.
 
Nasu: Mie aloin mittaamaan lämpöjä muistaakseni kp25 kun tuntui että palelee koko ajan. Lämmöt pyöri siinä 37,1-37,3. Edelleen, rv6+3, lämmöt on koholla, 37 pintaan. Illat menee peiton alla palellessa.

Peukkuja, jotta masussa olisi kasvamassa pieni salamatkaaja =)

).( Ultra olis ens viikon perjantaina. Kovasti odotettu ja jännitetty päivä... Viimeiset päivät varmasti matelee :|
Mies on ihan varma, että tm se on tälläkin kertaa. Itsellä välillä toivoa näkyvissä, mutta parempihan se kai on valmistautua huonoihinkin uutisiin...
 
Silent whisper:Ei ole mitattu keltarauhasarvoa.Eikös se mitata noin viikko oviksesta?Ihmettelen kyllä ettei lääkäri puhunut mitään siitä. Multa katsottiin FSH, LH, TSH ja prolaktiini.Kaikki arvot olivat ok ja ne otettiin kp11.

nasu80:Kuullostaa kyllä lupaavilta nuo oireet, kovasti plussatuulta sinne =) Sulla on kyllä selkeästi lämmöt koholla, jei! :)

ON:Oli tossa kp15 masu tosi kipiä, menkkamainen ja tein ovistestin, mikä puhdas nega :( Varmaan olin syönyt jotain mikä moisen aiheutti.Oishan se ihme ollut jos olisi ovis jo silloin tullut.Eilen masussa ei mitään tuntemuksia, eikä tänään, en ole edes testiä jaksanut enää tehdä. Odottelen ovista tapahtuvaksi kp18-19 kuten lääkäri viime maanantaina uumoili, että silloin voisi tulla. Lämpöjä en ole mittailut, on niin "normaali" olo- Viimeksi oviksen jälkeen vilutti kun lämmöt hiukan kohosi ja sitten ennen menkkoja iski "kuuma aalto" ja lämmöt romahti ja tätihän sieltä hyökkäs. Mutta ahkerasti peittoja nyt heilutellaan jottei ainakaan jäisi ovis hyödyntämättä. Epäilen, että olisi tapahtunut aiemmin.tosin masu oli kyllä kipiä viikollakin, mutta uskon sen johtuneen ultrasta ja papa-kokeesta.

Hei, olisi kiva jos jaksaisitte kirjoitella itsestänne jotain :) Mielelläni lukisin teistä, millaiset taustat kullakin on. Ja ihan mitä vain mieleen tulee!!! :wave:
 
Sillon kun mä plussasin niin lämmöt oli ihan normit eikä ollut muuta oiretta kun menkkojen poisjäänti ja hyvin lievää nännikipua. Siinä kierrossa olinkin varma ettei ollut tärpännyt..

Nyt mulla tuli taas vähän ovislimoja ja välillä nyppii alavatsalla. Nännit ovat kipeytyneet ihan kivasti niin uskon että ensi viikonloppuna täti jo vierailee. Mulla yleensä menkat tulevat noin viikon päästä siitä kun nännit alkaa selvästi aristamaan :D Mutta kyllä tää kierto menee yli 50 päivän.. :attn:
 
Noniin, tilaisin 5kpl herkkiä r-testejä niin voin vaikka kerran viikossa testailla jos tää kierto jatkaa venymistään.. Ensi pe seuraava varmistus kun lähen reissuun, jossa ei kuivin suin olla..

toive81, pieni esittely minusta: olen 26-vuotias v. -03 syntyneiden kaksospoikien äippä. Raskaus autettiin Terolut+Clomifen avuin, koska mulla oli pco ja pillerit kun lopetin ei ollut 8kk:een menkkoja, sain lääkkeet sillon heti historian ja uä-löydöksen perusteella..

Nyt ilman ehkäisyä 9/08 alkaen ja nyt kesästä alkaen aktiivisemmin yritystä kolmosen suhteen.
Luomuilen vielä, apuna homeopatia+vyöhyketrapia jos saisi kierrot kuntoon niin. Vuoden aikana mulla kierrot ovat toimineet itse, vaihteluväli 24-46 ennen tätä kiertoa, joten nyt tulee uusi pituusennätys sitten. Gynellä viimeksi olin 6/09 ja siellä "pco-tyyppinen löydös" mutta ei pitäsi olla niin paha kuin ennen ekaa raskautta.
 
Sartsa83
Toive81 esittely: Olen 26v, kohta 2 vuotta esikoista yrittänyt naimisissa oleva nainen Nokialta. Me tosiaan jätettiin pillerit pois tammikuussa -08 ja päätettiin antaa tulla jos tulee .. kuitenkaa ei alkanu kuulua ja alettiin melkein heti siinä yrittään tosissaankin.. vuos meni eikä mitään... vuoden ja kolmen kuukauden jälkeen menin lääkärin puheille joka vauhdilla alko pistää lähetettä hormoni- ja lapsettomuuspolille hoitoihin, koska hänen mielestään olemme siinä iässä että hoitoja tarvitaan pian jos ei vuoden sisään ala kuulumaan lasta pillereiden lopetuksen jälkeen. Ooteltiin sitten n. 4kk kun päästiin hoitoihin. Noh, kävi ilmi että mulla on munasolunirtonemishäiriöa, johon sain sitten eka terolut kuurin että saatiin mulle menkat ja sitten alettiin hoitaa mua clomifenilla, menopur pistoksilla ja munasolun irrotukseeen pregnyl piikki. Inseminaatio suoritettiin 21.10. eli kuukaus sitten. Eka inssi ei tuottanu tulosta ja huomenna menen toiseen inssiin. Tässä kierrossa oon pistäny 7 pistosta kun viime kierrossa tarvin vain 5. Viime kierrossa kasvo 3 munista joita alettiin siittämään ja tässä kierrossa on vain yksi pieni munis jota koitetaan siittää. Yksihän riittää, mutta pelko on suuri noinkohan siinä mitenkään onnistutaan. Ja suurin pelko on tässä kierrossa se, että ovis olis nyt päällänsä ja huomenna se olis jo ohi kun pitäis inseminaatio tehdä. *huokaa*... rankkaa on, ei voi muuta sanoa. Muuta saman ikäset ja nuoremmatkin on jo tehneet lapsia.. toiset jo kaksikin ja minä se oottelen tuskissani ensimmäistäni. En tiiä koska tää piina loppuu, mutta paljon on tullu opittua kärsivällisyydestä ja tunteet menneet vuoristorataa.

Tsemppiä sinulle ihan hirmuisesti tähän kiertoon. Toivotaan että sielläkin ovis pamahtaisi huomenna ja siittiöt uisivat lujaa kohteeseen josta alkaisi kasvamaan uusi elämä! :heart: :hug: .. tsemppiä siis peittojen heilutteluun ja piinailuun. :)
 
Heippa! Minä täällä poden krapulaa eilisten pikkujoulujen jäljiltä.. Mulla on nyt kp 27/28-40. Tein huvikseni tossa vähän aikaa sitte ovistestin. En ole siis tikutellu ovista tässä kierrossa mut huvikseni ajattelin tehä ku ei ole raskaustestiäkään. Ovistesti näytti tosi vahvaa plussaa. Voisinkohan olla raskaana, ku oon kuullu et joskus ovistesti voi näyttää plussan raskaudesta johtuen. Koskaan aikasemmin en oo saanu ovistestillä plussaa. Mulla on nimittäin ollu nyt muutaman päivän ankara väsymys ja nännit tosi arat. Nyt mua sitte kaduttaa ku eilen join niin kauheesti. Hitto. Mitä jos oisin raskaana ja eilen join? Jaksaiskohan lähtee hakeen raskaustestiä apteekista..
 
Jonetta:Vastailinkin jo sulle toiseen pinoon :) Eli elä murehdi juomisesta. Se ei noin aikaisin tee mitään hallaa pikkuiselle alulle. Ja ovistestihän voi tosiaan näyttää raskauden :) Hyvältä siis kuullostaa... :D
 
Tietysti jos on kiertohäiriöitä niin ovistesti voi näyttää plussaa muulloinkin. Mä sain digiovisplussan kp 20 ja sit taas kp 40 ja raskautta mietin mutta r-testi nega. Toivottavasti sulla olisi kivemmin asiat :flower:

- nyt on nännit TOSI arat ja uskallan veikata menkkoja noin keskiviikon tienoille :D Napukkaa oon koittanu, se ei taas ole vielä alhaalla mutta en mä tiedä toi tuntuu vaihtelevan miten sattuu.. Aamulämpö mulla oli tänään alin koko kierrossa. Tietty unirtymikin vaikuttaa mutta onpahan jotain "infoa" edes :LOL:
 
toive81 - joo viikko n. oviksen jälkeen mitataan.

Sartsa83 - te tosiaan ansaitsisitte jo sen pienen nyytin syliinne :heart: tai ensin tietenkin plussan r-testiin. Hyvä että olette kuitenkin pääsyt hoitoihin. Se on jo iiisooo askel eteenpäin!

Meillä n. 10 kk:n yrityksen saldona 1 keskenmeno rv 9. Pienen sykekin ehdittiin jo näkemään :( Km:n jälkeen 7 kierto menossa eikä uutta plussaa ole näkynyt. Ekan plussan sain jo yk 3. Tuntuu niin oudolta miksi ensimmäsellä kerralla tärppäsi niin helposti ja nyt sitten ei millään :attn:

Jonetta - Älä huoli! Ennen plussaa tehdyt asiat ei vaikuta alkioon :) Positiivinen ovistesti kuulostaa lupaavalta +++++++++ :whistle:

Mies voi jo paremmin ja peittoja on heiluteltu :) Kohta pistän pregnylin ja sen jälkeen täytyy varmistella vielä ainakin maanantaina ja tiistaina :kieh: Mikä olisikaan sen parempi joululahja kuin plussa raskaustestissä.. :heart: Voi kun sen saisi!!
 
Sartsa83
Silent whisper oi voi, mie en tiennykään että teillä on km:kin ollu. :( Pahoittelut siitä. :hug: ... joillakin on kuulemma vaikeempaa raskautua uudelleen jos joutuu kokemaan tuon km:n. Toivottavasti teillä pian tärppäisi uudelleen ja nyytti pysyisi kyydissä loppuun saakka. :heart: .. kiitos ihanista sanoista ja tsempistä. :) Toivotaan parasta tännekin. :) :heart:

Juu, mä kans jännään nyt tota miten on käyny, mahtaako mulla olla ovis tullu omia aikojaan ilman pregnyliä vai onko nyt käynnistymässä ovis.. limaa tulee ainakin ihan ku saavista kaatais ja päätä särkee niin perkuleesti. Toivotaan että huomenna olis otollinen hetki ja tämä yksinäinen munis mullakin sitten hedelmöittys ja kiinnittyis mahtavaan limakalvoon jota onki huikeet 10mm ellei nyt jopa enemmän. ;)

Jonetta Kaikki puhuu asiaa. Ennen rv 6 ei ole mitään huolta vaikka vahingossa joisikin, nimittäin ruskuaispussi suoja alkiota. :) :heart: .. ja kyllä se kuulostaisi siltä että nyt olisi tärpänny. Ei muuta ku testaileen sitten r-testilläkin. :)

 
Kiitos teille, ketkä jo kerroitte taustaanne. Raskasta on kyllä :ashamed: Tuntuu kyllä niin epäreilulle, että joillain se raskaus alkaa kuin taikaiskusta ja toiset sitten joutuvat odottamaan vaikka kuinka kauan :( Mutta mä uskon pyhästi ja vakaasti, että kaikki vielä tässä pinossa saadan se pikkuinen masuun ja sieltä syliin :heart:

Oma napu:nyt tää nainen ei ymmärrä...Missä mun enteilevät ovistuntemukset on? Jos siihen lääkäriin on uskomista niin ovis tapahtuisi tänään tai huomenna, mutta ei mitään masukipuilua, limoja yms mitkä oli viime kierrossa! Tahtoo ne nyt tänne, heti! :p Ja oudointa...eilen lämpö sahasi 36,7-36,9 maastossa ja äsken lämpö oli taas 36,9.Yleensä mulla normilämpö 36,5-36,6. Masukivut oli viime viikolla keskiviikkona, torstaina ja perjantainakin, mutta vain pe testasin ja se oli negaa. Ei hitto vie, olikohan mulla sittenkin ovis viime viikolla? Mutta kp ois ollut silloin "vasta" 13-14.Kai se lääkäri ois ultrassa osannut arvioida jos ois jo sillo tapahtunut.Mä kun ymmärsin, että se ei ollut edes tarpeeksi iso vielä maanantaina.Hmm...Noh, jos ovis on jo tapahtunut niin ei varmaan ollut kyllä priima munasolu, siis tarpeeksi suuri.Ollaan onneksi kuitenkin peittoa heiluteltu viime keskiviikosta asti joka toinen päivä niin ei varmaan olla ainakaan missattu sitä. On kyllä nyt varuiksi heiluteltava tääkin viikko :D Tuskin mun kannattaa nyt tuhlata digitaalisia o-testejä ellei masukivut yllätä. Ja sit saa taas jännätä koska ne menkat taas alkaa. Jos noudattaa edelleen sitä 10 päivää oviksesta niin lauantaina varmaan sitten padot aukeaa, prkl! |O
 
Toive81 :hug:

Lyhyt esittely: Olen 32-v kahden lapsen (-01 ja -04) äiti ja kolmatta kuumeillut koko tämän vuoden ajan. Ensimmäistä lasta tehtiin 2½ -vuotta mutta toinen sai alkunsa ensimmäisestä yk:sta. Kolmatta lasta siis yritetään saada aikaiseksi ja nyt menossa ensimmäinen clomikierto. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa ensimmäisestä clomikierrosta, joten tämän hetkiset paineet ovat aika kovat.

Perjantaina ovistesti näytti plussaa ja sitä olemme yrittäneet parhaamme mukaan hyödyntää. Harmittaa, kun lauantaina ei peitot heiluneet...
 
Toive81 Tässä vähän taustaa mä oon 27v. esikoisesta haaveileva kahden koira-lapsen "äiti". Elelen avoliitossa. Odottelen IVF:ää jossa alkion siirto tehdään viikolla 11. Lapsettomuuden meillä aiheuttaa tukkeutuneet munatorvet.

Ella-83 Mikä ihme sulla nyt noin kiertoa pidentää? Ootko sä varannu aikaa lääkäriin? Iso :hug: ja jaksamisia.
 
Minustakin jotakin: olen 26-vuotias nainen itä suomesta. Elelen avioliitossa ja esikoista ollaan nyt tämä vuosi toiveltu ja yritetty. Ensi viikolla on lääkäri tilattu josko sitä jotakin apuja saisi. En ole kertaakaan ovista testeihin saanut, vaikka olen sitä useamman kierron testannut ja useampana päivänä. Kierrot ovat puolittuneet siitä mitä ne olivat pillereiden aikaan, vuodon määrä pudonnut 1/3 osaan ja nyt kiertojen pituudetkin alkaneet venymään kerta toisensa jälkeen. Eli siis ei hyvä laula! Odotan nyt kun kuuta nousevaa ensi viikon lääkäriä, josko tässä saisi jotakin apuja tai tutkisivat edes mistä tämä voi johtua. Saapi nähä tuleeko pettymyksiä vai alkaako homma oikeesti etenemään.
 
Mä en varmaksi tiedä mikä tässä pidentää muu kuin ovuloimattomuus.. Tosin edelliset ovuloimattomatkin ovat lyhyempia olleet. Mietin myös oisko stressillä osuutta asiaan, aika tiukat 6 viikkoa tein töitä vasta mut nyt oon taas reilun viikon ollut rennosti vapaalla.

Mä nyt vyöhyketerapiassa olin pe ja taas 2 viikon päästä uudestaan, sen pitäs aktivoida kroppaa. Ja on mulla nyt tuntunutkin voimakkaampia vihlontoja taas alavatsalla. Täällä ei pääse lääkäriin vielä näin "lyhyen" ajan jälkeen jos kierto venyy. Ei voi kuin odotella. Ja tämä tietty hidastaa koko vauvaprojektia sitten.
 

Yhteistyössä