Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

Tervetuloa E2vm86. Onkos teillä jommalla kummalla todettu jonkin, mikä voi hidastaa raskaaksi tuloa? Tai onko jo nyt jokin apukeino raskautumisen suhteen käytössä?

Mä en kyllä osannut kaikkien puolesta olla onnellinen, jotka tuli helposti raskaaksi sinä aikana kun me yritettiin esikkoa. Epäreilulta tuntui, että toisille se kävi niin helposti ja me jouduttiin odottamaan ja käyttämään apukeinoja. Myönnän, että tunsin useasti kateutta. Oli todella vaikea suhtautua raskaana oleviin tai pienen vauvan vanhempiin. Kun sitten saatiin esikko alulle niin kateus haihtui ja osasin katsoa raskaana olevia täysin eritavalla. En koe huonoa omatuntoa noista ajatuksistani ja kateudestani. Tiedän, etten ole ainut lapsettomuudesta kärsivä joka on ajatellut noin.

ON: Taitaa olla kp 26 menossa. Eilen taas ollu nipistelyä alavatsalla ja nännit on menny aroiksi. Oiskohan se voinu ovis tapahtua. :eek: Harmittaa, kun on niin epävarmaa kun sitä ovisplussaa ei saanut. Nyt on hirveen vaikee yrittää ennustaa millon pitäis menkat alkaa. Noh, jos niitä ei tästä 2 viikon päästä kuulu niin sitten vois alkaa miettiä, että missä menkat.
 
Täällä hetkellä kateus puskee päätään.. Ympärillä kaverit ja sukulaiset raskautuu ja mä täällä kyselen, miksei meille suoda sitä lasta. Itsellä ei ole koskaan ollut ongelmaa raskautua-- kaksi pilleri raskautta takana ja kolmattakaan ei tarvinut odotella.. Mutta tämä neljäs, huoh, kaksi vuotta ilman ehkäsyä ja ei hyvältä näytä ilman hoitoja. :( Aikas rumbahan se on, mutta ei mulla tässä enää kamalasti ole aikaa. Mulla periaate, etten 35-vuotiaana enää tee lapsia ja huh, se lähenee uhkaavasti... :LOL:

Musta vauvat on ihania ja sukulaisten vauvoja ilolla katselen, mutta se ihmisten helppous raskautua tekee miut kateelliseksi, surulliseksi ja sitä täällä itketty.. :( Mutta kaikella kai syynsä.. ;) Ei taida vielä olla vauvan aika meillä.. Huoh!
 
Nallekarkille vielä suurensuuret onnittelut plussasta! :flower:

Täällä on menossa kp 6 ja siis kolmas clomikierto. Huomenna nappaan vielä yhden clomin ja ensi viikolla sitten ovista bongailemaan. En ole ollut viime aikoina jostain syystä kauhean toiveikas, ja mietin tuossa juuri pitäisikö pyytää yksityiseltä lähete julkiselle puolelle jos tarvitaan järeämpiä ja kalliimpia hoitoja. Jollei tässäkään kierrossa tärppää, niin clomipurnukassa on tabletit vielä neljänneksi kuukaudeksi eli toukokuuksi. Kesästä en sit tiedä, ehkä tulee (pakko)tauko tähän projektiin, vai voikohan/kannattaakohan clomeja syödä sit lisääkin vielä? Täytyy varmaan jutella lääkärin kanssa näistä.

Plussaonnea kaikille piinailijoille :)
 
Mulla alkaa ens kierrossa clomit. Piti alkaa jo nyt, mutta tulikin tynkä kierto ja lääkäriajat meni sen sileän tien uusiksi. :/ Mullakin kp 6, ja melkein plussaa ovistesteissä, tosin saattaa PCO tehdä kepposiaan..

Onko sulle tullut jotain sivuvaikutuksia clomeista. Mä en oikein tiiä, kaksijakoiset tunnelmat niiden suhteen. Vasen puoli tuottaa huonosti rakkuloita ja en usein taida oikeestikaan ovuloida. Kun taas oikealla löytyy aina hieno helminauha. Pelottaakin, kuinka ne sitten kypsyy ja montako irtoaa. Miehen puolella on kolmoset, tosin ei se mitenkään muhun vaikuta, mutta kun yhdistää nuo clomit mun helminauhoihin, niin mitäköhän tapahtuu..
 
Moi, mut voisi tuohon listaan lisätä nyt, vaikka seuraava 2kk tulee olemaan hiljasta yrityksen puolesta, kun ollaan miehen kanssa erossa (jos vaikka sais kierron kuntoon tona aikana).

Eli Krizze, yritystä ~2v, kp6/21 ja esikoista kuumeillaan.

Todennäköisesti meen lähiviikkoina gynelle jutteleen tosta kierron lyhyydestä, että jos sen sais jollain lääkkeellä tarvittaessa pitenemään. Lisäksi varmaan kyselen tosta keltarauhashormoonista, että mitä vaikutusta raskautumiseen/raskauden jatkumiseen sillä on jne. Oon aivan pihalla kaikista 'apukeinoista', kun on ihan luomusti vaan haluttu yrittää, mutta ikää alkaa pukkaan (32v) joten alkaa huolettaan ettei raskaudet mee omalla painolla koskaan loppuunasti. Nytkin tuntuu että viime kierrossa oli taas kemiallinen tms, kun vuoto oli niin hurjaa. No toivottavasti gyneltä saan jotain neuvoja, miten tästä kannattaisi eteenpäin mennä ja josko pitäisi ihan kunnon tutkimukset aloittaa..

Tuosta muiden raskauksista/vauvoista. Mulla oli aikasemmin tosi vaikee hyväksyä edes hyvän kaverin raskautumista, kun oma meni kesken (taas kerran), mutta nyt jotenkin oon oppinut elään asian kanssa. Välillä tulee kyllä päiviä, jolloin miettii että miks kaikille muille tulee vauvoja niin helposti... :( No yksi kaveri sai kaksosensa hedelmöityshoidoilla ja pari muuta kaveria on jo kans yrittänyt pitempään eli onneks kohtalotovereita, joiden kanssa asian voi jakaa.. :)
 
Kk on ollu neljättä päivää noron kourissa ja lista on jääny nyt päivittämättä... Harjottelen tässä pikkuhiljaa takas elämään siirtymistä, mutta kunto ei taida kestää tän suurempaa ponnistelua, vielä...

Tää tauti on kyllä jotain ihan järkkyä. :x

Jos joku jaksais listan päivittää, pysyis lista ajan tasalla?
 
Diinu:
apukeinoja ei ole, eikä varsinaista diagnoosia. Aikoinaan kynegologi ilmoitti minun olevan käytännössä maho (tästä aikaa n. 8 vuotta), ilmeisesti jotain häikkää ovulaatiossa, sillä munasarjat kuulemma oli "hyvin kauniit". Selitti ettei munasoluja kypsy, kierto oli tuollon 36-48 ja kuukautisvuoto kyllä jotain niin kamalaa. viikon aina sängyn pohjalla vuotopäivät kestivät pahimmillaan kaksi viikkoa. Aloitin silloin e-pillerit kierron rauhoittamiseksi ja kivun hellittämiseksi. Auttoivat loistavasti kunnes muutin toiselle paikkakunnalle, jossa gyne ei suostunut kirjoittamaan pillereitä sen takia että siskollani ja äidilläni oli aurallista migreeniä, ja minulla saattoi olla myös (eipä ole). joten nyt parivuotta ollut ilman pillereitä, ja ilman gynekologikäyntejä (kiitos hyvin röyhkeän ja töykeän palvelun)

ensi kuussa muutetaan vanhalle paikkakunnalle takaisin ja sitten pääsen tutulle ja turvalliselle gynelle selvittämään onko minulla nyt niitä mahdollisuuksia vauvan saantiin ja kuinka paljon. Äidin puolella sukua apljon ongelmia lasten saannissa, oma äiti käynyt 13 kekenmenoa läpi (8 vuoden aikana) kun isovelejäni yritti, itse olen kondomi-lapsi ;)

näin siis en oikeastaan tiedä minne kuulun ja mitä teen. tulevaisuutta pelkään, mutta parasta toivon
 
sen verran vielä voi lisätä, että satunnaisesti ilman ehkäisyä ollaan pariivuotta menty. Lasta ei olla yritetty mutta ei kunnolla olla estettykkään. nyt sitten lähdettiin ihan yrittämään, laskettiin hieman aikaa että mihin aikaväliin se ovulaatio saattaisi osua jos on tullakseen ja sitten niille päiville ollaan tähdätty noita petipuuhia. Aikoinaan ollaan oltu kyllä aika heikosti makuukamarin puolella.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
krizze mulla on kans ihan mahottoman lyhyiks nuo kierrot nyt jostain syystä jääny, tiedä sitten onko clomeilla jotain osuutta siihen, kun niiden käytön jälkeen lyhentyny.
kipinäkenkä koitahan saada itses kuntoon noron kynsistä :)
On: alotin siis tässä kuussa piikit, ensin kaks iltaa fostimoneja ja sit vielä pregnyl, noh, torstaina sit ultrassa todettiin ettei mitään ihmettä ollu sattunu ja otollisin aika taitais olla tänään. Inssi siis mahdoton tässä kierrossa :/ Joten meikäläisen ei tarvi piinailla tässä kuussa, vaikka ketuttaahan se että tulee näitä väliaikoja, tuntuu ihan hakuammunnalta kun ei voi joka kiertoon yrittää :ashamed:
 
Mitäs tutkimuksia teillä muilla on otettu ekassa vaiheessa lapsettomuustutkimuksissa?
Pitäiskö pvk:n, kilpirauhaskokeiden ja prolaktiinin lisäksi ottaa muita kokeita? Sen tiedän että kilpirauhasen vajaatoiminnalla on yhteyttä lapsettomuuteen.. Mitä yhteyttä sitte tolla pvk:lla on lapsettomuuteen? Ja oliko niin, että se prolaktiini estää ovuloimisen vai? Tuntuu ettei tiedä oikein mitään näistä asioista... :ashamed: Olis niin mahtavaa, jos nyt heti huomenna saisi jollain yhdellä verikokeella tietää, ovuloinko ollenkaan ja onko mulla muutakin pielessä pco:n lisäksi. En kai toivo yhtään liikoja ;)
 
Mietiskelen aikalailla samoja asioita kuin Tiijona. Jotenkin ne ekat gynen verikokeet meni ihan ohitte ilman että tajusin mitä oli meneillään.. sen muistan että piti 2-3 kertaa kierron eri vaiheissa käydä verta antamassa. Eli mua kanssa kiinnostaa noi ihan alkupään lapsettomuustutkimukset kanssa? Ja koska oon ihan pihalla kaikesta, niin siitäkin syystä roikun nyt täällä, jos vaikka jotain oppis ja osais ehkä vaatiakin, kun ei noi lääkärit aina kaikkea ehdota jos ite ei pyydä.. :)
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :flower: Kävinkin sitten vaan kääntymässä täällä. Tosi epäuskoinen olo että tuli ekasta yrityskierrosta raskaaksi (aiemmassa kierrossa ei puuhailtu oviksen aikaan ainakaan viikkoon). Nyt pelkäänkin (ja olen melkein varma) että jokin menee pieleen, ei uskalla iloita.
 
MiiJane76: Toivotaan että clomit tehoavat teilläkin! Meillä tosiaan on jo yksi clomi-tyttö entuudestaan, joka sai aikanaan alkunsa 2. clomikierrosta. Mulle ei ole tullut kertaakaan ihmeempiä sivuoireita clomeista; tätä tokaa lasta yrittäessä on ollut hetkittäin kuuma ja heti perään kylmä, mutta eipä tuo juuri häirinnyt. Ovulaatio-oireet on mulla clomeilla tosi selkeät. Mulle on useimmiten kehittynyt 2 johtofollikkelia clomeilla, mut viime kierrossa oli vain yks iso follikkeli, joten tuntuu että joka clomikiertokin on erilainen. Ultraseurannalla onneks näkee, ettei tule liian monta follikkelia kerralla ja jos niin tapahtuu niin lääkäri sanoi et pitäis pidättäytyä yrittämisestä siinä kierrossa (ja mennä seur. kierto ilman clomeja, kun ne edellisen kierron clomit vaikuttaa kuitenkin silloinkin)

ON: tänään on nappastu viimeinen clomi, eli ovista odotellessa...
 
Kyllä tää foorumeilla roikkuminen saattaa sittenkin olla ihan järkevääkin...

Te nimittäin lausuitte ääneen taikasanan prolaktiini. Kysäisin googelilta mitäs se tämä tämmöinen sitten tarkemmin ottaen on ja nyt tunnin tutkimisen jälkeen uskon kokeneeni valaistumisen. Toivottavasti nyt verikokeet ovat kanssani samaa mieltä.

Rinnoistani on kutakuinkin aina erittynyt pieniä määriä maitoa... Siis ihan valkoista tavaraa mutta pari kolme tippaa puristamalla. Teiniaikoina kun söin hetken masennuslääkkeitä pelästyin pahanpäiväisesti kun sitä samaista tavaraa tursui tisseistäni sivuvaikutuksen muodossa.

Olen koko elämäni kärsinyt haluttomuudesta ja tähän ongelmaan olen hakenut apua lääkäriltä säännöllisesti ja pyytänyt päästä verikokeisiin joissa tarkasteltaisiin hormonitasapainoa kropassani, koska tiedän että tämä ei ole psykologinen juttu vaan ihan ominaisuus minussa.

Samaan syssyyn todettakoot että kärsin PAHASTA liikahikoilusta joka tarkoitti sitä että löysä paita päällä kastui housunkaulukset... hiki valui ihan hihansuihin asti jos oli löysä paita ja tiukka paita sitten olikin mahdottomuus. Tämän homman sain kuriin kun kävin pari vuotta säännöllisesti botuliinipiikityksissä jonka jälkeen vaiva on hiipunut siedettävälle tasolle.

Vielä boonuksena tämä kilpirauhasen vajaatoiminta joka sekin kulkee rintarinnan kohonneiden arvojen kanssa ja laskukaava / arvaus olisi minun puolestani valmis... Lukitsen vastauksen....

Se sitten mikä tämän kyseisen arvon kohoamisen on aiheuttanut? Olen käynyt jossain aivolisäkkeen rasituskokeessa ja muissa mukavissa, mutta josko siellä olisi se hyvänlaatuinen kasvainpallero joita näyttää löytyneen yhdeltä jos toiselta samaa kaavaa kulkevilta naikkosilta.

Kuulemma simppeli hoidettava joten jään odottamaan lähes innoissani josko tähän vuosia piinanneeseen mysteeriin löytyisi vihdoin ratkaisun avaimet... ja lisäboonuksena saataisiin toukkatehdas käyntiin...
 
ja just.... samaan hommaan liittyy kasvuhormonin liikaeritys... (185cm naikkonen täällä hei) Ja isokätisyys (mulla ihan hillittömät sontalapiot ns. käsien tilalla... tästä syystä olin hyvä kilpauimari)

Ehkä tää googletohtorointi ei olekaan niin hyvä juttu :LOL: Alan tulee jo vainoharhaseksi parin tunnin seikkailun jälkeen... Kaikki oireethan kaikista taudeista, kuin myös raskaudesta on helppo aina liittää itseensä... Mut onneks tuo nyt on ns. perustutkimus ja vastauksen saa melko nopeesti niin ei tarvii tän pidempään luulosairastella :kieh:
 
Täällä on taas ketutusvaihe päällä, tekis mieli karjua ja itkeä yhtäaikaa :'( Ei voi lasten hereillä ollessa ainakaan. Pelkään taas jotenkin niin sitä epäonnistumista raskautumisen suhteen! Miten voi olla näin ailahtelevaa tämä mieli. Eilenkin vielä olin toiveekkaalla päällä ja iloinen vauvahaaveet mielessä :headwall:

Näillä mennnään mitä on anettu :kieh: Helpottaa varmasti tämä tänne purkautuminen, miehen kanssa asiasta tulisi varmaankin riitaa.
 
Pakko käydä täällä pikavisiitillä :D Tämä tuuliviiri on taas ihan hyvillä mielin. Taisi johtua eilinen tunteiden sekamelska väsymyksestä, nukuttu 12 tunnin yöunet ja mieli parempi :D

Plussatuulia +++++ :heart:
 
5.4.2010 MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Siffis......................yk 11.......................................KP 34/30
wannabemama.....yk 15.......terot.........................KP 30/32-33
Tiijona....................yk 1........................................KP 29/
Miuku84................yk 9........vyöhyket, homeop.....KP 28/27-28
yrittäjä83..............yk 1v.......lugesteron.................KP 24/28
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...DPO 9
Santtuli.................yk 2,5v....puregon, pregnyl........KP 23/42
E2vm86................yk 1........................................KP 22/27-35
Hlemmur................yk 8........clomit, terot..............KP 22/
Nasu-80.................yk 12......................................KP 21/26-34
Krizze...................yk 2v........................................KP 8/21
neulainen..............yk 3........terot...........................KP 5/53-90
Kirsikka09..............yk 3........clomit........................KP 5/30
TaCa......................yk...........koti inssi, clomit.........KP
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
RemppaEmppa.......yk 1v
sasuma..................yk 14
tanza
Adalmis
Amf



HAAVEISSA TOINEN



vasu............................yk 6.................................KP 56
Diinu............................yk 1..............clomit..........KP 28/30-32
minime.........................yk 2..............terot...........KP 25/34
Calypso.......................yli vuosi........clomit...........KP 8/29
dindei



HAAVEISSA KOLMAS



Christie...............yk 2..................clomit, inssi....KP 17/23
Teto....................yk 2.................inssi................KP 26
Dora2010............yk 8.................terot...............KP 19/


HAAVEISSA NELJÄS



MiiJane...............yk 2v.......................................KP 8




TAUSTALLA / MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
markke, Emma2, memmiliini, toive81





:heart: PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuussa: Jeyn (yk 10)

Marraskuussa: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)

Joulukuussa: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)


2010

Tammikuussa: Ilona G (yk 2)

Helmikuussa: Ella-83 (yk 14)

Maaliskuussa: Silent whisper (yk 13), vaahtokarkkiunelma (yk 8), AaVee (yk 15), Nallekarkki (yk 2 )




_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.







 
Hip hei!

Kiitos kipinäkengälle listan päivityksestä! Toivottavasti noro on jo voitettu!

Diinu: kerroit, että teillä esikko tärppäsi neljännestä clomikierrosta. Mikä annostus sulla oli (ts. oliko koko ajan sama, riittikö yks tabletti per päivä )? Oliko apuna muita lääkkeitä, kuten teroja tai lugeja? Tää miettii täällä, että mikä ois seuraava askel, jos clomeilla tulee ovulaatio, muttei tärppää ja tuo luteaalivaihe on ehkä lyhyen puoleinen vaikkei ehkä hälyttävän lyhyt kuitenkaan (11 päivää)...

ON: tänään kp 5 ja vielä kaksi päivää clomeja. Ihan kuin olisi lievää jomotusta/paineen tunnetta oikealla alavatsalla jälleen.... Voikohan siellä tapahtua jotain? Ja jälleen oikealla, kun ilmeisesti vasen puoli on PCO:n suhteen pahempi, ettei tähän clomiannostukseen ees reagoi...
 
Ai niin, plussatuulia piinailijoille ja kaikille meistä!

yrittäjä83: mainio tuo ahaa-elämys :) Itsekin tulee joskus oikein perusteellisesti googletettua tietoa erilaisista, lähinnä tähän lapsettomuuteen liittyvistä asioista ja on se kyllä niinkin joskus, että helpottaisi varmasti, jos ei sitä kaikkea tietoa (enemmän ja vähemmän relevanttia) ees löytäisi... Toisaalta ilman nettiä, en olisi itselläni PCO:ta varmaan osannut epäillä ja koska osasin, saan nyt toivottavasti siihen asianmukaista hoitoa, jotta minäkin voisin suuremmalla todennäköisyydellä kokea äitiyden...
 
Jotenkin tää jeesaa... Mitä varmemmaksi tulee siitä että jotain on oikeesti pielessä ja ehkä tarvii siihen todellista apua jotta onnistuu, niin sitä pienemmiksi laskee paineet aiheesta. Nyt se alkaa olemaan jo niin etäisen tuntuinen haave että ei paljoo tunnu vaikka menis seuraavakin puoli vuotta vielä tai vuosi :LOL: Mut juu... jos hoitoihin menis niin varmaan nousis kierrokset ihan järkyttäväst.... :(

isompi hatunnosto taas teille konkareille ja pitempään taistelleille...

- yrittäjä
 
Heips kuumeilijat pitkästä aikaa!

Lämpimät onnitteluni plussanneille!

Päivittäjälle tiedoksi; allekirjoittaneen saa poistaa taustailijoista. Kuumeinen olen kai edelleen, mutta nyt on iskenyt totaalinen väsymys koko projektiin. Nyt TJOTtaillaan ja tyydytään lopputulokseen... Parempaa onnea toisille ja jaksamista jokaiselle!

Nyynyy
 
Heipsan!

Onnea Nallekarkille :heart:

Tervetuloa uusille :wave:

Voi ei, toivottavasti Kipinäkengällä noro alkaa tosiaan olla voitettuna, kauhia tauti! Me oltiin eilen kontaktissa porukkaan joka sitten illalla sairastui mahatautiin, odotamme mielenkiinnolla... Pojulle ei mahatautia toivottaisi, suolistosairaus ei sillä ainakaan paremmaksi muutu...

On: tissejä aristaa, väsyttää, palelee, masua juilii, menkkakipuja oli viikonloppuna. Lugejen piikkiin laitan kaiken, mokomat valeraskauspallukat! Pp10 tänään, ei enää montaa päivää testiin, sormet ja varpaat ristissä että valeraskaus olisikin oikea raskaus :)

Tytön haudalla kävin tänään itkustamassa, nostaa kyllä tämä vauvaprojekti hirmuisen ristiriitaisia tunteita, kamala ikävä on pikkuistani :'(

Onneksi on kuitenkin myös tuo poika joka tuo hirmusti iloa elämään surun keskellä :heart: Poika oppi juuri ajamaan pyörällä ilman apupyöriä, nyt pitääkin ulkoilla urakalla kun on niin innoissaan uudesta taidosta, ihana =)

Plussatuulia :whistle: ja mukavaa arkeenpaluuta kaikille tasapuolisesti!
 

Yhteistyössä