Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

E2vm86 Aika ihmeellisesti gynekologi sulle sanonut. :eek: Itse en tiedä muita häiriöitä munasolun kypsymiseen kuin pco, mutta kait gyne sulle olis kertonu mikäli munasarjat olis ollu rakkulaiset. "Hyvin kauniit" ei oikein mun mielestä kuvaa rakkulaisia muniksia. :D Eikö sua sitten oo mitenkään jääny vaivaamaan, että onko oviksessa häikkää vai ei...? Mun mielestä gyne ei voi tehdä pelkällä katsomisella tommosta "diagnoosia".

Lapsettomuustutkimuksista: Meillä alkoi tutkimukset periaatteessa yksityisellä, kun itse sinne hakeuduin. Aluksi tutkittiin, että ovuloinko luomusti + miehen sperma. Siirryimme julkiselle puolelle ja siellä otettiin TSH ja progesteroni - kokeet sekä tehtiin munatorvien aukiolotutkimus. Mitään muuta meille ei keretty tehdä, kun raskaus sitten alkoi clomeilla.

Kirsikka Kun esikoisen yrityksen aikaan söin clomeja mulla oli kokoajan sama annos, 1 tabletti kp 5-9. Ekassa kierrossa kävin seurantaultrassa (joskus kp 14) ja oli kypsynyt toiseen munikseen 2kpl 20mm follia. Raskaus kuitenkin lähti alkuun vasta siitä 4. kierrosta. Mitään muuta ei ollut apuna kuin clomit. Kohdun limakalvokin pysyi sen verran hyvänä kokoajan, ettei muita pillereitä tarvittu. =) Mulla oli luteaalivaihekin aina sen 14 päivää.

Teto Veti hiljaiseksi tuo lauseesi, kun olit käynyt tyttäresi haudalla. :ashamed: Kenenkään äidin ei pitäisi joutua kokemaan tuota, minkä sinä olet joutunut kokemaan.

ON: Kp 28 menossa. Tissit (tai lähinnä nännit) on hitusen arkana ja alavatsassa satunnaista nippailua. Toivottavasti oviksen jälkimaininkeja. =) Jännittää miten käy.
 
Diinu :
Joo, jos ottaa huomioon että olen ollut teini-ikäinen tuolloin. mulle alettiin 14-vuotiaana (jos oikein muistan) etsimään oikeita pillereitä kuukautisten runsauden ja hirveiden kipujen takia. oisinko ollut 15-16 kun mulle näitä uutisia kerrottiin, eikä silloin kyllä kauheasti mietityttänyt asiat, olin avin onnellinen kun sain "normaalit" kuukautiset ja kivut katos. Kaikki alkoi siitä kun äiti ihmetteli miksi mä väitän vuotavani 11 päivää putkeen. Ja samalla se ihmetteli miten voin kuukautisten aikana olla niin tuskanen että olen valkoinen ja saatoin jopa oksentaa sänkyyn kun en ylös päässyt ja voin tosi huonosti.

Silloin aikoinaan ei päähän jäänyt mitään muuta kuin kamala muisto kivuista ja kirron pituudesta. Nyt ollan äidin kanssa muisteltu silloisia aikoja ja hän on kertonut omista kokemuksistaan ja sukumme ongelmista.

Katsotaan nyt sitten onko mulla ollut huono tuuri kuukautisten suhteen sattumalta, vai onko sittenkin jotain perinnöllistä taustalla. Asiasta keskustellaan vielä miehen kanssa, joka haluaa että luomusti mennään, eikä oikein tunnu haluavan edes tietää jos jotain on oikeasti vialla. Varsinkaan jos kyse on hänestä (mitä luultavimmin kyllä minusta). Pyytää mua odottamaan ainakin vuoden ennen kuin keskustelen gynelle. Täälläkin olen ns. "luvatta".. hymähtelee jos älyää millä sivuilla kolaan. Toistaa vaan "kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen" ja "lasket vaan niitä päiviä ni osutaan oikeaan" mikä on hänen helppo sanoa, kuhn en mitään lämmön muutoksia tms. ole havinnut lain.

Muoks :Äiti ja sen ystävät lähettää hoitona paljon "reiki-energiaa" :attn:
 
Kiitos Kipinäkengälle listan päivittämisestä :)

Teto: voimia sinne kovasti! En osaa edes kuvitella, millaista nyt koet :'(

yrittäjä83: kyllä nämä foorumit paljon opettaa, ehdottomasti siis kannattaa jatkossakin täällä roikkua ;) Onko sulla siis vastakin tutkittu tuo prolaktiini? Mulla on kans ollu pitkään tosi laimeat seksihalut, vaikka nyt ollaanki yritetty tiheästi pupuilla.. Oonki miettiny, voiskohan mullaki tuo prolaktiini olla koholla.
Ja kyllä mulla varmasti muutenki on kaikki hormonitasot ihan päin p***... oikeastaan itsekin jo innoissani odotan, että pääsen verikokeisiin, niin sais vihdoin jotain vastauksia omaan tilaani. Välillä tunnen itseni niin epänaiselliseksi, kun mulla ei ole sitten minkäännäköisiä nippailuja missään tai ees rintojen arkuutta aivan sama mikä kiertopäivä on menossa :/
Nyt on muuten vissiin tulossa todennäköisesti pitkä kierto, kun jo kp 29 menneillään - viimeiset kierrothan mulla on ollu 16-22pvää. Nyt uskon tän kierron venyvän reippaamminki, ku ei edelleenkään sellainen olo, että menkat tulis. Ja siis raskaana en oo, kun oon tehny tosi luotettavan testin ja minkäänlaisia raskausoireita ei ole :|

Mut se minusta.. hirmuisesti plussatuulia teille kaikille ++++++++++++ :whistle:

muoks. kiertopäivästä olikin tullut kieropäivä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiijona:
Kiitos Kipinäkengälle listan päivittämisestä :)

Teto: voimia sinne kovasti! En osaa edes kuvitella, millaista nyt koet :'(

yrittäjä83: kyllä nämä foorumit paljon opettaa, ehdottomasti siis kannattaa jatkossakin täällä roikkua ;) Onko sulla siis vastakin tutkittu tuo prolaktiini? Mulla on kans ollu pitkään tosi laimeat seksihalut, vaikka nyt ollaanki yritetty tiheästi pupuilla.. Oonki miettiny, voiskohan mullaki tuo prolaktiini olla koholla.
Ja kyllä mulla varmasti muutenki on kaikki hormonitasot ihan päin p***... oikeastaan itsekin jo innoissani odotan, että pääsen verikokeisiin, niin sais vihdoin jotain vastauksia omaan tilaani. Välillä tunnen itseni niin epänaiselliseksi, kun mulla ei ole sitten minkäännäköisiä nippailuja missään tai ees rintojen arkuutta aivan sama mikä kiertopäivä on menossa :/
Nyt on muuten vissiin tulossa todennäköisesti pitkä kierto, kun jo kp 29 menneillään - viimeiset kierrothan mulla on ollu 16-22pvää. Nyt uskon tän kierron venyvän reippaamminki, ku ei edelleenkään sellainen olo, että menkat tulis. Ja siis raskaana en oo, kun oon tehny tosi luotettavan testin ja minkäänlaisia raskausoireita ei ole :|

Mut se minusta.. hirmuisesti plussatuulia teille kaikille ++++++++++++ :whistle:

muoks. kiertopäivästä olikin tullut kieropäivä :LOL:
toiv. ei muita kirotusvirheitä..

 
Tervetuloa uusille :flower: !

Onnittelut plussanneille ja muuten :hug: kaikille sitä tarvitseville!

ON: Tämän kierron omituisuus sen kun jatkuu.. Mullahan munasolu irtos ennen ku olin ees käyny folliultrassa(kontrolli 7 pvän puregonin pistämisen jälkeen), ei siis tarvittu irrotuspiikkejäkään. Viime vkolla kävin labrassa, ottivat progesteroni-kokeen, tulosta en oo vielä saanut..
Eilen sitten kesken kävelylenkin alkoi sattumaan oik. puolelle alavatsaan, ensin vähän, sitten enemmän ja loppumatkan kävelin tuskahiki ottalla melkein kaksinkerroin! Se kipu säteili myös oik. puolelle selkään ja oli jotain aivan kamalaa :eek: Mulla oli samantyyppinen kipu pari kk sitten menkkojen alkamispäivänä, mutta silloinkaan ei noin paha kipu. Otin pari särkylääkettä ja makasin sikiöasennossa sohvalla n. tunnin jonka jälkeen kipu alko helpottaa.. Olin ihan varma että nyt on umpisuoli tulehtunu, mutta jos olis niin se kipuhan ei tietääkseeni helpota vaan pahenee. Seuraavana oli mielessä että nyt ne menkat sitten alkaa, mutta ei ole näkynyt :eek: Koko illan oli pieni juiliminen alavatsassa oik. puolella ja lämpö 37,3. Yöllä ei ollut mitään eikä tänään, mistä ihmeestä tollanen voi johtua??
Mun laskujen mukaan nyt olis dpo 14, mikäli kierrossa tapahtu ovis. Tein piruuttani r-testinkin tänä aamuna ja negahan sieltä pärähti... :( Mä en enää kohta ollenkaan ymmärrä tätä kroppani toimintaa |O !!!
 
Ite taas vaivun kiertopäivineni jonnekin epätoivon välimaastoon.
Eilen paras ystävä kertoi YLLÄTYSraskaudestaan. Tietty sairaan iloinen hänen puolestaan, mutta niin se ilta meni sitten miehen kainalossa itkiessä.

Tänään kp 9, ei oikein huvita just nyt mikään.. Ootan jo ens kiertoa, jolloin clomit tulee mukaan..
 
Kerronpa vähän omaa napaa pitkästä aikaa tähänkin ketjuun.

Mulla on nyt ensimmäinen clomikierto meneillään ja dpo 9 on nyt. Tämä on ollut aika hurja kierto kaiken kaikkiaan. On ollut iloa mutta myös aika paljon vähemmän mukavia asioita. Iloinen asia oli se, että tosiaankin ovuloin: ultrassa näkyi hyvä follikkeli ja heti seuraavana päivänä alkoi sellaiset ovislimat etteivät jättäneet asioita arvailun varaan. Mutta myös sitä kurjuutta on riittänyt kerrakseen. Kuurin aikana minulla oli aika rankkoja sivuoireita, mm. verta vuoti 2,5 vrk putkeen. Koko kierron ajan, siitä lähtien kun clomit aloitin, on oikea munasarja ollut kipeä. Kipu oli pahimmillaan muutama päivä sitten, viikko oviksen jälkeen. Kipu oli niin karmea että lähdin melkein sairaalaan, mutta jäin kuitenkin kotiin. Epäilen vahvasti että siellä oli kysta. Nyt kivut ovat lieventyneet joten kysta varmaankin alkoi purkautua. Mutta heti kun pääsin pahimmista muniskivuista eroon, tuli tilalle virtsatietulehdus. Eli koko ajan jotain tympeää pitää olla näköjään päällä!

Nyt sitten piinaillaan ja jännäillään, että tuottiko ovulaatio tulosta. En ole tottunut piinailuun, koska normaalistihan en ovuloi = ei ole syytä viettää mitään piinapäiviä. Tämä on siis uutta minulle, vaikka lapsentekoa on yritetty jo lähes 11 kk.
 
Hei kaikki ja onnea plussanneille!

Alkuun, mitäs se taas tarkoitiikaan tuo lyhenne "pp"? :p

Sitten, mulla menossa kp 29/27-28. Tiputteluvuoto alkoi n. viikko sitten eli jos ei menkat tänä iltana ala, niin sitten huomenna. Luin juttuja disperinin käytöstä raskautumiseen ja ajattelin nyt alkavassa kierrossa kokeilla sitä. Eli otan kp1 ovikseen asti 1/6 osan 500mg disperiniä päivittäin. Tuskinpa siitä mitään haittaakaan on? Onko täällä kenelläkään kokemuksia asiasta?

Ihanaa kun kevät on tullu ja aurinko paistaa jo pitkälle iltaan. Jaksaa taas puurtaa paremmin! :LOL: Tsemppiä kaikille!
 
Heipä hei taasen!

Täällä on taasen tapahtunut paljolti :).

Teto: paljon voimia sinulle! :hug:

Hei, sellaista mietin että mitä nuo clomit on mistä täällä paljon jutellaan?

Omaa napaa: tissit ollu järkyn kipeet viimeset pari päivää. Pelkkä pieni liikkuminen sattuu iha hirveesti. Vatsassa ei oo nippaillu, mut kuvittelisin et menkat alkaa huomenna eli ihan ajallaan tässä kuussa. Saapa nähdä. Ens viikon labraa ootellessa...

Tsemppiä kaikille!
 
Pikainen moi täältä taustalta! :wave: Sen verran pika päivitystä, että elossa ollaan ja tänään kp 22 sain ovistestiin plussan joten menkkoja saa odotella vielä tovin. Tosin mies tulee kotiin vasta viikon päästä joten kuumeilu siirtyy sitten seuraavaan kiertoon. Lupaan tulla tikkana paikalle taas mukaan juttuihin :heart: Elikkä sitten jatkuu yritys kolmannella clomikuurilla ja myös tukena Luget. Keskenmenosta toivuttu hyvin ja kova toive, että joskus vielä tärppäisi ja se kyytiläinen jaksaisi sitten onnelliseen loppuun :)

Plussatkaa ahkerasti!!! B)
 
moikka,

saisinko liittyä seuraanne?
Kerron hieman taustaa: Raskautta on toivottu 01/09.. Mitään ei kuulunut vuoteen ja menkatkin jäi, kiertopäivät huiteli sadan luokissa.. sitten sain terot joita söin 3kk (15-24), menkat tuli niiden kanssa "normaalisti". Ovulaatiota ei kuitenkaan ainakaan toisessa kierrossa noista tapahtunut (kävis prog. kokeessa). Nyt on ensimmäinen kierto ilman teroja, eikä menkkoja kuullu. raskaana en ole. Lapsettomuus poliklinikalle on toukokuussa aika,, mies kävi jo testeissä, hänen nesteissään ei ole vikaa..

Saapi nähdä mitä ne sit siellä klinikalla keksii..
 
Hellou porukat! Tervetuloa Haaveileva ja ihana kuulla sinusta taas toive81!

Tää emäntä kävi ekaa kertaa terveyskeskuksessa ikinä täällä asuessaan :whistle: Tuppaan käymään yksityisillä ja joka paikassa muualla aina siinä sivussa hoidattamassa esim kilpirauhaskontrollit ja muut mukavat ja kartan terveyskeskusta. Näköjään melko turhaan.

Oma lääkärini omaa nimen joka on tuttu lähinnä kebabpitserioista. Hän oli kerran ohimennen tavatessa äärettömän vastenmielinen ja on uusinut kaksi reseptiäni päin kekkulaa puhelimitse pyydettäessä. Nyt kuitenkin kun kävin siellä niin voi että voi mielipide muuttua ihmisestä. Hän oli aidosti kiinnostunut hoidossa olevista terveysjutuistanikin ja hymyssäsuin pisti minut kattaviin hormonitesteihin. Hän ei osannut ihan kauhean selkeästi ilmaista miten noihin verikokeisiin pitäisi valmistautua joten....

AUTTAKAA SISKOT =) Jos menen progesteronikokeeseen, niin onko ollut jotain infoa erikseen? Hän vaan sanoi että nämä suositeltaisiin otettavaksi 9-10 paikkeilla ja joku testeistä olisi paras suorittaa kp1

Hänellä oli hauskaa kun kerroin luulleeni kaikilta naisilta tulevan valkoista eritettä tisseistä puristamalla... (Nauranut aiheelle on myös siskoni sekä pari kaveria joiden kanssa aiheesta olen puhunut :D) :LOL:

Tämä kierto on ollut taas todella mielenkiintoinen. Olen listan ja omien laskujeni mukaan eri päivissä. Tarkastin kalenterini ja ovulaatio tapahtui tässä kierrossa oikeasti 2 päivää tavanomasita aiemmin!!! Vuosin pienen lorauksen ruskeaa juuri kiinnittymispäivien kohdalla ja valkovuodon määrä oli tuossa tavanomaista suurempi, mutta ei oikeestaan kyllä enää. Luulenpa siis että ei tähänkään kuuhun sitätärppiä tuli mutta JOS tulis niin eipä tarttis miksikään "toukaksi" tai "alieniksi" tai "möykyksi" nimitellä vaan ihan mahtipontisesti esim Messiaaksi... Jaa ettäkö miksi...

No tää olis laskettu 24.12. Tää olis siinny kutakuinkin pyhästä hengestä koska juurikaan ei oo peittoja heiluteltu... Ja mä oon horoskoopiltani neitsyt... Asiahan on ihan selvä ;)
 
Hlemmur Tervetuloa! Oletkin tuttu tuolta lapsettomuuspuolelta! :wave:

Adalmis Clomeilla tarkoitetaan lääkettä nimeltä Clomifen. Tossa on linkku sivulle, josta voit lukea mikä clomifen on ja mihin se auttaa. =) http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=221&i=LEIRAS+FINLAND_CLOMIFEN

toive Kiva kun kävit moikkaamassa meitä. =)

Haaveileva-85 Tervetuloa! :)

yrittäjä Mä en valmistautunut mitenkään erikoisemmin noihin hormonikokeisiin. Molemmissa kokeissa (kävin kilpirauhas- ja prolatiinikokeissa) olisi ollu suosituksena ottaa näytteet eripäivinä, mutta mä otatin molemmat samana päivänä. Kp:tä en kyllä muista. :|

ON: Mulla taitaa olla menossa kp 30 (vai olisko 29). Oon sekaisin noissa päivissä kun sitä varmaa ovisplussaa en saanut. :ashamed: Taitaa flunssaa pukata, kun eilen aamulla oli nenä tukossa kun heräsin ja nyt hieman kuumeinen olo. Kiva kiva. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Alkuperäinen kirjoittaja Diinu:
Hlemmur Tervetuloa! Oletkin tuttu tuolta lapsettomuuspuolelta! :wave:

Kiitos mutta en minä ole ole uusi tapaus tässä pinossa, olen ollut tässä jo pitemmän aikaa. En vaan ole juurikaan kirjoitellut
:D .
Jooh, siis sori. :ashamed: Oothan sä tossa listassakin. Mitähän mä sekoilen oikein. :D Varmaan jo joskus aiemminkin oon sut tervetulleeksi toivotellu.

Nim. Lahopää. :snotty:
 
Pp 12, (Miuku84: pp = piinapäivä = miulla siis päiviä inseminaatiosta) ja näyttääpi siltä ettei toinenkaan inssi tuottanut tulosta :( Yöllä vessassa tuli lugejenkin läpi vähän verta paperiin... Ja muutenkin on ihan sellainen olo että kohta alkaa vuotaa ja on selkeät menkkakivut... Tänään tein ovistestillä testin (ei ollut raskaustestiä niin kokeilin tuolla) niin se ainakin näytti negaa. Pitää ostaa r-testi ja huomenna tai perjantaina testata sit... Vaan ei kyllä ole toivo korkealla, ajatukset jo uudessa inssissä...
 
Teto :hug: paljon voimia sulle, ja muille tädin kiusaamille.
toive81 mukava kuulla että pääsette taas yrittämään aktiivisesti! Mulla on kans 3. clomikierto meneillään.

ON: kp 10, ajattelin alkaa huomenna oviksen tikuttamisen. Pe olis kontrolliultra, ja ovis menee ehkä viikonloppuun tai ens viikon alkuun. Muuten, te jotka syötte clomeja, oletteko käyttäneet tai käytättekö pregnyl-piikkiä, vai metsästättekö luonnollista lh-huippua tikuilla? Mulla on ollut kumpikin menetelmä käytössä ja mietin tässä juuri, kumpikohan on "tehokkaampi" menetelmä vai onko niillä mitään eroa... Tyttö sai aikanaan alkunsa pelkillä clomeilla ilman irrotuspiikkiä.
 
7.4.2010 KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



Siffis......................yk 11.......................................KP 36/30
wannabemama.....yk 15.......terot.........................KP 32/32-33
Tiijona....................yk 1........................................KP 31/
yrittäjä83..............yk 1v.......lugesteron.................KP 26/28
kipinäkenkä...........yk 1,5v...clom, metut, menop...DPO 11
Santtuli.................yk 2,5v....puregon, pregnyl........KP 25/42
E2vm86................yk 1........................................KP 24/27-35
Hlemmur................yk 8........clomit, terot..............KP 24/
Nasu-80.................yk 12......................................KP 23/26-34
Krizze...................yk 2v........................................KP 10/21
neulainen..............yk 3........terot...........................KP 7/53-90
Kirsikka09..............yk 3........clomit........................KP 7/30
Miuku84................yk 10......vyöhyket, homeop.....KP 1/27-28
TaCa......................yk...........koti inssi, clomit.........KP
Miisaliini.................yk 5........fremarit, IUI
RemppaEmppa.......yk 1v
sasuma..................yk 14
Haaveileva-85.......yk 01/09
tanza
Adalmis
Amf



HAAVEISSA TOINEN



vasu............................yk 6.................................KP 58
Diinu............................yk 1..............clomit..........KP 30/30-32
minime.........................yk 2..............terot...........KP 27/34
Calypso.......................yli vuosi........clomit...........KP 10/29
dindei



HAAVEISSA KOLMAS



Christie...............yk 2..................clomit, inssi....KP 19/23
Teto....................yk 2.................inssi................KP 28
Dora2010............yk 8.................terot...............KP 21/


HAAVEISSA NELJÄS



MiiJane...............yk 2v.......................................KP 10




TAUSTALLA / MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
markke, Emma2, memmiliini, toive81





:heart: PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuussa: Jeyn (yk 10)

Marraskuussa: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)

Joulukuussa: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)


2010

Tammikuussa: Ilona G (yk 2)

Helmikuussa: Ella-83 (yk 14)

Maaliskuussa: Silent whisper (yk 13), vaahtokarkkiunelma (yk 8), AaVee (yk 15), Nallekarkki (yk 2 )




_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja guote lopusta.









 
calypso: Mie olen nyt kahdessa kierrossa pistänyt Pregnylin ja en jaksa uskoa, että tässäkään kierrosta tulosta tulis. Plussa viime vuonna tuli Clomikierrossa, ei Pregnyliä ollenkaan. Ovis tuli sillo myöhempään, joskus kp17 (nyt kp 14-15) mutta tuli se sieltä ilman mitään irrotuksia ja tärppäskin viel.

Tetolle :hug: Samoin täällä, ajatukset on jo seuraavassa kierrossa...

Miukulle pahoittelut tädistä. Ei se vaan ymmärrä pysyä poissa...

).( Testipäivä lähenee, mutta mitään intoa testata ei edes ole. On jo sellaset menkkaturvottelut päällä, että eiköhän se täti sieltä kurvaa kunhan ensin Miukua riivaa... Alkaa mennä makukin tästä touhusta. :( Laskin eilen, että kierrossa on kolme hormonitonta päivää= jolloin ei pistetä, syödä nappeja tai työnnetä alapäähän. Yritä siinä sitten unohtaa asia edes hetkeksi.
 
Tervetuloa joukkoon Haaveileva-85 :wave:

Yrittäjä Mulla joka kerta otettu toi progesteronikoe n.10 pvän kuluttua oletetusta ovulaatiosta, muuta erityistä ei oo ainakaan mun tietääkseeni ole.. Hyvä muuten toi messias-juttu, hyvin oivallettu :LOL:

Miuku pahoittelut tädistä :hug:

Tetolle kovasti voimia :hug:

Kipinäkenkä vähän samanlaiset tuntemukset on joo kanssa, jatkuvaa hormonien pumppaamista kroppaan, ultrassa juoksemista, sitten verikokeet ja taas uudelleen alusta :( |O plus että peittojen heilutuksetkin on aikataulutettuja nykyjään, siitä on kyllä romantiikka kaukana.. :snotty: No mutta kyllä tää kaikki vielä joku päivä tuo sen kaikkein ihanimman tuloksen, täytyy vaan pitää toivoa yllä :) Jaksamisia myös sinulle :hug:
 
Tervetuloa uusille :flower:
Taisi joku plussatakin, onnea :flower:
Jaksamisia muille :hug:

Kaipaisin kokemuksia teroista. Lueskelin tuolta muualta miten teroja on käytetty säännöllistämään kiertoa, vähentämään pms-oireita, parantamaan kohdun limakalvoa jne. Mulla on kierrot olleet suht säännöllisiä keskenmenoja seuranneita paria kiertoa lukuunottamatta, mutta noi pms-oireet on jotain kamalaa. Tällä hetkellä mulla on gynen resepti burana600mg ja vertahyydyttävään lääkkeeseen, mutta noi on ainoostaan kun vuoto alkaa. Pillerit piti noi oireet kurissa hyvin, mutta viimeset pari vuotta vain pahentuneet raskaus raskaudelta (tai keskenmeno keskenmenolta). Eli voisko terot parantaa raskautumismahdollisuuksia (olettaen että limakalvo on muutoin liian ohut) ja samalla poistaa pms-oireet ?? Niin ja lisäksi on noita tiputteluvuotoja läpi kierron, yleensä puuhailua seuraavana päivän alkaa ja kestää pari päivää.. ois kiva kun nekin sais loppuun :D taidan pyytää liikoja..
 
krizze Mä söin teroja 9. kiertoa. :wave: Mulle ne määrättiin, koska mun kierto oli iiiihan mitä sattuu. Auttoivat tasaamaan kierron. Minulle niistä ei muuta hyötyä ollut, koska en ovuloi luomusti. Monethan ovat sanoneet, että ovat tulleet terojen avulla raskaaksi. Yleensä silloin vika ei ainakaan ole ovuloinnissa vaan vaikka vain pitkittyneissä kierroissa joille ei ole selitystä. Tuohon en valitettavasti osaa sanoa, että voisiko poistaa pms-oireet. Miksei. Tai ainakin lieventää niitä. Ja raskautumismahdollisuuksiahan terolut voi parantaa JOS taustalla ei tosiaan ole ainakaan ovulaation puutetta. En nyt tiedä oliko sulle tästä paljoakaan hyötyä.

calypso Mulla on clomit käytössä toista kierrosta jo enkä ole käyttänyt kertaakaan pregnyliä apuna. Esikoisen aikaan kun clomeja söin niin ovis tapahtui lähes säännöllisesti joka kierto, vaikkakin aika myöhään (kp 17-19). Nyt menossa eka clomikierto tästä toisesta kierroksesta (tosi selvästi sanottu) ja tässä kierrossa en kyllä selvää ovisplussaa saanut. :|

ON: No nyt on vasta se kp 30. Ihan sekaisin oon, tuntuu että tää kierto on kestäny ikuisuuden. |O Ens viikolla jonain päivänä pitäis menkat alkaa.
 

Yhteistyössä