Apua =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pup"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta onko se raskaus vatsan tuntunen päältä. Vaikka uudelleen raskauksissa tuntuu liikkeet aikaisemmin niin luulisi että vatsasi olisi kasvanut? Onko tissit isomtunut, kipeytynyt?
Osta huomenna testi, sillähän se selviää! :)

Tissit ovat olleet kipeet, mutta pidin sitä ihan hormoonihäiriönä. Ei tästä vatsasta kuules osaa sanoa ja yks oire kanssa on ollut nyt kuin harjotus supistas, tää menee jo niin pelottavaks =P . Ja taas juilii hieman alempaa tosin, siis aivan kuin potkut. En mää keksi mitä tää vois olla. Kyllä mies sanoi ku valitin tuota pattia että on se kyllä turvoksissakin se maha että mene lääkäriin. Mutta sitäkin tekee mulla ihan hormoonitkin välillä.

En ole toivonut raskautta, en missään nimessä joten tuskin valeraskaus, koska ihmisillä siihen vaaditaan kyllä sitä toivoa siitä raskaudesta.
Ja tiedän sellaiset ohimenevät heijasteet potkuista, mutta nää siis oikeesti tuntuu jo ihan potkuilta ei miltään "perhosten lepattelulta".

Mutta mitä jos olisin? VOisiko vauva olla terve juomisestani (join noin 7 annosta) ja parista energia juomasta huolimatta? Pelottaa...jos olen niin olenko jo mahdollisesta tuhonnut terveen lapsen. ainoa mahdollisuus olisi olla noin rv 13-15. ja juomisesta on kuukausi.

Tai siis ei kai se ole suoli kun kakka on luistanut itseasiassa normaalia paremmin =( . Pelottava tilanne, meidän suvusta kyllä tiedän naisia joilla ollut 3 menkat vaikka raskaana, mutta ajattelin jo itse kun 3 lasta olen saanut ettei minulle voisi käydä niin.

nyt tuntuu taas navan vasemmalla puolella ja pian perään navan alapuolella. Näitä oli pari päivää sitten sellaisena lepatteluna, mutta silloin luulin että ilmaa vaan.

Vaikka olisitkin raskaana ei vauvalle varmastikkaan ole mitään tapahtunut vaikka joit seitsemän annosta. Eihän se hyväksi ole muttei lapsi kuitenkaan siitä varmaankaan ole vammautunut. Tee huomenna testi niin saat tilannetta selvemmäksi.

Eihän sitä tiedä, mutta kuulostaa melko samalta kuin itsellä kun olin raskaana, tunsin (ja jopa näin) mahan läpi kun vauva potki (kuten yleensäkin :D) ja missä asennossa vauva oli (itselläni kun ei sinänsä ylimääräistä ole mahan kohdalla muutenkaan). Ja kyllä sekin tuntui "ihanalta" kun vauva vaihtoi mahassa asentoa... tuntui välillä, että venyttää itsensä ulos sieltä :D

Mutta siis tee se testi. Voi olla tosiaan jotain muutakin.... Jos testi on nega niin puhut sitten asiasta siellä gynellä.. kerrothan meillekin sitten :)

noilla sun kuvailuilla veikkailen vauvaa. jos ne liikkeet tuntuu noin isoina ja kädellä tunnet vatsan päältä niin viikkoja on kyllä jo parikymmentä.

ja et ole vauvaasi tuhonnut tuolla kertajuomisella, jos siellä vauva siis on. ostapa se testi huomenna.

Juu ja siis itsellä on 3 lasta ennestään. Ja olen minäkin nähnyt edellisistä lapsistani vauvan liikkeet, en ole painanut kuin 50 kiloa kahden ensimmäisen lapsen kohdalla eikä painoa ole nytkään kuin ehkä korkeintaan 65, mutta se mitä on ylimäärästä on vatsanalueella =/ . ja selällään kun makaan ei ylimääräsiä huomaa, mutta menkatkin turvottaa mua aina mahasta ja tisseistä. Ekat kunnon "potkut" tänään tuntui jotenkin uskamattomilta ja olin että heh, kylläpäs tuntui ihan vauvan potkulta ja sitten tuntui jo toisen kerran ja nyt iltaa kohden vaan tuntui enemmän ja enemmän eikä mitän arvailuja että oliko toi =P , ilmavaivat varmaan tuis pihallekin jossain vaiheessa, ei pieretä mitenkään kummallisesti ja nää on erilaisia. Plääh, huomisiltaan =D

Plussa tuli. Kamala olotila, kuinka sen nyt neuvolaankin kertoo että on juonut ja ettei ole huomannut koko raskautta =/ . Itseasiassa jos ollaan pitkälläkin niin olen ollut tyttöjen illassa 2 kertaa. Voi kurjuuksien kurjuus, ja mitä kaikki muut ajattelee? Ja kuinka tästä kenellekkään voi kertoa? En edes miehelle uskalla, poru tulee.

jotka kirjotelleet tähän. Tulin vain ilmottamaan tuon plussan, ehkäisy on ollut käytössä, mutta sitten tulee se mutta. En pysty käyttämään hormoonivalmisteita ja niimpä ehkäisynä kumi ja olemme tämän vuoden puolella lipsuneet harrastamaan heti menkkojen jälkeen ilman kumia ja näemmä on sitten ollutkin lyhyt kierto ja ovulaatio siis aikaisemmin.

En usko näiden kahden asian liittyvän toisiinsa, mutta tämän pahkuran kautta löysin turvonneen kohdan sitten navan kohdalta. Tämä patti kylkiluitten alta hävisi, luulen että se on ollut suoliongelma, sitä ei ole enää ja en siis tiennyt että suoli sijaitsee niinkin ylhäällä.

Luulen että nämä ovat kakkajunttura juttuja jotka siis suolessa olivat ongelmana, on ollut ongelmaa ettei kakka luista välillä 6 päiväänkään, tämän jälkeen se kyllä on lähtenyt luistamaan, tiedänpähän seuraavan kerran että kakkajunttura se vain. Mutta siis luulin että patti vai siirtyi kun joku rupesi muljumaan navan kohdalla ja eilen se joku rupesi liikkumaan ihan toden teolla ja luulin vain että maha kasvanut, olen kyllä syönytkin paljon ja ajattelin että se nyt on kerääntynyt tuohon vatsan seudulla. Nyt kun selältään hain kohtua niin kyllä se on turvonnut ihan tuolta alhaalta hieman navan yläpuolelle.

[QUOTE="aloittaja";23660807]ja siis noista kiloista niin en ole kyllä kauhean pitkä, n.165 cm. Ja kiitos onnitteluista :) , tuli vaan itellekin vähän yllätyksenä.[/QUOTE]

Juu ja aloituksessa ap oli 170 cm ja 70 kg. Tota tahtia jos kutistuu, niin ei mee kauaa, niin onkin jo kärpänen.

Yhteistyössä