APUA - Pakara kipu

Nyt on ihan pakko kysyä. Onko kellään muulla pakara kipeenä?
Mulla on nyt kolmatta viikkoa oikea pakara niin tajuttoman kipeä. Istumisen jälkeen pahenee ja sen jälkeen on kuin puukolla iskettäis pakaraan. :( Lääkäri sano ettei ole iskias. Teki kaikki testit, mutta ei osanut sanoa muuta kuin kielsi istumisen ja suositteli kevyttä liikuntaa. Vähän vaikea näin toimistotyössä.

Sissi ja pikkunen 18+6

Säteiliskö häntäluusta? Mulla kanssa toinen pakara tosi kipee, lonkka renaa sekä häntäluu.. niistä johtuen..

Voisit myös kokeilla ottaa magnesiumia, jos onkin vaan joku jatkuva kramppi?

Muoks. niin, rv 21 tänään täynnä.. kaksi raskautta ja molemmissa sama.. ihan tuskaa..

Mulla oli tosi kovaa kipua pakarassa noin kuukausi sitten eli n. 14-16 vkolla. Istuminen oli pahasta, kävely sujui joinakin päivinä vain lyhyillä askelilla, eli sellaisella köpöttely/mummotyylillä. Normaalisti lonkka-, selkä-, iskiaskipuun on auttanut se, että rentouttaa alaselkää makaamalla lattialla ja nostamalla jalat 90 asteen kulmaan vaikka tuolille. Tuohon pakarakipuun ei tuo asento tuonut helpotusta vaan pakaraan ja ristiluun seutuville sattui kuin puukolla olis isketty.

Kävin osteopaatilla hoidossa, joka käsitteli lonkan ja selän alueen, ja hieroi alaselän ja paineli jotain kipupistettä pakarassa yms. Helpotti sitten muutama päivä hoidon jälkeen. On kyllä välillä vihlaissut pakaraan myöhemminkin ja aika tarkkana on saanut olla liikunnan suhteen. Liikkumattomuus on pahasta, mutta esim. bodybalancessa ja hiukan reippaammin vedetyssä spinningissä kipeytyi uudelleen. Mutta perusjumppa, kävely ja venyttely on toistaiseksi sopineet pakaralle hyvin.

Toivottavasti kipu helpottuu pian!

Vuokko 20+1

Kiitos kaikille! Voisin kyllä kokeilla tota osteopaattia. Eihän siinä mitään menetä ja jos hakis vielä lisäks sitä magnesiumia. Hain tänään lisää sairaslomaa, kun jo pelkät yötkin ovat nykyään tuskaa. Lääkäri lohdutti ett se helpottaa sit kun oot synnyttänyt. KÄÄK! Ei ollu tarkoitus jäädä sairastaan vaan piti nauttia täysillä tästä raskaudesta.
Joo, kyllä se vois säteillä häntäluustakin, mutt jotenkin olisin uskonut ett sit olis molemmat puolet kipeenä. Lonkat tai mikään muu kohta ei ole vielä ollu kipeenä.

Sissi ja pikkunen 19+0

Tänään oltiin perhevalmennuksessa ja siellä selvisi mahdollisesti syy pakara kipuuni. SI-nivelen löystyminen. Käyn huomenna hakemassa kapean lanteille tulevan tukivyön, jospa siitä olis apua. Ens viikko kun olis tarkoitus lomailla lapin lumisilla hangilla ja toivon että pystyn siitä nauttimaan. Loman jälkeen varailen aikaa sit osteopaatille.

Sissi ja pikkuinen 19+1

Persehermokipu on kyl aika kuvaava tunne! Mulle tuli viikolla 20-21 ihan järkky kipu häntäluuhun. Istuminen täytyy suorittaa toooosi hitaasti, muuten sattuu niin p**keleesti! Muutenkin liikkuminen on yhtä tuskaa, lantioluut paikkuu ja nivusissa mahtavat liitoskivut. Mut kaiken kestää ku tietää mitä on tulossa !

Anskaliini ja Kake 27+2 =)

Yhteistyössä