Apua miten epäterveellistä ruokaa ihmiset syö! :0

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
Alkuperäinen kirjoittaja aghjf:
dinsku: Monilla karppaajilla vaan on ollu niin iso ongelma hiilareitten kanssa että tää "kaikkea kohtuudella"-filosofia ei oikein toimi. Mä en kestä lainkaan viljoja ja sokerikin turvottaa. En voi hyvin korkeahiilarisella vaikka söisin täysin virallisten ohjeitten mukaan.
Juu sama täällä. Kokeilin syödä leipää pitkästä aikaa ja vatsakivut oli yhtä helvettiä, ripaskaa lensi... Nyt on iho kunnossa, massu toimii, veriarvot parempia kuin yläasteella ja mieli kirkas. Ja rasva pääasiallisena energialähteenä.

Ja jos joku väittää karppausta "nuoreksi dieetiksi" niin millä luulette, että ihmiset elivät ennen kuin viljelystä tuli elämäntapa? Muistaakseni on joku kirjakin jossa tutkittu viljelyn aloittamisen romahduttaneen väestön terveystason...
Mutta voiko tuollainen olla oikeasti terveellistä, että yksikin leipäpala saa p*skan lentämään? Siis elää tavallaan erityisruokavalion mukaan, vaikkei allerginen oikeasti olekaan.
No eiköhän mun veriarvojen ja kolesteroliarvojen parantuminen puhu puolestaan. Mulle ei vaan sovi viljatuotteet. Joku voisi sanoa tätä "ärtyneen paksusuolen oireyhtymäksi" jonka sain pois muuttamalla ruokavaliota. Tätä on suvussa, mm. äidinäitini sontii VERTA syötyään vaaleaa leipää/muita käsiteltyjä viljoja. Ja äitini taas paisuu kuin pullataikina syötyään nopeita hiilareita.

Toki minulla on tuttavia jotka vetelevät makaroonia, pottuja, riisiä ja pullaleipää, ovat 50-kiloisia ja suht terveitä. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä taas toiselle.
Mutta oletko ennen karppauksen aloittamista pystynyt syömään leipää tms? Ja eihän pelkkien veriarvojen ja kolesteroliarvojen perusteella voi sanoa, että ihminen on terve. Liittyy kai terveellisyyteen muutakin.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En puhunut pohjois-karjala projektista. Vaan olen perehtynyt kuolleisuus-juttuihin. ( syihin jne.) alkaen 40-luvulta. MUt tack tutkimus linkistä! Pitää lukea. :) Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla ton eläinrasvan kanssa. Tai jos tarkennat vielä hieman omaa kantaasi niin helpompi kommentoida. :)
Se mitä mä oon tutkinu niin parhaita rasvoja on voi, sianihra, kookosöljy, kylmäpuristettu oliiviöljy (käyttö kylmänä esim. salaateissa) ja pähkinöitten ja manteleitten rasva. Ja tietty kalaöljy.

Iso ongelma nykyään on huono omega 3 ja omega 6 suhde, saadaan aivan liikaa omega 6 johtuen viljoista ja margariineista. Esim. Becelissä on n. 4 kertaa enemmän omega 6 kun omega 3. Myös eläinten rasva muuttuu huonommaksi jos eläimet saa paljo viljaa ravinnosta.
 
hinajisto
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
Alkuperäinen kirjoittaja aghjf:
dinsku: Monilla karppaajilla vaan on ollu niin iso ongelma hiilareitten kanssa että tää "kaikkea kohtuudella"-filosofia ei oikein toimi. Mä en kestä lainkaan viljoja ja sokerikin turvottaa. En voi hyvin korkeahiilarisella vaikka söisin täysin virallisten ohjeitten mukaan.
Juu sama täällä. Kokeilin syödä leipää pitkästä aikaa ja vatsakivut oli yhtä helvettiä, ripaskaa lensi... Nyt on iho kunnossa, massu toimii, veriarvot parempia kuin yläasteella ja mieli kirkas. Ja rasva pääasiallisena energialähteenä.

Ja jos joku väittää karppausta "nuoreksi dieetiksi" niin millä luulette, että ihmiset elivät ennen kuin viljelystä tuli elämäntapa? Muistaakseni on joku kirjakin jossa tutkittu viljelyn aloittamisen romahduttaneen väestön terveystason...
Mutta voiko tuollainen olla oikeasti terveellistä, että yksikin leipäpala saa p*skan lentämään? Siis elää tavallaan erityisruokavalion mukaan, vaikkei allerginen oikeasti olekaan.
No eiköhän mun veriarvojen ja kolesteroliarvojen parantuminen puhu puolestaan. Mulle ei vaan sovi viljatuotteet. Joku voisi sanoa tätä "ärtyneen paksusuolen oireyhtymäksi" jonka sain pois muuttamalla ruokavaliota. Tätä on suvussa, mm. äidinäitini sontii VERTA syötyään vaaleaa leipää/muita käsiteltyjä viljoja. Ja äitini taas paisuu kuin pullataikina syötyään nopeita hiilareita.

Toki minulla on tuttavia jotka vetelevät makaroonia, pottuja, riisiä ja pullaleipää, ovat 50-kiloisia ja suht terveitä. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä taas toiselle.
Mutta oletko ennen karppauksen aloittamista pystynyt syömään leipää tms? Ja eihän pelkkien veriarvojen ja kolesteroliarvojen perusteella voi sanoa, että ihminen on terve. Liittyy kai terveellisyyteen muutakin.
Olen pystynyt syömään. Ja mielelläni söinkin! Ruisleipä oli lemppariani! Mutta kärsinkin samalla mm. aknesta, verenpaineesta, kolesterolista, väsymyksestä, piereskelystä, ripaskoista, verensokerin heittelystä, masennuksesta jne jne... Nyt olen karpannut yli 2kk ja nassu on melkolailla akneton. Nukun hyvin, herään pirteänä, massu kunnossa, piereskely miehen onneksi loppunut, arvot hyvät (niinkuin kerroin), verensokeri pysyy tasasena pidempään, verenpaine laskenut ja mieliala kohentunut. Kaikenkaikkiaan elämänlaatu parantunut kertaheitolla ja paljon.
 
surettaa
mun tuttavaperhe elää jotakuinkin pelkästään limulla, pullalla ja roskaruualla. Sääliksi käy heidän kahta lasta, joista jo toinen on rankasti ylipainoinen ikäisekseen.

Välillä pistää vihaksi, välillä säälittää.
 
hekoheko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo siis kyllähän mä itsekin käytän jonkin verran suolaa ja mm lihalientä, jossa suolaa on myös. Mutta puhunkin nyt siitä, ettei sitä tarvitse teelusikka kaupalla sinne sekaan laittaa...

Jos käytän kermaa, laitan 15% ruokakermaa max 1/4 purkillisen (oli mikä ruoka tahansa).. ei vaan kaipaa edes enempää.

Itse teen jauhelihakastikkeen ihan niin, että ruskistan jauhelihan pannulla ja laitan hieman vehnäjauhoja päälle. Sekoitan jauhot kunnolla lihaan ja kaadan seoksen kattilaan, jossa on valmiiksi tehty kuuma lihaliemi. Kastike suurustuu. Laitan joukkoon paljon tomaattipyreetä. Ja se on siinä. Tietty mausteet tuli jo ruskistamisvaiheessa. Mutta ei siihen voita tarvitse. Enkä laita ikinä kuin vähän aromisuolaa (tosi ripauksen).
hyi ja sä sanot että toi on terveellistä... ensinnäkin jos haluat ihan viilata pilkkua niin ei saa ruskistaa lihaa-karsinogeenit keitä mielluummin tilkassa vettä, toiseksi älä käytä valkoista jauhoa-silkkaa turhaa sokeria, kolmanneksi aromisuola pitäis kieltää lailla-natriumglutamaatti ja pelkkää aivojen huijausta!!! =) että sitten vielä varmaan syötte hyvillä mielin rakettispagetin kanssa tuon moskan ;)


JOS nyt haluaa viilata niin pini tilkka vettä kattilaan jossa jauhelihan kypsentää ripaus suolaa ja pippuria valkosipulia yms muita puhtaita mausteita, pilko kaltattuja tomaatteja joukkoon sekä vettä ja keitä kasaan, lisäkkeeksi bataattia tai kasviksia. ;)
 
vieras
Transrasvaa muodostuu, kun öljyä kuumennetaan, simppeli juttu, en nyt jaksa enempiä todisteita kaivaa. Mutta ihan tutkittu juttu. Kylmäpuristettuja öljyjä löytyy kaikenlaisia, rypsiä, oliivia.....Niissä lukee, että on kylmäpuristettuja, ja ihan samalta hyllyltä kaupasta, kun muutkin öljyt.
Juu simppeli juttu, mutta en nyt kyllä muutamasta googlen heittämästä lähteestä kyllä löytänyt tuollaisesta mitään mainintaa. Ei edes karppausinfon sivuilta. Tämä väite olisi kyllä hyvä todistaa nyt jollain tavalla.
 
nuuna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Transrasvaa muodostuu, kun öljyä kuumennetaan, simppeli juttu, en nyt jaksa enempiä todisteita kaivaa. Mutta ihan tutkittu juttu. Kylmäpuristettuja öljyjä löytyy kaikenlaisia, rypsiä, oliivia.....Niissä lukee, että on kylmäpuristettuja, ja ihan samalta hyllyltä kaupasta, kun muutkin öljyt.
Juu simppeli juttu, mutta en nyt kyllä muutamasta googlen heittämästä lähteestä kyllä löytänyt tuollaisesta mitään mainintaa. Ei edes karppausinfon sivuilta. Tämä väite olisi kyllä hyvä todistaa nyt jollain tavalla.
karppaus.infon sivuilla ensimmäinen lause transrasvojen synnystä:

"Transrasvoja syntyy vetykaasun reagoidessa öljyn kanssa. Kasvisrasvan kovettamista kutsutaan hydraukseksi. Hydraus on teollinen prosessi, jossa nestemäiset kasviöljyt muutetaan puolikoviksi puhaltamalla niiden läpi vetyä (hydrogen). "

Tätäkö haettiin vai menikö männikköön?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Jos suomalaiset ei kerta syö epäterveellisesti, niin miksi täällä maassa on niin paljon sydän- ja verisuonisairaita?
koska syövät liikaa hiilihydraatteja, mukaterveellisiä kevyt-tuotteita, lisäaineita, liian vähän kasviksia...
liika rasva ja suola nostaa sydän ja verisuonisairauksien riskiä.
Juuri nämä ovat pääosassa noiden sairauksien syntyvyydessä.
Kyllä syy piilee jossain muussa! Toki jos suolaa käyttää kilokaupalla, niin onhan se huonoksi.

Liian puhdas ja käsitelty ruoka on pahin sairauksien aiheuttaja, jos siis ruoasta puhutaan, eli valkoiset riisit, valkoiset jauhot, einekset yms. Makkarat, jotka sisältävät jos mitäkion...siitä johtuu suomalaisten suuri sairastuvuus! :)
Kyllä, lisänä myös liika rasvan syönti! :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En puhunut pohjois-karjala projektista. Vaan olen perehtynyt kuolleisuus-juttuihin. ( syihin jne.) alkaen 40-luvulta. MUt tack tutkimus linkistä! Pitää lukea. :) Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla ton eläinrasvan kanssa. Tai jos tarkennat vielä hieman omaa kantaasi niin helpompi kommentoida. :)
Se mitä mä oon tutkinu niin parhaita rasvoja on voi, sianihra, kookosöljy, kylmäpuristettu oliiviöljy (käyttö kylmänä esim. salaateissa) ja pähkinöitten ja manteleitten rasva. Ja tietty kalaöljy.

Iso ongelma nykyään on huono omega 3 ja omega 6 suhde, saadaan aivan liikaa omega 6 johtuen viljoista ja margariineista. Esim. Becelissä on n. 4 kertaa enemmän omega 6 kun omega 3. Myös eläinten rasva muuttuu huonommaksi jos eläimet saa paljo viljaa ravinnosta.
Olen ihan samaa mieltä noista ihroista. :) Kerrankin joku, joka on tutkinut asiaa. Kalaa syödään ihan liian vähän!
 
nuuna
Alkuperäinen kirjoittaja nuuna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Transrasvaa muodostuu, kun öljyä kuumennetaan, simppeli juttu, en nyt jaksa enempiä todisteita kaivaa. Mutta ihan tutkittu juttu. Kylmäpuristettuja öljyjä löytyy kaikenlaisia, rypsiä, oliivia.....Niissä lukee, että on kylmäpuristettuja, ja ihan samalta hyllyltä kaupasta, kun muutkin öljyt.
Juu simppeli juttu, mutta en nyt kyllä muutamasta googlen heittämästä lähteestä kyllä löytänyt tuollaisesta mitään mainintaa. Ei edes karppausinfon sivuilta. Tämä väite olisi kyllä hyvä todistaa nyt jollain tavalla.
karppaus.infon sivuilla ensimmäinen lause transrasvojen synnystä:

"Transrasvoja syntyy vetykaasun reagoidessa öljyn kanssa. Kasvisrasvan kovettamista kutsutaan hydraukseksi. Hydraus on teollinen prosessi, jossa nestemäiset kasviöljyt muutetaan puolikoviksi puhaltamalla niiden läpi vetyä (hydrogen). "

Tätäkö haettiin vai menikö männikköön?
Eiku tais mennä :D puhe oli kuumentamisesta, eiks vaa?
 
oliivi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En puhunut pohjois-karjala projektista. Vaan olen perehtynyt kuolleisuus-juttuihin. ( syihin jne.) alkaen 40-luvulta. MUt tack tutkimus linkistä! Pitää lukea. :) Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla ton eläinrasvan kanssa. Tai jos tarkennat vielä hieman omaa kantaasi niin helpompi kommentoida. :)
Se mitä mä oon tutkinu niin parhaita rasvoja on voi, sianihra, kookosöljy, kylmäpuristettu oliiviöljy (käyttö kylmänä esim. salaateissa) ja pähkinöitten ja manteleitten rasva. Ja tietty kalaöljy.

Iso ongelma nykyään on huono omega 3 ja omega 6 suhde, saadaan aivan liikaa omega 6 johtuen viljoista ja margariineista. Esim. Becelissä on n. 4 kertaa enemmän omega 6 kun omega 3. Myös eläinten rasva muuttuu huonommaksi jos eläimet saa paljo viljaa ravinnosta.
Olen ihan samaa mieltä noista ihroista. :) Kerrankin joku, joka on tutkinut asiaa. Kalaa syödään ihan liian vähän!
Olen se siis sama kirjoittaja. Teenpä nikin, niin tunnistat ja tkossa jos keskustelu jatkuu.:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nuuna:
karppaus.infon sivuilla ensimmäinen lause transrasvojen synnystä:

"Transrasvoja syntyy vetykaasun reagoidessa öljyn kanssa. Kasvisrasvan kovettamista kutsutaan hydraukseksi. Hydraus on teollinen prosessi, jossa nestemäiset kasviöljyt muutetaan puolikoviksi puhaltamalla niiden läpi vetyä (hydrogen). "

Tätäkö haettiin vai menikö männikköön?
No kuumennus ei minun käsityskyvyssäni kyllä ole sama asia, kuin vedyn puhaltaminen kasvisöljyn läpi, mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.
 
Helekutti
Transrasvoja ei synny rasvojen kuumennuksessa mutta rasvat kärsivät kuumentamisesta muuten: hapettuvat, härskiintyvät ym... Transrasvoja syntyy vain osittaisessa kovetusprosessissa eli hydrauksessa.

Ja se sianihra on todellakin parasta voin ohella. Ite teen laardia usein :D
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En puhunut pohjois-karjala projektista. Vaan olen perehtynyt kuolleisuus-juttuihin. ( syihin jne.) alkaen 40-luvulta. MUt tack tutkimus linkistä! Pitää lukea. :) Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla ton eläinrasvan kanssa. Tai jos tarkennat vielä hieman omaa kantaasi niin helpompi kommentoida. :)
Se mitä mä oon tutkinu niin parhaita rasvoja on voi, sianihra, kookosöljy, kylmäpuristettu oliiviöljy (käyttö kylmänä esim. salaateissa) ja pähkinöitten ja manteleitten rasva. Ja tietty kalaöljy.

Iso ongelma nykyään on huono omega 3 ja omega 6 suhde, saadaan aivan liikaa omega 6 johtuen viljoista ja margariineista. Esim. Becelissä on n. 4 kertaa enemmän omega 6 kun omega 3. Myös eläinten rasva muuttuu huonommaksi jos eläimet saa paljo viljaa ravinnosta.
Olen ihan samaa mieltä noista ihroista. :) Kerrankin joku, joka on tutkinut asiaa. Kalaa syödään ihan liian vähän!
Mutta myös esim. voissa on DHA ja EPA rasvahappoja, vaikkei monet sitä usko. Itse syön kalaa aika harvoin (mies ei syö), mutta joka päivä otan kalanmaksaöljyä :)
 
hermiina
Alkuperäinen kirjoittaja surettaa:
mun tuttavaperhe elää jotakuinkin pelkästään limulla, pullalla ja roskaruualla. Sääliksi käy heidän kahta lasta, joista jo toinen on rankasti ylipainoinen ikäisekseen.

Välillä pistää vihaksi, välillä säälittää.

Taidan ymmärtää sinua, sillä juuri noissa tilanteissa toivoo, että voisi jotenkin hyvällä tavalla vaikuttaa muiden elämään. On varmasti turhauttavaa katsoa sivusta kun lasten terveys tuhotaan :(

 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Transrasvaa muodostuu, kun öljyä kuumennetaan, simppeli juttu, en nyt jaksa enempiä todisteita kaivaa. Mutta ihan tutkittu juttu. Kylmäpuristettuja öljyjä löytyy kaikenlaisia, rypsiä, oliivia.....Niissä lukee, että on kylmäpuristettuja, ja ihan samalta hyllyltä kaupasta, kun muutkin öljyt.
Juu simppeli juttu, mutta en nyt kyllä muutamasta googlen heittämästä lähteestä kyllä löytänyt tuollaisesta mitään mainintaa. Ei edes karppausinfon sivuilta. Tämä väite olisi kyllä hyvä todistaa nyt jollain tavalla.
Huoh, ei mun tarvii todistella yhtään mitään, uskot jos uskot, jos et niin et, ei ole multa pois mitenkään! ;)

 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Transrasvoja ei synny rasvojen kuumennuksessa mutta rasvat kärsivät kuumentamisesta muuten: hapettuvat, härskiintyvät ym... Transrasvoja syntyy vain osittaisessa kovetusprosessissa eli hydrauksessa.

Ja se sianihra on todellakin parasta voin ohella. Ite teen laardia usein :D
Silloin ku mä paistan kylkisiivuja voinko ottaa sen sianihran talteen jotenkin vai miten sä teet? Säilyykö miten?
 
Joku vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Transrasvoja ei synny rasvojen kuumennuksessa mutta rasvat kärsivät kuumentamisesta muuten: hapettuvat, härskiintyvät ym... Transrasvoja syntyy vain osittaisessa kovetusprosessissa eli hydrauksessa.

Ja se sianihra on todellakin parasta voin ohella. Ite teen laardia usein :D
Kyllä vaan syntyy...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Transrasvaa muodostuu, kun öljyä kuumennetaan, simppeli juttu, en nyt jaksa enempiä todisteita kaivaa. Mutta ihan tutkittu juttu. Kylmäpuristettuja öljyjä löytyy kaikenlaisia, rypsiä, oliivia.....Niissä lukee, että on kylmäpuristettuja, ja ihan samalta hyllyltä kaupasta, kun muutkin öljyt.
Juu simppeli juttu, mutta en nyt kyllä muutamasta googlen heittämästä lähteestä kyllä löytänyt tuollaisesta mitään mainintaa. Ei edes karppausinfon sivuilta. Tämä väite olisi kyllä hyvä todistaa nyt jollain tavalla.
Huoh, ei mun tarvii todistella yhtään mitään, uskot jos uskot, jos et niin et, ei ole multa pois mitenkään! ;)
No ei tässä nyt ole uskosta kiinni, vaan siitä, että noin oleellinen tieto on mennyt minulta kyllä ihan ohi ja haluaisin oikeasti tietää onko tämä totta.
 
vieras
Hei ihan oikeasti kertokaa nyt tuosta öljyn kuumentamisesta. Meneekö kuumennuksessa vetyä kasvisöljyn läpi? Noissa muutamissa lähteissä, joita pikaisesti luin sanottiin, että transrasvat ovat kiinteitä ja ei minun öljyni ainakaan muutu kuumentaessa kiinteäksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei ihan oikeasti kertokaa nyt tuosta öljyn kuumentamisesta. Meneekö kuumennuksessa vetyä kasvisöljyn läpi? Noissa muutamissa lähteissä, joita pikaisesti luin sanottiin, että transrasvat ovat kiinteitä ja ei minun öljyni ainakaan muutu kuumentaessa kiinteäksi.
Mä yritin etsiä tietoa englannin kielisistä lähteistä, enkä löytänyt mitään, jonka mukaan voisi onnistua saamaan aikaan transrasvoja kuumentamalla ainakaan kotioloissa. (Luin mm. Wikipediaa, jossa melko laaja selvitys asiasta.) Muistan myös jonkun ohjelman (pahoittelen, en muista tarkemmin), jossa testattiin pystyykö kotioloissa saamaan aikaiseksi transrasvoja pannulla. Ei onnistunut.

Eli minä en ole vielä löytänyt mitään tietoa, jonka mukaan kuumennuksella saisi aikaan transrasvoja. Minuakin asia kiinnostaa, joten minäkin haluaisin jonkun viitteen tähän asiaan.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Transrasvaa muodostuu, kun öljyä kuumennetaan, simppeli juttu, en nyt jaksa enempiä todisteita kaivaa. Mutta ihan tutkittu juttu. Kylmäpuristettuja öljyjä löytyy kaikenlaisia, rypsiä, oliivia.....Niissä lukee, että on kylmäpuristettuja, ja ihan samalta hyllyltä kaupasta, kun muutkin öljyt.
Juu simppeli juttu, mutta en nyt kyllä muutamasta googlen heittämästä lähteestä kyllä löytänyt tuollaisesta mitään mainintaa. Ei edes karppausinfon sivuilta. Tämä väite olisi kyllä hyvä todistaa nyt jollain tavalla.
Huoh, ei mun tarvii todistella yhtään mitään, uskot jos uskot, jos et niin et, ei ole multa pois mitenkään! ;)
No ei tässä nyt ole uskosta kiinni, vaan siitä, että noin oleellinen tieto on mennyt minulta kyllä ihan ohi ja haluaisin oikeasti tietää onko tämä totta.
No älä ihmeessä lisää sinne sitten vettä. Veden höyrystyessä nedestä vapautuu happi ja vetymolekyylejä
 

Yhteistyössä