Apua, Apua! Mitä uskallan syödä, kun aina vaan närästää?

paula pitää pinnalla
Mä uskon, että toi vhh voi hyvinkin viedä oireet veks. Mua kun ainakin närästyttää aj turvottaa eniten aina silloin kun ollaan oltu mummolassa kylässä ja syöty kaikenmaailman makeita leivonnaisia.

Mut hätäapua närästykseen löytyi! Valmarin! Mut jessus että se maistuu pahalta...
Mantelijauhe auttaa - oliko siitä puhetta? Ei tarvi kypsentää edes:)
 
vierailija
Ja kaurapuurostahan vissiin sanotaan, että se tekee jonku ihmeen kauraliman vatsalaukun suojaksi...? Et miten olisi, maistuisko kaurapuuro? ;)
No ei se enää nykyään päde, mut onhan kaura ollut ihan erilaista esim 50 vuotta sitten, kun ei ollut korrensääteitä eikä hermomyrkkyjä käytössä.

Helpompi jättää kokonaan pois. Tämän kun muistais kans: glukoosifruktoosisiirappi on maissista tehtyä, varmasti närästää ja aiheuttaa myrkytysoireita:
 
Laihdutus auttaa, liikalihavilla yleensä refluksiaa.
Tiedän koska itsellä oli kun painoin ihan vitusti. Ei tarttenut poppamiehen rohtoja eikä lääkkeitä, riitti kun laihdutti.
Laihtunut olenkin tämän aloituksen tekemisen jälkeen. En uskalla puntarilla käydä, mutta vaatteet eivät purista, eikä housujen kauluksen päälle ryöpsähdä turvonnutta nahkamakkaraa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: epek
vierailija
Mä uskon, että toi vhh voi hyvinkin viedä oireet veks. Mua kun ainakin närästyttää aj turvottaa eniten aina silloin kun ollaan oltu mummolassa kylässä ja syöty kaikenmaailman makeita leivonnaisia.

Mut hätäapua närästykseen löytyi! Valmarin! Mut jessus että se maistuu pahalta...
en ole maistanut, kun ei närästä ollenkaan. Askorbiinihappoa kun karttaa ja glutamiinhappoa sekä glutamaatteja, ei närästä.
 
r0s
En ole koskaan tietääkseni käyttänyt. En ole taas viikkoihin kärsinyt närästyksestä, enkä ole tarvinnut minkäänlaista närästyslääkettä. (y)

Mikänärästyksen sulla sit aiheuttaa?

Mä oli pari viikkoa sokerittomalla ja vehnättömällä (ja alkoholittomalla) ja olo oli oiva. Sit söin pari palaa patonkia, pari lasia punkkua ja taas kupli kivasti vatsassa ja sai etsiä yöllä lisätyynyjä ja samarinia.
 
Mikänärästyksen sulla sit aiheuttaa?

Mä oli pari viikkoa sokerittomalla ja vehnättömällä (ja alkoholittomalla) ja olo oli oiva. Sit söin pari palaa patonkia, pari lasia punkkua ja taas kupli kivasti vatsassa ja sai etsiä yöllä lisätyynyjä ja samarinia.
Viljat, sokerit. Peruna on yks pahimmista aiheuttajista. Myös kaura närästää.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
[QUOTEost: 30441677, member: 4820"]
Tuntuu ainakin siltä, että enää ei uskalla mitään syödä, kun päivittäin korventaa. En tiedä sitten, että onko tämä jotain kunnon refluksivaivaa, vai mitä ihmettä. Tätä on jatkunut jo monta viikkoa ja pahenee vaan koko ajan. Soodat ja kaikki muutkin konstit ja vippaskonstit käytössä.

Ja joo, olen ottanut lääkärin ajanvaraukseen yhteyttä ja sain ajan 3 viikon päähän. Kauhean pitkään pitää kärvistellä näitten vaivojen kanssa.
[/QUOTE]
Miten jakselet nykyään?
 

Yhteistyössä