Apua, Apua! Mitä uskallan syödä, kun aina vaan närästää?

Tuntuu ainakin siltä, että enää ei uskalla mitään syödä, kun päivittäin korventaa. En tiedä sitten, että onko tämä jotain kunnon refluksivaivaa, vai mitä ihmettä. Tätä on jatkunut jo monta viikkoa ja pahenee vaan koko ajan. Soodat ja kaikki muutkin konstit ja vippaskonstit käytössä.

Ja joo, olen ottanut lääkärin ajanvaraukseen yhteyttä ja sain ajan 3 viikon päähän. Kauhean pitkään pitää kärvistellä näitten vaivojen kanssa.
 
Refluksi
Mulla on todettuna refluksi. Vältettäviä ruoka-aineita mm.
- liiallinen kahvi
- kaikki raskas ja rasvainen ruoka
- mulle ei sovi raaka paprika lainkaan
- tuliset ja kovin mausteiset ruoat
- alkoholi
- hiilihappoa sisältävät limpsat ja muut sidukat
- tuoremehut

Annoskoko on syytä pitää pienenä, illalla ei saa syödä raskaasti, että vatsalaukku ei ole tupaten täysi, kun käy makuulle. Hieman kohotettu vuode voi auttaa asiaa, hapot ei ehkä niin valu vatsalaukusta ruokatorveen. Itse en osaa näin nukkua, mitä nyt joskus sohvalla pakkotilanteessa.

Tässä nyt jotain tietoja.
 
Mulla on todettuna refluksi. Vältettäviä ruoka-aineita mm.
- liiallinen kahvi
- kaikki raskas ja rasvainen ruoka
- mulle ei sovi raaka paprika lainkaan
- tuliset ja kovin mausteiset ruoat
- alkoholi
- hiilihappoa sisältävät limpsat ja muut sidukat
- tuoremehut

Annoskoko on syytä pitää pienenä, illalla ei saa syödä raskaasti, että vatsalaukku ei ole tupaten täysi, kun käy makuulle. Hieman kohotettu vuode voi auttaa asiaa, hapot ei ehkä niin valu vatsalaukusta ruokatorveen. Itse en osaa näin nukkua, mitä nyt joskus sohvalla pakkotilanteessa.

Tässä nyt jotain tietoja.
Noita yritänkin vältellä mahdollisimman paljon. Enkä syö tuorekurkkuakaan tällä hetkellä.
 
"Heidi"
Ihan ensiavuksi osta kuuri happosalpaajia apteekista, niin saat pahimman närästyksen kuriin. Kahvi on yksi pahimmista närästyksen aiheuttajista, toinen on kaikki käristetty rasva, esim. Munkki tai voitaikinaleinonnainen.
Yksi mihin kannattaa kiinnittää huomiota, on mahalaukkua kiristävät vaatteet.
 
etsi
Tuntuu ainakin siltä, että enää ei uskalla mitään syödä, kun päivittäin korventaa. En tiedä sitten, että onko tämä jotain kunnon refluksivaivaa, vai mitä ihmettä. Tätä on jatkunut jo monta viikkoa ja pahenee vaan koko ajan. Soodat ja kaikki muutkin konstit ja vippaskonstit käytössä.

Ja joo, olen ottanut lääkärin ajanvaraukseen yhteyttä ja sain ajan 3 viikon päähän. Kauhean pitkään pitää kärvistellä näitten vaivojen kanssa.
Ei tietenkään. Mutta ei se lääkäri sun puolesta selvitä asiaa, kun ei se tiedä, mitä kaikkea syöt tai juot.

Lääkkeistä | Maissiallergia

onko sulla allergioita? Tuota ei moni tunne...
 
etsi
[QUOTE="Heidi";30441738]Ihan ensiavuksi osta kuuri happosalpaajia apteekista, niin saat pahimman närästyksen kuriin. Kahvi on yksi pahimmista närästyksen aiheuttajista, toinen on kaikki käristetty rasva, esim. Munkki tai voitaikinaleinonnainen.
Yksi mihin kannattaa kiinnittää huomiota, on mahalaukkua kiristävät vaatteet.[/QUOTE]

Kahviin kannattaa laittaa luomumaitoa - ja kahvikin kannattaa olla vaikkapa Mundoa, jota ei laiteta niin paljon kuin tavallista, koska luomukahvin pavut ovat pienempiä, kuin tavalliset. Tavallisen kahvin viljelyssä käytetään useita torjunta-aineita, siksi jäämät voivat ärsyttää mahalaukkua.

Etsi - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Pullat kokonaan pois, ja hiivatuotteet, myös hiivauutteet, esimerkiksi nuo.
 
etsi
Tuntuu ainakin siltä, että enää ei uskalla mitään syödä, kun päivittäin korventaa. En tiedä sitten, että onko tämä jotain kunnon refluksivaivaa, vai mitä ihmettä. Tätä on jatkunut jo monta viikkoa ja pahenee vaan koko ajan. Soodat ja kaikki muutkin konstit ja vippaskonstit käytössä.

Ja joo, olen ottanut lääkärin ajanvaraukseen yhteyttä ja sain ajan 3 viikon päähän. Kauhean pitkään pitää kärvistellä näitten vaivojen kanssa.
Toteuta nyt vaan kaikki nuo alussa mainitut ja syö munakkaita. Joillakin auttaa mantelijauheen käyttäminen, mutta en usko, että sekään auttaa, jos ei ensin poista noita happoja - juomista myös!

Manteli - Fineli

Pannareita ja vohveleita voi tehdä myös, mutta vain JOS ET OLE allerginen mantelille.
 
vvvvv
Voi jee sait ton kammoan kaikkea linkittäjän ketjuusi.... Koita suodattaa....

Mut hae niitä happosalpaajia apteekista!-niin kuin moni jo ehdottikin. Ne on ihan samaa tavaraa mitä lääkärikin määräisi..

Ja sanokaas nyt mikä se niiden lisäks otettava litku oli, se mikä teki sen vaahtotulpan ettei ruoka nousis ylös....??? Gaviscon???! Sitä sai antaa vauvallekin, mutta käytetään kyllä ihan aikuisillakin.

Ja hei entisenä munuaishoitajana sanon, että jätä se sooda! Sitä ei saa käyttää kuin hetken tuohon tarkoitukseen, muuten se voi tuhota munuaiset.
 
:))
Mun miehellä oli vuosia sitten kaamea närästysongelma, ajoittain käytti jotain lääkkeitä ja kävi tähystyksessä yms.. alkoi sitten vähentämään hiilihydraatteja ja erityisesti viljatuotteet ja sokerin syönnin lopetti lähes kokonaan. Nykyään ei närästä oikeastaan koskaan muulloin kuin jos erehtyy esim vehnää syömään. Eli kunnollisen karppauksen kokeilua suosittelisin! :) Esim kurkku oli hälle aikoinaan painajainen, nykyään pystyy syömään normaalisti kun karppaa.
 
etsi
Mun miehellä oli vuosia sitten kaamea närästysongelma, ajoittain käytti jotain lääkkeitä ja kävi tähystyksessä yms.. alkoi sitten vähentämään hiilihydraatteja ja erityisesti viljatuotteet ja sokerin syönnin lopetti lähes kokonaan. Nykyään ei närästä oikeastaan koskaan muulloin kuin jos erehtyy esim vehnää syömään. Eli kunnollisen karppauksen kokeilua suosittelisin! :) Esim kurkku oli hälle aikoinaan painajainen, nykyään pystyy syömään normaalisti kun karppaa.
Niinhän se vaan on, et suorakylvön myötä viljassa on mykotoksiineita enemmän kuin koskaan aikaisemmin - eikä niitä eläimille voi syöttää, kun ne sairastuu...

Viljassa on myös korrenvahvistajajäämiä ollut kauan aikaa ja tietysti varsinkin täysjyvä närästää, koska se vahva kuorikerros yksinkertaisesti on liikaa mahan suolahapoille - eihän puujauhoakaan voi syödä! Selluloosaa muuten on monissa valmisteissa, myös lääkkeissä... ja kuka niitä sieltä enää pois saa?

Vehnän sitko- ominaisuutta puolestaan on jalostettu niin, ettei se enää ihmiselle sovi.

Ja t

Onhan tässä pieni ristiriita, mut onneksi asiat selviää, kun viitsii kokeilla.
 
Itse asiassa ihan muusta syystä olen aloittelemassa karppaamista, tai siis remppaan ruokavaliotani vähähiilihydraattiseksi, jo ihan oman huonon olotilan vuoksikin. Noh, rehellisesti tunnustan, että tarvitsen hilata painoa alaspäin. Toivottavasti myös nämä happovaivat jäävät historiaan, koska kieltämättä hieman hirvittää, että miten käy tämän närästyksen kanssa, paheneeko vai ei. Ja tänään en ehtinyt apteekkiin, niin jäi ne happosalpaajat ja se gaviscon vielä hankkimatta.

Kiitos vastauksista! :)
 

Yhteistyössä