Anteeksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Mutta minä olen väsynyt tuohon naapurin lapseen joka lähes asuu meillä päivästä toiseen.
mä en jaksa. mulla on itellä useampi lapsi ja yksi vauvaikäinen.
Omat lapset saa kyläillä mut kyllä niillä se 2-3 tuntia on ehdoton takaraja päivässä. ja jokapäivä ei mennä samaan paikkaan kylään.
anteeksi jos kyse on sinun lapsestasi, en tarkoita pahalla mutta meillä on omakin elämä ja olen äärirajoilla.
Lapselle en voi suuttua.ei se ole lapsen vika.
kiltisti olen monta kertaa pyytänyt meneen kotiin mutta ei usko.
sanonut etteikö äiti ole huolissaan tai mennä käymään edes kotona.
käy mutta tulee takaisin. nytkin kuulemma äiti nukkuu.

Sano että teillä saa olla vain tunnin tai 2 päivässä, anna takki päälle ja lähetä ulos. Jos tulee uudestaan, sano että huomenna sitten taas.

Vai onko syytä olla erityisen huolissaan?

Mä menisin suoraan sen äidin oven taakse. Meilläkin välillä ollut noita lapsia jotka saa suunnilleen kantaa pihalle että lähtevät, mutta enpä ole sisäleikkeihin enää niitä päästänytkään. Tämä on meidän perheen koti ja jos ei uskota mitä meidän kodissa sanotaan niin ei ole asiaa tulla enää uudestaan.

Kuulin tuttavalta että heillä naapurit jättävät n.5-6v lapsia pihalle leikkimään, ilman avaimia, kun käyvät kaupassa. Eli olettavat että tuttavani pitää heidänkin lapsia silmällä, kysymättä, kun on kotona omien lasten kanssa. :headwall: Sapettaa tollanen. Eikö ihmiset voi pitää omista lapsista huolta, tai edes kysyä että sopiiko että katot meidänkin kakaroiden perään? Anteeksi vaan mutta tätä mieltä minä olen!

Sitten ihmetellään miksi lapsia kaapataan tms... :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja lämminsydän:
Onko kotioloissa kaikki ihan okei? ei varmaankaan ole,mikäli lapsi saa olla ja tulla oman mielen mukaan.Taitaapi ongelmaa olla kotosalla...

valitettavasti ei.
perusjutut kunnossa mutta ei kuria eikä huolenpitoa.
kokee että meidän koti on turva ja että minä olen niin mukava että omaa sydäntä särkee.
valitettavasti jouduin asiaan puuttumaan virallisesti (niin että sattuu koska lapsi on ihana).
voipi olla että lapseni menettää parhaan ystävänsä mutta toivon että naapurin lapsen elämä parantuu.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa apee:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Minkä ikäisestä on kyse?

kohta 7vuotiaasta

Jos lapsi ei usko, kun sanot että nyt ei sovi, se on tietty asia erikseen, mutta periaatteessa tossa iässä ne kaverit alkaa tulla tärkeiksi ja sen bestiksen kanssa roikuttais kokoajan.
Meillä 9v on ollu tapaninpäivästä asti parhaan kaverinsa kanssa. Ensinne oli siellä ja nyt tämän viikon meillä. Eihän ne tossa iässä enää "hoitoa" tartte ja aina voi komentaa ulos/omaan huoneeseen, jos meno käy hermoille. Tai toi ulosmeno riippuu tietty paikasta.

Yhteistyössä