Anteeksi jauhaminen sektio asiasta, mutta..

• Viestiketjun aloittaja Muumaa
  • Ensimmäinen viesti
Siis mä en tajua tätä väittelyä tästä aiheesta.

Mua ärsyttää se kun sanotaan Ai sulle on tehty sektio?
Johon mä vastaan: kyllä ja muuten mun lastani ei olisi maailmaan saatu tarpeeksi ajoissa!!

Siis jotkut saatanan urpot ei tajua, että joskus se sektiokin voi olla viimeinen mahdollisuus saada vauva ulos nopeiten. Ja musta sellainen joka ei tätä asiaa ymmärrä ei sitten taida olla valmis saamaan myöskään omaa lasta.

Mitenköhän mahtaa täydellisten "synnyttäneiden" äitien maailma romahtaa, jos yhtäkkiää kerrotaankin, että viedään leikkaukseen? Silloinko te sanotte, että ei viedä vaan lapsi saa kuolla, vai sanotteko kenties, että ei, silloin tämä ei ole mun lapsen syntymäpäivä vaan se on leikkauspäivä!!

Syntyy se lapsi ihan molemmilla tavoilla ja meillä ainakin keskimmäisellä vietetään ihan yhtä samalla tavalla syntymäpäivää kun muillakin lapsilla..
Ja lapsi on ihan yhtä tarkeä mulle kun muutkin lapseni! :heart:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Tässä vielä suoraa lainausta kymmensivuisesta oppaasta nimeltä "Ohjeita keisarileikkauksella synnyttävälle äidille", joka minulle annettiin sairaalasta jo etukäteen.

Sivulta 2: "Olivatpa syyt keisarinleikkaukseen mitkä tahansa, keisarileikkaus on yhtä oikea synnytys kuin normaali alatiesynnytyskin. Se ei vaikuta äitiyteen kasvamiseen eikä hyvän äiti-lapsisuhteen kehittymiseen."

Eikö tämä nyt siis jo riitä. Puhukoon jokainen tavallaan, etenkin me jotka emme ole lääketieteen ammattilaisia. Hekään eivät puhu vain yhdellä sanalla tästä aiheesta.

Tärkeintä on lapset.
No toi nyt on kirjotettu vain lohdukkeeksi leikattaville, ei se mitään faktaa ole.
Yhtälailla joulupukki lentää porovaljakolla.

Mutta samahan se on juu.

Eli terveydenhoitoalan, lääketieteen, synnytysopin yms. ammattilaiset valehtelevat aikuisille ihmisille?

Arvaa kumpaa uskotaan ennemmin ja paremmin perustein, alan aitoa ja oikeaa ammattilaista vai jotakuta sinun kaltaistasi. Niin, no, sinun kaltaistasi uskoo tietysti toinen sinun kaltaisesi. Että lieneehän noita.

Sun kannattaisi mennä juttelemaan sen alan ammattilaisten kanssa, joita nikkisi mukaisen diagnoosin perusteella todella tarvitset. Pääsisit noista harhaluuloistasi monen asian suhteen.

Ja kuukin on juustoa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja manskumamma:
Siis mä en tajua tätä väittelyä tästä aiheesta.

Mua ärsyttää se kun sanotaan Ai sulle on tehty sektio?
Johon mä vastaan: kyllä ja muuten mun lastani ei olisi maailmaan saatu tarpeeksi ajoissa!!

Siis jotkut saatanan urpot ei tajua, että joskus se sektiokin voi olla viimeinen mahdollisuus saada vauva ulos nopeiten. Ja musta sellainen joka ei tätä asiaa ymmärrä ei sitten taida olla valmis saamaan myöskään omaa lasta.

Mitenköhän mahtaa täydellisten "synnyttäneiden" äitien maailma romahtaa, jos yhtäkkiää kerrotaankin, että viedään leikkaukseen? Silloinko te sanotte, että ei viedä vaan lapsi saa kuolla, vai sanotteko kenties, että ei, silloin tämä ei ole mun lapsen syntymäpäivä vaan se on leikkauspäivä!!

Syntyy se lapsi ihan molemmilla tavoilla ja meillä ainakin keskimmäisellä vietetään ihan yhtä samalla tavalla syntymäpäivää kun muillakin lapsilla..
Ja lapsi on ihan yhtä tarkeä mulle kun muutkin lapseni! :heart:
Ei vaan silloin sanon, että lapsi syntyi sektiolla. Jos alatietä lasta en synnytä, en myöskään sano häntä synnyttäneeni vaan hänen syntyneensä sektiolla. Kyse ei ole mistään täydellisen äidin tittelistä vaan siitä miten joku asia oikein ilmaistaan.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli terveydenhoitoalan, lääketieteen, synnytysopin yms. ammattilaiset valehtelevat aikuisille ihmisille?

Arvaa kumpaa uskotaan ennemmin ja paremmin perustein, alan aitoa ja oikeaa ammattilaista vai jotakuta sinun kaltaistasi. Niin, no, sinun kaltaistasi uskoo tietysti toinen sinun kaltaisesi. Että lieneehän noita.

Sun kannattaisi mennä juttelemaan sen alan ammattilaisten kanssa, joita nikkisi mukaisen diagnoosin perusteella todella tarvitset. Pääsisit noista harhaluuloistasi monen asian suhteen.

Ja kuukin on juustoa.
:)
No jakeleehan ne neuvolasta millon mitäkin lappuja, ei niitä kaikkia niin vakavasti pidä ottaa.
Ja mitä sektioon tulee, sehän on kirurginen toimenpide, ei synnytys, vaikka siinä toki syntyykin vauva.
Sut on ilmeisesti leikattu, koska otat asian itseesi henkilökohtaisesti.

Leikkaus tai synnytys, aivan sama lopputulos: vauva :heart: Mitä väliä sillä on miten se vauva tänne maailmaan tulee?
Sektiolla vauvansa saaneet ottavat hernettä vähän liian herkästi nokkaansa näissä asioissa...

slurp
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja kuukin on juustoa.
:)
No jakeleehan ne neuvolasta millon mitäkin lappuja, ei niitä kaikkia niin vakavasti pidä ottaa.
Ja mitä sektioon tulee, sehän on kirurginen toimenpide, ei synnytys, vaikka siinä toki syntyykin vauva.
Sut on ilmeisesti leikattu, koska otat asian itseesi henkilökohtaisesti.

kiitos lunatic, kerrankin joku kehtaa ihan mustanakin sanoa samaa, kun nämä muut mustat vaan nuoleskelee sektiomammojen takapuolia.

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Tapellaanko täällä oikeasti tämmösestäkin? Siis minkä ihmeen takia? :eek:
Ihmettelen täällä ihan samaa..
On olemassa ihmisiä, joiden täytyy tavalla tai toisella saada tuntea itsensä paremmiksi kuin muut. Tänään kilpaillaan siitä, kuka on paras synnyttäjä, huomenna tapellaan vaikka imettämisestä. Tai nukuttamisesta. Pääasia, että saa pahan mielen toiselle ja tuntee itsensä Pirun Hyväksi Ihmiseksi.

Mitä tarkoittaa
sektiomamma ??? Onko muut sitten alapäämammoja ?
miksi äidit täytyy erotella ?
Olen SEKTIOkotiäiti, olen ALAPÄÄkotiäiti ?
En jaksa ymmärtää.
Äiti kuin äiti, saakeli !!

mm
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Tuleeko muuten teille sektiota vähätteleville ja mollaaville ollenkaan mieleen, että tuollaiset puheet saattavat ihan oikeasti ja todella loukata ja aiheuttaa pahaa mieltä?
öö...ketä se nyt loukkaa, jos sanoo ettei sektioitu ole synnytttänyt? eihän siinä mitenkään arvostella kenenkään äitiyttä?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tarkoittaa:
En jaksa ymmärtää.
Peesailen sua 100%sti! :flower:
Miksei isien eteen laiteta mitään etuliitteitä.
Esim lähetyssaarnaaja-asento-isä, takaapäin-isi jne.. miten sitten lapsensa olisi alulle pannutkin.

vieras
SYNNYTYSTAVAT

Normaali alatiesynnytys on luonnollisin ja monella tavalla paras synnytystapa vastasyntyneen kannalta. Myös synnytyksessä lapsi kehittyy ja hän erittää stressihormoneja, jotka valmistavat häntä kohdun ulkoiseen maailmaan. Stressihormonit auttavat mm. hengityksen käynnistymisessä. Alatiesynnytyksessä lapsi myös kolonisoituu normaalibakteeriflooralla eli hänen suolistoonsa kulkeutuu normaalisti suolistossa esiintyviä bakteereja. Tämä edesauttaa suoliston toimintaa.

Noin 75% synnytyksistä sujuu normaalisti alateitse. Keisarileikkauksella syntyy noin 15% lapsista ja imukuppi- tai pihtisynnytyksellä 6-8%. Imukuppi- ja pihtisynnytystä kutsutaan päästäviksi alatieoperaatioiksi. Niihin päädytään tavallisimmin joko ponnistusvaiheessa lapsen sydänkäyrästä ilmenevän ahdinkotilan takia tai äidin uupumisen takia. Kolmanneksi tavallisin syy on ponnistusvaihetta pitkittävä sikiön tarjonta eli asento, jossa sikiö tulee synnytyskanavaan.

Tavallisimmat syyt keisarileikkaukseen ovat synnytyksen aikaiset poikkeavat tarjonnat, synnytyksen pysähtyminen ennen kuin kohdun suu on kokonaan auki tai sikiön ahdinkotila. Mikäli äiti on kovin ylipainoinen tai hänellä on diabetes, voi muodostua sikiö-äiti -epäsuhta, jolloin päädytään keisarileikkaukseen. Myös poikkeavissa perätilatarjonnoissa päädytään usein keisarileikkaukseen, samoin monisikiöraskauksissa, jos ensimmäisenä syntyvä lapsi on muussa kuin päätarjonnassa.

Hätäkeisarileikkauksesta puhutaan, kun lapsi pitää saada ulos kohdusta noin viidessä minuutissa siitä, kun leikkauksesta on päätetty. Tämä tilanne on kuitenkin hyvin harvinainen. Yleensä syynä on sikiön sydänäänten romahtaminen eli vakava sikiön ahdinkotilanne.

En jaksa ymmärtää.
niin.. Mä olen sitten vissiin sektioalapäämamma / sektioalapääkotiäiti :LOL: :LOL:
Lapsellista porukkaa, pitää jo äiditkin erotella eri kastiin!
täysin samaa, mieltä äiti kuin äiti! :)

Mitä tarkoittaa
En jaksa ymmärtää.
Esim lähetyssaarnaaja-asento-isä, takaapäin-isi jne.. miten sitten lapsensa olisi alulle pannutkin.
:D
Toi ois muuten hyvä. Jos on kovin asentoja vaihteleva pariskunta niin oisko se sitten "eitarkkaatietoamistätärppäs-isä" ? :D

Lunatic
En jaksa ymmärtää.
:D
Toi ois muuten hyvä. Jos on kovin asentoja vaihteleva pariskunta niin oisko se sitten "eitarkkaatietoamistätärppäs-isä" ? :D
:LOL: jOO, tai sekaruikkija-isi?

Yhteistyössä