Anoppi syyttää minua kaikesta ja esittää lapselleen ihan muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaargh!

Vieras
No niin. Miehen äiti on ihan omaa luokkaansa. Ihan kaikessa mahdollisessa. Mies ei ole oikeastaan koskaan ollut äitinsä kanssa erityisen hyvissä väleissä, tämä juontaa juurensa jo kauas lapsuuteen, äiti on aina suosinut muutamaa lastaan ja valinnut alkoholistiaviomiehensä lastensa sijasta, rahat käytettiin, että uusi mies sai viinaa ja lapsille ei ostettu vaatteita, harrastusvälineitä ym. Siltikin mieheni on yrittänyt pitää edes jonkulaiset välit äitiinsä, syytä en kyllä aina oikein ymmärrä.

Meillä on ollut tapana käydä kerran vuodessa vierailulla miehen lapsuudenkodissa, asuvat toisella puolella Suomea ja isäpuolen alkoholinkäytöstä johtuen emme ole halunneet pienten lastemme kanssa heillä yöpyä, joten olemme aina olleet muutaman päivän hotellissa yötä. Nyt reissu oli taas lähenemässä ja kuinkans kävikään, meiltä hajosi pesukone... Siihen sitten menikin suunnitellut hotellirahat ja vähän ylimääräistäkin.

Mieheni soitti ja ilmoitti äidilleen, että emme pääsekkään tulemaan, piti hankkia uusi pesukone. Äiti oli kovin ymmärtäväinen, mutta soitti sitten myöhemmin minulle, kun tiesi poikansa olevan harkoissa ja antoi hyvin selvästi ymmärtää, että kyse on vain siitä, että minä olen vaikea ja en halua heille tulla. En todellakaan heille halua mennä, mutta kyse ei nyt todellakaan ole siitä. Meillä ei yksinkertaisesti riitä rahat kuuden ihmisen hotelleihin ym. pesukoneen ostamisen jälkeen.

Tämä ei ollut suinkaan ensimmäinen kerta, kun anoppi minua syyttää. Minusta on kiinni anopin mielestä se, että emme vietä heillä jouluja, että en anna parivuotiaita lapsenlapsia heille viikoksi yksinään kyläilemään ym. Ja miehelleni hän esittää ihan muuta ja sivussa äyskii minulle. Tekisi joskus mieli nauhottaa anopin käytöstä, että poikansakin näkisi miten hän oikein käyttäytyy. Olen miehelle kertonut, että minusta hänen äitinsä ei oikein pidä minusta, mutta mieheni paikallaollessa hän esittää aivan muuta ja kahdestaan ollessamme on ihan eri ääni kellossa.

Kiitos ja kumarrus, helpotti saada purkaa kiukkua johonkin. Minä menen tästä raivaamaan kylppäriin tilaa uudelle pesukoneelle!

Oletko sitten sanonut suoraan anopillesi, miksi ette halua kyläillä tai jättää lapsia hoitoon ym.? Epämääräinen kiertely ja kaartelu asioiden suhteen saattaa aiheuttaa just sen, että anoppi mieltää sun olevan vain "hankala."

Yhteistyössä