Anoppi suuttui, kun en anna lapseni dubloja mieheni veljen lapselle

• Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
uyjgfjgy
Lelut varastoon ja sillä selvä!

Me on annettu paljon lainaan ja sitten kun tarvisi niitä itse takaisin niin ne ei jouda tai ne on hukassa, lainattu eteenpäin tai pahimmassa tapauksessa myyty (ja rahat toki pitänee hyvillä mielin itsellään). Kyseessä siis leluja, vaatteita, vaunut, pinnasänky jne. Ja lainattaessa sovittu että jos/kun tarvitsemme niitä itse niin saammme ne takaisin. Näin ei ole käynyt joten aivan turha mitään on lainata. Olen mm. ostanut 3 pinnasänkyä ja kolmet rattaatt kun en olekaan saanut takaisin uudelle tulokkaalle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26891729]Tätä jaksa edes lukea koko ketjua. Opinpahan kuitenkin uuden asian: "Perintöduplot" :D
Voi ristus, että nykymuijat saa kehiteltyä turhasta ongelmia![/QUOTE]

Tässä tosin ongelma oli ihan anopin puolella... :)
Harva nykymuija tykkää kun anoppi jakelee toisten leluja ympäriinsä.

"hmh"
Anna anopin sitten suuttua.

Mä olisin ehkä sanonut että ne on meillä lainassa mun sukulaiselta, eikä niitä me voida eteenpäin antaa, jos se sukulainen saa omia lapsia... ja sehän on osittain tottakin jos kerran osa duploista on ap:n veljen.

"moi"
meillä taas anoppi kysyi kun oli kaksi samaa lelua saako viedä reissullaan lastenkotiin. meillä oli aika tiukkaa ja oli ajatellut myyväni lelun kirpparilla. mutta kun pyysi annoin.
tuli vaan mieleen että outoa tulla kinumaan leluja meiltä miksi ei osta kaupasta kun kerran matkakin maksoi maltaita ulkomaille. annoin sitten muutakin.
toki hyvään tarkoitukseen tuli

vrs
[QUOTE="Kierrättäjä";26891240]Kuten sanottu, sen kierrätyksen tulee tapahtua tietysti vapaasta tahdosta. Kukaan ei ole luopunut aarteistaan tai edes itse sillä hetkellä tarvitsemistaan leluista meidän hyväksemme, emmekä ole sitä keneltäkään odottaneet. Sen sijaan minua on syytetty siitä, että minulla on tallessa jokunen oman lapsuuteni aikainen lelu.

Ap:lle en ole tässä ketjussa kommentoinut ylipäätään. Ehkä olen kohdistanut sanani pikemminkin muutamalle tämän ketjun "mä en ainakaan lainaile enää kellekään mitään"- huutelijalle.

Lisäksi olen halunnut kertoa, että pidän nimenomaan perus-duploja kätevinä kierrätettävinä, koska palikat ovat muuttumattomia ja käytännössä ikuisia. Samasta syystä en osaa nähdä niillä hurjaa tunnearvoa, mutta jollekulle asia voi toki olla toisin. He pitäkööt kiinni duploistaan.[/QUOTE]

On sulla hyvä mielikuvitus ainaki. :D

Mä tuun perheestä, jossa legot/duplot on kulkenu sukupolvelta toiselle ja niin tulee jatkossaki tapahtumaan, eikä noita muille jaella.
Samaa mieltä. Lisäksi olen tullut tähän tulokseen kaikkien muidenkin lelujen kanssa. Meillä on vauvan puuhamatto, jota en vihjailuista huolimatta ole luovuttamassa/myymässä kenellekään. Lapsia ei ole edes haaveissa tulossa lisää, mutta jos joskus, niin haluan, että tietyt asiat on valmiina.

ohho
Jos tokaluokkalaisesi leikkii niillä todella harvoin, niin mä en kyllä ymmärrä että miksi et voisi antaa niitä lainaan?!?

Kuten itsekin tiedät, eivät ne käytössä juuri kulu.

Mielestäni sinä olet itsekäs (kyseessä kun nyt kuitenkin on sukulaislapsi) ja anoppi sitten taas muutoin vähän sekaisin. Ei ne duplot nyt suoranaisesti KUULU sille miehesi veljen muksulle, mutta kyllä mä ne ilomielin lainaan antaisin...ja annankin, kunhan sisarilleni tulee lapsia.
Saako teille muut tulla sanomaan, mitä pitää antaa lainaksi muille, jos on sitä mieltä, käytättä kyseessä olevaa tavaraa tosi harvoin? Ja lainaatko sitten sen tavaran, koska joku niin vaatii?

"minä"
minä en antaisi lainaan: nukkeja, kirjoja, legoja, brion junarataa/hellaa/taaperokärryä enkä leikkimattoa. Lisäksi tärkeimpiä pehmoja. Loput voisin antaa, jos lapset haluaisivat.

"Kierrättäjä"
On sulla hyvä mielikuvitus ainaki. :D
No kyllä esimerkiksi tämä minun mielestäni vähän hyökkäävältä kuulostaa:

"Miksi kummassa ihminen joka pitää järjettömänä että ap haluaa säilyttää omia lapsuudenlelujaan kotona ja tykkää että ne pitäisi ehdottomasti antaa lainaan liki vieraaseen (siltä tuo miehen suhde veljeensä kuulosti) perheeseen kuitenkin säilyttää omia lapsuudenlelujaan kotonaan eikä anna/lainaa niitä eteenpäin?"

Varsinkin, kun en ole yhtään viestiä suunnannut ap:lle, halunnut vain yleisesti valottaa sitä puolta että on myös ihmisiä, jotka antavat ja saavat leluja (kalliitakin) ihan vapaaehtoisesti lainaan ja osaavat olla räjäyttämättä niitä atomeiksi. Ja ovat asiasta iloisia ja kiitollisia.

Ja kuten sanottu, omat legoni ovat lähteneet eteenpäin jo vuosia sitten, enkä niitä ole ikinä sukukalleuksiksi mieltänyt. Mutta näin sitä avartuu jälleen kerran näkökulma.

"Kifa"
Ylempänä tulikin jo hyvä ehdotus eli sano että ette voi antaa kun osa niistä on sinun veljesi ja hän voi haluta ne itselleen vielä.

Itse en todellakaan antaisi pojan Duploja lainaan. Ne hukkuvat kuitenkin niin helposti ja jos ei ole niitä itse ostanut niin on tosi vaikea muistaa mitkä osat kuuluvat mihinkin settiin. Ja kun osa on todellakin ihan keräilykamaa, mm. ne Primot.

En lukenu koko ketjua mutta älä anna niitä duploja kellekään. Meilläkin on legot sellasta perintökamaa. Pikkulegot siis. Niillä on leikkinyt jo 3 sukupolvea ja todellakaan mekään ei anneta niitä kellekään, edes lainaan.

Yhteistyössä