K
"Kierrättäjä"
Vieras
Mua harmittaa, kun mun äiti on mennyt lainailemaan minun vanhoja lelujani. Olisi ihanaa, kun omat lapseni saisivat nyt leikkiä samoilla leluilla, millä minä olen joskus leikkinyt. Esim. juuri duploja on annettu LAINAAN eteepäin ja niitä ei ole ikinä saatu takaisin. Äitini joskus karhusi niitä leluja takaisin, mutta osa oli kadonnut ja jonkun heppatallin oli lainaaja "vahingossa" myynyt kirpparilla eteepäin, koska ei muistanut ettei se ollutkaan niiden tyttöjen oma. Oli tarjonnut muistaakseni 50 markkaa korvaukseksi siitä äidilleni.
Osa duploistahan on myös AP:n veljen. Onko hänellä lapsia tai mahdollisesti tulossa? Ne legothan ovat periaatteessa veljesi.
Mä säästäisin myös duplot. Niillä on sitten AP:n lapsen omien lasten joskus ihana leikkiä. Ja jos hän ei omia lapsia saa, niin myykööt aikuisena sitten eteepäin.
Onko sinulla itselläsi lapsia, ja onko sinulla käsitystä, millaisia lelumääriä lapsiperheissä tänä päivänä noin ylipäätään käsitellään?
Sinänsä mielenkiintoista nähdä, kuinka tässä ketjussa pidetään tärkeänä lelujen kulkemista suvussa, kun monissa muissa ketjuissa valitetaan tilanpuutetta tai suorastaan ylpeillään sillä, montako jätesäkillistä leluja on viety kierrätykseen kevät- tai syyssiivouksen yhteydessä. Onhan täällä toki keskustelemassa monenlaisia ihmisiä.
Todetaan vielä, että totta kai lapsen pitää saada säästää rakkaimmat lelunsa aikuisuuteen saakka, vaikka olisi miten puutetta säilytystilasta. En tosin ole kuullut vielä kenestäkään, joka olisi ollut syvästi kiintynyt legoihin tai duploihin. Yleensä ne ovat niitä hoivattavia leluja olleet.