Anopista... (ärinää murinaa..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuutti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tuutti"

Vieras
Meillä on yksi lapsi. Nyt kun lapsi on hieman vanhempi, anoppi alkoi vaatimaan lasta itselleen hoitoon. Itse en luota anoppiin, enkä ole hänen kanssaan missään tekemisissä. Mies on käynyt aina silloin tällöin äitinsä luona lapsen kanssa. Mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa? Turhaan en lastani halua laittaa minnekään hoitoon, kun kerran itsekin olen kotona. Enkä varsinkaan sellaiselle, keneen en luota pätkän vertaa aikaisempien juttujen takia.. Anoppi on kerran melkein tukehduttanut lapsen tuttiin pienempänä eikä hän muutenkaan kestä yhtään jos lapsi itkee -> menettää hermonsa, eikä tiedä mitä sen jälkeen lapselle tekee... Miehen mielestä lapsi PITÄÄ antaa äidillensä hoitoon...

en missään nimessä antaisi.en välitä pätkääkään anopin tunteista jos tuittuilee,ajattelen ensisijaisesti lapseni etua.eikä kukaan ole automaattisesti OIKEUTETTU lapsen hoitoon millään statuksella.suosittelen perustelemaan järkisyin myös miehelle - kukaan ei ajattele lapsenne etua puolestanne.

[QUOTE="vieras";24974397]Minkä ikäinen lapsi? Minä antaisin lapsen hoitoon vasta sitten, kun lapsi itse niin tahtoo. Meillä se olisi ollut: ei koskaan.[/QUOTE]

2-vuotias. Itse asiassa tuo "vasta sitten, kun lapsi itse tahtoo"- kuulostaa erittäin hyvälle! :) Pitää saada vaan mieskin sitten samalle linjalle. En mä halua, ettei lapsella olisi mitään suhteita anoppiin vain sen vuoksi, etten itse ole missään tekemisissä, mut musta on ollu hyvä, että kuitenkin näkevät sitten isänsä kanssa isänäidin kerran kuussa ja musta se on ihan riittävä.
Lapsemme on ollut mun äidillä hoidossa, jos on ollut tarvetta, koska molemmat miehen kanssa luotetaan mun äidin hoitotaitoihin.

[QUOTE="Tuutti";24974459]
Lapsemme on ollut mun äidillä hoidossa, jos on ollut tarvetta, koska molemmat miehen kanssa luotetaan mun äidin hoitotaitoihin.[/QUOTE]

Niin ja lisätäkseni, että näitä kertoja on tänä vuonna ollut ehkä 3, jolloin on pitänyt käydä virastoissa, eikä lapsen kanssa ole kovinkaan mielekästä jonottaa niissä paikoissa.. Yökylässä ei ole ollut missään ikinä, eikä tarvetta edes ole. Ehtiihän tuo lapsi isompanakin sitten olemaan, jos tarvitsee/ lapsi niin haluaa..

Lasta ei tarvitse antaa anopille hotoon, jos et niin halua ja jos et luota anoppiin.
Isoäiti voi aivan hyvin tavata lasta aina vanhempien läsnäollessa.

Meidän perheelle terapeutti antoi ohjeen, että jos luottamusta ei ole, vanhemmat aina mukaan tapaamisiin. Meillakin siis vanhempi on siis aina paikalla, kun anoppi tapaa lapsenlapsia.

Voitte keksiä miehen kanssa jonkun sopivan syyn millä kieltäydytte.
Kuten, "Essi pärjää vielä oikein hyvin kotona" tai "Essi ei halua jäädä vielä yksin kyläilemään" tai "Emme jätä vielä Essiä kyläilemään yksin." tai "Katsotaan joskus myöhemmin" tms.

kannattaa muuten harkita tyypistä riippuen kertooko isovanhemmille,että lapsi pääsee yökylään kun itse osaa pyytää.saattaa seurata manipulointia,kun mummot ja papat koittavat selän takana ohjeistaa lasta pyytämään mummolaan yökylään.uskokaa pois,olen nähnyt näin tapahtuneen...

kannattaa muuten harkita tyypistä riippuen kertooko isovanhemmille,että lapsi pääsee yökylään kun itse osaa pyytää.saattaa seurata manipulointia,kun mummot ja papat koittavat selän takana ohjeistaa lasta pyytämään mummolaan yökylään.uskokaa pois,olen nähnyt näin tapahtuneen...

Juu, no tuolle ei voi sanoa niin.. Se on mun selän takana jo aikasemmin keväällä yrittänyt miehen saada jättämään lapsi sen luokse yksin käskemällä miehen valehtelemaan mulle, että olisivat molemmat olleet paikalla ja ettei mulle sais kertoa mitään.. No juu, voitte arvata, että mies ei todellakaan suostunu tuohon järjestelyyn..

Anoppi on muutenkin jalkapallon syvälle nenään- tunkevaa tyyppiä, mut mua ei se kyllä pätkääkään haittaa. Alkaa vaan ärsyttämään, että kun ei tehdä hänen mukaansa, hän vetoaa kaikkiin "sairauksiinsa" ja kuinka hän voi heti jo huomenna kuolla.. Ja siis hällä ei oo mitään muutakuin mielenterveysongelmia...

ainakin anoppi aina kysyy lapseltamme, että "haluatko tulla mummolle?" ja tietysti tollainen 4v vastaa että "joo.." :/

vau,no toi muuttaa tilannetta entisestään...jos mun äiti tai anoppi pyytäisi lapsiani tai miestäni pitämään multa salaisuuksia,niin ei tarvitsisi murehtia näkevänsä muutamaan kuukauteen edes valvotusti.oikeesti,toi on sairasta.

No miehelle sen äiti on tärkeä.. Mä tuossa ennenkuin aloitin tän ketjun, niin sanoin miehelle, että katotaan sitten joskus pidemmällä keväällä, mut kyllä oon nyt entistä enemmän sitä mieltä, että mun pitää takoa asia vielä miehelle, ettei lapsi sinne jää yksin.. Mistä me ees tiedetään, mitä se lapselle tekee sinä aikana, kun kukaan ei ole näkemässä? Täytyy miehellekin lyödä faktat pöytään... Kyllä hän tietää, millanen äitinsä on, mut pitää paremmin keskustella asiasta...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä...;24974657:
ainakin anoppi aina kysyy lapseltamme, että "haluatko tulla mummolle?" ja tietysti tollainen 4v vastaa että "joo.." :/
En usko, että meidän lapset olisivat koskaan sanoneet joo - ainakaan jos tietävät, että se tarkoittaa sitä, ettei äiti ole mukana. Nyt lapset on onneksi jo yli 15-vuotiaita, joten ne uskaltaisi jättää anopille. En tosin usko, että heitä saisi millään keinoin suostuteltua siihen.

[QUOTE="vieras";24974746]En usko, että meidän lapset olisivat koskaan sanoneet joo - ainakaan jos tietävät, että se tarkoittaa sitä, ettei äiti ole mukana. Nyt lapset on onneksi jo yli 15-vuotiaita, joten ne uskaltaisi jättää anopille. En tosin usko, että heitä saisi millään keinoin suostuteltua siihen.[/QUOTE]

meillä sanoo meidän lapsi, ja tasan tiedän ettei ymmärrä oikein sitä anopin kysymystä. Sit anoppi silmät loistaen hihkuu, että se sanoi joo.
En siis ole antanut yöhoitoon varsinkaan kovin usein. Muistaakseni on yöhoidossa ollut 2 kertaa vain.

Nää on näitä. Mun anoppikin pari kertaa ukolta kysyny et josko lapset (2kpl alle kouluikäsiä ) tulis heille yökylään. Kateellinen kun on, lapset käy mun vanhemmilla yökylässä kun tarvetta on ja vaikkei aina olisikaan, viihtyvät siellä erinomaisesti. Anoppi on jo suht iällä, appiukko vielä vanhempi. Sen enempää erittelemättä pidän anopin fyysistä kuntoa ja rajotteita sen verran isoina että en missään nimessä antaisi yökylään lapsia sinne. Ukko taas ei (äitinsä talutusnuorassa kun on) näe mitään estettä. Tästä on väännetty pari kertaa mut mä pidän pääni, en saisi hetken rauhaa jos lapset olis siellä.

Tietenkään lasta ei tarvitse eikä edes pidä jättää sellaisen ihmisen luo, johon ei luota. Voisiko lapsi vierailla anopin luona useammin isänsä kanssa? Anoppi saisi olla enemmän lapsen kanssa ja lapsi mummon, mutta olisi kuitenkin luotettava aikuinen lähellä...

Nää on näitä. Mun anoppikin pari kertaa ukolta kysyny et josko lapset (2kpl alle kouluikäsiä ) tulis heille yökylään. Kateellinen kun on, lapset käy mun vanhemmilla yökylässä kun tarvetta on ja vaikkei aina olisikaan, viihtyvät siellä erinomaisesti. Anoppi on jo suht iällä, appiukko vielä vanhempi. Sen enempää erittelemättä pidän anopin fyysistä kuntoa ja rajotteita sen verran isoina että en missään nimessä antaisi yökylään lapsia sinne. Ukko taas ei (äitinsä talutusnuorassa kun on) näe mitään estettä. Tästä on väännetty pari kertaa mut mä pidän pääni, en saisi hetken rauhaa jos lapset olis siellä.

No anoppi tuntee mun äidin ja vaatii melkeinpä pitämään kirjaa, kumman luona lapsi käy useammin.. Mun äiti ei edes kerro sille, koska ollaan lapsen kanssa käyty siellä. Mitä se nyt sille kuuluu edes, missä mä lapsen kanssa vietän meidän vapaahetket??? Sen mielestä, jos ollaan käyty mun äidillä, niin pitäis sitten heti mennä käymään myös hänen luonaan, ettei lapsi unohda häntä tai ala suosimaan vaan mun äitiä..

[QUOTE="Tuutti";24974803]No anoppi tuntee mun äidin ja vaatii melkeinpä pitämään kirjaa, kumman luona lapsi käy useammin.. Mun äiti ei edes kerro sille, koska ollaan lapsen kanssa käyty siellä. Mitä se nyt sille kuuluu edes, missä mä lapsen kanssa vietän meidän vapaahetket??? Sen mielestä, jos ollaan käyty mun äidillä, niin pitäis sitten heti mennä käymään myös hänen luonaan, ettei lapsi unohda häntä tai ala suosimaan vaan mun äitiä..[/QUOTE]

olen nyt varmaan monen mielestä kamala, mutta kysessähän on sinun äitisi! Miksi pitää anopille kertoa, jos näet OMAA äitiäsi lapsen kanssa. Eiköhän se oma äiti mene anopin edelle, vai???

Alkuperäinen kirjoittaja meillä...;24974814:
olen nyt varmaan monen mielestä kamala, mutta kysessähän on sinun äitisi! Miksi pitää anopille kertoa, jos näet OMAA äitiäsi lapsen kanssa. Eiköhän se oma äiti mene anopin edelle, vai???

No menee.. Ja niin muuten menee varmaan hyvin monella muullakin äidillä näin, jos on vaan oman äitinsä kanssa väleissä.

[QUOTE="Tuutti";24974823]No menee.. Ja niin muuten menee varmaan hyvin monella muullakin äidillä näin, jos on vaan oman äitinsä kanssa väleissä.[/QUOTE]
Niin. Mut toisaalta molemmat isovanhemmat on lapselle tasa-arvoisia, yhtä tärkeitä, noin periaatteessa. Siksi pitäs välttää kilpailua. Mut edelleen, jos ei luota, niin yökyläilyssä ja vastaavassa ei tarvitse joustaa.

[QUOTE="hankey";24974892]Kysy nyt ensin mieheltäsi, onko asia se, että mies haluaa kanssasi illanviettoon vai se, että mummo haluaa lapsen luokseen.[/QUOTE]

Kyseessä on nimenomaan se, että anoppi haluaa lapsen luokseen.. Sitä se on touhottanut lapsen syntymästä lähtien...

Niin. Mut toisaalta molemmat isovanhemmat on lapselle tasa-arvoisia, yhtä tärkeitä, noin periaatteessa. Siksi pitäs välttää kilpailua. Mut edelleen, jos ei luota, niin yökyläilyssä ja vastaavassa ei tarvitse joustaa.

Eipä tästä kukaan muu tee kilpailua, kuin anoppi itse kun laskeskelee ja päivittelee asioita.. Anoppi suuttui jo siitä, että miehen sisko kävi meillä yks päivä kylässä.. Kun hän ei voi ymmärtää, miksi siskot ja veljet saa käydä meillä kylässä miten sattuu, kun me ei haluta kummankaan vanhempia meille kylään kuin lapsen juhlapäivinä..

En antaisi. Ei lapsi ole mikään lelu, jota annetaan vaan siksi muualle hoitoon, että joku niin haluaa. Pitää luottaa täydellisesti ihmiseen, jos vie lapsen yökylään. Tässä tapauksessa niin ei ole ja anopilla on jopa jonkinnäköisiä mielenterveysongelmia. Haistatat miehellesi pitkät, jos ällittelee vastaan ja sanot, että ei tule onnistumaan.

[QUOTE="vieras";24975002]En antaisi. Ei lapsi ole mikään lelu, jota annetaan vaan siksi muualle hoitoon, että joku niin haluaa. Pitää luottaa täydellisesti ihmiseen, jos vie lapsen yökylään. Tässä tapauksessa niin ei ole ja anopilla on jopa jonkinnäköisiä mielenterveysongelmia. Haistatat miehellesi pitkät, jos ällittelee vastaan ja sanot, että ei tule onnistumaan.[/QUOTE]
Ja täytyy vielä sanoa, että miehessäsikin on jotakin vikaa, jos tuollaista haluaa. Mikä lie mahtaa olla syy.

Yhteistyössä