Saanko valittaa anopista?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja takuuharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

takuuharmaa

Vieras
Monen monta kertaa olen ollut hiljaa ja sietänyt anopin "ei me ennen tehty noin, nykyaikana ollaan vaan liian hysteerisiä"-kommentteja mutta nyt meni liian pitkälle!!!

En ole valittanut kun anoppi on syöttänyt vauvalle (alle 1v) kermaa ja herkkuja. En ole valittanut kun vastasyntyneestä asti, anoppi on suukottanut sulle. En ole valittanut kun (nyt 1v 10kk) lapselle annetaan pullaa, suklaata ja mehua. En ole kieltäytynyt antamasta lasta anopille hoitoon vaikka anoppi jäjrestelmällisesti kieltäytyy noudattamasta meidän aikataulua (esim. anoppi ei raaski laittaa lasta nukkumaan ennen kun vasta joskus 22 jälkeen koska lapsi haluaa leikkiä :headwall: ) Mutta nyt kyllä valitan ja vaikka miehen kanssa tulisi avioero niin aion raivota sille akalle!!!

LApsi oli anopilla hoidossa ja oltiin sovittu että haetaan lapsi illalla. Voitte kuvitella kuinka yllättynyt olin kun näin iltapäivällä anopin auton kurvaavan meidän pihaan. Hän oli ajatellut tuoda lapsen meille aikaisemmin ja säästää meiltä se vaiva. Ei siinä mitään. Mutta kun anopin autossa EI OLE TURVAISTUINTA!!!!!!!!! |O Alle 2v lapsi istui TYYNYJEN päällä takapenkillä, turvavyö oli sentään kiinni. Hetken siinä haukoin henkeä ja ihmettelin tilannetta anopille mutta hänenmielestä tilanne oli varsin turvallinen koska a) lapsi istui tyynyjen päällä (siis mitä vittua?! turvallista koska on tyyjen päällä?!?)
b) ennen vanhaankaan lasten ei tarvinnut istua selkä menosuuntaan joten se on nykypäivän turhaa hössötystä
c) matkaa oli vain 50km joista suurin osa moottoritiellä ( :kieh: anopista moottoritie on turvallinen tie koska ei "hankalia" risteystilanteita)

Jotenkin olin vielä niin järkyttynyt siinä tilanteessa että en osannut muuta sanoa mutta aion vielä jotain sille tästä sanoa!!! Kyse on sentään mun lapsen hengestä!!!

Miksi annat lapsen sille hullulle? Mä annan anopin olla lasteni kanssa vain minun valvovien silmieni alla ja just mun säännöillä, piste! Hankkikoon koiran jos haluaa jotain hoitaa!

Toi on todella törkeetä, etkö voi laittaa miestäsi sanomaan kun kyse on hänen äidistään. Itse olisin kyllä jo älähtänyt paljon aikaisemmin jos ei minun kasvatus periaatteita yhtään kunnioiteta.

Kuulostaa siltä, että sulla(kin) on sen tyylinen anoppi joka ei suostu tapojaan muuttamaan vaikka minkä tekisitte. Suosittelen ettette anna lasta tuollaiselle enää hoitoon, kun selkeästi ei välitä lapsen hyvinvoinnista.

Mitä on sun mies asiasta mieltä?

minä en voi sietää kun minun isä syöttää 11kk pojalle, on jo pitkän aikaa syöttänyt kun silmä välttää niin suolamakkaraa, paistinpannulla rasvassakärtsättyä makaronilaatikkoa, lettuja, karkkia, kahvia jne jne... sitten kun hänelle asiasta mainitsen niin alkaa vaan kauhea paasaaminen että kyllähän lapsenkin täytyy makuja saada!!! onneksi näämme harvoin, koska jos minun periaatteita ja sääntöjä ei noudateta niin ei tarvitse lastakaan nähdä! voi kuulostaa pahalta.. sinun tapauksessasi olisin jo heti äräht'nyt anopillesi, se on sinun lapsesi ja sinun säännöt ja hänen tulee niitä kunnioittaa ja noudattaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Kuulostaa siltä, että sulla(kin) on sen tyylinen anoppi joka ei suostu tapojaan muuttamaan vaikka minkä tekisitte. Suosittelen ettette anna lasta tuollaiselle enää hoitoon, kun selkeästi ei välitä lapsen hyvinvoinnista.

Mitä on sun mies asiasta mieltä?

No mies on sitä mieltä, että kyllä hänen äitinsä tietää mitä tekee kun on saanut hänetkin niin hyvin kasvatettua :kieh: |O Tästä turvaistuin asiasta oli sitä mieltä, että ollaan vaan tyytyväisiä et mitään ei sattunut ja ens kerralla laitetaan vaikka istuin anopin autoon valmiiksi :headwall: En vaan jaksa kun tuntuu ettei se akka yhtään kuuntele mua tai väitä Suomen LAISTA!

Tee ihan ekaksi selväksi anopille että seuraavan kerran kun se kuljettaa lasta ilman turvaistuinta niin ilmoitat asiasta poliisille, jolloin rapsahtaa rikesakko!
Ja ellei anoppi suostu hoitamaan lasta teidän ohjeitten mukaisesti niin ette vaan anna lasta hoitoon.
Itse olen kahden pikkuisen mummo ja olen tarkka siitä että samat säännöt ja tavat pätee meillä ja kotona. Myös nukkumisen suhteen. Ja - Sekä mummon että vaarin autossa on turvaistuimet :). Näin voidaan kuskata lapsia ilman suuria kommervenkkejä, voidaan lyhyellä varoituksella hakea hoitoon tarvittaessa.