Anopin uusin (valitusta...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flower
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mitä sillä on sua vastaan? Onko sun miehellä joku exä mihin se on ollu kovinkin ihastunu vai mikä mättää?

ap:hän mainitsi mahdollisena syynä 14 vuoden ikäeron

Millä tavoin ikäero on hankala, onko ap 15 v. ja mies 29 v.?
Erosiko mies entisestä vaimostaan ap:n takia?

Ei se kellekään muulle olekaan hankala kuin anopille. Hän heittää jollain tavoin herjaa asiasta lähes joka kerta kuin näemme. Kerran hän kyseli minun vanhempieni ikää ja sanoi siihen että "no onneksi ne on sentään vähän vanhempia kuin miehes".

Suhteemme alussa hän sanoi heti kättelyssä, että ei noin suuren ikäeron johdosta teillä voi olla paljoakaan yhteistä. Hän myös muistaa aina kerrata erään tutttavapariskuntansa eroa, jossa nainen oli 15 v miestä nuorempi ja lähti sitten nuoremman miehen kelkkaan.

Minua hän on jo ehtinyt varoitella kuinka joudun sitten omaishoitajana pesemään miestäni sängyssä kun hän on jo toinen jalka haudassa ja minä olen vielä nuori ja vahva. Ja tämä on ihan totta! Ehkä tähän viimeiseen vaikuttaa se, että anoppi oli miehensä omaishoitajana n. 1,5v.

No ei käy kateeks sua.. :( Mullakin mieheen ikäeroa 11 vuotta, mutta ei oo haitannu anoppia tai ketään muutakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kun kiertämään:
Sitten kun on anopin synttärit vie hänelle vaikka käytetty kynttilä lahjaksi ja vaik itse kudottu harmaa patalappu.

Loistava idea, miksen ole tullut ajatelleeksikaan? Viime joululahjaksikin ostettiin hajuvettä ja kaikkea mutta kierrätys kunniaan!

:D

Alkuperäinen kirjoittaja ei kun kiertämään:
Sitten kun on anopin synttärit vie hänelle vaikka käytetty kynttilä lahjaksi ja vaik itse kudottu harmaa patalappu.

Ja :hug: ap:lle. Kylläpä onkin ikävä anoppi. Onko sun mies koskaan mitenkään kommentoinut noita anopin sanomisia, kuten ettei lapsen syntymä häntä hetkauta mihinkään tai eriarvoista kohtelua lastenlasten välillä? Entä muut sisarukset?

Ymmärrän ap:tä mutta anoppi sentäs ostaa lapselle jotain ;) Mun ex-anoppi ei ostanut lapselle yhtään mitään, ei uutta eikä käytettyä. ja tämä meidän ipana on mummunsa ainoa lapsenlapsi... Ja mä olin aina huora tai paska yms.... Jos en vastannut puhelimeen niin vastaajassa oli viesti että p.erkeleen p.erkele, ämmä ei ees vastaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kiittämätön?:
mahdatko nyt itse olla kiittämätön? ei anopilla oo mitään velvollisuutta ostaa yhtään mitään... tai neuloa... jätä omaan arvoonsa anopin lahjat ja osta ite mitä haluut...

Ehkä anopin poika on sitä mieltä että hänen lapsensa ansaitsee mummoltaan yhtä hyviä lahjoja kuin hänen sisarustensakin lapset?

Ei tuommosia pukuja ostella ihan pikku rahalla.Siskikö sinä pyysit anoppia ostamaan sen haalarin kun sillä on rahaa?
Minä en edes kehtasi noin kallista pyytää keneltäkään tai jos kehtaisin niin sanosin jos ostaa sitten toisen mummon kanssa puoliksi.
Johan ihan ormaali hyvän näköinenkin haalari maksaa helposti vähintään 30?
Ja sinulle ei nyt kelpaa tuo kun pikku tyttärellesi ei voi laittaa käytettyä.

erinomanen ehotus viä sille anopille puolisko kynttilä ja harmaa patalappu :D tylyltä kuulostaa anopin käytös... eikö mies sano sille mitään tuomosesta käytöksestä?

taas saan olla tyytyväinen ku ei olla väleissä anopin ja apen kans.

Kuullostaa mun äitiltä. Ikinä ei oo ostanu mitään vaatetta lapsilleni mutta ilmaiseksi tonkinu jostain vaatekeräyksestä muutaman rievun. :) Ihania villahaalareita ja paitoja kuitenkin tekee lapsille. En koskaan pahoittaisi mieltä siitä ettei joku osta uutta tavaraa mun lapsille koska itsekkin käyn paljon kirppareilla ja suosin vaatteiden kierrätystä. Ehkä anoppisikin ajattelee ekologisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Ei tuommosia pukuja ostella ihan pikku rahalla.Siskikö sinä pyysit anoppia ostamaan sen haalarin kun sillä on rahaa?
Minä en edes kehtasi noin kallista pyytää keneltäkään tai jos kehtaisin niin sanosin jos ostaa sitten toisen mummon kanssa puoliksi.

Ensinnäkin anopin oma poika eli ap:n mies oli pyytänyt ostamaan pukua ja toiseksi, eiköhän poika (ja miniä) tiedä onko anopilla varaa vai ei ostaa pukua lapselle. Ja aphan sanoi ettei olisi tarvinnut olla mikään kallis merkkipuku vaan kunhan olisi ollut uusi.
Itse kyllä kehtaan aivan takuuvarmasti pyytää anopilta ja vaikka omalta äidiltäkin ostamaan lapsille pukuja jos haluaisin. Tiedän, että kummallakin olisi varaa ostaa ilman että talous kaatuisi, tai edes heilahtaisi mihinkään suuntaan.

Pistän "paremmax"

Mein neiti sai synttärilahjana appivanhemmilta äitiyspakkauksen toppahaalarin+siinä ne tumput/töpökät.
Niitä sitte kehuivat ja ite piti vaan hymyillä =)

Oma äitini kirpparilta tuo lapsille vaatetta/leluja ja itsekin ostan.
Mutta.. Loukkasi kyllä tuo synttärilahja!

On varaa antaa muille lapsenlapsille 100-200e lahjaksi, mutta ei ostaa kolmenkympin pukua tälle yhdelle synttärilahjaksi? Jeps, siitä varmasti on kyse.

En edes ymmärrä mikä tämä ap-viha tällä palstalla on. Kyllä nyt faktat puhuu ihan järkkyanopin puolesta, mutta silti täällä pitää joidenkin kuspäiden kääntää tämä homma sellaiseksi, että ap on jotenkin kustantamassa anopillaan kaiken, kun kyse on anopin itse kysymistä lahjatoiveista, jotka hän sitten toteuttaa ihan päin prinkkalaa. Ja ilmeisesti käyttäytyy todella vittumaisesti muutenkin.

Minä en ap:na jaksaisi mokoman murjottajan kanssa pitää yhteyttä. Meillä on hieman negativiinen isomummo, kommentoi uutta raskautta esim "miten se nyt silleen, se synnytyskihän sattuu niin paljon" :D eikä paljon rakkaudesta puhele. Mutta mitään vittuilua en ikinä, ikinä suvaitsisi, ja silloin välit kyllä katkeaisivat. Ei ole mikään pakko sietää paskaa kohtelua ja tulla ihan itse sitä lisää kerjäämään.

Vähän asian vierestä, mutta miksi lapsille ei toivota lahjaksi ihan lasta ilahduttavia asioita? Esim leluja ja kirjoja tms. Ei kai ne pikkuihmiset niistä haalareista ja potkareista jaksa innostua syntymäpäivänään..? Ja vanhemmat itse sitten vaatettaisivat lapsensa. Ihan vaan ajatuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

On varaa antaa muille lapsenlapsille 100-200e lahjaksi, mutta ei ostaa kolmenkympin pukua tälle yhdelle synttärilahjaksi? Jeps, siitä varmasti on kyse.

En edes ymmärrä mikä tämä ap-viha tällä palstalla on. Kyllä nyt faktat puhuu ihan järkkyanopin puolesta, mutta silti täällä pitää joidenkin kuspäiden kääntää tämä homma sellaiseksi, että ap on jotenkin kustantamassa anopillaan kaiken, kun kyse on anopin itse kysymistä lahjatoiveista, jotka hän sitten toteuttaa ihan päin prinkkalaa. Ja ilmeisesti käyttäytyy todella vittumaisesti muutenkin.

Minä en ap:na jaksaisi mokoman murjottajan kanssa pitää yhteyttä. Meillä on hieman negativiinen isomummo, kommentoi uutta raskautta esim "miten se nyt silleen, se synnytyskihän sattuu niin paljon" :D eikä paljon rakkaudesta puhele. Mutta mitään vittuilua en ikinä, ikinä suvaitsisi, ja silloin välit kyllä katkeaisivat. Ei ole mikään pakko sietää paskaa kohtelua ja tulla ihan itse sitä lisää kerjäämään.

Itseäni aina ihmetyttää miten muut tietävät toisten lasten lahjojen arvot. Itselläni ei ole aavistustakaan minkä verran rahaa omat vanhempani/appivanhempani antavat muille lastenlapsilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähän asian vierestä, mutta miksi lapsille ei toivota lahjaksi ihan lasta ilahduttavia asioita? Esim leluja ja kirjoja tms. Ei kai ne pikkuihmiset niistä haalareista ja potkareista jaksa innostua syntymäpäivänään..? Ja vanhemmat itse sitten vaatettaisivat lapsensa. Ihan vaan ajatuksena.

Ajattelen myös juuri näin.

Yhteistyössä