Annoin sitten likalle selkään

  • Viestiketjun aloittaja v*ttu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuollaisia tärkeitä kirjeitä kannata säilyttää niin ETTEI LAPSET saa niitä KÄSIINSÄ!!!!! :O
Jos ne on laitettu tuonne kaappiin ylös mihin ite jakkaralla maasta joutuu kurkottamaan niin eikö tuo laps ole käyttänyt harkintaa mennessään sinne kaapille?
siirtäessään tuolin tiskipöydän eteen,kiivetessään tiskipöydälle,avatessaan haan siittä kaapista,jättänyt 2muuta hyllyä missä on liimaa yms ja kurkottanut suoraan sinne hyllylle missä on sakset ja minun paperit.meinaatko että ne tarvisisi pistää lukkojen taakse kun ei laps usko?
Meinaan juuri niin, että lukkojen taakse !

Järki hoi älä JÄTÄ.
Kuule ei järki jätä mutta kotonani pitäisi tietty sääntöpäteä!jos mä 6 vuotiaalle olen 5 vuotta sanonut mitä saa tehdä ja mitä ei ja mikä on äidin ja isän tavaroita ja mihin kaapille ei saa mennä!pitäisi mennä ilman lukkoja perille.on se kumma kun menee 3 vuotiaalle puhe perille että mitä saa tehdä ja mitä ei.
Lapset on yksilöitä, ehkä sinun olisi kannattanut jättää se lasten teko sitten siihen yhteen jos oletat että kaikki toimivat samoin ja uskovat samoin. Ja kuusi vuotias on vielä pieni lapsi!!! Käyhän lasten psykologeilla jne kysymässä lasten aivojen kehityksestä jne..niin hieman perehdyt rotuun "lapset" paremmin.
Nyt on jo pakko kommentoida. Kuusivuotias on lapsi, kyllä, mutta ei aivoton. Sen ikäinen jo tietää tekonsa ja sen seuraukset. Ainakin tällaisessa asiassa. Mulla 4 v tyttö tietää vallan hyvin ettei äitin rahoihin kosketa, eikä lompakkoon vaikka ne olisivatkin hänen ulottuvillaan, esim. hyllyllä.

Eikä kaikkee tarvii laittaa lukkojen taakse, 6 vuotiaalta voi jo odottaa että menee normaali puhe perille. Selkäsaunaa en kuitenkaan kannata.

Ap:lle: Kannattaa tosissaan olla yhteyksissä ammatti-ihmisiin, heillä kun voi olla ihan hyviä ratkaisumalleja pahoihin tilanteisiin. Koita jaksaa!
 
mie
Minä olen paljon pohtinut kasvatus/rangaistus kysymyksiä. Kun on olemassa oikeasti paljon vaikeampia/hankalampia/kovapäisempiä lapsia, kuin normi "jäähy riittää" lapsia. Joille ei oikein mikään rangaistus tehoa.. Tuntuu, että sellaisilla vanhemmilla ei yksinkertaisesti enää keinot riitä rankaisemaan. Kun sillon se viimenen keino, eli pläjäys peffalle yms. pitää ottaa käyttöön. Nykykasvatus trendin mukaan ei saisi huutaa, eikä millään tavoin fyysisesti rankaista. Pitäisi osata puhumalla saada viesti lapselle.
En itse kannata ruumiillista kuritusta, mutta joskus se on hyväksyttävää (ei tietenkään kovalla voimalla remmillä tai repiä tukasta, mutta kevyt läpsy takapuolelle tai läpsy sormille). Oikeesti näkee tuolla katukuvassa lapsia, joille ois sietänyt vanhemmat antaa muutakin, kuin sanallista kurinpalautusta. Ei ollut minun lapsuudessa näin törkysuisia lapsia, kuin nykyaikana.
Ap, lapsesi sai ihan asiasta selkäänsä. Oisin minäkin läväyttänyt takalistoille moisesta!
 
vieras
Jos lapseen ei tehoa jäähy, silloin on kasvatuksessa oltu alunperinkin liian "lepsuja" tai sitten niitä ei ole toteutettu oikein jolloin lapsi luulee, että valta on hänellä joka tapauksessa, ei ole selvää kuria jossa lapsi tietää kuka määrää. Tai sitten lapsessa on jotain neurologista "vikaa" johon kyllä lyöminen ei auta.

Että mitä jos katsoisitte ensin peiliin , sitten jos homma ei ala skulaamaan sitten lapsen tutkituttaminen. Moni neurologinen vaiva aiheuttaa lapsen käyttäytymisessä kaikenlaista "temppuilua".

Niih.
 
psykologi
[/quote]

Meillä on 3 lasta ja en kuule odota heidän käyttäytyvän samanlailla.Se että tuo esikko on ollut ilkeämielinen jo pienestä pitäen toisin kuin nuo kaksi muuta.
jotkut lapset ovat piruja ja tuo on sellainen,selkäsauna herätti tuon pirun näköjään tajuamaan ainakin tänään mitä todella saa tehdä ja mitä ei.
olisi pitänyt tehdä tuo herätys aikaisemmin.vaikka silloin kun veteli kivellä isänsä auton kyljet ihan omaa hauskuuttaan 4 vuotiaana.
[/quote]

Tämä kommentti kertoo paljon ongelmien syistä. Pohdipa rehellisesti itseksesi, miten tähän "lapsipiruusi" oikein suhtaudut. Onko hän perheenne "syntipukki" ja taakan kantaja? Voi olla haastava lapsi, ehtiväinen ja vilkas tms., sitä en kiellä mutta onko suhde häneen lähtenyt alusta saakka vinoutumaan? Huolestuttavaa, että sanot häntä ilkeämieliseksi ja piruksi. Hakekaa perheneuvolasta vielä apua suhteenne (ja perheenne kuvioiden) korjaamiseen. Älä lyö pientä, se ei auta mitään vaan pahentaa vaan tilannetta. Antakaa tällekin lapsellenne mahdollisuus.
 
psykologi
Anteeksi, lainaus ei onnistunut edellisessä viestissä, siis ylempi kappale ap:n tekstiä.

Meillä on 3 lasta ja en kuule odota heidän käyttäytyvän samanlailla.Se että tuo esikko on ollut ilkeämielinen jo pienestä pitäen toisin kuin nuo kaksi muuta.
jotkut lapset ovat piruja ja tuo on sellainen,selkäsauna herätti tuon pirun näköjään tajuamaan ainakin tänään mitä todella saa tehdä ja mitä ei.
olisi pitänyt tehdä tuo herätys aikaisemmin.vaikka silloin kun veteli kivellä isänsä auton kyljet ihan omaa hauskuuttaan 4 vuotiaana.
[/quote]

Tämä kommentti kertoo paljon ongelmien syistä. Pohdipa rehellisesti itseksesi, miten tähän "lapsipiruusi" oikein suhtaudut. Onko hän perheenne "syntipukki" ja taakan kantaja? Voi olla haastava lapsi, ehtiväinen ja vilkas tms., sitä en kiellä mutta onko suhde häneen lähtenyt alusta saakka vinoutumaan? Huolestuttavaa, että sanot häntä ilkeämieliseksi ja piruksi. Hakekaa perheneuvolasta vielä apua suhteenne (ja perheenne kuvioiden) korjaamiseen. Älä lyö pientä, se ei auta mitään vaan pahentaa vaan tilannetta. Antakaa tällekin lapsellenne mahdollisuus.[/quote]

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis lapsi on 5 ja vasta nyt sanoo ekan kerran anteeksi?

Meillä lapsi on jo 2v ja osaa kiltisti sanoa anteeksi, jos esim. kiukuspäissään lyö mua. Halaa ja pyytää anteeksi tilannetta.

Ja tämä on täysin opetuskysymys!
Miten opetus kysymys?
me ollaan kuule neuvolat sun muut kierretty juuri tuon takia.mitään apua ei ole tullut,arestit,tavaroiden pois ottamiset yms ei ole tehonnut.
olemme sanoneet jos ei anteeksi pyyntöä tule olet jäähyllä niin ja niin kauan yms,ei ole tullut,sylkemistä päälle kyllä.
Jos olisit aloittanut perusopetukset jo pieninä, niin olisi ollut tilanne nyt erilainen. Miks edes jäähystä on päässyt pois, jos ei ole anteeksi sanonut? Olkoon sitten vaikka koko illan jäähyssä, jos ei sano. Kyllä se sitten jossain vaiheessa tajuaa, että siinä jäähypaikalla nukutaan sitten vaikka yö, jos ei muuten ala pyytään anteeksi.

Tasantarkkaan 1.5v lapsi ei osaa vielä edes sylkeä, eikä edes kapinoida vanhempiaan vastaan niin, että ei olisi anteeksi osannut pyytää (esim. halaamalla tjms. jos ei osaa vielä puhua).

Katse peiliin ja lapset ihan oikeasti sinne jäähylle. Ja lapset ei todellakaan pääse sieltä pois, ellei osaa käyttäytyä asiallisesti.
 
Pitäisi vain sitkeästi jaksaa kieltää ja tarttua siihen, jos ei puhe tehoa, eli ottaa se lapsi siitä tilanteesta pois. Ruumiillista kuritusta ei pitäisi sallia, siitä yleensä seuraa vain kierrettä ja luottamus menee. Tiedän kyllä itse, että jos on väsynyt olo, niin sitä liian helposti antaa ns. periksi, eikä kiellä ja toteuta kieltoja. Lapsethan hyvin helposti kokeilevat rajoja.
 
Greippi
Minä en hyväksy lasten fyysistä kurittamista mistään syystä. Mutta oikeastaan halusin kommentoida sitä, että miksi niitä tavaroita, rahoja ja muita ei tosiaan voisi laittaa lukittuun kaappiin. Pääsisi paljon helpommalla itsekin. Minä ainakin olen laittanut suosiolla kaiken vaarallisen ja särkyvän pois lapsen ulottuvilta niin eipä tarvitse olla koko ajan hermoilemassa. Toki uskoo kieltoakin, mutta kun en ole koko ajan vieressä valvomassa.
 
tiukkapipo äiti
Ap ei nyt varmaan kaivannut haukkuja ja huutoja tässä ketjussa.. Mä niin ymmärrän ap:tä!! Joskus tekis mieli viskoa lapset ikkunasta pihalle ja unohtaa sinne! Kyllä mun mielestä 5 vuotiaan pitäisi jo ymmärtää oikean ja väärän tekemisen ero. Vaikka 5 vuotiailla onkin yleisesti joku hirveä uhma tuossa iässä, mutta SILTI pitäisi ymmärtää! Ja mun mielestä on ihan sallittua ottaa jo vähän kovemmat konstit käyttöön jos sen ikäinen ei tottele!! 5 vuotiaita ei kiinnosta pätkääkään jos äiti nätisti lässyttää että kulti muru, älä viitti silpoa meidän rahoja, ei ole muuten mitään millä ostaa ruokaa, voi lässyti lää.. Kyl minä ainakin laittaisin vähintään nurkkaan seisomaan tai jonnekkin jäähylle ankeaan nurkkaan ja vähintään 5 minuutti asiellä olisi, minuutti jokaiesta ikävuodesta, ja aika alkaa alusta jos tulee pois tai puhuu.. Tiukkis ja kauhea äiti? Mutta lapset ei hypi silmille..
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkapipo äiti:
Ap ei nyt varmaan kaivannut haukkuja ja huutoja tässä ketjussa.. Mä niin ymmärrän ap:tä!! Joskus tekis mieli viskoa lapset ikkunasta pihalle ja unohtaa sinne! Kyllä mun mielestä 5 vuotiaan pitäisi jo ymmärtää oikean ja väärän tekemisen ero. Vaikka 5 vuotiailla onkin yleisesti joku hirveä uhma tuossa iässä, mutta SILTI pitäisi ymmärtää! Ja mun mielestä on ihan sallittua ottaa jo vähän kovemmat konstit käyttöön jos sen ikäinen ei tottele!! 5 vuotiaita ei kiinnosta pätkääkään jos äiti nätisti lässyttää että kulti muru, älä viitti silpoa meidän rahoja, ei ole muuten mitään millä ostaa ruokaa, voi lässyti lää.. Kyl minä ainakin laittaisin vähintään nurkkaan seisomaan tai jonnekkin jäähylle ankeaan nurkkaan ja vähintään 5 minuutti asiellä olisi, minuutti jokaiesta ikävuodesta, ja aika alkaa alusta jos tulee pois tai puhuu.. Tiukkis ja kauhea äiti? Mutta lapset ei hypi silmille..

Vaan antaisitko kuitenkaan selkään? Jäähy on ihan eri asia ja tiukka pitää tottakai olla.
 
-m
En ymmärrä, kun täällä palstoilla aina löytyy noita, jotka kirjoittavat, että "olen saanut selkääni lapsena ja ihan oma vika, kun tein niin ja näin"

Itse olen saanut lapsena selkääni, pahempaa oli kuitenkin jatkuvat luunapit ja tukistukset ja olen TODELLA VIHAINEN kohtelusta, enkä yhtään sitä mieltä, että olen saanut sitä mitä olen ansainnut. Tukistelu loppui sitten siihen, kun 12-vuotiaana tukistin äitiä takaisin! Että kyllä ne teidän selkäsaunan saaneet sitten potkii mummoja ja heikompia kaduilla.
 
tiukkapipo äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkapipo äiti:
Ap ei nyt varmaan kaivannut haukkuja ja huutoja tässä ketjussa.. Mä niin ymmärrän ap:tä!! Joskus tekis mieli viskoa lapset ikkunasta pihalle ja unohtaa sinne! Kyllä mun mielestä 5 vuotiaan pitäisi jo ymmärtää oikean ja väärän tekemisen ero. Vaikka 5 vuotiailla onkin yleisesti joku hirveä uhma tuossa iässä, mutta SILTI pitäisi ymmärtää! Ja mun mielestä on ihan sallittua ottaa jo vähän kovemmat konstit käyttöön jos sen ikäinen ei tottele!! 5 vuotiaita ei kiinnosta pätkääkään jos äiti nätisti lässyttää että kulti muru, älä viitti silpoa meidän rahoja, ei ole muuten mitään millä ostaa ruokaa, voi lässyti lää.. Kyl minä ainakin laittaisin vähintään nurkkaan seisomaan tai jonnekkin jäähylle ankeaan nurkkaan ja vähintään 5 minuutti asiellä olisi, minuutti jokaiesta ikävuodesta, ja aika alkaa alusta jos tulee pois tai puhuu.. Tiukkis ja kauhea äiti? Mutta lapset ei hypi silmille..

Vaan antaisitko kuitenkaan selkään? Jäähy on ihan eri asia ja tiukka pitää tottakai olla.
Jos todella tuhmaa tekisi niin ihan oikeasti, voisin läpsäyttää persiille.. Tiukasti olen kiinni pitänyt sylissä jos ei rauhotu, meinaa lyödä tai on vaaraksi muille raivon vallassaan. Se on varmasti sattunut lasta, mutta pienempi paha se on että käsistä vähän puristaa tiukasti kuin menee ja tekee muille pahaa! Ja ihan varmasti voisin joskus tukistaakkin tai antaa luunapin jos todella palaa pinna ja on todella todella pahaa tehnyt... Mutta ensin siis yritän noita jäähyjä ja muita, en tietenkään ensimäisenä ole lapstani fyysisesti kurittamassa.
 
vieras
Ei hitto sentäs mikä äiti!!!! Toivottavasti tuon episodin on joku naapuri kuullut ja asian pistänyt jo eteenpäin.

Se lapsen käytös johtuu ap SUSTA, jo tuosta tekstistäkin paistaa läpi tuo pienemmän 3-vuotiaan käytöksen kehuminen, taidat antaa sille aikas ja huomios, ja isompi jää ilman? Ehkäpä hakeekin sulta HUOMIOTA noilla tempauksillaan, kun ei muuten saa!
 
-m
Niin ja joku sanoi, ettei 5-vuotiasta kiinnosta, jos äiti lässyttää nätisti...

Kyllä meidän 5-vuotias kuuntelee napakkaa puhetta ilman läpsimistä!!!! Pysäytän, otan hartioista kiinni, katson silmiin ja sanon. Eikä tämä ole mikään helpoista helpoin tapaus, joka ymmärtäisi ja tottelisi puolesta sanasta, on vilkas ja räiskyvä poika.
 
mielipide
Älä välitä jeesustelijoista, ap. Helppohan se on hurskastella jos omiksi pilteiksi on sattunut luonteeltaan herkät ja tottelevaisemmat lapset.
Kyllä tuollaisesta tekosesta tuonikäistä olisin fyysisesti ojentanut minäkin. Varmasti tiesi jo tekevänsä ilkeyttä. Ole kuitenkin vastakin neuvolan kanssa tekemisissä lapsen tiimoilta kuten olet jo ollutkin, äläkä päästä koskaan fyysistä rankaisua kohtuuttomaksi. Olen minäkin aikoinani selkään saanut ja kunnon tukkapöllyä. Jopa meni viesti perille heti. Ja aina ensin sanallisesti kyllä käskettiin ennen pöllytystä. Eipä vaan tehnyt aina mieli totella.

Tänä päivänä kun ei saisi karvaakaan taittaa kamalimmaltakaan pennulta. Tietävät jo hieman isompina sen itsekkin ja päiväkodissakin on seurattu kun lapsi huusi vanhemmilleen -ei mun tarvi totella! Lyö mua nii joudut vankilaan! Ja sepitettyjä satuja että kun isi nipisti ja löi, myöhemmin valehtelun syyksi selvisi ettei lapsi ollut saanut haluamaansa kuulapyssyä kaupasta, joten valehteli että tyhmä isi joutuisi vankilaan.

Jotkut lapset vaan on kovapäisempiä. Toiselle riittää kun kuulee että naapurin Lasse laski kiellettyä mäkeä ja törmäsi puuhun ja sattui, toisen pitää itse laskea kielletty mäki ja ehkä katkaista raajansakin ennenkuin uskoo ettei todella kannata.

 
väkivallaton
Jokaiselle 2000-luvun vanhemmalle pitäisi olla itsestään selvyys, että lapseen kohdistuva väkivalta on kriminalisoitu, se on rikos. Jokaisen lapsen oikeus on kasvaa turvallisessa ympäristössä, johon väkivalta ei kuulu. Jokaisen pitäisi myös seurata edes sen verran asiantuntijoiden, kuten lasten psykiatrien, psykologien jne. kannanottoja lapsiin kohdistuvan väkivallan seurauksista, että ymmärtäisi ruumiillisen kurituksen jälkien johtavan pitkälle aikuisuuteen. Tasapainoisen ihmisen rakennuselementit ovat mm. väkivallattomuus ja myönteinen varhainen vuorovaikutus. On aikuisen heikkoutta, ettei löydä muita kasvatuskeinoja lapsen kohdalla, kuin väkivallan. Suosittelen jokaiselle vierailua täällä: http://www.alalyolasta.fi/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ihan oikein teit. Kyllä ton ikänen on ihan piruuttaan pahojaan tehnyt, ei ole mikään asioista tietämätön enää ton ikänen.
Olisko jossain vikaa, jos tuollanen on käyttäytyminen muksulla? Meillä on kyllä pärjätty puhumalla ja asioita selittämällä, keskustelemalla.

Jos muksu tekee pahojaan, niin kertonee siitä ettei kaikki ole kunnossa. Saako muksu tarpeeksi huomiota jne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja -m:
Niin ja joku sanoi, ettei 5-vuotiasta kiinnosta, jos äiti lässyttää nätisti...

Kyllä meidän 5-vuotias kuuntelee napakkaa puhetta ilman läpsimistä!!!! Pysäytän, otan hartioista kiinni, katson silmiin ja sanon. Eikä tämä ole mikään helpoista helpoin tapaus, joka ymmärtäisi ja tottelisi puolesta sanasta, on vilkas ja räiskyvä poika.
Mä oon kans tän huomannu. Tyttö 4 v ja parhaan reaktion saa (uhmiskohtauksessa tai jos muuten tekee pahojaan) kun ottaa tyttöö hartioista kiinni, laskeutuu niin että on kasvot samalla tasolla, hiljentää ääntä hieman ja rauhallisesti puhuu. Nykyään ei tartte ku mennä samalle tasolle niin tytön ilme jo laskeutuu maahan ja häntä alkaa hävettämään tekonsa. Eli hyvin erottaa oikean väärästä. Tän jälkeen aina halitaan ja kaikki pahanteot on tytöltä unohtunu ja kiltisti jatkaa leikkejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -m:
En ymmärrä, kun täällä palstoilla aina löytyy noita, jotka kirjoittavat, että "olen saanut selkääni lapsena ja ihan oma vika, kun tein niin ja näin"

Itse olen saanut lapsena selkääni, pahempaa oli kuitenkin jatkuvat luunapit ja tukistukset ja olen TODELLA VIHAINEN kohtelusta, enkä yhtään sitä mieltä, että olen saanut sitä mitä olen ansainnut. Tukistelu loppui sitten siihen, kun 12-vuotiaana tukistin äitiä takaisin! Että kyllä ne teidän selkäsaunan saaneet sitten potkii mummoja ja heikompia kaduilla.
Peesi.

Mut nostettiin tukasta huoneeseeni vähän väliä. Olin kyllä vilkas, mutta se että saan tukkapöllöä esim. siitä, että kun leikimme veljen kanssa (juostiin sisällä ja pidettiin isoa mekkalaa, josta varotettiin) niin loukkasin itseni juostessani oveen. Kun aloin itkeen äiti hermostui niin paljon, että sain taas tukkapöllöä. (veli, joka piti samaa mekkalaa+juoksi, pääsi kuin koiraveräjästä sillä kertaa). No mitä mulle jäi mieleen? Vain "aiheeton" tukkapöllö.. Luunappeja sain usein jos en esim. istunut äitini mielenlailla penkissä tuntikausia jossain ympitylsässä kokouksessa tjms. Muutenkin jos en toiminut kuten äiti halusi, sain luunapin. Myös äiti käytti usein haukkumista, syylistämistä yms.

Tää loppu vasta kun aloin antamaan takaisin. Näin ei muhun enää fyysisesti vanhemmat uskaltanut kajota.
 
Tuon "psokologin" kommentit olivat viisaan kuuloisia. Keskimmäiseni oli myös vilkas, haastava yms. Joskus kyllä kun vähän pahemmin raivostuin (en lyönyt) tosiaan auttoi aisaa. Mutta kaikenkaikkiaan hyvällä yritin ja rakastin ja huomioin paljon. Olin myös ylpeäkin taidoistaan ja nokkeluudestaan..osasi myös ottaa jakkaraa alleen yms. Onki nykyään taitava telinevoimistelija. Monet hankalat piirteet voikin kääntyä positiivisiksi. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis lapsi on 5 ja vasta nyt sanoo ekan kerran anteeksi?

Meillä lapsi on jo 2v ja osaa kiltisti sanoa anteeksi, jos esim. kiukuspäissään lyö mua. Halaa ja pyytää anteeksi tilannetta.

Ja tämä on täysin opetuskysymys!
Miten opetus kysymys?
me ollaan kuule neuvolat sun muut kierretty juuri tuon takia.mitään apua ei ole tullut,arestit,tavaroiden pois ottamiset yms ei ole tehonnut.
olemme sanoneet jos ei anteeksi pyyntöä tule olet jäähyllä niin ja niin kauan yms,ei ole tullut,sylkemistä päälle kyllä.
Jos olisit aloittanut perusopetukset jo pieninä, niin olisi ollut tilanne nyt erilainen. Miks edes jäähystä on päässyt pois, jos ei ole anteeksi sanonut? Olkoon sitten vaikka koko illan jäähyssä, jos ei sano. Kyllä se sitten jossain vaiheessa tajuaa, että siinä jäähypaikalla nukutaan sitten vaikka yö, jos ei muuten ala pyytään anteeksi.

Tasantarkkaan 1.5v lapsi ei osaa vielä edes sylkeä, eikä edes kapinoida vanhempiaan vastaan niin, että ei olisi anteeksi osannut pyytää (esim. halaamalla tjms. jos ei osaa vielä puhua).

Katse peiliin ja lapset ihan oikeasti sinne jäähylle. Ja lapset ei todellakaan pääse sieltä pois, ellei osaa käyttäytyä asiallisesti.
siinä kuule oltiin välillä yötä,mutta pakko mun on välillä asioitakin käydä hoitamassa.
tuo likka istuu jäähyllä vaikka viikon tehoamatta yhtään mitään,menet kysymään että pyydätkö anteeksi saat revittelyä päällesi.ja kyllä tuo aloitti tuon 2 vuotiaana.3 vuotiaana tuli sylkeminen kuvaan ja pureminen.milloin oli kaikki tavarat lelut sen takia pois ja jäähylläistuttiin päivä turhaan.tekivät neuvolassa psykologi analyysit sun muut 4 vuotiaana,sanoivat vain tulokseksi että itsepäinen ja periksiantamaton,hieman luonteeltaan "ilkeämielinen" toisia ihmisiä kohtaa.
minun sinulle tarvitse elämänkertaani kertoa mutta tiedän että kunnolla olemme jäähyt loppuun asti vieneet ja hakeneet neuvolat sun muut apua tuohon.
tuo persuuksille napautus ja tukasta nippaus herätti likan näköjään.en sano että se on oikein mutta anteeksi pyyntö tuli.ja tyttö ollut rauhallinen koko tämän aamun mikä on ihme.
 
Nipo
Ensinnäkin tuohon että kaikki pitäisi lukita kaappeihin on aivan järjetön ajatus. Ei sellaisissa olosuhteissa voi elää normaalisti että kaikki minkä lapsi voi rikkoa laitetaan lukittuun paikkaan. Vika on silloin lapsen käytöksessä eikä siinä että tavara on väärässä paikassa. Ja kun tässäkin tapauksessa tavarat olivat niin ylhäällä että edellytti kiipeämistä korkealle.

Ja tuosta puhumisesta ap oli jo lapselle sanonut että näihin tavaroihin ei kosketa ja lapsi tahallaan ilkeyttään ne hajotti eli PUHE EI TEHONNUT.

Ja miksette te äidit tajua että kaikki lapset ei ole sellaisia herran terttuja kuin ne teidän omat naperot vaan lapsia on erilaisia ja kaikille ei samat keinot auta.

En minäkään hyväksy väkivaltaa lasta kohtaan eikä sen tule olla ainoa kasvatuskeino vaan se viimeinen. Itse sain lapsena kaksi kertaa selkääni ja täysin aiheesta ja voin sanoa että kaiken kaikkiaan aika täyspäiseksi olen kasvanut ja erotan oikean väärästä ja väkivallan pienestä kurinpalautuksesta.

Ja edelleen kun niin moni äiti täällä peräänkuuluttaa sitä lapselle puhumista niin josko vihdoin sais sen vastauksen että mitä sen jälkeen tehdään kun puhe ja aresti ei auta. Annetaan olla vai...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siinä kuule oltiin välillä yötä,mutta pakko mun on välillä asioitakin käydä hoitamassa.
tuo likka istuu jäähyllä vaikka viikon tehoamatta yhtään mitään,menet kysymään että pyydätkö anteeksi saat revittelyä päällesi.ja kyllä tuo aloitti tuon 2 vuotiaana.3 vuotiaana tuli sylkeminen kuvaan ja pureminen.milloin oli kaikki tavarat lelut sen takia pois ja jäähylläistuttiin päivä turhaan.tekivät neuvolassa psykologi analyysit sun muut 4 vuotiaana,sanoivat vain tulokseksi että itsepäinen ja periksiantamaton,hieman luonteeltaan "ilkeämielinen" toisia ihmisiä kohtaa.
minun sinulle tarvitse elämänkertaani kertoa mutta tiedän että kunnolla olemme jäähyt loppuun asti vieneet ja hakeneet neuvolat sun muut apua tuohon.
tuo persuuksille napautus ja tukasta nippaus herätti likan näköjään.en sano että se on oikein mutta anteeksi pyyntö tuli.ja tyttö ollut rauhallinen koko tämän aamun mikä on ihme.
En lukenut viestejä niin tarkkaan, että olisin tiennyt, että olette käyneet ammattiauttajalla ja tehneet ihan psykologi analyysitkin tytöstä.
 

Yhteistyössä